Connect with us

Info

Elevii nu sunt de acord cu calendarul școlar 2020-2021. Ce modificări propun

Tudor Calinescu

Published

on

Elevii nu sunt de acord cu calendarul școlar 2020-2021. Ce modificări propun


Consiliul Naţional al Elevilor (CNE) cere ministrului Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, retragerea proiectului de Ordin privind structura anului şcolar viitor și solicită ca școala să înceapă pe 1 septembrie în fiecare an și să se încheie pe 1 iunie.
CNE consideră că o astfel de măsură ar produce “haos” în sistemul de educaţie, întrucât întreaga perioadă dintre cele două vacanţe (vacanţa de iarnă, respectiv cea intersemestrială) va fi dedicată doar rezolvării situaţiei şcolare şi nu aprofundării materiei, în conformitate cu programa şcolară.

“Faptul că proiectul de Ordin prevede cel mai scurt an şcolar din istoria recentă nu este un aspect îmbucurător pentru beneficiarul primar al educaţiei – nu structura anului şcolar ar trebui să fie una mult mai aerisită pentru a permite dezvoltarea personală şi profesională a elevului, ci metodele de predare-învăţare-evaluare folosite şi arhitectura curriculară implementată”, afirmă reprezentanţii CNE într-un comunicat remis presei.

CNE doreşte adoptarea unei măsuri care să ducă la creşterea calităţii actului instructiv-educativ, iar anul şcolar să înceapă la 1 septembrie şi să se încheie în 1 iunie.

“În primul rând, dorim să atragem atenţia cu privire la un fenomen care a luat amploare în sistemul educaţional, mai ales în ultimii ani: calendarul examenelor naţionale este unul decalat, elevii sunt nevoiţi să susţină aceste examene în toiul verii, în clase care nu sunt dotate cu sisteme de ventilaţie, randamentul fiind unul din ce în ce mai scăzut. De asemenea, orice zi petrecută la şcoală în luna iunie este resimţită precum o povară de către elevi, aspect care favorizează absenteismul şcolar masiv, dar şi incapacitatea elevilor de a se putea concentra pe studiu”, motivează reprezentanţii elevilor.

Mai mult decât atât, CNE consideră că această măsură ar fi benefică şi pentru elevii din învăţământul profesional şi tehnic, care, din cauza săptămânilor de practică, termină şcoala în luna iulie, când, din cauza temperaturilor ridicate şi a condiţiilor “improprii” de desfăşurare a actului educaţional, elevii “nu mai pot asimila” informaţia livrată la un randament satisfăcător.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) a lansat, luni, în dezbatere publică, proiectul de ordin de ministru privind structura anului şcolar pentru 2020-2021, noutatea fiind că în semestrul al II-lea, vacanţa de primăvară va ţine cont de Sărbătorile Pascale şi va fi fracţionată în două părţi.

Potrivit unui comunicat al MEC, anul şcolar 2020-2021 începe pe 1 septembrie 2020 şi se încheie pe 31 august 2021; elevii sunt aşteptaţi la cursuri pe 14 septembrie 2020; elevii din învăţământul primar şi preşcolar beneficiază de vacanţă în perioada 24 octombrie – 1 noiembrie 2020.

Anul şcolar se structurează pe două semestre, 34 de săptămâni: semestrul I – 17 săptămâni de cursuri (14 septembrie – 29 ianuarie 2021), semestrul al II-lea – 17 săptămâni de cursuri (8 februarie -18 iunie 2021).

Vacanţele elevilor sunt programate astfel: vacanţa de iarnă (23 decembrie 2020 – 10 ianuarie 2021), cea intersemestrială (30 ianuarie – 7 februarie 2021), vacanţa de primăvară, Paştele Catolic (2 – 11 aprilie), Paştele Ortodox (30 aprilie – 9 mai), vacanţa de vară (18 iunie 2021 – data din septembrie 2021 la care vor începe cursurile anului şcolar 2021-2022).

Prin excepţie de la prevederile anterior menţionate pentru clasele terminale din învăţământul liceal, anul şcolar are 32 de săptămâni de cursuri şi se încheie la data de 4 iunie 2021. Pentru clasele a VIII-a, anul şcolar are 33 de săptămâni de cursuri şi se încheie la data de 11 iunie 2021, în timp ce pentru clasele din învăţământul liceal – filiera teologică, cu excepţia claselor terminale şi pentru clasele din învăţământul profesional, anul şcolar are 37 de săptămâni de cursuri.

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Premieră feroviară: trenul electric polonez care va circula pe ruta Huedin–Cluj–Bistrița

Stefania Heinz

Published

on

România face un pas important spre modernizarea transportului feroviar: primul tren electric regional produs de compania poloneză PESA a ajuns duminică în țară, în stația de frontieră Curtici. Acesta este primul dintr-o flotă de 62 de rame electrice care vor fi livrate în următorii ani, în baza unui contract semnat în ianuarie 2024 de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

Trenul a fost adus în România în stare „rece” (nealimentat), fiind tractat de o locomotivă a operatorului feroviar de stat din Austria, ÖBB, scrie Club Feroviar. Rama electrică, recent ieșită de pe linia de fabricație, urmează să fie prezentată oficial de președintele companiei PESA, Krzysztof Zdziarski.

Trenuri moderne pentru transport regional și suburban

Acest prim tren face parte dintr-un lot destinat transportului regional și suburban, un proiect major evaluat la 561 de milioane de euro. Noile trenuri vin cu dotări moderne menite să îmbunătățească semnificativ experiența de călătorie:

  • climatizare performantă,

  • conexiune Wi-Fi,

  • spații dedicate pentru biciclete și pentru persoanele cu dizabilități,

  • afișaje moderne și numere de scaune în relief, accesibile și persoanelor cu deficiențe de vedere.

Confort și performanță

Rama electrică are trei vagoane, oferă 238 de locuri pe scaune și 227 de locuri în picioare și poate atinge o viteză de până la 160 km/h. Trenurile vor fi utilizate pe rute precum Huedin–Cluj–Bistrița, aducând un plus de confort și rapiditate în transportul de zi cu zi al navetiștilor și călătorilor.

Primele 12 trenuri, livrate până la finalul anului

Reprezentanții companiei PESA au anunțat că până la sfârșitul anului 2025, cel puțin 12 trenuri vor fi livrate în România, marcând începutul unei noi ere în transportul feroviar regional din țară.

Sursa video: Trains by Yannis & TheRailFan

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj lansează zborurile directe Cluj – Istanbul, operate de Pegasus Airlines

Alex Campian

Published

on

Cluj-Napoca, 20 mai 2025: Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj anunță cu bucurie inaugurarea noii rute directe către Istanbul – Aeroportul Sabiha Gökçen (SAW), operată de compania aeriană Pegasus Airlines. Această lansare reprezintă un pas semnificativ în extinderea rețelei de rute a aeroportului.

Noua conexiune aeriană între Cluj-Napoca și Istanbul întărește legăturile cu unul dintre cele mai importante hub-uri intercontinentale, facilitând accesul către o gamă largă de destinații internaționale.

Pegasus Airlines, una dintre cele mai importante companii aeriene private din Turcia, operează o flotă modernă ce include aeronave Airbus A320, A321 și Boeing 737, oferind zboruri sigure și accesibile spre numeroase destinații globale.

Zborurile pe această rută vor fi operate de trei ori pe săptămână – în zilele de marți, joi și sâmbătă – oferind pasagerilor din Cluj multiple opțiuni de călătorie atât spre metropola turcească, cât și spre peste 146 de destinații din rețeaua internațională Pegasus Airlines, care acoperă 54 de țări din Europa, Asia, Africa și Orientul Mijlociu.

Mai multe detalii: https://shorturl.at/TFqtz

Mulțumim partenerilor noștri de la Lagardère Travel Retail România pentru sprijinul acordat în organizarea acestui eveniment!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

Grătarul, MOTIV de SCANDAL la Cluj! Vecinii s-au LUAT la BĂTAIE din cauza fumului?

Cosmin Ardelean

Published

on

Vecini în război din cauza GRĂTARULUI! Clujeni prea sensibili sau fum toxic?

Ziua de 1 Mai, dedicată relaxării și petrecerilor în aer liber, a fost motiv de conflict între doi vecini de pe strada Dumbrava Roșie din Cluj-Napoca. În timp ce unii clujeni au ales să își facă grătare în propriile curți, un vecin s-a arătat extrem de deranjat de fumul emanat de aceștia.

Clujeanul nemulțumit a reclamat la Primărie faptul că vecinii și-au amplasat grătarul prea aproape de ferestrele sale, obligându-l să inhaleze fumul ore în șir și împiedicându-l să aerisească locuința. Acesta a menționat că a avut o experiență similară și anul trecut, tot de 1 Mai.

“Pe strada Dumbrava Roșie, de la ora 15, vecinii stau în incinta lor proprie, dar lângă poartă, și fac grătar, forțându-mă pe mine să le inhalez fumul de mai bine de două ore și nu am cum să aerisesc. I-am atenționat încă de anul trecut să meargă să facă grătarul în spatele casei, nu lângă stradă”, se arată în sesizarea trimisă Primăriei Cluj.

Incidentul ridică o întrebare pertinentă: au devenit clujenii prea sensibili la activitățile obișnuite ale vecinilor sau există o limită a toleranței când vine vorba de disconfortul cauzat de fumul de grătar?

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite