Connect with us

Prin Oras

În timp ce aleșii liberali vorbesc despre alternative de mobilitate, clujenii reclamă: „Traficul în acest oraș a devenit imposibil, după marile măsuri de fluidizare a circulației! Nu mai poți ajunge nicăieri la timp, nici folosind transportul public!”

Alex Campian

Published

on

În timp ce aleșii liberali vorbesc despre alternative de mobilitate, clujenii reclamă: „Traficul în acest oraș a devenit imposibil, după marile măsuri de fluidizare a circulației! Nu mai poți ajunge nicăieri la timp, nici folosind transportul public!”

În timp ce aleșii locali liberali le oferă, declarativ, clujenilor alternative de mobilitate urbană, descurajând folosirea mașinii personale în favoarea mijloacelor de transport în comun, a trotinetelor și a bicicletelor, locuitorii orașului constată că alternativele oferite de Primărie sunt la fel de nefuncționale ca și mersul cu autoturismul pe străzile de case pe care au răsărit blocuri care au blocat traficul.„La Cluj-Napoca, numărul de mașini în ultimii 10 ani a crescut exponențial. Discutăm de peste 200 000 de mașini la un oraș care a fost proiectat acum foarte mulți ani, în care străzile sunt așa cum sunt și nu există niciun oraș în lumea asta care să facă față unui număr mare de mașini și și-au schimbat încet comportamentele, au creat alternative pentru cei care vor să folosească bicicleta, mijlocul de transport în comun ș.a.m.d.Aș vrea să fiu foarte clar că nu se poate pune semnul de egalitate între transportul public și transportul auto. Pe de altă parte, eu nu am cum să-l condiționez pe clujean, și nici nu-mi doresc chestiunea asta, să își cumpere sau să nu-și cumpere o mașină.Eu trebuie să-i ofer alternative. Noi, ca Primăria Municipiului Cluj-Napoca, trebuie să îi oferim alternative pe toate palierele, fie că discutăm alternativa la mașină, fie că discutăm alternativă la mijlocul de transport în comun, fie că discutăm ca alternativă bicicleta, pentru că nu toți cetățenii clujeni pot să se ducă cu bicicleta, de exemplu. Sau nu toți cetățenii din Cluj pot să se ducă cu trotineta. Dar sunt categorii care vor să folosească trotineta, sunt categorii care vor să folosească bicicleta, sunt categorii care vor să folosească mijloacele de transport în comun și evident că sunt categorii care vor să-și folosească mașina, să se bucure de mașină în fiecare zi, că de-aia și-au cumpărat-o, să se bucure de mașină.În momentul în care noi oferim alternative și omul să vadă că este mult mai avatajos pentru că: financiar e mai avantajos, că nu îl costă atâta combustibilul; câștigă timp, că nu trebuie să-și mai caute un loc de parcare, ajunge mai repede. Atunci, trebuie să fie un transfer cumva normal și firesc, omul să își dorească să circule cu mijlocul de transport în comun, de exemplu, și să lase mașina acasă și să folosească mașina când se duce în concediu sau când are de dus ceva mai greu sau vrea să facă anumite chestiuni. Evident că sunt și categorii de populație la care mașina e indispensabilă”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea, la un post de radio local.Ziar de Cluj a arătat că pistele de biciclete din Cluj-Napoca sunt nefuncționale. Chiar și cele noi, verzi, care doar arată bine. Citiți și:În timp ce Emil Boc promite pistă metropolitană de biciclete, în Cluj-Napoca pistele sunt nefuncționale. Radu Mititean, Clubul de Cicloturism Napoca: „Eu, ca biciclist, am ajuns să evit străzile pe care s-au făcut așa-zise piste de biciclete”Dacă mașina personală, cu care ajungi inevitabil să stai bară la bară, îți mănâncă timpul, banii și nervii, este transportul în comun o alternativă mai bună de deplasare în Cluj-Napoca? Dacă citim sesizările din ultima săptămână de pe aplicația MyCluj, din secțiunea „Transport public”, am spune că nu:„Stațiile de autobuz de pe str. Valea Chintăului sunt dezastruoase, nici nu se pot numi stații! Ar fi deja cazul, urgent, să se amenajeze. Pe timp de ploaie și ninsoare este foarte dificil, deoarece e plin de noroi. Autobuzul oprește chiar la marginea drumului și omul trebuie să intre direct în noroi. Dacă mai vine și cineva cu un cărucior clar ajunge în baltă și noroi. Să nu mai zic de lipsa trotuarului, care este la fel o sinucidere, dacă vrei să ajungi de la stație în alt punct. În intuneric toate mașinile claxonează, dar omul efectiv nu are pe unde să meargă, doar pe carosabil!”„De câteva luni, pe linia 36B/L circulă autobuze extrem de vechi, murdare. Consider că în anul 2022 nu ar trebui ca astfel de autovehicule să fie în exploatare. Am solicitat și solicit, de nenumărate ori, să puneți autobuze noi pe liniile menționate mai sus. Cei din zona metropolitană folosesc autobuze noi, iar noi, cei din oraș, care plătim taxe și impozite, primim cele vechi. De asemenea, orarul autobuzelor s-a schimbat spre mai rău. Acum 5-6 luni aveam autobuz din 12-15 minute, acum circulă din 20-25 de minute, cu toate că autobuzele sunt mereu pline, adică există cerere. Vă rog să luați măsuri.”„Autobuzul cu indicativul 5934, care circulă dimineața pe linia 36b, cu plecare la 6:24, ar trebui revizuit de către specialiștii dvs. Este inadmisibil ca într-un oraș de 5 stele, cum e Cluj-Napoca, să circulăm cu un asemenea autobuz. Mizerabil, învechit, cu o umbră de lumină, tapițeria nu are rost să mai vorbim. Aș vrea să vă rog să verificați autobuzele puse în circulație și să va întrebați dacă v-ar plăcea să circulați în asemenea condiții. Suntem în Someseni într-adevăr, dar (…) cei mai mulți suntem oameni civilizați, educați și care vor un gram de respect din partea autorităților statului.”„Transportul public în zona cartier Bulgaria-Clujana NU RESPECTĂ NICI UN PROGRAM!!! 1) În special, BUS 36 circulă doar din două în două intervale de obicei, nu vine autobuz la fiecare oră din program. 2) Troleibuz Nr. 1 astăzi în stația Clujana (capăt linie), trebuia să plece la 17.27, dar a ajuns cu o întârziere de peste 5 minute și a făcut până în Piața M.Viteazu 1/2 ora!!!! NU ESTE POSIBIL AȘA CEVA, ÎȘI BAT JOC DE PROGRAMUL CĂLĂTORILOR!!!! IAR TRAFICUL ÎN ACEST ORAȘ A DEVENIT IMPOSIBIL, DUPĂ MARILE MĂSURI DE FLUIDIZARE A CIRCULAȚIEI!!! Nu mai poți ajunge nicăieri la timp, nici folosind transportul public, decât dacă pleci cu 2 ore în avans?!?! Zona Bulgaria este sub orice critică din punctul de vedere al transportului public. Mașini puține, legături puține cu alte cartiere și chiar și așa, nici acestea nu respectă programul! Solicit și vă rog suplimentarea legăturilor din această zonă cu restul orașului și luarea de măsuri către CTP pt. a respecta programul!”„Este oribilă circulația pe strada Nicolae Cristea oricum din pricina mașinilor parcate, iar decizia dumneavoastră de a introduce autobuze MARI ȘI MOV nu ajută DELOC! Se formează blocaje!!! Cum ați putut hotărî așa ceva? Nu aveți autobuze mici, gen dubițe?? Sau faceți strada sens unic! Așa nu se poate!!! Trebuie să plec cu 30 de minute mai repede ca să pot ieși în Paris! Oribil!”„În intervalul orar 14.30-14.51 nu circulă nici un autobuz de pe str. Dacia înspre cartierul Grigorescu. Vă rog să suplimentați traseul cu mijloace de transport. E cartierul cel mai deficitar la acest capitol, singurul autobuz care circulă bine este nr. 30, pentru restul timpii de așteptare sunt foarte mari.”„Aș vrea să vă rog să găsiți o soluție pentru a scoate din funcțiune taxatoarele electronice din mijloacele de transport în comun în zilele de vineri. Multă lume nu e familiarizată cu programul Vinerea Verde, deci iși cumpără bilet de transport fără să fie necesar. Nu e o situație justă.”„În stația Borsec Nord am vrut să cumpăr 2 bilete de câte 2 călătorii, dar mi-a dat doar unul. Nici rest n-am primit la cei 10 lei. O zi buna!”„Se impune suplimentarea autobuzelor în Borhanci. Cel cu nr. 20 de la 7.22 din această dimineață a fost foarte aglomerat și s-a umplut până la refuz la Alverna. Vă rugăm să suplimentați.”Așadar, cel mai ușor circulă în Cluj-Napoca declarațiile și promisiunile electorale. Cu mașina, cu bicicleta sau cu autobuzul/tramvaiul, se circulă mai greu (și în condiții nu întotdeauna sănătoase, pe timp de pandemie).

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

1 Iunie în Parcul Colina – Tradiție, voie bună și distracție pentru toată familia!

Stefania Heinz

Published

on

Cluj-Napoca – Pe 1 iunie, Parcul Colina din cartierul Mănăștur se transformă într-un tărâm al bucuriei, tradițiilor și copilăriei! Vă invităm cu drag la Kolozsvári Majális, un festival dedicat întregii familii, cu un program plin de surprize, ateliere, concerte și momente de neuitat.

🗓️ Duminică, 1 iunie, de la ora 11:00, ne întâlnim în mijlocul naturii, acolo unde sunetele muzicii, mirosul bucatelor tradiționale și râsetele copiilor creează o atmosferă de sărbătoare.


🎭 Program artistic:

11:00 – 12:00 – Teatru de păpuși
12:00 – 13:00 – „Kerekítő” – activitate educativă interactivă pentru cei mici
13:00 – 14:00 – Dansuri populare: Kaláka (Gherla), Tulipántos (Gilău), Kaláris (Cluj), Visa Tánccsoport, Apró&Morzsa Bogáncs (Cluj)
14:00 – 15:00 – Spectacol de dans modern cu Dance Fever
15:30 – 16:30 – Concert interactiv pentru copii cu Buborék Zenekar
17:30 – 18:00 – Tombolă cu premii
18:30 – 19:30 – Spectacol cu Manó & Gregor
20:30 – 22:00 – Concert de seară cu îndrăgita trupă NOX


🛍️ Activități permanente & zone speciale:

  • 🧵 Târg de meșteșuguri și artizanat local

  • 🍖 Mâncăruri tradiționale & delicii de sezon

  • 🧒 Ateliere pentru copii

  • 🐐 Mini-grădină zoologică & zonă de animale prietenoase

  • 🐎 Plimbări cu ponei și cai

  • 🎨 Ateliere de pictură pe față și olărit

  • 🧗 Trambuline, jocuri gonflabile și jocuri de societate în aer liber (Kubuk)

  • 🛡️ Demonstrații de sabie, lupte medievale și ateliere interactive cu tematică istorică

  • ⛑️ Zone educative de prim-ajutor, sănătate și siguranță pentru cei mici

  • 🧩 Standuri interactive MCC, Pro Medical, RideEffect Junior

  • 🧺 Piață cu produse locale și bunătăți artizanale (Mukit Manufaktúra)


🎟️ Intrarea este liberă pentru toți!

Fie că veniți cu familia, cu prietenii sau doar pentru o plimbare relaxantă, 1 iunie în Parcul Colina vă va surprinde plăcut prin diversitatea activităților și atmosfera caldă și prietenoasă.


Vă așteptăm cu drag să sărbătorim copilăria, tradițiile și comunitatea!
Organizat cu sprijinul: Asociația Kifor, Junior și partenerii locali.

SUPRIZA ZILEI – iLoveYouCluj oficial va deschide magazinul de suveniruri cu tematica clujeana sub logo iLoveYouCluj – Cautati standul Oficial

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Alertă pe strada Uliului din Cluj: Alunecările de teren pun în pericol vilele de pe deal

Alex Campian

Published

on

Lucrările de consolidare a terenului de pe strada Uliului din Cluj-Napoca au început în forță, în zona numerelor 57–59, unde autoritățile au decis închiderea circulației publice pentru o perioadă estimată de două luni. Măsura este una de urgență, luată preventiv pentru a evita noi alunecări de teren, după ce zona s-a confruntat deja cu probleme similare anul trecut.

Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, a transmis că intervenția este absolut necesară, în ciuda disconfortului creat pentru locuitori.

„Vom consolida și acest tronson de pe strada Uliului. Anul trecut am mai realizat o lucrare similară, în urma unor alunecări de teren. Acum acționăm preventiv. Vorbim despre 40 de piloți forați pe o lungime de 60 de metri. Lucrările sunt în plină desfășurare. Sperăm ca în următoarele 12 zile să fie turnați toți piloții, iar în maximum două luni să finalizăm întreaga intervenție. Am relocat utilitățile și am asigurat accesul pentru locuitorii din amonte. Ne cerem scuze pentru disconfort, dar la final vom avea o stradă sigură și complet circulabilă”, a declarat Dan Tarcea.

Acces restricționat pe durata lucrărilor

Pe durata lucrărilor, accesul rutier în zona afectată va fi închis complet pe o distanță de aproximativ 60 de metri, între numerele 57 și 59 de pe strada Uliului. Astfel:

  • Riveranii între strada Donath și nr. 57 vor avea acces dinspre strada Donath;

  • Cei care locuiesc de la nr. 59 până la capătul străzii, inclusiv pe străzile Ion Neculce, Alexandru Donici, Ioan Iacob (partea superioară), Alexandru Davila și Grigore Ureche, vor putea ajunge acasă pe ruta Tăietura Turcului – Aleea Muzeului Etnografic.

Detalii tehnice ale lucrării

Intervenția constă în:

  • Executarea a 40 de piloți forați, cu diametrul de 600 mm și o adâncime de 12 metri, pe o lungime de 70 de metri liniari;

  • Construirea unui zid de sprijin și realizarea unui sistem rutier nou pe o lungime de aproximativ 100 de metri liniari.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis pentru mâine, iar durata totală estimată este de două luni. Valoarea investiției este de 1.211.000 lei, cu TVA, iar lucrarea este executată de firma SC DACIA FABER SRL.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Premieră la Cluj-Napoca: CINEPLEXX aduce tehnologia IMAX cu Laser și un cinema în aer liber în proiectul RIVUS

Alex Campian

Published

on

Cluj-Napoca se pregătește să găzduiască o nouă experiență cinematografică de top, odată cu integrarea brandului CINEPLEXX în RIVUS – cel mai mare proiect de reconversie urbană din România, dezvoltat de companiile IULIUS și Atterbury Europe, printr-o investiție de peste 550 de milioane de euro.

Cinema de ultimă generație, în inima unui proiect multifuncțional

CINEPLEXX ROMÂNIA va deschide în cadrul RIVUS un multiplex de ultimă generație, dotat cu cele mai avansate tehnologii disponibile: 8 săli premium, proiecție laser, sisteme audio performante și, în premieră națională, tehnologia IMAX® cu Laser. Această tehnologie oferă o calitate vizuală excepțională și o imersiune audio-vizuală spectaculoasă, promițând o experiență unică pentru cinefilii din Transilvania.

Tot în premieră pentru România, CINEPLEXX va inaugura și un cinematograf în aer liber, gândit ca spațiu versatil pentru proiecții și evenimente artistice, contribuind la dinamizarea peisajului cultural local.

„Prin integrarea acestui concept inovator, aducem o ofertă de divertisment completă în Cluj și consolidăm poziția RIVUS ca destinație regională de lifestyle”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing IULIUS.

RIVUS – un nou reper urban

Cu o suprafață închiriabilă de 165.000 mp și un mix impresionant de funcționalități – retail, office, cultură, divertisment, spații verzi – RIVUS transformă fosta platformă industrială Carbochim într-un centru urban vibrant. Proiectul include:

  • Cel mai mare spațiu de retail din România (142.000 mp), cu peste 400 de magazine și premiere regionale

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu deschidere spre Someș

  • Un parc natural de peste 5 hectare – RIVUS Garden

  • Două clădiri industriale reconvertite în centre culturale și de servicii

  • RIVUS Live Arts – primul centru de arte performative integrat într-un proiect imobiliar din România

  • Spații de joacă, concepte educaționale și zone de wellness și sport

  • Birouri sustenabile (15.000 mp GLA)

  • Investiții în infrastructură: pod rutier, pasarele pietonale, piste de biciclete, până la 4.800 de locuri de parcare și 1.200 pentru biciclete

CINEPLEXX – peste 50 de ani de inovație cinematografică

Parte a unui important operator european, CINEPLEXX este prezent în 12 țări și operează peste 70 de cinematografe. În România, brandul a debutat în 2019 și deține deja 6 locații, în orașe precum București, Satu Mare, Sibiu, Târgu Mureș și Craiova.

„Suntem onorați să aducem la Cluj această experiență de top, prin tehnologia IMAX® și un cinematograf în aer liber. RIVUS va redefini modul în care publicul trăiește filmul”, a declarat Mag. Christof Papousek, CFO și coacționar CINEPLEXX.

O viziune construită pentru comunitate

Conceput de biroul de arhitectură olandez UNStudio, RIVUS răspunde dorințelor comunității și pune accent pe integrarea armonioasă a naturii cu funcționalitățile urbane. Proiectul include grădini japoneze pe acoperiș, fațade verzi, 700 de copaci maturi și peste 100.000 de plante, conturând o oază verde în mijlocul orașului.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este o nouă formă de viață urbană, un spațiu unde tehnologia, cultura, natura și comunitatea se întâlnesc.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite