Connect with us

Prin Oras

LISTA RUȘINII lui Boc e degeaba! Doar o firmă apare cu întârzieri foarte mari la lucrări, deși lista trebuie să fie mult mai lungă

Alex Campian

Published

on

LISTA RUȘINII lui Boc e degeaba! Doar o firmă apare cu întârzieri foarte mari la lucrări, deși lista trebuie să fie mult mai lungă

La Terenuri, Turnul Pompierilor, Parcul Ștefan cel Mare, Podul Porțelanului, Parcul Feroviarilor, drumul de acces în Lomb sunt doar câteva din șantierele care sunt în întârziere, dar cu toate acestea nu apar pe așa zisa Lista Rușinii, pe care a inventat-o Emil Boc pentru, chipurile, firmele care nu își respectă termenele de realizare a lucrărilor.Pe acea listă se află acum o singură asociere, condusă de SC RHEINBRUCKE SRL Timișoara, care are trei contracte cu întârziere de sute de zile. Toate cele trei contracte au fost reziliate.Este vorba despre:1. Servicii de proiectare supraetajare clădire şcoală şi reabilitare termică – Şcoala Gimnazială ”Ion Creangă” – întârzieri: 297 de zile pentru documentația de avizare a lucrărilor de intervenții (DALI); 311 zile pentru documentaţia tehnică pentru obţinerea autorizaţiei de construire (DTAC) la 15 octombrie 2020;2. Servicii de proiectare supraetajare clădire şcoală, sală de sport şi reabilitare termică – Şcoala Gimnazială ”Nicolae Titulescu” – întârzieri: 239 de zile pentru documentația de avizare a lucrărilor de intervenții (DALI); 274 zile pentru documentaţia tehnică pentru obţinerea autorizaţiei de construire (DTAC) la 15 octombrie 2020;3. Servicii de proiectare consolidare sală de sport din incinta Colegiului Național ”George Coșbuc” – întârzieri: 47 zile pentru documentația de avizare a lucrărilor de intervenții (DALI); 274 de zile pentru documentaţia tehnică pentru obţinerea autorizaţiei de construire (DTAC) la 15 octombrie 2020.În septembrie 2021, primarul Emil Boc recunoștea că și asocierea Research Consorzio Stabile Societate Consortile, care s-a ocupat de modernizarea Turnului Pompierilor va fi pusă pe Lista Rușinii. Surpriză! Nu este pe listă! Tot în septembrie, același Boc vorbea și despre firma Acomin, care a făcut lucrări de reabilitare a blocurilor de pe strada Hațeg nr. 4 și nu a terminat proiectul la timp. Cu toate acestea, nici Acomin nu este de găsit pe listă.„Avem firma aia, SC RHEINBRUCKE SRL, care ne-a scos în decor cu proiectarea la Școala Titulescu, că a trebuit sa reziliem contractul. Mai avem o firmă SC ACOMIN, care a făcut lucrările de reabilitare a blocurilor pe Hațeg 4, nu a terminat la timp și suntem în instanță cu rezilierea contractului, le cerem despăgubiri. Niciodată în Cluj-Napoca nu vor mai intra la licitație și sper că nici altundeva, le voi face recomandare negativă, și-au bătut joc de Cluj.Mai este Turnul Pompierilor din Cluj-Napoca, unde avem asocierea Research Consorzio Stabile Societate Consortile, un contract de aproape 8 milioane de lei cu TVA, trebuiau să termine lucrările în iulie 2020, dirigintele de șantier le-a aprobat lucrări suplimentare până în 19 mai 2021 și suntem în 26 august 2021 și nu sunt gata. Trebuia să le termine cu toate prelungirile”, declara Boc, în septembrie.Nici lucrările de la Baza Sportivă La Terenuri nu apar pe Lista Rușinii, deși nici în acest caz situația nu este în termene. Lucrările sunt executate de asocierea formată din SC RoVerde Landscaping SRL Petrești, jud. Ilfov – SC Open Trans SRL Sfântu Ilie, jud. Suceava – SC Electrogrup SA Cluj-Napoca – SC Cris Garden SRL București – SC Prospect Dream SRL.SC RoVerde Landscaping este firma lui Ion Olteanu, care a mai prins un contract cu Primăria lui Boc printr-o altă firmă a sa – Garden Center Grup. Este vorba despre modernizarea Parcului Ștefan cel Mare, unde lucrările se desfășoară cu încetinitorul și sunt șanse foarte mari să nu se respecte data de finalizare prevăzută în contract.Pe listă nu apare nici super întârziatul proiect de modernizare a drumului de acces din strada Oașului pe Dealul Lomb unde se află Centrul Regional de Excelență pentru Industrii Creative și Centrul de Sprijinire a Afacerilor TEAM. Acesta trebuia terminat în urmă cu aproximativ șase ani și nici acum nu este finalizat. În acest caz vorbim însă despre încăpățânarea Primăriei în primul rând, care nu a ținut cont de studiile geo care arătau că terenul este cu probleme și se pot produce alunecări.Citește și:Rușine! Boc își dă filme că termină într-o lună jumate drumul Lomb, neterminat de șase ani. Drumul are doar 1,6 kilometriPropunem pe această cale ca pe site-ul Primăriei să fie creată și o listă a rușinii pe care să o completeze cetățenii, cu referire la adevăratele proiecte întârziate, nu doar cele întârziate conform viziunii primarului.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom