Connect with us

Prin Oras

EXCLUSIV Vlăduța Lupău cere despăgubiri de la presa de scandal după articolele cu Armin Nicoară și clujeanca Georgiana Lobonț. Cântăreața cere 2.000 de euro pentru fiecare articol în care s-a vorbit despre ea!

Alex Campian

Published

on

EXCLUSIV Vlăduța Lupău cere despăgubiri de la presa de scandal după articolele cu Armin Nicoară și clujeanca Georgiana Lobonț. Cântăreața cere 2.000 de euro pentru fiecare articol în care s-a vorbit despre ea!

Vlăduța Lupău, interpreta de muzică populară și manele din Sălaj, a formulat o cerere de chemare în judecată împotriva WOWBiz, Can-Can, SpyNews și PlayTech prin care cere despăgubiri de câte 2.000 de euro pentru fiecare articol în care se vorbea despre scandalul dintre ea și cuplul muzical Georgiana Lobonț & Armin Nicoară. Vedeta susține că este una dintre cele mai cunoscute interprete de muzică populară din România, faima ei depășind granițele țării, motiv pentru care articolele publicate pe site-urile mai sus menționate i-au afectat reputația. În cererea de chemare în judecată, Vlăduța a cerut ștergerea articolelor care vorbeau despre idila dintre ea și Armin Nicoară, dar și cele în care se vorbea despre conflictul cu Georgiana Lobonț, o altă cântăreață la care Lupău și soțul ei, Adi Rus, au mers de nași de botez la unul dintre copii. 2.000 de euro pentru fiecare articolVlăduța Lupău s-a adresat instanței cu o cerere prin care a arătat că a fost victima unei campanii de defăimare, în primele luni ale anului 2020 apărând mai multe articole despre o posibilă idilă cu fostul coleg de scenă – Armin Nicoară, dar și că i-a fost afectată reputația după ce Gerogiana Lobonț a defăimat-o și s-ar fi folosit de imaginea ei. „Solicită obligarea paratilor la eliminarea din cadrul paginilor și platformelor acestora media (Facebook, Instagram, Youtube, pagina publicației si alte asemenea), a tuturor postărilor și articolelor de presă (printre care și cele care conțin imagini foto și video) care vizează viața privată a ei și subiectul existenței unei relații non — profesionale cu numitul Armin Nicoară; obligarea paratilor la eliminarea din cadrul paginilor și platformelor acestora media (Facebook, Instagram, Youtube, pagina publicației si alte asemenea), a tuturor postirilor și articolelor de presă (printre care și cele care conțin imagini foto și video) care utilizeaza imaginea ei asociata cu cea a numitei Georgiana Lobonț si care, prin titlu si continui, este destinat sau tinde sa o defaimeze, respectiv care contin informatii si comentarii de orice natura, cu privire la existenta vreunui scandal sau conflict personal cu aceasta din urma; obligarea paratilor să inceteze orice publicare si/sau raspandire, prin intermediul oricaror mijloace media si emisiuni televizate, a oricarui articol si/sau informatii care vizeaza viata personala a ei sau care aduce atingere imaginii, onoarei sau reputatiei; sa oblige paratii la publicarea, pe cheltuiala proprie, a hotararii de admitere a prezentei cereri de chemare in judecata, in cadrul paginilor si platformelor acestora media (Facebook, Instagram, Youtube si pagina publicației), respectiv in trei cotidiane de larga circulatie, timp de trei numere consecutive; sa oblige paratii la plata sumei de cate 2000 Euro pentru fiecare pagina si publicatie pe care o detine si in cadrul careia au fost publicate articolele mai sus mentionate, reprezentand daune morale pentru preiudiciul de imagine si prestigiu profesional (paratul de rd. 1 — paginile www.playtech.ro si www.impact.ro ; paratul de rd. 2 — pagina www.cancan.ro ; paratul de rd. 3 — pagina www.wowbiz.ro , respectiv paratul de rd. 4 pagina www.spynews.ro ); cu cheltuieli de judecata, constand in taxa judiciara de timbru si onorariu avocatial, in temeiul art. 453, Cod proc. civ.In fapt, incepand cu luna ianuarie a acestui an, pana inclusiv in luna mai si iunie, paratii au procedat la publicarea, in mod repetat, in cadrul paginilor si platformelor acestora media, a unor postari si articole de presa, care intersecteaza viata sa personala; care contin informatii si comentarii nereale si neverificate, respectiv care prin titlu si continut, sunt destinate sau tind la defaimarea imaginii, onoarei si reputatiei ei.Reacția tabloidelor: „Și-a creat singură reputația aceasta”Prin întâmpinarea depusă de site-urile de tip Can-Can, publicațiile au indicat instanței că Vlăduța Lupău și-a asumat poziția de personă publică, articolele despre ea nefiind false, ci bazate pe reputația pe care aceasta și-a creat-o. „În cuprinsul articolului apărut în publicația wowbiz.ro subscrisa nu a inserat nicio informatie neadevarată cu privire la reclamanta, articolul prezentând situația de fapt referitoare la numitul Armin Nicoară si reclamanta, situație expusă chiar de numitul Armin Nicoară.Sunt de notorietate aparitiile publice ale reclamantei in continutul publicatiilor gen „tabloide”, cat si a emisiunilor TV, a show-urilor TV, astfel cum am mentionat anterior. Aceasta aflrmatie este dovedita fara putinta de tagada de inscrisurile anexate la intampinarea depusa de ea, inscrisuri ce atesta participarea reclamantei la emisiuni difuzate de posturi TV sau pe platforme media online.Astfel, instanta de judecata urmeaza sa aiba in vedere la solutionarea prezentei cauze si elementele care contureaza statutul reclamantei de persoana publica, cum ar fi: aparitiile acesteia in locuri publice; aparitia sa cu persoane publice; participarea la emisiuni TV; numeroasele articole din presa scrisa despre intamplari din viata sa si care scot in evidenta o anumita imagine pe care reclamanta si-a creat-o singura de-a lungul timpului, datorita unui anumit tip de comportament adoptat (atitudine, manifestari, afirmatii publice etc.).Comportamentul anterior al reclamantei contureaza caracterul acesteia de „persoana publica”, acest statut fiind recunoscut si chiar asumat de catre reclamanta, Mentionam ca un astfel de statut este dobandit ca urmare a pozitiei, a comportamentului unei persoane, a ceea ce face respectiva persoana”, se arată la dosar. Avocații Vlăduței: „Este una dintre cele mai cunoscute artiste de muzică populară ai ultimilor ani”Apărătorii aleși de Vlăduța Lupău au susținut în instanță că prin faima de care aceasta se bucură, prejudiciul adus de articolele de scandal necesită o analiză amplă. „Este incontestabil faptul că numele de VLĂDUȚA LUPĂU este unul de nortorietate, atât pe plan intern, cât și internațional, subsemnata fiind considerată una dintre cele mai cunoscute artiste de muzică populară ai ultimilor ani.O practică intens răspândită, atât în lumea show-business, cât și în cea mass-media este asocierea de imagine dintre două sau mai multe persoane publice, sub forma unor ”stiri de scandal”, care are ca scop creșterea numărului de vizualizări și urmăritori ai publicației si a paginilor media și de televiziune ale acestora.În concret, o publicație poate obține, într-un timp foarte scurt, o foarte mare expunere, datorită subiectelor tratate și a infonnatiilor, reale sau imaginare, transmise publicului larg, amator de detalii din viața persoanelor publice.În ceea ce privește preiudiciul, acesta urmează a fi analizat prin raportare la efectele negative pe care postările si articolele publicate de parati i le-a produs”, se arată la dosar.Procesul se mută la București Din cauză că Vlăduța Lupău (actualmente Rus) are domiciliul în județul Sălaj, iar cererea de chemare în judecată a fost formulată la Cluj-Napoca, magistrații au decis, la solicitarea publicațiilor de tip tabloid, mutarea procesului la Judecătoria Sector 1 București. Culmea, deși articolele indicate de Vlăduța ca fiind neadevărate conțin declarații ale foștilor ei buni prieteni, aceasta nu i-a chemat în judecată pe Armin Nicoară și Georgiana Lobonț, procesul având în vedere doar eliminarea articolelor de scandal și obținerea unor sume de bani cu titlu de daune morale de la ziarele de can-can. 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom