Connect with us

Prin Oras

Locuitorii din comuna Mica sunt terorizați de coloanele de zeci de kilometri de TIR-uri

Alex Campian

Published

on

Locuitorii din comuna Mica sunt terorizați de coloanele de zeci de kilometri de TIR-uri

Devierea traficului greu de pe podul din Dej pe alte trasee a adus numai probleme pentru locuitorii din comuna Mica. Decizia de deviere a TIR-urilor de pe podul respectiv pe drumul care tranzitează comuna Mica a fost luată de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, în luna noiembrie, după ce au fost descoperite fisuri pe podul din Dej. Oamenii din Mica amenință că vor bloca drumul, ei fiind deja la limita răbdării din cauza problemelor cauzate de mașinile de tonaj mare.Situația din comuna Mica a fost prezentată, astăzi, de Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj. El a afirmat că a primit sesizări din partea cetățenilor care au de gând să blocheze drumul dacă nu se remediază problema traficului greu din localitate.„Din păcate podul e distrus și casele oamenilor sunt distruse. Drumul, de asemenea, este praf și decizia Comitetului Județean pentru Situații de Urgență a vizat mutarea întregului transport pe acel drum fără să fim consultați și ne vom trezi în curând cu acel drum distrus și fără nicio resursă de la buget să îl reparăm. Am deja sesizări din partea oamenilor din sat că vor să blocheze drumul în comuna Mica.Cei de la Comitetul Județean pentru Situații de Urgență s-au uitat pe hartă, au văzut ei că sunt niște drumuri care ocolesc Dejul și au zis că pe aici băgăm TIR-urile. Și acum oamenii sunt disperați.Am fost într-o zi acolo. Sunt coloane care aproape au depășit 20 de kilometri într-o zi că era trecută coada de TIR-uri de drumul de intersecție cu drumul european.Din păcate acel drum nu a fost proiectat pentru o capacitate de a prelua toate TIR-urile de pe drumul național și european. Iar acum tot ce înseamnă TIR care intra în Dej și mergea spre Bistrița și Maramureș este deviat prin comuna Mica. Oamenii sunt disperați în comuna Mica.Dacă nu se va găsi cât mai repede soluția pentru a da în funcțiune acel pod voi cere Comitetului Județean pentru Situații de Urgență să revină asupra deciziei și voi cere convocarea unui comitet pe această temă întrucât, cred eu, este o problemă importantă cu TIR-urile și casele și liniștea oamenilor”, a explicat Alin Tișe, în ședința de Consiliu Județean.Devierea traficului greu de pe podul din Dej pe rute alternative a fost luată la mijlocul lunii noiembrie.„Se aprobă devierea/restricționarea traficului greu de peste 7.5 tone, începând cu ora 00:00 a zilei de 13 noiembrie 2021, pe Drumul National DN 1C, la nivelul podului care asigură traversarea peste râul Someș la Km 60+654 în localitatea Dej, urmând ca circulația să se efectueze pe următoarele drumuri:- pe directia Bistrița și Cluj-Napoca și retur, pe drumul județean DJ 172F- pe direcția Baia Mare și Cluj-Napoca și retur, pe drumul județean DJ 109 E”, transmiteau reprezentanții Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Cluj, luna trecută.De la începutul lunii martie, Podul Someșului din Dej a intrat în reparații capitale.În acest context, trebuie precizat faptul că, în ședința de Consiliu Județean de astăzi a fost aprobat acordul de colaborare între Consiliul Județean Cluj și Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, respectiv municipiul Bistrița și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.), având ca obiect asigurarea colaborării între părți pentru realizarea proiectului „Drum Expres Cluj – Dej – Bistrița.Din păcate, acest obiectiv se află la coada priorităților proiectelor care aparțin rețelei rutiere naționale.„Vreau să fac un apel la toate partidele politice să susținem acest proiect și mai ales să susținem la nivel național prioritizarea lui. Din păcate, conform metodologiei de prioritizare a proiectelor care aparțin rețelei rutiere la nivel național, acest proiect a fost plasat pe locul 24 din 26 și cred că ar fi necesară o reevaluare a indicatorilor și prioritizare mai mare a acestui proiect”, a declarat Mihai Iepure, consilier județean USR PLUS.Alin Tișe a precizat că susține propunerea lui Mihai Iepure.„O să încercăm la Ministerul Transporturilor, la Guvern să vedem dacă reușim să îl aducem mai în față”, a spus președintele Consiliului Județean.Drumul expres Cluj – Dej – Bistrița este format din două sectoare de drum, respectiv drumul expres Dej – Bistrița, ca parte a aliniamentului „Autostrăzii Nordului” Vama Oar – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava, și sectorul independent de drum expres Cluj – Dej.Conform C.N.A.I.R., într-o primă etapă va fi realizată etapa de proiectare, constând în întocmirea studiului de fezabilitate, urmând ca, în cea de-a două etapă să fie implementat efectiv drumul expres, cu sprijinul celor două consilii județene partenere și al municipalității bistrițene. Execuția propriu-zisă a investiției va fi reglementată printr-un nou acord de parteneriat, astfel încât finanțarea să poată fi realizată prin Programul Operațional Transport 2021-2027.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom