Connect with us

Prin Oras

Corupția se combate în Primăria Cluj-Napoca la fel ca celelalte probleme: printr-un studiu de zeci de mii de lei

Alex Campian

Published

on

Corupția se combate în Primăria Cluj-Napoca la fel ca celelalte probleme: printr-un studiu de zeci de mii de lei

În Cluj-Napoca, în general, problemele administrative se rezolvă prin studii: studii de prefezabilitate, de fezabilitate, de trafic, de calitate a aerului ș.a.m.d. Dacă studiile ar avea și rezultate concrete, pe măsura finanțării lor, acum am avea centură metropolitană, spital regional de urgență, filarmonică, pasaj peste Tăietura Turcului, podul Porțelanului, Someșul navigabil, trafic decent ș.a.Dată fiind eficiența deosebită a studiilor în rezolvarea problemelor municipiului ”smart”, mai nou și corupția este combătută tot printr-un studiu. Primăria și-a anunțat intenția de cumpărare directă, prin intermediul platformei SEAP, a unui „Studiu privind percepția asupra aspectelor legate de corupție”. Studiul va costa 22 000 de lei (4.449,21  EUR) și este finanțat prin fonduri europene. „Studiu privind percepția în rândul cetățenilor și al personalului din cadrul administrației publice privind aspecte legate de corupție pentru implementarea proiectului “Consolidarea capacității Municipiului Cluj-Napoca în implementarea măsurilor anticorupție”, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitatea Administrativă 2014-2020”, putem citi în descrierea achiziției, pe platforma SEAP.Proiectul „Consolidarea capacității Municipiului Cluj-Napoca în implementarea măsurilor anticorupție” a fost votat de către Consiliul Local Cluj-Napoca în ședința ordinară din 6 decembrie 2021. Valoarea totală a proiectului este de 414 834 lei (85% fonduri europene, 13% din bugetul național, iar 2% din bugetul local).„Obiectivul general al proiectului îl reprezintă dezvoltarea și consolidarea capacității administrative a municipiului Cluj-Napoca prin eficientizarea activităților de prevenire și combatere a corupției în administrația publică locală, promovarea eticii și integrității pentru îmbunătățirea performanțelor în activitate, creșterea transparenței în procesul decizional, precum și îmbunătățirea cunoștințelor și a competențelor personalului și aleșilor localiObiectivele specifice ale proiectului sunt: 1. Creşterea gradului de implementare a măsurilor de prevenire a corupţiei şi a indicatorilor de evaluare.2. Creşterea gradului de conştientizare a efectelor corupţiei la nivelul personalului din administraţia publică locală, cât şi în rândul cetăţenilor.3. Îmbunătăţirea cunoştinţelor şi competenţelor personalului şi aleşilor locali în ceea ce priveşte măsuri anticorupţie”, se specifică în hotărârea de Consiliu Local adoptată în decembrie 2021. Durata proiectului este de 12 luni, iar activitățile principale ce urmează a fi derulate sunt: „- Realizarea unui studiu privind percepţia în rândul cetăţenilor şi al personalului din cadrul administrației publice privind aspecte legate de corupție;- Identificarea, evaluarea, analizarea şi monitorizarea riscurilor şi vulnerabilităţilor de corupţie sau a incidentelor de integritate, în vederea realizării de acțiuni concrete și eficiente de combatere a corupției conform cerințelor HG 599/2018 și SR ISO 31 000;- Implementarea şi certificarea sistemului de management anti-mită conform prevederilor ISO 37001:2016;- Organizarea unei campanii de conştientizare publică şi de educaţie anti-corupţie; – Dezvoltarea și implementarea unor programe de educaţie în domeniul prevenirii și combaterii corupţiei, precum și de dobândire de competențe privind etica și integritatea pentru personalul și aleșii locali din administrația publică locală;- Activităţi de informare şi publicitate cu privire la proiect.”Pe hârtie, toate bune și frumoase! Și scumpe! Numai că un apel la memorie ne arată că bune și frumoase erau lucrurile, pe hârtie, și în anul 2011, când primarul PDL Sorin Apostu ajungea la Curtea de Apel cu propunere de arestare preventivă. „Ce ironie! Pe uşa Primăriei din Cluj-Napoca scrie: Aici NU se ia mită”, titra Antena3.ro un articol publicat în 10 noiembrie 2011. 

„Ironie sau nu, pe uşile primăriei din Cluj scrie că aici NU se ia mită.Afişele cu acest mesaj sunt, bineînţeles, portocalii. Iar textul este însoţit de un număr de urgenţă, care este telefonul primarului.Asta în condiţiile în care, cum am văzut, primarul Sorin Apostu a fost reţinut pentru luare de mită”, scriau jurnaliștii antena3.ro.

Source link

Facebook Comments Box

Info

Haos în Cluj! Părinții blochează străzile și fac legea în cartier!

Cosmin Ardelean

Published

on

Război pe străzile din Gheorgheni! Părinți și riverani, în conflict din cauza parcărilor ilegale!

Un nou scandal zguduie liniștea cartierului Gheorgheni din Cluj-Napoca! Riveranii de pe strada General Nicolae Dăscălescu sunt disperați din cauza haosului creat de părinții care își duc copiii la grădiniță și parchează unde apucă, blocând strada și provocând altercații.

Un clujean, care locuiește pe această stradă, a ajuns la capătul răbdării. “Este deja a nu stiu cata oara cand se face sesizare pentru parcarile ilegale care sa fac in fiecare dimineata pentru a lasa copii la gradinita. Sunt rezident al strazii General Nicolae Dascalescu, iar in fiecare dimineata trebuie sa ne chinuim sa iesim sau sa intram pe strada. Am sunat la Politia Locala (am foar chiar si fizic) si acestia mi-au spus ca nu au ce face, astazi chiar am fost injurat de catre un parinte pentru ca am vrut sa intru la mine pe strada”, a declarat bărbatul revoltat.

Locuitorii se plâng că nu pot circula normal din cauza mașinilor parcate haotic. Mai mult, aceștia susțin că există soluții, respectiv locurile de parcare din Baza Sportivă Gheorgheni, dar părinții refuză să facă un efort minim și să meargă pe jos câțiva metri. “Exista locuri de parcare libere in Baza Sportiva Gheorgheni dar nici nu vor sa auda sa duca copilul pe jos 10-15 m de acolo pana la gradinita”, se mai plânge clujeanul.

Această problemă nu este una nouă. Și în trecut, clujenii au făcut sesizări similare, dar fără niciun rezultat. “De când cu începerea anului școlar, se întâmplă în fiecare dimineață ca părinții care aduc copiii la grădiniță să-și lase mașinile care pe unde apucă, îngreunând sau chiar blocând accesul auto al întregii străzi. Am încercat cu vorba bună cu administrația grădiniței, am spus de fiecare dată oamenilor care parchează în mijlocul drumului să aibă în vedere că, deși nu e mare traficul pe strada noastră, existăm și noi, și bunul simț ar trebui să fie busola când parchează. Pe soțul meu era să-l lovească același domn de două ori, la ieșirea de pe stradă (soțul era o dată cu mașina, o dată cu bicicleta). Efectiv nu mai știm ce mijloace de bun simț să aplic cu genul acesta de oameni. S-ar putea amplasa un echipaj al poliției rutiere pentru a atrage măcar atenția? Menționez că pe stradă era inclusiv semn cu parcare interzisă, care a dispărut odată cu lucrările de asfaltare. Este o situație de neconceput într-un oraș cu oameni „de 5 stele”, a fost atunci sesizarea unei clujence.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Istorie cu Boc! Primarul Clujului se întoarce la catedră pentru a-i ajuta pe elevi!

Cosmin Ardelean

Published

on

Boc, profesor la Bacalaureat! Primarul se oferă să predea istorie elevilor clujeni!

Primarul Emil Boc își demonstrează latura pedagogică! Edilul s-a oferit să predea lecții de istorie elevilor clujeni care se pregătesc pentru Bacalaureat, în cadrul unui program gratuit de mentorat lansat de Primăria Cluj-Napoca.

Peste 50 de elevi s-au înscris deja în acest proiect, care oferă pregătire gratuită pentru disciplinele de examen, cu ajutorul profesorilor voluntari. “Este un proiect care face diferența și arată forța Clujului comunitar: atunci când ideile bune sunt promovate, putem reuși”, a declarat Boc.

Programul “Mentorat pentru Bacalaureat” este un rezultat al “eco-sistemului clujean”, prin care comunitatea se implică în proiecte de interes pentru viitorul copiilor, a subliniat primarul. “Sunt mai mulți profesori și asociații de profil care s-au implicat în acest proiect și merită tot respectul nostru”, a adăugat el.

Boc, absolvent al Facultății de Istorie și Filosofie și al Facultății de Drept, se simte încrezător în capacitatea sa de a-i ajuta pe elevi. “Dacă timpul îmi va permite, mă voi înscrie și eu, pentru a putea să susțin unele lecții de istorie, acolo mă mai pricep și eu, pentru a pregăti elevii de Bacalaureat”, a spus primarul.

Programul, susținut de Primăria Cluj-Napoca și Asociația Beard Brothers, oferă pregătire gratuită pentru matematică, limba română, istorie, geografie, fizică, logică, psihologie și sociologie. Toate sesiunile sunt susținute de mentori voluntari, profesioniști și studenți cu experiență.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Cluj, blocat în trafic! Drumul salvator întârzie! Când vom scăpa de cozi?

Cosmin Ardelean

Published

on

Cluj-Napoca, tot mai departe de fluidizarea traficului: Drumul Tureni – Autostrada, gata abia în vară!

Clujenii care sperau la o rezolvare a problemelor de trafic din zona metropolitană vor mai avea de așteptat! Deși anunțat ca o soluție-cheie pentru decongestionarea traficului, drumul expres de la Tureni la Autostrada Transilvania nu va fi gata mai devreme de luna iunie 2025.

Acest “ciot” de doar 5 kilometri, dar de o importanță strategică pentru regiune, întârzie să fie finalizat, spre dezamăgirea experților și a șoferilor. Asociația Pro Infrastructură a criticat dur întârzierile, subliniind că antreprenorii nu și-au respectat termenele, în ciuda “circumstanțelor atenuante” de a fi la primul lor proiect de anvergură.

“Din păcate… constructorii ne-au dezamăgit și nu vedem cum vor putea să dea drumul la circulație mai devreme de sfârșitul lunii iunie 2025, în cel mai optimist scenariu”, precizează Asociația Pro Infrastructură.

Contractul pentru acest drum expres a fost semnat în 28.07.2023 cu asocierea Dimex-Con-A, cu ordin de începere emis în 21.08.2023. Termenul inițial de finalizare era februarie 2025, dar se pare că acest termen nu va fi respectat.

Proiectul, cu un cost estimativ de 568 de milioane de lei (fără TVA), presupune construcția a șapte poduri și viaducte, cel mai lung având 258 de metri și traversând Valea Racilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite