Connect with us

Prin Oras

Locuitorii din comuna Mica sunt terorizați de coloanele de zeci de kilometri de TIR-uri

Alex Campian

Published

on

Locuitorii din comuna Mica sunt terorizați de coloanele de zeci de kilometri de TIR-uri

Devierea traficului greu de pe podul din Dej pe alte trasee a adus numai probleme pentru locuitorii din comuna Mica. Decizia de deviere a TIR-urilor de pe podul respectiv pe drumul care tranzitează comuna Mica a fost luată de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, în luna noiembrie, după ce au fost descoperite fisuri pe podul din Dej. Oamenii din Mica amenință că vor bloca drumul, ei fiind deja la limita răbdării din cauza problemelor cauzate de mașinile de tonaj mare.Situația din comuna Mica a fost prezentată, astăzi, de Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj. El a afirmat că a primit sesizări din partea cetățenilor care au de gând să blocheze drumul dacă nu se remediază problema traficului greu din localitate.„Din păcate podul e distrus și casele oamenilor sunt distruse. Drumul, de asemenea, este praf și decizia Comitetului Județean pentru Situații de Urgență a vizat mutarea întregului transport pe acel drum fără să fim consultați și ne vom trezi în curând cu acel drum distrus și fără nicio resursă de la buget să îl reparăm. Am deja sesizări din partea oamenilor din sat că vor să blocheze drumul în comuna Mica.Cei de la Comitetul Județean pentru Situații de Urgență s-au uitat pe hartă, au văzut ei că sunt niște drumuri care ocolesc Dejul și au zis că pe aici băgăm TIR-urile. Și acum oamenii sunt disperați.Am fost într-o zi acolo. Sunt coloane care aproape au depășit 20 de kilometri într-o zi că era trecută coada de TIR-uri de drumul de intersecție cu drumul european.Din păcate acel drum nu a fost proiectat pentru o capacitate de a prelua toate TIR-urile de pe drumul național și european. Iar acum tot ce înseamnă TIR care intra în Dej și mergea spre Bistrița și Maramureș este deviat prin comuna Mica. Oamenii sunt disperați în comuna Mica.Dacă nu se va găsi cât mai repede soluția pentru a da în funcțiune acel pod voi cere Comitetului Județean pentru Situații de Urgență să revină asupra deciziei și voi cere convocarea unui comitet pe această temă întrucât, cred eu, este o problemă importantă cu TIR-urile și casele și liniștea oamenilor”, a explicat Alin Tișe, în ședința de Consiliu Județean.Devierea traficului greu de pe podul din Dej pe rute alternative a fost luată la mijlocul lunii noiembrie.„Se aprobă devierea/restricționarea traficului greu de peste 7.5 tone, începând cu ora 00:00 a zilei de 13 noiembrie 2021, pe Drumul National DN 1C, la nivelul podului care asigură traversarea peste râul Someș la Km 60+654 în localitatea Dej, urmând ca circulația să se efectueze pe următoarele drumuri:- pe directia Bistrița și Cluj-Napoca și retur, pe drumul județean DJ 172F- pe direcția Baia Mare și Cluj-Napoca și retur, pe drumul județean DJ 109 E”, transmiteau reprezentanții Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Cluj, luna trecută.De la începutul lunii martie, Podul Someșului din Dej a intrat în reparații capitale.În acest context, trebuie precizat faptul că, în ședința de Consiliu Județean de astăzi a fost aprobat acordul de colaborare între Consiliul Județean Cluj și Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, respectiv municipiul Bistrița și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.), având ca obiect asigurarea colaborării între părți pentru realizarea proiectului „Drum Expres Cluj – Dej – Bistrița.Din păcate, acest obiectiv se află la coada priorităților proiectelor care aparțin rețelei rutiere naționale.„Vreau să fac un apel la toate partidele politice să susținem acest proiect și mai ales să susținem la nivel național prioritizarea lui. Din păcate, conform metodologiei de prioritizare a proiectelor care aparțin rețelei rutiere la nivel național, acest proiect a fost plasat pe locul 24 din 26 și cred că ar fi necesară o reevaluare a indicatorilor și prioritizare mai mare a acestui proiect”, a declarat Mihai Iepure, consilier județean USR PLUS.Alin Tișe a precizat că susține propunerea lui Mihai Iepure.„O să încercăm la Ministerul Transporturilor, la Guvern să vedem dacă reușim să îl aducem mai în față”, a spus președintele Consiliului Județean.Drumul expres Cluj – Dej – Bistrița este format din două sectoare de drum, respectiv drumul expres Dej – Bistrița, ca parte a aliniamentului „Autostrăzii Nordului” Vama Oar – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava, și sectorul independent de drum expres Cluj – Dej.Conform C.N.A.I.R., într-o primă etapă va fi realizată etapa de proiectare, constând în întocmirea studiului de fezabilitate, urmând ca, în cea de-a două etapă să fie implementat efectiv drumul expres, cu sprijinul celor două consilii județene partenere și al municipalității bistrițene. Execuția propriu-zisă a investiției va fi reglementată printr-un nou acord de parteneriat, astfel încât finanțarea să poată fi realizată prin Programul Operațional Transport 2021-2027.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom