În mediul rural din România, mai mulți profesori, inclusiv cei din județul Cluj, primesc recunoaștere pentru dedicarea și eforturile depuse în sprijinul copiilor proveniți din medii defavorizate. Această apreciere vine în cadrul Galei „Profesorul Anului din mediul rural”, organizată de Teach for Romania, singurul eveniment din țară care pune în lumină și sărbătorește contribuția remarcabilă a profesorilor în domeniul educației rurale.
„Prin această competiție ne dorim să aducem un plus de vizibilitate profesorilor, învățătorilor, educatorilor din mediul rural care cred în potențialul fiecărui copil, care se pregătesc și își folosesc toată creativitatea și resursele pentru a le oferi acestora șansa la un viitor mai bun prin educație modernă, de calitate, relevantă. Oameni care pot să inspire și care schimbă fața sistemului de educație din România”, au declarat organizatorii evenimentului.
Deși anunțul „Profesorului Anului din mediul rural” este programat abia pentru 15 februarie, Teach for Romania a finalizat jurizările pentru cea de-a treia ediție a Galei și a dezvăluit cei 22 de finaliști în cele 7 categorii distincte.
„Dincolo de indicatorii vizibili privind nivelul ridicat de abandon școlar, performanţe academice foarte scăzute, violenţa, resursele limitate – invocate adesea când vine vorba despre școlile din medii vulnerabile, profesorii din medii dezavantajate reușesc să găsească soluții și să creeze școală relevantă pentru elevii lor. Lucrul acesta a fost identificat în cele 518 nominalizări făcute de către părinți, elevi, foști elevi, cadre didactice, directori, parteneri, la Gala Profesorul Anului din mediul rural, ediția a treia”, a transmis organizația Teach for Romania.
Cele șapte categorii de premiere includ educatori, profesori debutanți, prevenirea abandonului școlar, dezvoltarea literației, dezvoltarea abilităților socio-emoționale, dezvoltarea leadership-ului la elevi și implicarea în comunitate. La categoria „prevenirea abandonului școlar”, două cadre didactice din județul Cluj, Camelia Costantea (director, Școala Gimnazială Viișoara, Cluj) și Monica Nagy (învățător, Școala Gimnazială Cojocna, Cluj), au fost incluse pe lista celor 22 de finaliști, recunoscându-li-se astfel eforturile semnificative pentru menținerea elevilor în procesul educativ.