Connect with us

Prin Oras

Locuitorii din comuna Mica sunt terorizați de coloanele de zeci de kilometri de TIR-uri

Alex Campian

Published

on

Locuitorii din comuna Mica sunt terorizați de coloanele de zeci de kilometri de TIR-uri

Devierea traficului greu de pe podul din Dej pe alte trasee a adus numai probleme pentru locuitorii din comuna Mica. Decizia de deviere a TIR-urilor de pe podul respectiv pe drumul care tranzitează comuna Mica a fost luată de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, în luna noiembrie, după ce au fost descoperite fisuri pe podul din Dej. Oamenii din Mica amenință că vor bloca drumul, ei fiind deja la limita răbdării din cauza problemelor cauzate de mașinile de tonaj mare.Situația din comuna Mica a fost prezentată, astăzi, de Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj. El a afirmat că a primit sesizări din partea cetățenilor care au de gând să blocheze drumul dacă nu se remediază problema traficului greu din localitate.„Din păcate podul e distrus și casele oamenilor sunt distruse. Drumul, de asemenea, este praf și decizia Comitetului Județean pentru Situații de Urgență a vizat mutarea întregului transport pe acel drum fără să fim consultați și ne vom trezi în curând cu acel drum distrus și fără nicio resursă de la buget să îl reparăm. Am deja sesizări din partea oamenilor din sat că vor să blocheze drumul în comuna Mica.Cei de la Comitetul Județean pentru Situații de Urgență s-au uitat pe hartă, au văzut ei că sunt niște drumuri care ocolesc Dejul și au zis că pe aici băgăm TIR-urile. Și acum oamenii sunt disperați.Am fost într-o zi acolo. Sunt coloane care aproape au depășit 20 de kilometri într-o zi că era trecută coada de TIR-uri de drumul de intersecție cu drumul european.Din păcate acel drum nu a fost proiectat pentru o capacitate de a prelua toate TIR-urile de pe drumul național și european. Iar acum tot ce înseamnă TIR care intra în Dej și mergea spre Bistrița și Maramureș este deviat prin comuna Mica. Oamenii sunt disperați în comuna Mica.Dacă nu se va găsi cât mai repede soluția pentru a da în funcțiune acel pod voi cere Comitetului Județean pentru Situații de Urgență să revină asupra deciziei și voi cere convocarea unui comitet pe această temă întrucât, cred eu, este o problemă importantă cu TIR-urile și casele și liniștea oamenilor”, a explicat Alin Tișe, în ședința de Consiliu Județean.Devierea traficului greu de pe podul din Dej pe rute alternative a fost luată la mijlocul lunii noiembrie.„Se aprobă devierea/restricționarea traficului greu de peste 7.5 tone, începând cu ora 00:00 a zilei de 13 noiembrie 2021, pe Drumul National DN 1C, la nivelul podului care asigură traversarea peste râul Someș la Km 60+654 în localitatea Dej, urmând ca circulația să se efectueze pe următoarele drumuri:- pe directia Bistrița și Cluj-Napoca și retur, pe drumul județean DJ 172F- pe direcția Baia Mare și Cluj-Napoca și retur, pe drumul județean DJ 109 E”, transmiteau reprezentanții Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Cluj, luna trecută.De la începutul lunii martie, Podul Someșului din Dej a intrat în reparații capitale.În acest context, trebuie precizat faptul că, în ședința de Consiliu Județean de astăzi a fost aprobat acordul de colaborare între Consiliul Județean Cluj și Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, respectiv municipiul Bistrița și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.), având ca obiect asigurarea colaborării între părți pentru realizarea proiectului „Drum Expres Cluj – Dej – Bistrița.Din păcate, acest obiectiv se află la coada priorităților proiectelor care aparțin rețelei rutiere naționale.„Vreau să fac un apel la toate partidele politice să susținem acest proiect și mai ales să susținem la nivel național prioritizarea lui. Din păcate, conform metodologiei de prioritizare a proiectelor care aparțin rețelei rutiere la nivel național, acest proiect a fost plasat pe locul 24 din 26 și cred că ar fi necesară o reevaluare a indicatorilor și prioritizare mai mare a acestui proiect”, a declarat Mihai Iepure, consilier județean USR PLUS.Alin Tișe a precizat că susține propunerea lui Mihai Iepure.„O să încercăm la Ministerul Transporturilor, la Guvern să vedem dacă reușim să îl aducem mai în față”, a spus președintele Consiliului Județean.Drumul expres Cluj – Dej – Bistrița este format din două sectoare de drum, respectiv drumul expres Dej – Bistrița, ca parte a aliniamentului „Autostrăzii Nordului” Vama Oar – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava, și sectorul independent de drum expres Cluj – Dej.Conform C.N.A.I.R., într-o primă etapă va fi realizată etapa de proiectare, constând în întocmirea studiului de fezabilitate, urmând ca, în cea de-a două etapă să fie implementat efectiv drumul expres, cu sprijinul celor două consilii județene partenere și al municipalității bistrițene. Execuția propriu-zisă a investiției va fi reglementată printr-un nou acord de parteneriat, astfel încât finanțarea să poată fi realizată prin Programul Operațional Transport 2021-2027.

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

3 zile fără apă în Cluj! A fost nevoie să spargă drumul pentru a înlocui conducta veche

Stefania Heinz

Published

on

O intervenție amplă a avut loc astăzi în județul Cluj, pe conducta principală de aducțiune DN 600, care leagă Cluj-Napoca de Gherla și Dej. Pentru efectuarea lucrărilor, echipele au spart drumul și au îndepărtat placa de beton care acoperea vechile vane.

Ulterior, ansamblul de vane și robineți a fost tăiat și extras, urmând ca în locul acestora să fie montate componente noi.

„Operațiunea de tăiere și extracție a ansamblului de vane și robineți s-a încheiat. Urmează etapa de înlocuire și montare a noului grup de vane”, au declarat reprezentanții Companiei de Apă Someș.

Intervenția a dus la întreruperea furnizării apei potabile în mai multe localități din județ în perioada 20–23 mai. Din același motiv, zeci de școli au fost închise temporar, din considerente de igienă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Record pe piața imobiliară: IULIUS și Atterbury Europe atrag 400 milioane de euro pentru reconversia urbană RIVUS din Cluj

Tudor Calinescu

Published

on

Proiectul RIVUS Cluj-Napoca, dezvoltat de IULIUS și Atterbury Europe, marchează un moment istoric în industria imobiliară din România, prin obținerea unui credit sindicalizat record de 400 milioane de euro – cea mai mare finanțare acordată vreodată unei noi dezvoltări real-estate din țară. Finanțarea este asigurată de patru instituții de prestigiu: Erste Bank (Lead Arranger), Banca Comercială Română (BCR), Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și BRD Groupe Société Générale.

Un proiect mixt cu impact major pentru oraș

RIVUS redă comunității clujene 14 hectare de fostă platformă industrială (Carbochim), transformate într-un ansamblu multifuncțional cu o diversitate unică în România: spații de retail, office, cultură, entertainment și zone verzi. Valoarea totală a investiției depășește 500 de milioane de euro, iar proiectul este în prezent în faza de obținere a autorizației de construire.

Viziune urbană sustenabilă și integrată în oraș

Proiectul de reconversie urbană transformă un teren brownfield într-un nou pol de dezvoltare urbană, cu o arhitectură semnată de renumitul birou internațional UNStudio. Conceptul pune în valoare râul Someș, care va deveni accesibil publicului, și integrează armonios fosta zonă industrială în țesutul orașului.

RIVUS va include o grădină urbană de peste 52.000 mp, cu peste 700 de arbori (mulți salvați de pe platforma existentă) și 100.000 de plante decorative. Fațadele clădirii principale vor fi înverzite, cu acoperișuri verzi și chiar o grădină japoneză pe acoperiș.

Un proiect verde, certificat internațional

Creditul de 400 milioane de euro este o finanțare verde, acordată datorită respectării celor mai înalte standarde de sustenabilitate – LEED Platinum și EDGE Advanced. Întregul proiect este gândit pentru a respecta principiile de eficiență energetică, mobilitate alternativă și protejare a biodiversității.

RIVUS va include clădiri nZEB (nearly Zero Energy Buildings), materiale naturale, lumină naturală maximă, alei permeabile pentru apă, energie regenerabilă și infrastructură dedicată transportului ecologic. Se vor construi aproximativ 4.800 locuri de parcare, dintre care 900 vor avea stații de încărcare electrică, și 2.500 spații pentru biciclete.

Contribuții majore în infrastructura publică

Prin contract cu municipalitatea, IULIUS și Atterbury vor realiza investiții semnificative în infrastructură, inclusiv:

  • un nou pod rutier peste Someș,

  • două poduri pietonale,

  • modernizarea străzilor din zonă,

  • infrastructură pentru biciclete.

Toate acestea vor susține conectivitatea și mobilitatea verde a orașului.

Cifre-cheie RIVUS Cluj-Napoca

  • 142.000 mp suprafață totală de retail

  • Peste 400 de magazine (inclusiv premiere naționale și regionale)

  • Peste 30 de restaurante și cafenele orientate spre Someș

  • 15.000 mp de birouri premium

  • 2 clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și servicii

  • Cinematograf de ultimă generație & open-air cinema

  • Centru dedicat live arts – o premieră în România

Declarațiile partenerilor

„Suntem încântați să coordonăm această finanțare verde pentru un proiect atât de ambițios și sustenabil precum RIVUS. IULIUS este un partener de încredere, cu o viziune clară de regenerare urbană responsabilă.”
Marko Brekič, Senior Client Executive, Erste Group Bank AG

„Acest credit continuă seria premierelor pentru IULIUS în domeniul finanțărilor verzi. RIVUS reflectă misiunea noastră de a dezvolta proiecte cu impact economic și social pozitiv, care transformă orașele din România.”
Marius Perșenea, COO IULIUS


Despre RIVUS: Viitorul urban începe la Cluj

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, dezvoltat pe o platformă industrială utilizată anterior în proporție de doar 30%. Fabrica Carbochim a fost relocată și modernizată cu o investiție de peste 7 milioane de euro, pentru a face loc acestei dezvoltări urbane de ultimă generație.

Proiectul se află în faza de autorizare, după ce Planul Urbanistic Zonal a fost aprobat de Consiliul Local Cluj-Napoca în 2023.

Descoperă mai multe detalii pe www.rivus.ro și urmărește noutățile pe:
📷 instagram.com/rivuscluj
📘 facebook.com/rivuscluj

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

La o cafea cu un polițist: Clujenii, invitați să vorbească deschis despre siguranța rutieră ☕🚔

Maria Costea

Published

on

Cum ar fi să discuți față în față, la o cafea, cu un polițist despre problemele din trafic? La Cluj-Napoca se poate. În fiecare marți, într-o cafenea din centrul orașului, clujenii sunt invitați să stea de vorbă deschis cu oamenii legii, într-un cadru relaxat și prietenos.

Astăzi, întâlnirea a fost una specială: alături de polițiști s-au aflat motocicliști experimentați și piloți de raliu. Tema principală? Cum putem reduce împreună incidentele din trafic.

Concluzia a fost clară: atenția la volan salvează vieți. Participanții au subliniat că telefonul mobil și gadgeturile nu au ce căuta în mâinile unui șofer în mișcare, iar viteza trebuie adaptată și menținută în limitele legale, indiferent de experiența la volan sau tipul de vehicul.

Inițiativa „La o cafea cu un polițist” își propune să apropie comunitatea de autorități și să creeze un dialog sincer, pentru un oraș mai sigur.

📍Marțea viitoare, aceeași oră, aceeași cafenea. Ai ceva de spus? Polițiștii te ascultă.

Sursa: TVR Cluj

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite