Connect with us

Prin Oras

Bolloga, o păstrăvărie din Cluj promovată de Dan Negru și Ovidiu Lipan Țăndărică, folosește fraudulos eticheta de „Ecologic”. Tatăl patronului aduce dovezi relevante

Alex Campian

Published

on

Bolloga, o păstrăvărie din Cluj promovată de Dan Negru și Ovidiu Lipan Țăndărică, folosește fraudulos eticheta de „Ecologic”. Tatăl patronului aduce dovezi relevante

Industria peștelui din România e plină de tepari, Statul poate lupta cu greu împotriva lor – se arată într-un material strictsecret.roNu în fiecare zi, ca jurnalist, primești un telefon din partea unui tată supărat care vrea să își dea în gât copilul. Mie mi s-a întâmplat de curând, când Liviu Oltean, un pensionar clujean ce a fost cadru militar și a activat în domeniul aviației la cercetare și coordonarea aviației militare, m-a sunat să îmi spună că fiul său, Ovidiu Oltean, patronul păstrăvăriei Bolloga din județul Cluj, minte când spune că păstrăvăria sa e ecologică, minte când spune că pește său e produs și crescut respectând toate criteriile standardului ecologic, ba, din contră, spune că normele igienice nu sunt respectate, că în sediul de producție al păstrăvăriei este jeg și că resturile de mațe și mizerie rămase în urma eviscerării a mii de pești sunt aruncați în râul din comuna Poieni, județul Cluj, sau chiar îngropate în pământ.Liviu Oltean (foto) nu pare un om cu țigle lipsă la mansardă. Vorbește aplicat, argumentează, are și poze relevante cu mizeria din păstrăvăria Bolloga, patronată de fiul său. De unde le are? Păi, a fost angajat al păstrăvăriei fiului sau (tatăl zice că l-a ajutat, fiul zice că i-a dat bani tatălui pentru muncă prestată – n.r.), postură din care, o bună bucată de vreme, a avut prilejul să observe că „ecologismul” păstrăvăriei Bolloga este o escrocherie, susține el, ba chiar că s-ar pune în pericol viețile și sănătatea consumatorilor care pică în plasa de marketing a fiului sau.Aveți 13 minute de interviu cu tatăl care își „pârăște” presei fiul. E ciudat, asta e, dar relevant și pentru ancheta mea jurnalistică, și pentru a dovedi instantei, în cadrul unui eventual proces, că am bază factuală să chestionez modul în care această afacere își desfășoară activitatea.„Pentru că nu lucrează legal, se bate cu pumnul în piept că e păstrăvărie ecologică, dar el e un intermediar și asta nu mi se pare corect”, spune Liviu Oltean, tatăl patronului păstrăvăriei Bolloga.Marketing deșănțat, șiretlic sfruntatCampaniile de marketing ale fiului său, Ovidiu Oltean, sunt ample și fac vâlvă. Încă de la începutul afacerii, Ovidiu Oltean a avut grijă să facă „zgomot” publicitar.Sigur, e dreptul omului să își facă oricâtă reclamă vrea, problema e că, în cadrul acestor articole plătite, patronul păstrăvăriei Bolloga minte de îngheață apele.Așa cum voi arăta mai jos, spusele lui Ovidiu Oltean (foto jos, sursă – pagină personală de Facebook) sunt minciuni sfruntate: păstrăvăria Bolloga nu e singura din România certificată ca ecologică, nu există NICIUN DOCUMENT sau sursă scrisă care să arate că Păstrăvăria Bolloga ar fi certificată ecologic, păstrăvăria Bolloga NU produce păstrăv ecologic, ci îl cumpără de la diverse crescătorii din țară, păstrăvăria Bolloga nu îndeplinește calitățile de puritate biologică cerute de standardul ecologic, de vreme ce mustește de jeg, aruncă eviscerările în natură, nu are „creșă” de puiet.În ciuda faptului că Ovidiu Oltean folosește în mod fraudulos eticheta de „ecologic”, pe site-ul companiei nu figurează niciun certificat „de conformitate” elaborat de vreo instituție CERTIFICATĂ internațional.Inspector DSV Cluj, sub anonimat: „Tupeu și minciuni! Dar nu are nimeni ce să îi facă!”Nu? Orice patron de firmă agro-ecologică s-ar lăuda mintenaș cu un asemenea certificat, el este argumentul suprem care spulberă orice lipsă de încredere a consumatorului. Ei bine, el lipsește. Dar Oltean folosește peste tot cuvântul „ecologic”, ba și dă lecții de business despre ce înseamnă standarde ecologice, cu texte emoționale de marketing în care fraierilor li se spune cum se muncește în păstrăvărie cu „gândul la viitor, la copii și la natură”.Ovidiu Oltean minte de ani de zile că păstrăvăria sa este certificată ecologic. Ultima afirmație de acest gen a apărut în Jurnalul Național exact acum un an, în ianuarie 2021. Evident, fiind un articol publicitar, nici publicația nu mai stă să se întrebe oare cum putea să deschidă direct în 2015 singura păstrăvărie certificată ecologic din România, când o certificare pe această linie, dacă s-ar face, durează o grămadă timp, durată în care se fac verificări periodice pe o mulțime de segmente. Suntem în România însă, cu niște bani, poți să minți ce vrei în presa națională.În timp, pentru că nimeni, nici măcar instituțiile statului nu s-au străduit să facă verificări, minciuna cu „păstrăvăria Bolloga este ecologică” s-a perpetuat. Are cuvântul un angajat al Direcției Sanitar-Veterinare Cluj care, sub protecția anonimatului, ne-a vorbit despre haosul legislativ, lipsa de resurse a inspectorilor DSV și despre ceața de care profită unii din industria alimentară când e vorba de standarde Bio sau Eco:„E pe dracu’ ecologică păstrăvăria Bolloga! N-are cum să fie ecologică, am avut discuții în instituție pe tema Bologa de nenumărate ori. Omul ăla nu produce el păstrăv, îl cumpără de la alții. Omul ăla (patronul Bolloga – n.r) nici măcar nu crește păstrăvul de la stadiul de icre fecundate, care ar fi cel mai târziu stadiu de unde s-ar putea începe certificarea. Dar știți cum e, domnule Alexa? Analizele sunt mult prea costisitoare ca să verifice cineva acum dacă peștele lor are în el medicamente sau rahaturi. Cum să fie apa de acolo, de la ei, de o puritate atât de mare încât să îndeplinească standarde ecologice? Nici vorbă, totul e o minciună! Singura chestie ecologică pe care patronul de la Bolloga o are e că le dă păstrăvilor mâncare certificată ecologic, ceea ce e altă mâncare de pește, ca să zic așa! Dar asta nu face ca păstrăvul lor să fie ecologic, dacă e adus de fapt de la dracu în praznic, din crescătorii de păstrăvi unde, până să ajungă la Bologa, nu știi ce au băgat în el!”, ne-a spus inspectorul clujean al DSV.Tot google-ul este plin de reclamă mascată la adresa „viziunii” soților Oltean Ovidiu și Vasilena. Că și soția Vasilena e mare antreprenoare. Pentru această anchetă, ne interesează mai puțin laudele pe bani, ci informațiile cu care Vasilena Oltean se laudă: în fapt, păstrăvăria Bolloga cumpără păstrăvi de la alții și minte că produce păstrăvul de la stadiul de icră.Bolloga face ca intermediar bani mai mulți ca producătorul real de păstrăvi ecologici. MințindDe unde cumpără patronul de la păstrăvăria Bolloga peștele pe care apoi îl vinde ca fiind produs „în casă”, „ecologic”? Din mai multe locuri din țară! De exemplu, de la Păstrăvăria Răstolița, care și ea pretinde că e singură pastravarie certificată ecologic din România.Spre deosebire însă de Păstrăvăria Bolloga, firma Euro Păstrăv, de unde Oltean ia peștele să îl vândă la fraierii din Cluj, chiar are un soi de certificat „de conformitate” pentru produs ecologic, emis de  Austria Bio Garanție – care are și o subsidiară în România, unde am încercat în van să sun pentru documentare:Aveam deja informația că Ovidiu Oltean cumpără păstrăvi de la Păstrăvăria Rastolita din Mureș, deși, într-o discuție la care voi reveni mai jos, Oltean neagă că ar cumpăra peste de orice fel de la alții.Așa că am sunat la Kinga Grama și soțul ei, patronii Păstrăvăriei Rastolita. Telefonul doamnei, aflată la păstrăvărie în zonă fără semnal, era redirectat spre o angajată care, în discuția telefonică înregistrată, mi-a confirmat că „domnul de la Păstrăvăria Bolloga ia constant marfă de la noi de multă vreme”.Interesant e însă alt aspect. În timp ce firma Euro Păstrăv care gestionează păstrăvăria cu adevărat ecologică de la Rastolita abia face un mic profit de pe urma muncii adevărate…… la Cluj-Napoca, gonfland cu articole plătite și minciuni povestea păstrăvăriei „ecologice” Bolloga, soții Ovidiu și Vasilena Oltean fac profit frumușel: în ultimii 4 ani au scos profit de o jumătate de milion de euro din minciuna cu „ecologic”.Mincinosul, paznic la „standardele” ecologice. La el în ogradă icreaza jegulCa să umfle și mai tare gogoașa de marketing, acum că stau și pe niște bani mai serioși, soții Oltean și-au asumat și „povara” mentoratului în ceea ce privește standardele ecologice, deși ei nu le îndeplinesc, dar asta nu contează, căci fraierii nu știu.Ovidiu și Vasilena Oltean au venit cu ideea unor magazine de tip băcănie, făcute fițos, în care, vezi Doamne, să adune producători locali mai prostălăi, care nu știu așa cum știu soții Oltean ce înseamnă „grija pentru natură și calitate”, iubirea pentru igienă.Într-unul dintre deja obișnuitele articole cu caracter publicitar de pe site-ul Republica, Ovidiu Oltean dă măsura tupeului deșănțat al omului care fraudează înindustrie, dar pozează într-un Mesia generos, în înțeleptul care vrea dezinteresat să ajute: ia citiți bucata din interviu cu mostra de tupeu.Poate că domnul Oltean, în calitate de patron, ar trebui să ne spună cât de curat e la el în păstrăvărie, de exemplu, în spațiul „de producție” efectiv al păstrăvăriei Bolloga, locul unde sunt făcute aceste fotografii cu câteva luni în urmă.„Toți zic că sunt curați”, zicea Oltean în interviul de mai sus. Dar dumneavoastră cât sunteți de curat, domnule Oltean? Jeg cât cuprinde. Pânze de păianjen. Frigider cu alimente descompuse, plin de mizerie. Spațiul de procesare arată ca o cocină. Mizerie la toalete, mizerie peste tot.Știți ce a avut tupeul domnul Oltean să îmi spună, când l-am chestionat asupra fotografiilor, pe care NU le-a negat: că exagerez, că e puțină dezordine „făcută de niște angajați nesimțiți”.Mie nu îmi pare că e dezordine, mie mi se pare că discutăm de jeg „cronic”. Voi, ce ziceți, stimați cititori? Dar asta nu e totul.Minciunile patronului, demontate de un simplu angajat de la păstrăvăria BollogaL-am întrebat pe patronul păstrăvăriei Bolloga (înregistrată și ea, discuția), dacă produce păstrăv încă la stadiul de icră. A mințit că da. O să vedeți de ce a mințit, o spune un alt angajat decât tatăl său, pe care l-am putea bănui că e subiectiv. L-am întrebat pe Ovidiu Oltean dacă cumpără pește de la alții. A mințit că nu. L-am întrebat dacă mizeria rezultată din eviscerarea păstrăvilor (mațe, sânge, alte fluide) este corect manipulată, dacă e adevărat că o aruncă în râul Henț. A mințit că niciodată nu a aruncat în râu materialul rezultat în urmă eviscerării. A mințit. Angajatul său, a cărui mărturie o public mai jos, ne-a declarat nu numai că au fost cazuri când a aruncat mizeria provenită de la eviscerările a sute de pești direct în apă râului, dar că, în ultima perioada în care lucra el la păstrăvărie, adică la jumătatea lui 2021, Ovidiu Oltean le indica angajaților să renunțe la aruncatul mizeriei în apă, că zbiară inspectorii, și, în loc de asta, SĂ ÎNGROAPE ÎN PĂMÂNT jegul.Gligor Lungu a trudit la Păstrăvăria Bolloga aproape 5 ani, din 2016 și până în 2021. E un om de bun simt, știe că sunt ziarist, știe de ce îl sun, și, chiar „dacă nu vreu să mă cert cu domnul Oltean, io trebe să vă zic ce știu, dar numai adevărul” (conversație înregistrată, de asemenea).”Liviu Alexa: Cât ați fost acolo angajat, domnul Oltean a adus pește din altă parte, păstrăvi de la alții?Gligor Lungu: Da, o adus, în tătă luna.Liviu Alexa: Ce se întâmplă cu mizeria ce se producea de la eviscerare?Gligor Lungu: Le îngropam, când erau mulți păstrăvi. Câteodată, aruncam în vale, da’ după aia ne-o zis domnu’ Ovidiu să îi îngropăm. Erau zeci de kile, câinii nu îi mâncau… Vineau ăștia de la Apele Române și i-o zis să nu mai arunce.Liviu Alexa: Dar de ce era așa mizerie înăuntru?Gligor Lungu: Păi, cum curățam peștii, se face mizerie.Liviu Alexa: Timp de 4 ani și jumătate, dumneavoastră ați văzut vreodată pe domnul Oltean crescând păstrăvi de la zero, de la stadiul de icre?Gligor Lungu: Apoi drept să va spun, nu.”Alertat de un partener din țară, pe care l-am sunat pentru documentare, Ovidiu Oltean m-a sunat el pe mine ca să „discutăm”, fiind convins, cu o voce tânguitoare, că sunt „pus” de cineva să „îi termin afacerea”.Oricum l-aș fi sunat și pe el pentru un interviu, nu rămânea el nevorbit. Destul să vă spun că, în cadrul discuției cu patronul păstrăvăriei Bolloga, i-am spus și lui asta, mi-a dat impresia continuă de nesinceritate.Ovidiu Oltean susține, în cadrul conversației pe care am avut-o, că el crește singur păstrăvi de la zero, că are instalație modernă de tratare a materialului eviscerat, că e și el autorizat la firma austriacă de care am vorbit mai sus, dar că e un proces mai lung, că nu cumpără pești de la nimeni, că nu înțelege de ce tatăl său vrea să îi facă rău și că nu a aruncat niciodată mizerii în răul din sat, nici nu a dat ordin să le îngroape undeva în pământ, că afacerea e merge rău, că nu se fac bani din ea. Fotografiile cu jegul din păstrăvărie sunt pentru domnul Oltean chestiuni irelevante, cel mai probabil mizeria a fost făcută de angajați: „Știți cum e cu angajații, nu le poți face educație chiar tuturor…”.În nicio secundă cât am vorbit, Ovidiu Oltean nu mi-a spus, ca să închidă povestea: „Hai, domnule, că îți trimit pe Whatsapp certificarea ecologică de la Bologa”, așa cum o are și păstrăvăria de unde el cumpără peștele.Ovidiu Oltean a mințit de-a lungul întregii conversații. Așa cum am demonstrat.„Poveștile cu pești” continuă la Potlogaria BollogaConsumatorii români sunt creduli din fire. Pe grupurile de mămici de pe Facebook, păstrăvii de la Bolloga sunt lăudați de bietele mame care nu știu povestea reală a „ecologismului”. Patronii Păstrăvăriei Bolloga sunt de neoprit, când e vorba să împacheteze cât mai strălucitor rahatul din propria ograda. Au depășit stadiul articolelor „de bine” din presa plătită. Au trecut la colecționarea de vedete, la asocierea cu mari nume ale României, că discutăm de media sau de artiști.Acum o săptămână, Păstrăvăria Bolloga a organizat un eveniment de imagine cu vedete „curate” din șou-biz, adică nepatate de scandaluri. Dan Negru, Mircea Baniciu sau Ovidiu Lipan Țăndărică au legitimat cu prezența produsele păstrăvăriei Bolloga, deși, este foarte posibil, ei habar nu au care e adevărul în privința „ecologismului” produselor vândute de soții Oltean.Pe blogul păstrăvăriei, articolul în care este prezentat evenimentul cu marile vedete se încheie emoționant:„Ne-a făcut bucuroşi, veseli, fericiţi. Şi mai e ceva, bucuria de a fi împreună. Mai mult, liniştea conştiinţei, satisfacţia că eforturile noastre aduc un strop de bine oamenilor, naturii, comunităţii. Acum ştim că în urma noastră rămâne pentru copiii noştri exemplul din a cărui putere se vor întări şi ei, pentru a duce mai departe frumuseţile şi valorile acestor locuri.”Puteți lua un Metoclopramid moral, dacă v-a apucat greața.

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

Drive-Thru în Mănăștur: Gata să deschidă porțile! / “Au muncit până la 6 seara chiar și înainte de Florii

Stefania Heinz

Published

on

În ultimii ani, Mănășturul s-a transformat vizibil. Primăria a făcut investiții semnificative în zona de la Terenuri, iar apoi a demarat demolările chioșcurilor insalubre de la stația Minerva. Acum, atenția se îndreaptă către inaugurarea Drive-Thru, unde renovările au fost finalizate într-un timp record.

După ce chioșcurile de la stația Minerva din Mănăștur au fost demolate și zona a fost reamenajată de către municipalitate, lucrările de modernizare au început și la McDrive.

La începutul anului 2024, restaurantul McDonald’s din Mănăștur a intrat în șantier pentru a fi adus la standarde noi. “Am fost temporar închis, dar veți fi încântați de rezultat!”, au scris reprezentanții McDonald’s pe un banner.

Chiar și în Duminica Floriilor, muncitorii au lucrat intens la restaurant, pregătindu-l pentru deschidere.

Locuitorii din Mănăștur își exprimă îngrijorarea pe pagina de Facebook “Trăiesc în Mănăștur” în legătură cu impactul renovării asupra traficului din zonă, mai ales că zona se intersectează cu coborârea autovehiculelor din benzinăria Petrom, situată la câțiva metri distanță de Drive-Thru.

Municipalitatea se pregătește să modernizeze și Parcul Primăverii din Mănăștur, urmând să desființeze benzinăria MOL din zonă. Acest proiect include amenajarea și revitalizarea Parcului Primăverii și a străzilor adiacente, precum str. Ion Meșter, str. Emil Cioran și str. Almașului.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Surpare de Asfalt pe Strada Uliului din Grigorescu, Capturată într-o Imagine Fascinantă de pe Dronă

Stefania Heinz

Published

on

Într-o captură de senzație realizată de fotograful Sergiu Razvan, o imagine din dronă arată o surprindere neașteptată pe strada Uliului din cartierul Grigorescu. Un segment de asfalt și teren par a fi suferit o surpare spectaculoasă, evidențiindu-se impactul fenomenelor naturale sau al condițiilor de infrastructură asupra mediului urban.

Surparea, care pare să fi afectat și împrejurimile, este un semn al fragilității infrastructurii locale și poate avea consecințe asupra siguranței și confortului locuitorilor din zonă. Imaginile capturate de drone devin din ce în ce mai importante în detectarea și monitorizarea unor astfel de evenimente, oferind o perspectivă amplă și detaliată asupra situației.

Autoritățile sunt probabil alertate cu privire la această situație și se așteaptă să ia măsurile necesare pentru a remedia surparea și pentru a preveni astfel de incidente în viitor. În același timp, această imagine oferă o oportunitate de reflecție asupra importanței investițiilor în infrastructura urbană și în gestionarea adecvată a resurselor pentru a menține orașele noastre în siguranță și în stare bună de funcționare.

 

 

Foto: Constantin Covaliu

Foto: Constantin Covaliu

Foto: Constantin Covaliu

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Explorând Farmecul Primăverii: Culoare, Vitalitate și Relaxare într-o Galerie Foto Inspiratoare

Diana Petrescu

Published

on

Primăvara este momentul în care natura se trezește la viață, iar orașele se transformă în adevărate locuri de bucurie și energie. Străzile devin mai aglomerate, iar parcurile își deschid porțile pentru a primi oamenii dornici de relaxare și plimbare, sub razele calde ale soarelui.

În acest sezon, investițiile în zonele verzi din orașele României devin mai vizibile, iar pe rețelele sociale abundă postările cu cele mai frumoase parcuri. De exemplu, pagina de Facebook Iulius, companie cunoscută pentru implicarea în proiecte ce includ grădini urbane, invită la un tur virtual prin parcurile Palas Iași, Iulius Gardens din Iulius Town Timișoara și Iulius Parc din apropierea Iulius Mall Cluj.

La Iași, parcul din centrul orașului, parte integrantă a proiectului mixed-use Palas, strălucește în splendoarea primăverii, oferind un spectacol natural de neuitat. Verdele crud al vegetației, combinat cu albastrul cerului și culorile florilor, îmbracă peisajul într-un cadru pitoresc, atrăgând privirile și inimile vizitatorilor. Aici, prunii roșii, azaleele, cameliile și glicina transformă parcursul prin parcul Palas într-o experiență unică, potrivită atât pentru relaxare, cât și pentru sesiuni de fotografie creative.

În Iulius Parc din apropierea Iulius Mall Cluj, sălciile de pe malul lacului Gheorgheni și restul arborilor strălucesc în verdele lor cel mai frumos din an. Aici, pietonalul suspendat deasupra lacului, pista de ciclism, cea de alergare și aleile încântătoare devin destinații preferate pentru oamenii dornici de mișcare și recreere. Și câteva broaște țestoase și-au găsit aici un adăpost, bucurându-se de soare și liniște în timp ce ies din când în când să se bucure de razele sale blânde.

În Timișoara, Iulius Gardens strălucește în lumina primăverii, transformându-se într-o oază de frumusețe și energie. Culorile verzi dominate, atât în zonele amenajate cu gazon, cât și în jurul lacului sau pe alei, creează un cadru perfect pentru plimbări relaxante și momente petrecute în natură.

Potrivit site-ului www.iuliuscompany.ro, Iulius a investit în parcurile din Iași, Cluj-Napoca și Timișoara peste 18 milioane de euro, grădinile fiind elementul definitoriu al proiectelor sale. La Cluj-Napoca, o nouă grădină va fi amenajată în cadrul proiectului de pe fosta platformă Carbochim, acoperind peste 5 hectare de spațiu verde. Aici, peste 700 de copaci și 100.000 de plante decorative vor încânta privirile, iar o grădină japoneză va aduce aroma sakurei chiar în inima orașului, oferind un spațiu seren pentru plimbări și meditație.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite