Connect with us

Prin Oras

Reabilitarea străzilor din zona Liceului Nicolae Bălcescu rămâne pentru la anul și la mulți ani

Alex Campian

Published

on

Reabilitarea străzilor din zona Liceului Nicolae Bălcescu rămâne pentru la anul și la mulți ani

Modernizarea străzilor din zona Liceului Teoretic Nicolae Bălcescu a fost trecută la capitolul „proiecte multi-anuale”. Astfel, o serie de străzi din zona Pieței Mihai Viteazul, precum str. Argeș, Canalul Morii, Constanței (parțial) și Nicolae Bălcescu vor intra în conservare până la finalizarea procedurilor birocratice: proiectare, documentație de urbanism și studiu de fezabilitate etc.zona semi-centrală a Clujului surprinsă în septembrie 2020La începutul lunii noiembrie 2021, Ordinul Arhitecților din România (OAR) a anunțat rezultatele concursului internațional de soluții “Liceul Nicolae Bălcescu, Cluj-Napoca”. Concursul internațional de soluții „Liceul Nicolae Bălcescu, Cluj-Napoca” a fost lansat oficial de către Ordinul Arhitecților din România și Primăria Municipiului Cluj-Napoca în august 2021. Scopul concursului a constat în selectarea celor mai bune soluții în vederea extinderii și amenajării Liceului Teoretic Nicolae Bălcescu și a străzilor adiacente, pentru atribuirea contractului de servicii de proiectare.Premiul I constă în contractul de proiectare, cu o valoare estimată la aproape 2,5 milioane lei (aproximativ 500.000 euro).Urmează să fie reabilitate patru corpuri de clădiri plus curtea școlii și străzile adiacente: Argeș, Canalul Morii, Constanței (parțial) și Nicolae Bălcescu.Însă nu în acest an. CITEȘTE ȘI: Primăria face concurs de soluții de 500.000 euro pentru extinderea Liceului Nicolae Bălcescu și a străzilor adiacente. În 16 ani de mandat, Boc nu a construit nici o școală în cartiereÎn cadrul conferinței susținute de edilul Emil Boc la început de an au fost făcute publice o serie de „proiecte prioritare” cu termen de finalizare în 2022. CITEȘTE ȘI: Prioritățile Clujului pentru 2022 provoacă îndoială printre clujeni: „Podul Porțelanului mai aveți de gând să îl terminați? Sau și centurile le faceți după modelul podului?”Din păcate, modernizarea străzilor din zona Liceului Nicolae Bălcescu/Pieței Mihai Viteazul figurează în capitolul proiectelor multianuale. aceeași zonă semi-centrală surprinsă în ianuarie 2022„Pentru celelalte proiecte o să revin cu termenele pe care o să le am după ce avem toate elementele de certitudine sau cu o certitudine cât mai înaltă că ele pot fi realizate în orizontul de timp pe care îl anunț. Aceste termene le-am analizat cu proiectanții, cu toți cei care lucrează astfel încât ele să fie fezabile și realiste. Evident că în implementarea lor, oricând pot apărea probleme. Asta, uneori, din vina lor, cum a fost cazul La Terenuri sau la Turnul Pompierilor, nu? Alteori, condiții obiective, cum a fost în drumul Lombului, de exemplu acele alunecări imprevizibile de teren care pur și simplu au blocat derularea unor proiecte. Acum, proiecte cu dezvoltare multianuală, unde se va lucra în continuare pe parcursul lui 2023 pentru realizarea documentațiilor tehnice și anume: concurs de soluții, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, documentație de urbanism, exproprieri în vederea organizării procedurilor de licitație”, a anunțat primarul Emil Boc în cadrul unei conferințe susținute la începutul săptămânii. Lista proiectelor proiectate în viitor, după anul 2023, este destul de lungă:Parcul Est, Ansamblul Cetățuia, parc coridorul Canalul Morii – zona parcul Rozelor – Plopilor, un parc nou, parcul Zorilor (depunere de oferte până în 15 februarie), parcul Bună Ziua (lansarea concursului de soluții),reabilitarea Liceului Teoretic Nicolae Bălcescu și a zonei adiacente,creșă nouă în cartierul Dâmbul Rotund, cămin nou pentru persoane vârstnice. „Fac precizarea aici că toate aceste proiecte depind, evident, de termenele potențiale de contestații, care pot apărea în parcursul derulării lor. Dar să sperăm că nu va fi cazul”, a adăugat edilul Emil Boc. O zonă încremenită în anii ‘90Promisiunile privind modernizarea străzilor din zona semi-centrală a Clujului datează încă din toamna lui 2018, când reprezentanții autorităților anunțau desfășurarea analizelor pentru reabilitarea spațiului din preajma Pieței Mihai Viteazul. CITEȘTE ȘI: ÎNAINTE și ACUM Stradă din centrul Clujului european, încremenită în timp sub administrația liberală FOTO„Am început cu Piața Mihai Viteazul, urmând ca pe viitor să ne aplecăm și asupra acestei zone.Pe strada Argeș suntem în proces de evacuare cu toți cei de acolo, acolo unde este Canalul Morii. Acele magazine toate vrem să le desființăm, suntem în proces de evacuare, mai durează încă puțin, nu foarte mult. După ce reușim să îi evacuăm și să eliberăm spațiul din zona respectivă, vom putea trece și la amenajare. Pentru că într-adevăr nu face cinste orașului, într-o zonă intens circulată să avem asemenea acte de comerț”, declara viceprimarul Dan Tarcea, în toamna anului 2018.Nici în 2020 – anul alegerilor locale – zona Canalului Morii nu a reprezentat o prioritate pentru administrația Boc.În continuare, zona a rămas neschimbată, iar împrejurimile Pieţei Mihai Viteazul și a Liceului Nicolae Bălcescu au ajuns să poată fi comparate cu periferia. 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom