Connect with us

Prin Oras

În timp ce aleșii liberali vorbesc despre alternative de mobilitate, clujenii reclamă: „Traficul în acest oraș a devenit imposibil, după marile măsuri de fluidizare a circulației! Nu mai poți ajunge nicăieri la timp, nici folosind transportul public!”

Alex Campian

Published

on

În timp ce aleșii liberali vorbesc despre alternative de mobilitate, clujenii reclamă: „Traficul în acest oraș a devenit imposibil, după marile măsuri de fluidizare a circulației! Nu mai poți ajunge nicăieri la timp, nici folosind transportul public!”

În timp ce aleșii locali liberali le oferă, declarativ, clujenilor alternative de mobilitate urbană, descurajând folosirea mașinii personale în favoarea mijloacelor de transport în comun, a trotinetelor și a bicicletelor, locuitorii orașului constată că alternativele oferite de Primărie sunt la fel de nefuncționale ca și mersul cu autoturismul pe străzile de case pe care au răsărit blocuri care au blocat traficul.„La Cluj-Napoca, numărul de mașini în ultimii 10 ani a crescut exponențial. Discutăm de peste 200 000 de mașini la un oraș care a fost proiectat acum foarte mulți ani, în care străzile sunt așa cum sunt și nu există niciun oraș în lumea asta care să facă față unui număr mare de mașini și și-au schimbat încet comportamentele, au creat alternative pentru cei care vor să folosească bicicleta, mijlocul de transport în comun ș.a.m.d.Aș vrea să fiu foarte clar că nu se poate pune semnul de egalitate între transportul public și transportul auto. Pe de altă parte, eu nu am cum să-l condiționez pe clujean, și nici nu-mi doresc chestiunea asta, să își cumpere sau să nu-și cumpere o mașină.Eu trebuie să-i ofer alternative. Noi, ca Primăria Municipiului Cluj-Napoca, trebuie să îi oferim alternative pe toate palierele, fie că discutăm alternativa la mașină, fie că discutăm alternativă la mijlocul de transport în comun, fie că discutăm ca alternativă bicicleta, pentru că nu toți cetățenii clujeni pot să se ducă cu bicicleta, de exemplu. Sau nu toți cetățenii din Cluj pot să se ducă cu trotineta. Dar sunt categorii care vor să folosească trotineta, sunt categorii care vor să folosească bicicleta, sunt categorii care vor să folosească mijloacele de transport în comun și evident că sunt categorii care vor să-și folosească mașina, să se bucure de mașină în fiecare zi, că de-aia și-au cumpărat-o, să se bucure de mașină.În momentul în care noi oferim alternative și omul să vadă că este mult mai avatajos pentru că: financiar e mai avantajos, că nu îl costă atâta combustibilul; câștigă timp, că nu trebuie să-și mai caute un loc de parcare, ajunge mai repede. Atunci, trebuie să fie un transfer cumva normal și firesc, omul să își dorească să circule cu mijlocul de transport în comun, de exemplu, și să lase mașina acasă și să folosească mașina când se duce în concediu sau când are de dus ceva mai greu sau vrea să facă anumite chestiuni. Evident că sunt și categorii de populație la care mașina e indispensabilă”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea, la un post de radio local.Ziar de Cluj a arătat că pistele de biciclete din Cluj-Napoca sunt nefuncționale. Chiar și cele noi, verzi, care doar arată bine. Citiți și:În timp ce Emil Boc promite pistă metropolitană de biciclete, în Cluj-Napoca pistele sunt nefuncționale. Radu Mititean, Clubul de Cicloturism Napoca: „Eu, ca biciclist, am ajuns să evit străzile pe care s-au făcut așa-zise piste de biciclete”Dacă mașina personală, cu care ajungi inevitabil să stai bară la bară, îți mănâncă timpul, banii și nervii, este transportul în comun o alternativă mai bună de deplasare în Cluj-Napoca? Dacă citim sesizările din ultima săptămână de pe aplicația MyCluj, din secțiunea „Transport public”, am spune că nu:„Stațiile de autobuz de pe str. Valea Chintăului sunt dezastruoase, nici nu se pot numi stații! Ar fi deja cazul, urgent, să se amenajeze. Pe timp de ploaie și ninsoare este foarte dificil, deoarece e plin de noroi. Autobuzul oprește chiar la marginea drumului și omul trebuie să intre direct în noroi. Dacă mai vine și cineva cu un cărucior clar ajunge în baltă și noroi. Să nu mai zic de lipsa trotuarului, care este la fel o sinucidere, dacă vrei să ajungi de la stație în alt punct. În intuneric toate mașinile claxonează, dar omul efectiv nu are pe unde să meargă, doar pe carosabil!”„De câteva luni, pe linia 36B/L circulă autobuze extrem de vechi, murdare. Consider că în anul 2022 nu ar trebui ca astfel de autovehicule să fie în exploatare. Am solicitat și solicit, de nenumărate ori, să puneți autobuze noi pe liniile menționate mai sus. Cei din zona metropolitană folosesc autobuze noi, iar noi, cei din oraș, care plătim taxe și impozite, primim cele vechi. De asemenea, orarul autobuzelor s-a schimbat spre mai rău. Acum 5-6 luni aveam autobuz din 12-15 minute, acum circulă din 20-25 de minute, cu toate că autobuzele sunt mereu pline, adică există cerere. Vă rog să luați măsuri.”„Autobuzul cu indicativul 5934, care circulă dimineața pe linia 36b, cu plecare la 6:24, ar trebui revizuit de către specialiștii dvs. Este inadmisibil ca într-un oraș de 5 stele, cum e Cluj-Napoca, să circulăm cu un asemenea autobuz. Mizerabil, învechit, cu o umbră de lumină, tapițeria nu are rost să mai vorbim. Aș vrea să vă rog să verificați autobuzele puse în circulație și să va întrebați dacă v-ar plăcea să circulați în asemenea condiții. Suntem în Someseni într-adevăr, dar (…) cei mai mulți suntem oameni civilizați, educați și care vor un gram de respect din partea autorităților statului.”„Transportul public în zona cartier Bulgaria-Clujana NU RESPECTĂ NICI UN PROGRAM!!! 1) În special, BUS 36 circulă doar din două în două intervale de obicei, nu vine autobuz la fiecare oră din program. 2) Troleibuz Nr. 1 astăzi în stația Clujana (capăt linie), trebuia să plece la 17.27, dar a ajuns cu o întârziere de peste 5 minute și a făcut până în Piața M.Viteazu 1/2 ora!!!! NU ESTE POSIBIL AȘA CEVA, ÎȘI BAT JOC DE PROGRAMUL CĂLĂTORILOR!!!! IAR TRAFICUL ÎN ACEST ORAȘ A DEVENIT IMPOSIBIL, DUPĂ MARILE MĂSURI DE FLUIDIZARE A CIRCULAȚIEI!!! Nu mai poți ajunge nicăieri la timp, nici folosind transportul public, decât dacă pleci cu 2 ore în avans?!?! Zona Bulgaria este sub orice critică din punctul de vedere al transportului public. Mașini puține, legături puține cu alte cartiere și chiar și așa, nici acestea nu respectă programul! Solicit și vă rog suplimentarea legăturilor din această zonă cu restul orașului și luarea de măsuri către CTP pt. a respecta programul!”„Este oribilă circulația pe strada Nicolae Cristea oricum din pricina mașinilor parcate, iar decizia dumneavoastră de a introduce autobuze MARI ȘI MOV nu ajută DELOC! Se formează blocaje!!! Cum ați putut hotărî așa ceva? Nu aveți autobuze mici, gen dubițe?? Sau faceți strada sens unic! Așa nu se poate!!! Trebuie să plec cu 30 de minute mai repede ca să pot ieși în Paris! Oribil!”„În intervalul orar 14.30-14.51 nu circulă nici un autobuz de pe str. Dacia înspre cartierul Grigorescu. Vă rog să suplimentați traseul cu mijloace de transport. E cartierul cel mai deficitar la acest capitol, singurul autobuz care circulă bine este nr. 30, pentru restul timpii de așteptare sunt foarte mari.”„Aș vrea să vă rog să găsiți o soluție pentru a scoate din funcțiune taxatoarele electronice din mijloacele de transport în comun în zilele de vineri. Multă lume nu e familiarizată cu programul Vinerea Verde, deci iși cumpără bilet de transport fără să fie necesar. Nu e o situație justă.”„În stația Borsec Nord am vrut să cumpăr 2 bilete de câte 2 călătorii, dar mi-a dat doar unul. Nici rest n-am primit la cei 10 lei. O zi buna!”„Se impune suplimentarea autobuzelor în Borhanci. Cel cu nr. 20 de la 7.22 din această dimineață a fost foarte aglomerat și s-a umplut până la refuz la Alverna. Vă rugăm să suplimentați.”Așadar, cel mai ușor circulă în Cluj-Napoca declarațiile și promisiunile electorale. Cu mașina, cu bicicleta sau cu autobuzul/tramvaiul, se circulă mai greu (și în condiții nu întotdeauna sănătoase, pe timp de pandemie).

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

Cel mai mare glob de zăpadă din România va fi atracția principală la un târg de Crăciun inedit din Cluj-Napoca.

Stefania Heinz

Published

on

În perioada 23 noiembrie – 8 decembrie, Cluj-Napoca va găzdui cea de-a șaptea ediție a festivalului Lights On Romania, care va transforma centrul orașului într-un loc de poveste. Tema din acest an, The Other Christmas Market (Celălalt Târg de Crăciun), va aduce în prim-plan peste 10 instalații de artă contemporană, ce combină luminile, culorile și mesajele sociale.

Evenimentul, desfășurat pe străzile Mihail Kogălniceanu și Emmanuel de Martonne, este accesibil gratuit publicului și promite o experiență unică, cu lucrări semnate de artiști din România, Austria, Italia, Norvegia, Marea Britanie și Franța.

Atracția principală: cel mai mare glob de zăpadă din România

Unul dintre punctele forte ale ediției este lucrarea I love you, o reinterpretare spectaculoasă a statuii “Spectrul” a artistului român Ciprian Mureșan, realizată de arhitectul-artist francez Jacques Rival. Instalația, un glob de zăpadă de dimensiuni impresionante, este o premieră națională, aducând o nouă perspectivă asupra artei contemporane. După ce a fost prezentată la festivaluri legendare precum cele din Sydney, Lyon și Durham, Jacques Rival ajunge acum la Cluj, marcând un moment de referință pentru arta luminii din România.

Călătorie printr-un val de lumină: instalația Submergence

O altă atracție de neratat este Submergence, o lucrare captivantă a studioului britanic Squidsoup, formată din peste 65.000 de LED-uri interconectate, suspendate la 4 metri înălțime. Instalația creează o atmosferă fascinantă, oferind o evadare din realitate și invitând publicul într-o incursiune senzorială unică. După succesul răsunător la Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii, Squidsoup aduce magia luminilor pe strada Mihail Kogălniceanu din Cluj-Napoca.

Reflecție prin artă și lumină

Toate lucrările din cadrul Lights On Romania 2023 sunt gândite pentru a încuraja o reflecție profundă asupra temelor actuale, folosind lumina ca limbaj universal. Târgul de Crăciun alternativ promite să îmbine farmecul sărbătorilor cu provocările societății moderne, oferind vizitatorilor nu doar spectacole vizuale, ci și mesaje pline de substanță.

Un eveniment de neratat

Lights On Romania continuă să redefinească spațiul urban al Clujului, transformându-l într-o galerie de artă contemporană în aer liber. Indiferent dacă ești un iubitor de artă, lumină sau pur și simplu cauți o atmosferă de sărbătoare diferită, acest eveniment este un must-see al sezonului de iarnă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Impact violent pe strada București din Cluj-Napoca: Scuterist proiectat câțiva metri după coliziunea cu un SUV

Diana Petrescu

Published

on

Un grav accident de circulație a avut loc astăzi, pe strada București din Cluj-Napoca, implicând un scuter și un SUV. Incidentul s-a produs în jurul prânzului, iar martorii spun că impactul a fost unul violent, scuteristul fiind aruncat câțiva metri pe carosabil.

Din primele informații, se pare că șoferul SUV-ului nu a acordat prioritate scuteristului, care circula regulamentar. Echipajele de urgență au intervenit rapid la fața locului, iar victima, un bărbat în vârstă de aproximativ 30 de ani, a fost transportată la spital pentru investigații suplimentare. Potrivit medicilor, acesta a suferit mai multe leziuni, dar este în stare stabilă.

Poliția a demarat o anchetă pentru a stabili circumstanțele exacte ale accidentului. Autoritățile reamintesc tuturor participanților la trafic importanța respectării regulilor de circulație și a conducerii preventive, mai ales în zonele aglomerate.

Strada București, o arteră intens circulată din Cluj-Napoca, este adesea scena unor evenimente rutiere neplăcute din cauza neatenției și vitezei excesive.

**Recomandări pentru șoferi și motocicliști:**
– Acordați prioritate acolo unde este cazul;
– Reduceți viteza în apropierea intersecțiilor;
– Fiți atenți la motocicliști și bicicliști, care sunt mai vulnerabili în trafic.

Pentru mai multe informații despre acest incident sau alte știri din Cluj, rămâneți alături de noi.

#accident #bucuresti #scuterist #suv #conducerepreventiva #cluj #iLoveYouCluj

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Ceea ce în alte zone ale țării poate fi trecut la capitolul minuni, la Cluj-Napoca e normalitate

Stefan Petre

Published

on

Cluj-Napoca continuă să ne inspire prin gesturile simple, dar pline de empatie și respect ale comunității sale. Un șofer de autobuz al Companiei de Transport Public (CTP) a fost surprins deschizând rampa mobilă pentru a ajuta o persoană în scaun rulant să urce în mijlocul de transport. Acest gest de normalitate într-o lume în care accesibilitatea ar trebui să fie o prioritate pentru toți este dovada unui oraș care respectă diversitatea și include toți cetățenii săi.

Momentul a fost imortalizat de Mihai Miclăuș, iar fotografia a devenit virală, aducând un val de aprecieri pentru gestul șoferului, dar și pentru modul în care Clujul abordează nevoile persoanelor cu dizabilități. În timp ce în alte părți ale țării accesul facil pentru persoanele în scaun rulant rămâne încă o provocare, la Cluj-Napoca aceste acțiuni sunt parte dintr-o normalitate firească. Prin gesturi ca acestea, comunitatea transmite un mesaj de solidaritate și înțelegere, arătând că orașul are un spațiu pentru fiecare.

Felicităm și noi acest șofer pentru empatie și dedicație și ne dorim să vedem cât mai multe astfel de inițiative! Clujul dă un exemplu pozitiv pentru întreaga țară, demonstrând că respectul pentru toți cetățenii este o valoare pe care trebuie să o cultivăm peste tot.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite