Connect with us

Prin Oras

Digitalizare fără finalizare în Cluj-Napoca: Antonia nu e gata, amenzile în autobuz se plătesc doar cash, oamenii plimbă dosare șină pe la ghișee. Primăria lui Boc e la ani lumină de ceea ce înseamnă informatizare

Alex Campian

Published

on

Digitalizare fără finalizare în Cluj-Napoca: Antonia nu e gata, amenzile în autobuz se plătesc doar cash, oamenii plimbă dosare șină pe la ghișee. Primăria lui Boc e la ani lumină de ceea ce înseamnă informatizare

România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul digitalizarea serviciilor din instituțiile de stat și nu numai. În secolul XXI când aproape toată lumea are internet, smartphone, tabletă, smart TV și alte gadget-uri, cetățenii trebuie să meargă pe la ghișeele instituțiilor de stat cu dosarele cu șină cu documente, amenzile în autobuz nu se pot plăti cu cardul și lista ar putea continua.„La nivelul municipiului Cluj-Napoca obiectivul este acela ca nici un fel de act să nu fie emis decât în formulă digitală. Din acest punct de vedere, Primăria Cluj-Napoca stă cu fruntea sus pentru că este avansată, dar departe de ceea ce reprezintă așteptările cetățenilor”, a declarat primarul Emil Boc, astăzi, într-o emisiune online a unei publicații locale.Pe bună dreptate, cetățenii nu sunt mulțumiți de gradul de digitalizare din Primărie. Încă trebuie să meargă la ghișee cu dosarele, doar o parte din taxe și solicitări se pot face online, iar celebrul funcționar virtual Antonia despre care Boc vorbește de ani de zile încă nu este gata. Abia în vara acestui an, la trei ani de la „angajarea” Antoniei, conducerea Primăriei îi face propriul site și îi cumpără infochioșcuri. În iulie 2021, Primăria Cluj-Napoca a lansat o licitație pentru îmbunătățirea funcționarului virtual Antonia, care a fost pus în funcțiune în 2018. Atunci, Boc spunea că acest proiect de inteligență artificială îi ajută pe cetățeni să depună documente online și să economisească 40% din timpul lor. Nimeni din Primărie nu a menționat vreodată că Antonia este funcțională doar parțial. Am aflat acest lucru acum, o dată cu lansarea licitației în valoare de 1.828.200 lei.Citește și:Funcționarul virtual Antonia, cu care Boc se laudă de trei ani, NU e funcțional decât parțial. Abia acum se lucrează pentru realizarea site-ului Antoniei, care costă 1,8 MILIOANE LEINici Compania de Transport Public Cluj-Napoca nu a auzit de digitalizare. Cea mai mare realizare este introducerea sistemului de ticketing (care între noi fie vorba dă rateuri la greu) și posibilitatea achiziționării de bilete cu cardul din autobuz.Amenzile însă nu se pot plăti pe loc decât cash pentru că Liviu Neag, șeful etern al CTP, nu a făcut demersurile necesare către Primăria lui Boc, pentru dotarea controlorilor de bilete cu POS-uri.Așadar, dacă aveți ghinionul să fiți amendați și nu aveți cash în buzunar, trebuie să mergeți să căutați un bancomat, să scoateți bani de pe card, să vă întoarceți la controlorii care așteaptă cuminți în stația de autobuz, să plătiți amenda și să vă taie o chitanță de hârtie cum că ați plătit amenda.Nu se mai poate plăti amenda nici în 24 de ore. Dacă nu o plătiți pe loc, adică 50 lei, a doua zi se majorează la 500 lei.Asta înseamnă digitalizarea Primăriei Cluj-Napoca!Boc a afirmat, astăzi, că Primăria are peste 300 de proceduri digitale, Cluj-Napoca fiind cu mult mai avansat decât alte orașe. Dacă în avansatul Cluj-Napoca lucrurile sunt într-un asemenea hal, nici nu vrem să știm ce este în alte orașe.„Și aici, ca de obicei, Clujul stă mult mai bine decât restul țării. Practic avem peste 300 de proceduri digitale prin care utilizând tehnologia îmbunătățim calitatea serviciilor prestate cetățenilor și suntem una dintre cele mai avansate primării din acest punct de vedere.Evident ca țară avem mult de lucru numai dacă ne gândim la interconectarea bazelor de date adică faptul că cetățeanul trebuie să meargă la mai multe instituții ale statului pentru a duce documente în loc să meargă documentele pe canalul electronic, prin formula aceasta interconectată.Asta arată faptul că suntem departe de ceea ce trebuie, dar la sfârșitul aplicării PNRR-ului ar trebui să găsim România digitalizată exact ca Estonia, în care pornind de la interconectarea tuturor bazelor de date astfel încât cetățeanul să vină la Primărie doar pentru a-și transfera proprietatea, doar pentru a spune „Da” în fața ofițerului de stare civilă când se căsătorește, să vină atunci când divorțează și în rest toate celelalte activități să aibă posibilitatea să le facă online, prin procedurile digitale, de acasă sau oriunde s-ar afla.Aceasta va însemna un uriaș efort financiar din partea României, dar 23% din PNRR sunt pentru partea de digitalizare. Deci, e vorba de miliarde de euro pe care îi vom avea”, a explicat Boc.

Source link

Facebook Comments Box

Info

Haos în Cluj! Părinții blochează străzile și fac legea în cartier!

Cosmin Ardelean

Published

on

Război pe străzile din Gheorgheni! Părinți și riverani, în conflict din cauza parcărilor ilegale!

Un nou scandal zguduie liniștea cartierului Gheorgheni din Cluj-Napoca! Riveranii de pe strada General Nicolae Dăscălescu sunt disperați din cauza haosului creat de părinții care își duc copiii la grădiniță și parchează unde apucă, blocând strada și provocând altercații.

Un clujean, care locuiește pe această stradă, a ajuns la capătul răbdării. “Este deja a nu stiu cata oara cand se face sesizare pentru parcarile ilegale care sa fac in fiecare dimineata pentru a lasa copii la gradinita. Sunt rezident al strazii General Nicolae Dascalescu, iar in fiecare dimineata trebuie sa ne chinuim sa iesim sau sa intram pe strada. Am sunat la Politia Locala (am foar chiar si fizic) si acestia mi-au spus ca nu au ce face, astazi chiar am fost injurat de catre un parinte pentru ca am vrut sa intru la mine pe strada”, a declarat bărbatul revoltat.

Locuitorii se plâng că nu pot circula normal din cauza mașinilor parcate haotic. Mai mult, aceștia susțin că există soluții, respectiv locurile de parcare din Baza Sportivă Gheorgheni, dar părinții refuză să facă un efort minim și să meargă pe jos câțiva metri. “Exista locuri de parcare libere in Baza Sportiva Gheorgheni dar nici nu vor sa auda sa duca copilul pe jos 10-15 m de acolo pana la gradinita”, se mai plânge clujeanul.

Această problemă nu este una nouă. Și în trecut, clujenii au făcut sesizări similare, dar fără niciun rezultat. “De când cu începerea anului școlar, se întâmplă în fiecare dimineață ca părinții care aduc copiii la grădiniță să-și lase mașinile care pe unde apucă, îngreunând sau chiar blocând accesul auto al întregii străzi. Am încercat cu vorba bună cu administrația grădiniței, am spus de fiecare dată oamenilor care parchează în mijlocul drumului să aibă în vedere că, deși nu e mare traficul pe strada noastră, existăm și noi, și bunul simț ar trebui să fie busola când parchează. Pe soțul meu era să-l lovească același domn de două ori, la ieșirea de pe stradă (soțul era o dată cu mașina, o dată cu bicicleta). Efectiv nu mai știm ce mijloace de bun simț să aplic cu genul acesta de oameni. S-ar putea amplasa un echipaj al poliției rutiere pentru a atrage măcar atenția? Menționez că pe stradă era inclusiv semn cu parcare interzisă, care a dispărut odată cu lucrările de asfaltare. Este o situație de neconceput într-un oraș cu oameni „de 5 stele”, a fost atunci sesizarea unei clujence.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Istorie cu Boc! Primarul Clujului se întoarce la catedră pentru a-i ajuta pe elevi!

Cosmin Ardelean

Published

on

Boc, profesor la Bacalaureat! Primarul se oferă să predea istorie elevilor clujeni!

Primarul Emil Boc își demonstrează latura pedagogică! Edilul s-a oferit să predea lecții de istorie elevilor clujeni care se pregătesc pentru Bacalaureat, în cadrul unui program gratuit de mentorat lansat de Primăria Cluj-Napoca.

Peste 50 de elevi s-au înscris deja în acest proiect, care oferă pregătire gratuită pentru disciplinele de examen, cu ajutorul profesorilor voluntari. “Este un proiect care face diferența și arată forța Clujului comunitar: atunci când ideile bune sunt promovate, putem reuși”, a declarat Boc.

Programul “Mentorat pentru Bacalaureat” este un rezultat al “eco-sistemului clujean”, prin care comunitatea se implică în proiecte de interes pentru viitorul copiilor, a subliniat primarul. “Sunt mai mulți profesori și asociații de profil care s-au implicat în acest proiect și merită tot respectul nostru”, a adăugat el.

Boc, absolvent al Facultății de Istorie și Filosofie și al Facultății de Drept, se simte încrezător în capacitatea sa de a-i ajuta pe elevi. “Dacă timpul îmi va permite, mă voi înscrie și eu, pentru a putea să susțin unele lecții de istorie, acolo mă mai pricep și eu, pentru a pregăti elevii de Bacalaureat”, a spus primarul.

Programul, susținut de Primăria Cluj-Napoca și Asociația Beard Brothers, oferă pregătire gratuită pentru matematică, limba română, istorie, geografie, fizică, logică, psihologie și sociologie. Toate sesiunile sunt susținute de mentori voluntari, profesioniști și studenți cu experiență.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Cluj, blocat în trafic! Drumul salvator întârzie! Când vom scăpa de cozi?

Cosmin Ardelean

Published

on

Cluj-Napoca, tot mai departe de fluidizarea traficului: Drumul Tureni – Autostrada, gata abia în vară!

Clujenii care sperau la o rezolvare a problemelor de trafic din zona metropolitană vor mai avea de așteptat! Deși anunțat ca o soluție-cheie pentru decongestionarea traficului, drumul expres de la Tureni la Autostrada Transilvania nu va fi gata mai devreme de luna iunie 2025.

Acest “ciot” de doar 5 kilometri, dar de o importanță strategică pentru regiune, întârzie să fie finalizat, spre dezamăgirea experților și a șoferilor. Asociația Pro Infrastructură a criticat dur întârzierile, subliniind că antreprenorii nu și-au respectat termenele, în ciuda “circumstanțelor atenuante” de a fi la primul lor proiect de anvergură.

“Din păcate… constructorii ne-au dezamăgit și nu vedem cum vor putea să dea drumul la circulație mai devreme de sfârșitul lunii iunie 2025, în cel mai optimist scenariu”, precizează Asociația Pro Infrastructură.

Contractul pentru acest drum expres a fost semnat în 28.07.2023 cu asocierea Dimex-Con-A, cu ordin de începere emis în 21.08.2023. Termenul inițial de finalizare era februarie 2025, dar se pare că acest termen nu va fi respectat.

Proiectul, cu un cost estimativ de 568 de milioane de lei (fără TVA), presupune construcția a șapte poduri și viaducte, cel mai lung având 258 de metri și traversând Valea Racilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite