Connect with us

Prin Oras

Mini-centura care va lega Clujul de Autostrada Transilvania, în chinurile studiului de fezabilitate: „Acest proiect va putea parcurge anul viitor etapele de licitație și de începere a lucrărilor”

Alex Campian

Published

on

Mini-centura care va lega Clujul de Autostrada Transilvania, în chinurile studiului de fezabilitate: „Acest proiect va putea parcurge anul viitor etapele de licitație și de începere a lucrărilor”

Începutul anului 2022 ar fi trebuit să ne găsească gata cu cei aproximativ 7 km de drum ce ar fi permis conectarea Clujului la Autostrada A3. Din păcate, după cum explică reprezentanții autorităților, lucrările abia urmează să înceapă în noul an. Amânarea nepermis de lungă a fost explicată de edilul Emil Boc prin intermediul procedurilor laborioase pe care acest proiect a trebuit să le parcurgă pentru obținerea avizului de mediu.„În decembrie va fi gata studiul, cu toate documentele și toate avizele.A fost un aviz de mediu foarte complicat acolo, a trebuit să intre într-o etapă prelungită de aviz de mediu, într-o formă care durează mai mult.Astfel că, acest proiect va putea parcurge anul viitor etapele de licitație și de începere a lucrărilor.Deci, iată, un alt proiect vital pentru Cluj.Până la sfârșitul lunii decembrie vom avea studiul gata, ulterior vor fi parcurse etapele de aprobare la nivel ministerial și de implementare, anul viitor.Și la acest proiect, vorbim de implementare pentru anul viitor”, a explicat Emil Boc în cadrul unei intervenții la un post de radio local.În iulie 2021, reprezentanții Asociației Pro Infrastructura semnalau faptul că mini-centura Clujului ar putea reprezenta un proiect blocat pentru cel puțin un an de zile din cauza studiilor suplimentare solicitate de către reprezentanții Ministerului Mediului.CITEȘTE ȘI: Mini-centura care va lega Clujul de Autostrada Transilvania, pe stop pentru cel puțin 1 an de zile: „Ce-i un an de întârziere pe lângă alți zece?”La începutul acestui an, în ianuarie 2021, primarul Emil Boc era mult mai încrezător în privința reușitei acestui proiect, context în care susținea că drumul de legătură DN 1 – A3 Tureni Martinești va face din lucrările de infrastructură a Clujului un punct de referință la nivel național, dar și la nivel european. „Un lucru vreau să știți: Va fi gata proiectul studiului de fezabilitate în februarie și se va organiza licitația, în 7 luni, după care se poate finaliza.Deci, începutul anului 2022 ar trebui să ne găsească cu proiectul gata: cei 7 km de conectare a Clujului la autostradă”, declara primarul Emil Boc în ianuarie 2021.CITEȘTE ȘI: Conectarea Clujului la Autostrada Transilvania tot mai aproape. Emil Boc: „Începutul anului 2022 ar trebui să ne găsească cu proiectul gata”„Ce importanță are pentru Cluj?  Un proiect la care vreau să insist: conectarea Clujului la autostradă (Autostrada A 3 Transilvania).Vreau să știți că acest proiect va scoate tot traficul greu care astăzi vine din Baciu, care se descarcă de pe autostradă.Dacă vii de la București și vrei să mergi la Baia Mare sau la Bistrița, mergi pe autostradă, că mergi bine până la Gilău, de acolo te duci până la Martinești, și de acolo cobori la Nădășel, și vii prin Baciu, pe Bulevardul Muncii, prin tot Clujul ca să mergi la nodul de legătură la Apahida-Vâlcele, de unde s-o iei după aceea spre Baia Mare sau spre Bistrița. De aceea, atunci când vei avea Clujul legat de autostradă, vii de la București pe autostradă, ieși pe la Martinești și nu mai vii înspre Cluj, va fi o legătură de 7 km care ne va conecta de la nodul Vâlcele-Apahida și după aceea poți să mergi spre Baia Mare sau spre Bistrița, fără să mai vii prin Baciu și prin Cluj. Deci va fi un impact major pe calitate a vieții și din Turda, că și Turda va scăpa de traficul care astăzi o aglomerează, va scăpa și Baciu de aglomerarea extraordinară pe care o are cu camioane și, evident, Clujul, pe toată partea asta de pe axa de intrare din Baciu până la ieșirea spre Apahida”, adăuga Emil Boc.Consiliul Județean Cluj emitea, în februarie 2021, certificatul de urbanism pentru drumul expres care trebuie să facă legătura între Autostrada A3 – Turda – DN1 Mărtinești Tureni. Certificatul de urbanism emis de Consiliul Județean era necesar pentru obținerea avizelor pentru acest proiect de investiții. CITEȘTE ȘI: Consiliul Județean a emis certificatul de urbanism pentru Drumul Expres A3 – DN1 Mărtinești-TureniDrumul de legătură DN 1 – A3 Tureni Martinești nu a primit finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).Însă, potrivit autorităților, acest proiect ar putea fi susținut prin alte programe de finanțare alternative, precum Programul Operațional de Transporturi și bugetul de stat. CITEȘTE ȘI: Drumul expres Mărtinești-Tureni nu va fi finanțat prin PNRR. Boc: „Mai este o sursă de finanțare – Programele Operaționale 2021-2027. Să nu mai vorbim de bugetul de stat” 

Source link

Facebook Comments Box

Info

Haos în Cluj! Părinții blochează străzile și fac legea în cartier!

Cosmin Ardelean

Published

on

Război pe străzile din Gheorgheni! Părinți și riverani, în conflict din cauza parcărilor ilegale!

Un nou scandal zguduie liniștea cartierului Gheorgheni din Cluj-Napoca! Riveranii de pe strada General Nicolae Dăscălescu sunt disperați din cauza haosului creat de părinții care își duc copiii la grădiniță și parchează unde apucă, blocând strada și provocând altercații.

Un clujean, care locuiește pe această stradă, a ajuns la capătul răbdării. “Este deja a nu stiu cata oara cand se face sesizare pentru parcarile ilegale care sa fac in fiecare dimineata pentru a lasa copii la gradinita. Sunt rezident al strazii General Nicolae Dascalescu, iar in fiecare dimineata trebuie sa ne chinuim sa iesim sau sa intram pe strada. Am sunat la Politia Locala (am foar chiar si fizic) si acestia mi-au spus ca nu au ce face, astazi chiar am fost injurat de catre un parinte pentru ca am vrut sa intru la mine pe strada”, a declarat bărbatul revoltat.

Locuitorii se plâng că nu pot circula normal din cauza mașinilor parcate haotic. Mai mult, aceștia susțin că există soluții, respectiv locurile de parcare din Baza Sportivă Gheorgheni, dar părinții refuză să facă un efort minim și să meargă pe jos câțiva metri. “Exista locuri de parcare libere in Baza Sportiva Gheorgheni dar nici nu vor sa auda sa duca copilul pe jos 10-15 m de acolo pana la gradinita”, se mai plânge clujeanul.

Această problemă nu este una nouă. Și în trecut, clujenii au făcut sesizări similare, dar fără niciun rezultat. “De când cu începerea anului școlar, se întâmplă în fiecare dimineață ca părinții care aduc copiii la grădiniță să-și lase mașinile care pe unde apucă, îngreunând sau chiar blocând accesul auto al întregii străzi. Am încercat cu vorba bună cu administrația grădiniței, am spus de fiecare dată oamenilor care parchează în mijlocul drumului să aibă în vedere că, deși nu e mare traficul pe strada noastră, existăm și noi, și bunul simț ar trebui să fie busola când parchează. Pe soțul meu era să-l lovească același domn de două ori, la ieșirea de pe stradă (soțul era o dată cu mașina, o dată cu bicicleta). Efectiv nu mai știm ce mijloace de bun simț să aplic cu genul acesta de oameni. S-ar putea amplasa un echipaj al poliției rutiere pentru a atrage măcar atenția? Menționez că pe stradă era inclusiv semn cu parcare interzisă, care a dispărut odată cu lucrările de asfaltare. Este o situație de neconceput într-un oraș cu oameni „de 5 stele”, a fost atunci sesizarea unei clujence.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Istorie cu Boc! Primarul Clujului se întoarce la catedră pentru a-i ajuta pe elevi!

Cosmin Ardelean

Published

on

Boc, profesor la Bacalaureat! Primarul se oferă să predea istorie elevilor clujeni!

Primarul Emil Boc își demonstrează latura pedagogică! Edilul s-a oferit să predea lecții de istorie elevilor clujeni care se pregătesc pentru Bacalaureat, în cadrul unui program gratuit de mentorat lansat de Primăria Cluj-Napoca.

Peste 50 de elevi s-au înscris deja în acest proiect, care oferă pregătire gratuită pentru disciplinele de examen, cu ajutorul profesorilor voluntari. “Este un proiect care face diferența și arată forța Clujului comunitar: atunci când ideile bune sunt promovate, putem reuși”, a declarat Boc.

Programul “Mentorat pentru Bacalaureat” este un rezultat al “eco-sistemului clujean”, prin care comunitatea se implică în proiecte de interes pentru viitorul copiilor, a subliniat primarul. “Sunt mai mulți profesori și asociații de profil care s-au implicat în acest proiect și merită tot respectul nostru”, a adăugat el.

Boc, absolvent al Facultății de Istorie și Filosofie și al Facultății de Drept, se simte încrezător în capacitatea sa de a-i ajuta pe elevi. “Dacă timpul îmi va permite, mă voi înscrie și eu, pentru a putea să susțin unele lecții de istorie, acolo mă mai pricep și eu, pentru a pregăti elevii de Bacalaureat”, a spus primarul.

Programul, susținut de Primăria Cluj-Napoca și Asociația Beard Brothers, oferă pregătire gratuită pentru matematică, limba română, istorie, geografie, fizică, logică, psihologie și sociologie. Toate sesiunile sunt susținute de mentori voluntari, profesioniști și studenți cu experiență.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Cluj, blocat în trafic! Drumul salvator întârzie! Când vom scăpa de cozi?

Cosmin Ardelean

Published

on

Cluj-Napoca, tot mai departe de fluidizarea traficului: Drumul Tureni – Autostrada, gata abia în vară!

Clujenii care sperau la o rezolvare a problemelor de trafic din zona metropolitană vor mai avea de așteptat! Deși anunțat ca o soluție-cheie pentru decongestionarea traficului, drumul expres de la Tureni la Autostrada Transilvania nu va fi gata mai devreme de luna iunie 2025.

Acest “ciot” de doar 5 kilometri, dar de o importanță strategică pentru regiune, întârzie să fie finalizat, spre dezamăgirea experților și a șoferilor. Asociația Pro Infrastructură a criticat dur întârzierile, subliniind că antreprenorii nu și-au respectat termenele, în ciuda “circumstanțelor atenuante” de a fi la primul lor proiect de anvergură.

“Din păcate… constructorii ne-au dezamăgit și nu vedem cum vor putea să dea drumul la circulație mai devreme de sfârșitul lunii iunie 2025, în cel mai optimist scenariu”, precizează Asociația Pro Infrastructură.

Contractul pentru acest drum expres a fost semnat în 28.07.2023 cu asocierea Dimex-Con-A, cu ordin de începere emis în 21.08.2023. Termenul inițial de finalizare era februarie 2025, dar se pare că acest termen nu va fi respectat.

Proiectul, cu un cost estimativ de 568 de milioane de lei (fără TVA), presupune construcția a șapte poduri și viaducte, cel mai lung având 258 de metri și traversând Valea Racilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite