Connect with us

Prin Oras

Realizările Primăriei clujene în 2019: creșe, parkinguri, zone verzi și poduri modernizate, toate proiectate în viitor

Alex Campian

Published

on

Realizările Primăriei clujene în 2019: creșe, parkinguri, zone verzi și poduri modernizate, toate proiectate în viitor

Realizările administrației locale din anul 2019 au încăput în cca 150 de pagini: prima contatare pe care o putem face se referă la faptul că o bună parte din raportul de activitate al edilului clujean Emil Boc cuprinde proiecte majore, numai bune pentru a stârni controverse, iar asta întrucât acestea vor putea fi finalizate peste zeci de ani: metroul, centura metropolitană și trenul metropolitan. Desigur, ne putem mulțumi cu iluzii, putem să ne amăgim cu orice fel de proiecții ce au menirea de a liniști orgoliul ardelenesc care dă pe dinafară. Din păcate, o bună parte dintre reușitele enumerate de administrația locală într-un raport stufos de activitate demonstrează încă o dată preferința pentru hârtii, pentru birocrație și statistică, în detrimentul faptelor concrete, palpabile, verificabile. Tema creșelorÎn acest sens, aflăm că tema creșelor este o reușită: cum altfel, în condițiile în care deficitul în creșele clujene de stat este de peste 1000 de locuri, iar problema s-a acutizat de trei ani încoace, dar Primăria anunță o realizare fenomenală pentru anul trecut:au fost date în folosință 90 de locuri într-o nouă locație, de pe strada Donath. „Primăria urmărește crearea de noi creșe, respectiv extinderea celor existente, pentru mărirea numărului de locuri. Pe termen mediu, alte 180 de locuri vor fi date în folosință”, se arată în raportul nefăcutelor din anul 2019 al administrației locale. În acest caz, ne întrebăm cum poate fi apreciată promptitudinea municipalității clujene de a răspunde unor nevoi ale comunității, unor solicitări care numără deja cel puțin 3-5 ani de zile?În continuare, rezultatele sunt proiectate în viitor, iar părinții care nu reușesc să obțină un loc în creșele de stat organizează în fiecare vară proteste pentru soluționarea unei probleme cât se poate de serioase:lipsa unui răspuns adecvat al Primăriei Cluj-Napoca în privința susținerii tinerelor familii și implicit a natalității.CITEȘTE ȘI: Sute de copii rămân fără locuri în creșe în fiecare an. Primarul lucrează la scheme educaționaleCu toate acestea, proiectul noilor creșe figurează printre „realizările” nefăcute ale anului 2019. Poluare, calitatea aerului, noxe, ecologie și protecția mediuluiÎn vreme ce tema poluării a devenit una prioritară în Cluj, întrucât orașul de pe Someș (plin de gunoaie) figurează printre cele mai poluate orașe conform celei mai recente hărți de monitorizare a calități aerului întocmite de New York Times.Cluj-Napoca e campion în nedoritul top al poluării, orașul de pe Someș înregistrând o concentraţie a particulelor periculoase din aer de 1.664 µg/m3 (microgram pe metru cub) într-o oră, valoare considerată extremă.În asemenea circumstanțe nocive, administrația Boc se limitează la a anunța realizarea Planului integrat de calitate a aerului (un fâs pe hârtie):„Planul integrat a fost înaintat spre avizare la Agenția pentru Protecția Mediului Cluj, iar după avizare va fi supus aprobării Consiliului local, urmând să fie pus în aplicare”, se arată în raportul 2019, obiective proiectate în viitor. La pachet, aflăm că a fost întocmită și o nouă hartă a zgomotului:un document care a costat municipalitatea 10.000 de euro, bani publici, și care stârnit nemulțumiri în ședință de dezbatere tocmai pentru că neglija zgomotul cauzat de festivalul Untold, zgomotul cauzat de trafic și alte asemenea cauze ocultate cu bună știință.CITEȘTE ȘI: Harta ZGOMOTULUI din Cluj: Primăria studiază „avioane”, dar ignoră mașinileȘi cam atât despre poluare și zgomot. Scurt și neconvingător. În aceeași cheie sunt enumerate drept realizări alte nefăcute, iar aici putem enumera modernizarea Podului Porțelanului și a Podului Fabricii. Cel din urmă a fost deschis provizoriu, în scop electoral, urmând să fie din nou închis traficului în primăvara lui 2020, iar lucrările la Podul Porțelanului au fost sistate complet din cauza unui zăcământ de sare, descoperit peste noapte și care nu a fost cuprins în studiul geo plătit tot din banii publici. Două poduri, realizate cu jumătăți de măsură, figurează astfel printre „realizările” anului 2019. Toalete publice Un proiect care s-a dovedit câștigător în cadrul bugetării participative din anul 2017, deci de acum 3 ani, în privința amplasării toaletelor ecologice în oraș a fost transferat de pe-un an pe altul: au fost achiziționate 4 toalete. Doar achiziționate.Două dintre acestea au fost montate, abia în 2019, în Baza Sportivă Gheorgheni și în parcul de pe Bdul 1 Decembrie 1918. „Pentru celelalte două toalete automate se lucrează la documnetațiile tehnice în vederea obținerii autorizației de construire”, se arată în raportul prezentat de Primărie. La o adică, autorizațiile pentru noi construcții imobiliare se obțin mai repede decât cele pentru toalete publice.Colectarea selectivă – un dezastru pe teren, o „realizare” pe hârtieProbabil una dintre cele mai însemnate teme în privința protecției mediului și a ecologiei se referă la colectarea selectivă a deșeurilor, pe 4 fracții, proces care a devenit literă de lege de la 1 iulie 2019. După cum știe fiecare clujean, acest proiect s-a dovedit a fi un eșec, iar asta întrucât firmele de salubritate Rosal Grup și Brantner Vers, cu care Primăria colaborează de 15 ani, s-au dovedit incapabile logistic și din punct de vedere al resurselor umane pentru a face față unei asemenea provocări.Dar asta nu a reprezentat un impediment pentru administrația locală, care i-a lăsat pe clujeni cu sacii de gunoi în curte, cu tomberoanele pline de deșeuri, dar nu a ezitat să majoreze tarifele pentru serviciul de salubritate și nivelul maxim pentru amenzi. CITEȘTE ȘI: Colectarea selectivă a gunoaielor sau eșecul administrativ al lui Emil Boc. Și-a făcut-o cu mâna sa…Și lista nefăcutelor enumerate printre relizări poate continua: amenajarea malurilor Someșului, eșec la care și-au dat mâna și Primăria Cluj-Napoca, și Primăria Florești, figurează de asemenea drept o reușită. CITEȘTE ȘI: Someșul gunoaielor, o rușine pentru Cluj-NapocaModernizarea parcurilor, într-un oraș lipsit de spații verzi, este apreciată drept o realizare a anului 2019, dar este proiectată în viitor: parcul Farmec, I.L.Caragiale, 14 Iulie etc. Și, probabil, una dintre cele mai tari dume servite de administrație pe hârtie, negru pe alb, se referă la măsurile de decongestionare a traficului prin realizarea de noi parkinguri: situația este cât se poate de simplă. În 2019 nu a fost dat în folosință măcar un singur nou parking. Toate sunt proiectate pentru anii 2020-2021. În schimb, Primăria a desființat peste 500 de garaje din zona Bdului Nicolae Titulescu pentru a crea locuri de parcare trasate cu creta: „În zona străzii Nicolae Titulescu au fost desființate 506 garaje de pe domeniul public, urmând să fie amenajate 604 locuri de parcare”, arată documentul citat.Prin urmare, noile locuri de parcare abia urmează să fie date în folosință.Când, cum și cui, pe ce criterii, despre asta se vorbește mai puțin.În schimb, Primăria a reușit să demoleze. La asta chiar se pricepe. CITEȘTE ȘI: Ghicitoare de primar: câte parcări poți desena în locul garajelor demolate? Nici măcar unaȘi atunci este cât se poate de rezonabil să vă întrebați ce a relizat Primăria lui Boc în 2019?Bunăoară, slujbașii din administrație au share-uit pe Facebook toate participările primarului lor la conferințe, la emisiuni radiofonice, toate declarațiile sforăitoare în privința unor himere: metrou, tren metropolitan și centură metropolitan, taximetre zburătoare și autobuze fără șofer. Da, și despre noua tehnologie 5 G. Sufocat în trafic, sufocat din cauza gunoaielor și a poluării, sufocat de betoane și devenind un oraș tot mai kitschos, Clujul încearcă să mimeze tehnologizarea. Și pseudo preocuparea pentru ecologie.     sursa capturi: raportdeactivitateemilboc/primariaclujnapoca.ro 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Apel la donare de sânge – Hai să-l ajutăm împreună pe Balogh Eduárd! ❤️

Stefan Petre

Published

on

Dragi Părinți, Cunoscuți și Prieteni, 🙏

La solicitarea medicilor, Asociația Părinților Báthory face un apel către toți cei care pot ajuta prin donare de sânge.

🧒 Balogh Eduárd, băiețelul de 12 ani rănit grav în accidentul de pe strada Avram Iancu, se află în prezent internat la secția de terapie intensivă neurochirurgie pediatrică (ATI Neurochirurgie) și are urgent nevoie de sânge (grupa A2).

Totuși 👉 donatorii de orice grupă sanguină pot ajuta!
Fiecare donare contează, iar fiecare gest de solidaritate poate face o diferență uriașă.


🩸 Informații importante pentru donatori:

📍 Unde se poate dona:
La orice centru de donare din Cluj sau din țară.

🩹 Ce trebuie să menționați:

„Pentru Balogh Eduárd, internat la ATI Neurochirurgie – Cluj.”

🕒 Până când se poate dona:
➡️ Vă rugăm să faceți donarea până cel târziu joi, 9 octombrie.


Fiecare picătură de sânge înseamnă o șansă reală la viață. ❤️
Prin gestul tău, îl poți ajuta pe Eduárd să lupte și să se întoarcă acasă sănătos.

Mulțumim din inimă tuturor celor care aleg să se implice,
pentru timpul, empatia și sprijinul acordat! 🙏

Asociația Părinților Báthory

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom