Connect with us

Prin Oras

Locuitorii din comuna Mica sunt terorizați de coloanele de zeci de kilometri de TIR-uri

Alex Campian

Published

on

Locuitorii din comuna Mica sunt terorizați de coloanele de zeci de kilometri de TIR-uri

Devierea traficului greu de pe podul din Dej pe alte trasee a adus numai probleme pentru locuitorii din comuna Mica. Decizia de deviere a TIR-urilor de pe podul respectiv pe drumul care tranzitează comuna Mica a fost luată de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, în luna noiembrie, după ce au fost descoperite fisuri pe podul din Dej. Oamenii din Mica amenință că vor bloca drumul, ei fiind deja la limita răbdării din cauza problemelor cauzate de mașinile de tonaj mare.Situația din comuna Mica a fost prezentată, astăzi, de Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj. El a afirmat că a primit sesizări din partea cetățenilor care au de gând să blocheze drumul dacă nu se remediază problema traficului greu din localitate.„Din păcate podul e distrus și casele oamenilor sunt distruse. Drumul, de asemenea, este praf și decizia Comitetului Județean pentru Situații de Urgență a vizat mutarea întregului transport pe acel drum fără să fim consultați și ne vom trezi în curând cu acel drum distrus și fără nicio resursă de la buget să îl reparăm. Am deja sesizări din partea oamenilor din sat că vor să blocheze drumul în comuna Mica.Cei de la Comitetul Județean pentru Situații de Urgență s-au uitat pe hartă, au văzut ei că sunt niște drumuri care ocolesc Dejul și au zis că pe aici băgăm TIR-urile. Și acum oamenii sunt disperați.Am fost într-o zi acolo. Sunt coloane care aproape au depășit 20 de kilometri într-o zi că era trecută coada de TIR-uri de drumul de intersecție cu drumul european.Din păcate acel drum nu a fost proiectat pentru o capacitate de a prelua toate TIR-urile de pe drumul național și european. Iar acum tot ce înseamnă TIR care intra în Dej și mergea spre Bistrița și Maramureș este deviat prin comuna Mica. Oamenii sunt disperați în comuna Mica.Dacă nu se va găsi cât mai repede soluția pentru a da în funcțiune acel pod voi cere Comitetului Județean pentru Situații de Urgență să revină asupra deciziei și voi cere convocarea unui comitet pe această temă întrucât, cred eu, este o problemă importantă cu TIR-urile și casele și liniștea oamenilor”, a explicat Alin Tișe, în ședința de Consiliu Județean.Devierea traficului greu de pe podul din Dej pe rute alternative a fost luată la mijlocul lunii noiembrie.„Se aprobă devierea/restricționarea traficului greu de peste 7.5 tone, începând cu ora 00:00 a zilei de 13 noiembrie 2021, pe Drumul National DN 1C, la nivelul podului care asigură traversarea peste râul Someș la Km 60+654 în localitatea Dej, urmând ca circulația să se efectueze pe următoarele drumuri:- pe directia Bistrița și Cluj-Napoca și retur, pe drumul județean DJ 172F- pe direcția Baia Mare și Cluj-Napoca și retur, pe drumul județean DJ 109 E”, transmiteau reprezentanții Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Cluj, luna trecută.De la începutul lunii martie, Podul Someșului din Dej a intrat în reparații capitale.În acest context, trebuie precizat faptul că, în ședința de Consiliu Județean de astăzi a fost aprobat acordul de colaborare între Consiliul Județean Cluj și Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, respectiv municipiul Bistrița și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.), având ca obiect asigurarea colaborării între părți pentru realizarea proiectului „Drum Expres Cluj – Dej – Bistrița.Din păcate, acest obiectiv se află la coada priorităților proiectelor care aparțin rețelei rutiere naționale.„Vreau să fac un apel la toate partidele politice să susținem acest proiect și mai ales să susținem la nivel național prioritizarea lui. Din păcate, conform metodologiei de prioritizare a proiectelor care aparțin rețelei rutiere la nivel național, acest proiect a fost plasat pe locul 24 din 26 și cred că ar fi necesară o reevaluare a indicatorilor și prioritizare mai mare a acestui proiect”, a declarat Mihai Iepure, consilier județean USR PLUS.Alin Tișe a precizat că susține propunerea lui Mihai Iepure.„O să încercăm la Ministerul Transporturilor, la Guvern să vedem dacă reușim să îl aducem mai în față”, a spus președintele Consiliului Județean.Drumul expres Cluj – Dej – Bistrița este format din două sectoare de drum, respectiv drumul expres Dej – Bistrița, ca parte a aliniamentului „Autostrăzii Nordului” Vama Oar – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava, și sectorul independent de drum expres Cluj – Dej.Conform C.N.A.I.R., într-o primă etapă va fi realizată etapa de proiectare, constând în întocmirea studiului de fezabilitate, urmând ca, în cea de-a două etapă să fie implementat efectiv drumul expres, cu sprijinul celor două consilii județene partenere și al municipalității bistrițene. Execuția propriu-zisă a investiției va fi reglementată printr-un nou acord de parteneriat, astfel încât finanțarea să poată fi realizată prin Programul Operațional Transport 2021-2027.

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

Surpare de Asfalt pe Strada Uliului din Grigorescu, Capturată într-o Imagine Fascinantă de pe Dronă

Stefania Heinz

Published

on

Într-o captură de senzație realizată de fotograful Sergiu Razvan, o imagine din dronă arată o surprindere neașteptată pe strada Uliului din cartierul Grigorescu. Un segment de asfalt și teren par a fi suferit o surpare spectaculoasă, evidențiindu-se impactul fenomenelor naturale sau al condițiilor de infrastructură asupra mediului urban.

Surparea, care pare să fi afectat și împrejurimile, este un semn al fragilității infrastructurii locale și poate avea consecințe asupra siguranței și confortului locuitorilor din zonă. Imaginile capturate de drone devin din ce în ce mai importante în detectarea și monitorizarea unor astfel de evenimente, oferind o perspectivă amplă și detaliată asupra situației.

Autoritățile sunt probabil alertate cu privire la această situație și se așteaptă să ia măsurile necesare pentru a remedia surparea și pentru a preveni astfel de incidente în viitor. În același timp, această imagine oferă o oportunitate de reflecție asupra importanței investițiilor în infrastructura urbană și în gestionarea adecvată a resurselor pentru a menține orașele noastre în siguranță și în stare bună de funcționare.

 

 

Foto: Constantin Covaliu

Foto: Constantin Covaliu

Foto: Constantin Covaliu

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Explorând Farmecul Primăverii: Culoare, Vitalitate și Relaxare într-o Galerie Foto Inspiratoare

Diana Petrescu

Published

on

Primăvara este momentul în care natura se trezește la viață, iar orașele se transformă în adevărate locuri de bucurie și energie. Străzile devin mai aglomerate, iar parcurile își deschid porțile pentru a primi oamenii dornici de relaxare și plimbare, sub razele calde ale soarelui.

În acest sezon, investițiile în zonele verzi din orașele României devin mai vizibile, iar pe rețelele sociale abundă postările cu cele mai frumoase parcuri. De exemplu, pagina de Facebook Iulius, companie cunoscută pentru implicarea în proiecte ce includ grădini urbane, invită la un tur virtual prin parcurile Palas Iași, Iulius Gardens din Iulius Town Timișoara și Iulius Parc din apropierea Iulius Mall Cluj.

La Iași, parcul din centrul orașului, parte integrantă a proiectului mixed-use Palas, strălucește în splendoarea primăverii, oferind un spectacol natural de neuitat. Verdele crud al vegetației, combinat cu albastrul cerului și culorile florilor, îmbracă peisajul într-un cadru pitoresc, atrăgând privirile și inimile vizitatorilor. Aici, prunii roșii, azaleele, cameliile și glicina transformă parcursul prin parcul Palas într-o experiență unică, potrivită atât pentru relaxare, cât și pentru sesiuni de fotografie creative.

În Iulius Parc din apropierea Iulius Mall Cluj, sălciile de pe malul lacului Gheorgheni și restul arborilor strălucesc în verdele lor cel mai frumos din an. Aici, pietonalul suspendat deasupra lacului, pista de ciclism, cea de alergare și aleile încântătoare devin destinații preferate pentru oamenii dornici de mișcare și recreere. Și câteva broaște țestoase și-au găsit aici un adăpost, bucurându-se de soare și liniște în timp ce ies din când în când să se bucure de razele sale blânde.

În Timișoara, Iulius Gardens strălucește în lumina primăverii, transformându-se într-o oază de frumusețe și energie. Culorile verzi dominate, atât în zonele amenajate cu gazon, cât și în jurul lacului sau pe alei, creează un cadru perfect pentru plimbări relaxante și momente petrecute în natură.

Potrivit site-ului www.iuliuscompany.ro, Iulius a investit în parcurile din Iași, Cluj-Napoca și Timișoara peste 18 milioane de euro, grădinile fiind elementul definitoriu al proiectelor sale. La Cluj-Napoca, o nouă grădină va fi amenajată în cadrul proiectului de pe fosta platformă Carbochim, acoperind peste 5 hectare de spațiu verde. Aici, peste 700 de copaci și 100.000 de plante decorative vor încânta privirile, iar o grădină japoneză va aduce aroma sakurei chiar în inima orașului, oferind un spațiu seren pentru plimbări și meditație.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Compania IULIUS susține în continuare dezvoltarea Cluj-Napoca prin investiții ample – VIDEO

Stefania Heinz

Published

on

IULIUS este o companie axată pe dezvoltarea și gestionarea de proiecte de regenerare urbană, aducând în prim plan o experiență solidă de peste 25 de ani în domeniul imobiliar. Investițiile sale, care depășesc 1,2 miliarde de euro, se extind în orașe precum Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Suceava. Aceste proiecte, gândite în formate mixte, integrează grădini urbane, clădiri de birouri premium, zone comerciale și de divertisment, completate de investiții semnificative în infrastructură.

În Cluj-Napoca, IULIUS își continuă angajamentul în dezvoltarea urbană prin intermediul unui proiect amplu de reconversie și regenerare urbană, inițiat pe terenul fostei platforme Carbochim. Această inițiativă, cu o investiție estimată la peste 500 de milioane de euro, vizează revitalizarea unei zone industriale, generând oportunități investiționale, locuri de muncă și contribuind la consolidarea orașului ca un centru urban modern și atrăgător pentru rezidenți și investitori.

IULIUS: Dezvoltarea Urbană ca Motor al Transformării Sociale și Economice

IULIUS este o prezență solidă în domeniul dezvoltării urbane, oferind o vastă experiență de peste 25 de ani în sectorul imobiliar, cu investiții semnificative în mai multe orașe cheie din România, printre care Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Suceava, cu un total care depășește 1,2 miliarde de euro. Compania este renumită pentru proiectele sale inovatoare, care îmbină cu succes spațiile comerciale, de birouri și de agrement, însoțite de importante contribuții la infrastructură.

Unul dintre proiectele emblemă este Palas Iași, primul ansamblu mixt din România, inaugurat în 2012, care a devenit un punct de referință nu doar pentru Iași, ci și pentru regiunea înconjurătoare și Republica Moldova. Cu o investiție de peste , Palas Iași a adus împreună funcțiuni de retail, birouri și divertisment, înconjurând o grădină urbană care a devenit un hub comunitar. Modelul a fost replicat apoi la Timișoara, cu Iulius Town, inaugurat în 2019, un proiect mixt impresionant care a transformat o zonă urbană subevaluată, reconectând-o cu orașul și oferind noi oportunități de dezvoltare.

Prin intermediul conceptului United Business Center, IULIUS a dezvoltat 15 clădiri de birouri premium în orașele pe care le deservesc, atrăgând peste 130 de companii multinaționale, cu un total de aproximativ 25.000 de angajați. În total, proiectele IULIUS au creat peste 35.000 de locuri de muncă, inclusiv în domeniul comercial.

În plus, proiectele dezvoltate de IULIUS nu se limitează doar la aspectul comercial, ci oferă și o varietate de experiențe de divertisment, atrăgând peste 70 de milioane de vizite anual. Aceste proiecte includ peste 310.000 de metri pătrați de spații comerciale, găzduind peste 1.000 de branduri internaționale, naționale și locale, precum și parcuri amenajate de la zero, care au devenit adăpost pentru numeroase evenimente culturale și artistice.

Un alt aspect semnificativ al proiectelor IULIUS este angajamentul lor față de sustenabilitate și infrastructură. Compania a investit masiv în soluții de trafic, conectivitate și mobilitate alternativă, inclusiv piste pentru biciclete, locuri de parcare pentru biciclete și stații de încărcare pentru mașini electrice. În plus, IULIUS continuă să dezvolte proiecte care să reconecteze comunitățile cu orașele lor, inclusiv prin investiții în parcuri și alte spații verzi.

Prin aceste eforturi continue, IULIUS demonstrează nu doar capacitatea de a remodela peisajul urban, ci și de a crea valoare adăugată pentru orașele în care operează, contribuind la dezvoltarea economică și socială a acestora și la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite