Connect with us

Prin Oras

Autoritățile par să fi găsit alternativa pentru traseul centurii metropolitane: un ciot de drum suspendat în zona Colina: „Nu ai altă soluție pe unde să duci centura metropolitană… Este o zonă în care va fi suspendată”

Alex Campian

Published

on

Autoritățile par să fi găsit alternativa pentru traseul centurii metropolitane: un ciot de drum suspendat în zona Colina: „Nu ai altă soluție pe unde să duci centura metropolitană... Este o zonă în care va fi suspendată”

„Între a analiza de a afecta parțial o zonă verde din Cluj și a nu face această centură metropolitană, am decis că este o variantă optimă să ne asumăm această chestiune”, afirmă reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca. Traseul centurii metropolitane în zona parcului Colina continuă să rămână un subiect de interes, context în care reprezentanții autorităților susțin că spațiul parcului va fi modernizat după aplicarea soluției identificate de experți în privința centurii ocolitoare: o porțiune suspendată a centurii ocolitoare în zona Colina. Centură ocolitoare suspendată și exproprieri pentru modernizarea parcului Colina„Răspunsul este foarte simplu: NU. Deci, nu putea fi găsită o altă soluție!sursa: captură declic.roPentru că, din păcate, în spatele magazinului Cora există un teren de vreo 250 de hectare de teren care aparține de Compania de Apă și care este rezerva strategică a municipiului Cluj-Napoca. Pe care este interzis să pui orice fel de construcție, inclusiv o pilă de pod, un picior de pod. Nu există posibilitatea să pui acolo pila de pod ca să poți trece. Și nu ai altă soluție pe unde să duci centura metropolitană, ca s-o traversezi!Doi la mână, parcul Colina este o proprietate privată, nu este proprietatea municipiului Cluj-Napoca. Între a analiza de a afecta parțial o zonă verde din Cluj, în condițiile în care facem investiții de peste 100 de milioane de euro în alte spații verzi, pentru a crește calitatea spațiilor din zonă, și a nu face această centură metropolitană, am decis – noi, împreună cu Consiliul local – că este o variantă optimă, încât să ne asumăm inclusiv această chestiune.Pe de altă parte, așa cum am promis, vom face exproprieri acolo și după amenajarea centurii metropolitane, vom face și proiectul pentru parcul Colina, astfel încât să-l putem integra și să putem integra centura metropolitană în acest parc Colina”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea în cadrul unei intervenții online. În privința soluției de suspendare a centurii metropolitane în zona parcului Colina, Tarcea a recunoscut că această alternativă reprezintă soluția „tehnică” la care au ajuns specialiștii. „Este o porțiune care este suspendată! Este o zonă în care va fi suspendată, iar parcul va putea fi folosit dintr-o parte într-alta. Au fost câteva propuneri extrem, extrem de interesante din partea societății civile și a altor specialiști, să știți că am aplicat aceste proceduri inclusiv în ultima dezbatere publică pe care am avut-o pe subiect și am solicitat proiectanților să ia în calcul toate aceste propuneri, astfel încât să putem lua cea mai bună soluție. Și am găsit niște soluții foarte inovative pe care le-am aplicat”, a adăugat viceprimarul Dan Ștefan Tarcea. „Soluția este soluția tehnică. Este vorba de o soluție tehnică, de suspendat, cu niște parapeți, adică sunt niște detalii tehnice. Exact asta va fi, de aceea sunt soluții de mascare, de parapeți, astfel încât să poată fi integrată centura. Vom face și exproprieri acolo, pentru parcul Colina, asta este o chestiune pe care ne-am asumat-o, și vom prinde acești bani în bugetul municipiului Cluj-Napoca, astfel încât să putem realiza ce am promis”, a conchis Tarcea. Potrivit reprezentanților administrației locale, pentru continuarea proiectului centurii ocolitoare este necesar acordul de mediu – documentația pentru obținerea acestui aviz ar fi fost depusă la sfârșitul lunii Octombrie, potrivit acestora. Procedura birocratică presupune mai bine de 3 luni. Iar după finalizarea acordului de mediu, studiul de fezabilitate ar putea fi depus pentru dezbatere în comsiile interministeriale, după care studiul de fezabilitate va intra în Guvern pentru vot. „Până în luna aprilie-mai anul viitor, aceste lucruri vor fi absolut clarificate”, a mai dat asigurări viceprimarul Clujului. CITEȘTE ȘI: ZONĂ TAMPON între blocurile de locuințe și centura metropolitană: „Reamenajăm Parcul COLINA astfel încât să fie o zonă tampon…”Proiectul centurii metropolitane presupune un traseu problematic în zona Parcului Colina, din cartierul Mănăștur. Conexiunea din zona Cora-Bucium ar putea fi realizată prin intermediul unui traseu suspendat, care va traversa această zonă verde, fiind situat în imediata vecinătate a zonei de locuințe. Mii de clujeni au semnat o petiție pentru reconfigurarea traseului centurii ocolitoare și protecția zonei parcului Colina. CITEȘTE ȘI: Ce spune Boc despre Parcul Colina și viitoarea centură metropolitană care va „mușca” din zona verde  

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom