Connect with us

Eveniment

Trei zile de glamour și creativitate. Festivalul Transilvania Fashion a pus Clujul pe harta modei europene

Published

on

Trei zile de glamour și creativitate. Festivalul Transilvania Fashion a pus Clujul pe harta modei europene

Ediția 2022 a Festivalului Internațional de Modă Transilvania Fashion – powered by Banca Transilvania – a avut loc în weekend-ul trecut pe Esplanada Centrului de Cultură Urbană din Cluj-Napoca. 
„De fapt, festivalul nu s-a terminat. S-a încheiat doar partea spectaculoasă și vizibilă a evenimentului. Urmează o parte la fel de grea, și anume achitarea facturilor, ca de fiecare dată. Toți cei din echipa de organizare au făcut eforturi imense pentru ca acest eveniment să amplaseze Clujul pe harta modei internaționale. În spatele celor trei zile de festival sunt șase luni de pregătiri, mii de ore de muncă, întâlniri, ședințe tehnice și o selecție dură a designerilor. Nu am vândut bilete, intrarea a fost liberă pentru că ne-am dorit să promovăm în rândul publicului larg arta vestimentară. De asemenea, nu am perceput taxe de participare, am pus la dispoziția designerilor în mod gratuit coafura, machiajul și modelele, dar și infrastructura scenică și tehnică necesare realizării unui astfel de spectacol de excepție. Am făcut toate aceste eforturi pentru a crea un eveniment care să transforme Clujul într-un pol important și în domeniul modei”, a fost mesajul transmis la finalul evenimentului de dr. Matei Miko, Președinte și Producător General FTF.

“Festivalul Transilvania Fashion 2022 – devenit acum realmente “Internațional” sub egida European Fashion Council și cu un număr atât de mare de designeri de calitate veniți din multe țări – reprezintă etalonul evenimentelor de modă multibrand din România. Echipa de organizare – de elită, creatorii selectați atent din mai multe zeci de solicitări prealabile, capacitățile tehnice – ultra-profi, locația – simbolică pentru Cluj și pentru perioada de înflorire a ideii de “lifestyle” în România și de arhitectură a frumosului în Europa – toate converg spre această reușită deplină. Acest succes al designerilor consacrați, al tinerei generații de creatori cu un potențial enorm și al suportului european consistent fac din Festivalul Transilvania Fashion un moment de glorie al creației vestimentare în esență și în întreaga ei complexitate! Respect”, a declarat Alin Gălățescu, Art Director FTF, la finalul celor trei seri de festival.

“Programul evenimentului internațional Transilvania Fashion festival 2022 și-a atins, la cel mai înalt nivel profesional, scopurile declarate: de prezentare a colecțiilor tinerilor designeri și ale celor consacrați, români și străini din țările membre ale European Fashion Council, de atragere în proiecte comune a universităților de artă din Europa de Est și a producătorilor de confecții cu renume internațional, de relocare, în acest an tragic, a evenimentelor de modă din Ucraina și Moldova și de demonstrare, în fața buyer-ilor ce ne-au vizitat, a capacităților de creație excepționale ale celor 45 de  designeri ce au evoluat pe catwalk-ul Festivalului Transilvania Fashion”, a precizat Anca Elena Bălan, Producător Asociat FTF, Președinte al Asociației Romanian Fashion Council și Președinte Executiv European Fashion Council.

În cele trei zile de Festival și-au prezentat colecțiile, în ordinea intrării pe catwalk-ul din Parcul Central: Cătălin Botezatu – cu două colecții, masculin/feminin, Irina Silaghi, Svetlana Cervinschi (Moldova), Narcisa Iftimut / Bettyshor (UNARTE București), Mihaela Hanches, Daiana Nealcos, Oana Habasescu, Oleksandra Piskun (Ucraina), Dima Makeev (Ucraina), Iryna Lukianova (Ucraina), Evgheni Hudorojcov (Moldova), Claudia Rawlings (UK), Tudor Halațiu, Carmichael Andrew Byfield (Olanda)  – cu două colecții, masculin/feminin, Oana Badea, Florin Breje / Andrada Petrariu / Oana Naslău (UV Timișoara), Fena Clothings, Kinga Varga, Daniela Naval & Naval Vladlena (Moldova), Aleha Toncea, Liborio Capizzi (Italia), Raluca Soare, Mara Popa, Cristian Crișan, Olga Onea / Nicoleta Sofronovici / Daniela Starinschi (Universitatea Tehnică a Moldovei, Republica Moldova), Doina Stratan (Moldova), Raul Pașcalău / Mihaela Vișovan (UB Timișoara), Mihnea Covaci (UAD Cluj-Napoca), Florina Bogdan, Diana Cholakova (Bulgaria), Cristina Breteanu, Andreea Ilina, Patricia Kudo, Ramona Bizbac / Iulia Vlejoangă / Mariana Vieru (UNARTE Bucuresti) și Yuliya Koroiova (Ucraina).

Alături de aceștia, pe scena FTF 2022 și-au prezentat colecțiile tinerii designeri vestimentari, absolvenți sau masteranzi ai Universități de Arte și Design din Cluj, Bogdan Boruz, Iris Caba, Teodora Frîncu, Simon Ezster Nora, Remus-Andrei Moldovan, Anca Zamfir, Iris Cornea, Szollosi Hanjal, Andrada Muntean, Denis Botineșteanu, Raul Matiș, Cristiana Filipoiu, Diana Vasiliță, Miruna Cristina Cioara, Andreea  Marinescu, Renata Mihaly, Nicu Liți, Giula Amelian, Rareș Brătulescu, Mara Cîrlig, Anastasia Miu, Giula Groșan, Jesica Durco, Camelia Boaru, Teodora Moldovan și Crina Hărșan.

La ediția 2022 a FTF au fost invitați, într-o secțiune internațională consistentă, creativă și surprinzătoare, designeri din Ucraina, Italia, Olanda, Anglia, Bulgaria și Republica Moldova.

Festivalului Transilvania Fashion a fost onorat să îi aibă ca invitați de onoare pe designerii ucraineni, în condițiile în care Ukrainian Fashion Week și-a relocat Săptămâna Modei de la Kiev pe alte scene europene consacrate – Germania, Cehia, Polonia și România.

Evenimentul a fost prezentat de îndrăgita artistă Anca Țurcașiu, care, duminică, în ultima seară a Festivalului, a lăsat pentru câteva momente deoparte îndatoririle de gazdă și a urca pe catwalk într-o rochie din flori naturale, creație a designerului floral Florina Bogdan.

Locul devenit deja tradițional de desfășurare a Festivalului a fost Esplanada Centrului de Cultură Urbană din Parcul Central din Cluj-Napoca, care s-a transformat pentru trei zile într-o platformă de celebrare a modei datorită unei logistici impresionante de catwalk, sunet, lumină și ecrane LED, într-un superb amfiteatru în aer liber, străjuit de impunătoarea clădire a Cazinoului și de istorica Fântână Arteziană amenajate în 1897, inspirate de clădirile celebrului Palat Sanssouci de la Potsdam.

Trofeul “Moda Cum Laude”
Sâmbătă seara, la finalul celei de-a doua zile de Festival, a avut loc Gala Laureaților, în cadrul căreia doi designeri, Kinga Varga (România) și Liborio Capizzi (Italia), au primit trofeul “Moda cum Laude”.

“Acum câțiva ani, am înființat acest trofeu pe care l-am dedicat măiestriei în designul vestimentar. L-am numit “Moda cum Laude”. Acest trofeu, pe care îl acordăm de peste zece ani, l-am dat cu mare atenție și au fost ani când nu s-a decernat. În această seară, “Moda Cum Laude” merge la doi designeri. Unul este ambasador al școlii clujene, care a reușit să facă din designul vestimentar o afacere proprie, de succes, ceea ce își doresc toți designerii tineri. I-am acordat astfel trofeul doamnei Kinga Varga, arătând că școala clujeană de design vestimentar, coordonată de doamna profesor Elena Basso Stănescu, creează continuu talente remarcabile”, este introducerea pe care dr. Matei Miko, Președinte și Producător General FTF, i-a făcut-o designerului Kinga Varga.

“Nu am cuvinte să mulțumesc, pentru că a fost și este o surpriză de nedescris., Cred că în această seară îngerii sunt alături de noi. Sunt foarte impresionată, onorată. Vă iubesc pe toți”, a spus Kinga Varga după primirea distincției.

Al doilea Trofeu “Moda cum Laude” a mers peste hotare, în Italia, la designerul Liborio Capizzi, transformându-se astfel într-un mesaj pe care Festivalul Transilvania Fashion îl transmite internațional: “Iată că se poate obține în România un trofeu care are valoare în lumea întreagă”, a declarat dr. Matei Miko.

“Sunt foarte emoționat și sunt onorat să fiu aici. Mulțumesc Festivalului Transilvania Fashion și tuturor celor care au lucrat din greu și cu pasiune la acest eveniment. Este foarte surprinzător pentru mine să descopăr că există o nouă viziune, o nouă perspectivă asupra modei, nu doar de la Paris, Londra și Milano, ci, iată, și de Cluj”, a spus designerul italian Liborio Capizzi pe scena TFF 2022.

Despre Festivalul Transilvania Fashion
Festivalul Transilvania Fashion este parte a unui ciclu de Gale dedicate prezentării și premierii excelenței în domeniul modei, pe care Asociația Culturală Pro Transilvania și Dr. Matei Miko, Președintele Festivalului, le organizează de peste 25 de ani. FTF a fost conceput să contribuie la amplificarea vizibilității creativității designerilor prezentați, pe vasta scenă Europeană.

Festivalul Transilvania Fashion – powered by Banca Transilvania – este organizat de Asociația Culturală Pro Transilvania, Transilvania Fashion, FashionTV și European Fashion Council cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca, al Centrului de Cultură Urbană Cluj-Napoca, al Visit Cluj și al Consiliului Județean Cluj și este susținut de NTT DATA România.

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

Un colonel și un locotenent de la ISU Cluj au trecut în rezervă

Published

on

Un colonel și un locotenent de la ISU Cluj au trecut în rezervă

Colonelul Pavel Baltaru, prim adjunct al inspectorului șef a trecut în rezervă după 38 de ani de carieră militară. Totodată, a trecut în rezervă și locotenentul Constantin Greblă, specialist din cadrul inspecției de prevenire a ISU Cluj.
Pavel Baltaru, trecut în rezervă după aproape 40 de ani de carieră militară
„38 de ani de carieră militară, mii de intervenții și situații de urgență gestionate cu succes. Nenumărate persoane ajutate de profesionalismul dumnealui și zeci de tineri ofițeri care l-au avut ca model.

Astăzi, colonelul Pavel Baltaru, prim adjunct al inspectorului șef, a trecut în rezervă.

Domnule colonel, vă mulțumim pentru tot și vă asigurăm că ISU Cluj va fi oricând casa dumneavoastră. Cu siguranță ne vor lipsi spiritul jovial și vorbele bune pe care ni le-ați adresat întotdeauna!”, a scris ISU Cluj pe pagina de Facebook a instituției.

Specialistul ISU Cluj în prevenire, Constantin Greblă, trecut și el în rezervă
„Locotenentul Constantin Greblă, un specialist cu experiență din cadrul inspecției de prevenire a ISU Cluj, a trecut de astăzi în rezervă.

Un bun inspector de prevenire se documentează permanent, cunoaște ca în palmă legislația și este gata oricând să îi ajute pe cei care îi solicită sprijinul. Un astfel de profesionist este Costi!

Îți mulțumim pentru tot și îți dorim multă sănătate!”, a mai scris ISU Cluj într-o altă postare pe Facebook.

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

Piață pe model finlandez în două locații din Cluj Napoca. Întâlnire între producători și cumpărători, fără intermediari

Published

on

Piață pe model finlandez în două locații din Cluj Napoca. Întâlnire între producători și cumpărători, fără intermediari 1

În fiecare miercuri, ROA Cluj – vânzare directă de produse – te așteaptă în două noi locații din oraș: Piața Karl Liebknecht (17:45-18:30) și Piața 1 Mai, zona străzii Tăbăcarilor (18:45-19:30).Primăria Cluj-Napoca realizează această inițiativă, în parteneriat cu ROA Cluj, în scopul activării temporare și revitalizării urbane a cartierului Iris, prin proiectul european AGORA – Interreg Danube Transnational Programme, co-finanțat din fondurile Uniunii Europene (ERDF, IPA, ENI).Municipiul Cluj-Napoca este lider de consorțiu în acest proiect, în care mai sunt orașe din Germania, Cehia, Ungaria, Slovenia, Bulgaria, Croația ș.a.Roade Online Ardelenești (ROA) aduce la Cluj un model inovativ de a face cumpărăturile, adoptând modelul REKO (consum responsabil) finlandez. Acesta constă în întâlnirea dintre producători și cumpărători, fără intermediari, cu ajutorul unei rețele de socializare. Producătorii au creat un grup unde săptămânal postează oferta, incluzând numele produsului, modul de ambalare și prețul. Cei interesați comandă prin comentariu produsul dorit, specificând cantitatea și locația de unde doresc să îl ridice.„ROA CLUJ sau Roade Online din Ardeal -reprezintă o inițiativă lansată de un grup de producători din Cluj și împrejurimi prin intermediul căreia ne propunem crearea unei rețele de vânzare directă și consum echitabil pentru hrana produsă local. Tipul de vânzare este REKO sau REjäl KOnsumtion (suedeză), în traducere liberă – 𝐜𝐨𝐧𝐬𝐮𝐦 𝐫𝐞𝐬𝐩𝐨𝐧𝐬𝐚𝐛𝐢𝐥 – se bazează pe încredere reciprocă între consumatori și producători, având ca suport deschiderea producătorilor pentru tot ceea ce înseamnă producția locală;Producătorii și consumatorii care doresc să participe la dezvoltarea acestei comunități solicită înscrierea pe acest grup, pe baza unei recomandări sau a unei invitații, fiind ulterior acceptați de către administratorii grupului;Distribuțiile au loc în mod regulat, în spații fixe și stabilite de comun acord de către grupul de producători, în urma anunțurilor cu produse făcute de aceștia și a comenzilor efectuate de către consumatori.𝐂𝐚̂𝐭̦𝐢𝐯𝐚 𝐩𝐚𝐬̦𝐢 𝐢𝐦𝐩𝐨𝐫𝐭𝐚𝐧𝐭̦𝐢 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐟𝐚𝐜 𝐠𝐫𝐮𝐩𝐮𝐥 𝐟𝐮𝐧𝐜𝐭̦𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥 𝐬̦𝐢 𝐮𝐭𝐢𝐥 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐭𝐨𝐚𝐭𝐚̆ 𝐥𝐮𝐦𝐞𝐚:1. Unul dintre producători anunță data următoarei distribuții, locul în care se va desfășura și creează o postare cu propriile produse însoțite de imagini reprezentative, specificând modalitatea de plată și data până la care se poate plasa comanda;2. Ceilalți producători îi urmează exemplul și revin cu postări individuale pentru produsele disponibile la distribuția din data respectivă (inclusiv cu specificarea modalității de plată);3. Consumatorii încep să plaseze comenzi sub formă de comentarii în postările active dedicate distribuției următoare;4. Producătorii comunică consumatorilor, în privat, detaliile suplimentare (în cazul în care este necesar);5. Procesul se reia înainte cu minim câteva zile de fiecare distribuție în parte.REKO (înființat în Finlanda~2013) reprezintă o alternativă de vânzare directă pe bază de precomandă pentru un grup de producători cu valori similare, nefiind confundat cu târguri, piețe agroalimentare sau piețe volante.”

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

Cluj: Patru copii au golit de bani trei dozatoare de lapte

Published

on

Cluj: Patru copii au golit de bani trei dozatoare de lapte

Patru minori au furat bani din trei aparate de distribuit lapte amplasate în municipiul Gherla.
Poliția municipiului Gherla a fost sesizată luni, 3 octombrie, despre furtul sumei de 400 de lei, din trei aparate de distribuit lapte situate în oraș.

“În cauză au fost demarate cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat.

Astfel, în cursul zilei de azi, 4 octombrie, în urma activităților de cercetare au fost identificate persoanele bănuite de comiterea infracțiunii, fiind vorba despre patru minori”, au precizat reprezentanții IPJ Cluj.

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite

Copyright © 2020 iLoveYouCluj. Webdesign & Marketing - iPublicitate