Connect with us

Sport

Clujenii au un apetit mare pentru mașini. 1.000 de mașini noi intră în traficul din oraș în fiecare lună

Stefan Petre

Published

on

Trafic aglomerat pe Calea Moților / Foto: arhivă monitorulcj.ro

Administrație

Clujenii au dezvoltat un apetit mare pentru mașini, explică viceprimarul Dan Tarcea, iar din această cauză traficul ar fi aglomerat în oraș. Un număr imens de mașini au fost înmatriculate în Cluj în primele opt luni din 2023.

Trafic aglomerat pe Calea Moților / Foto: arhivă monitorulcj.ro

  


În fiecare dimineață, fie că te îndrepți către locul de muncă, școală, facultate sau ai alte treburi de rezolvat în afara casei, în Cluj-Napoca te „lovești” de traficul îngreunat. Pentru clujeni, să reclame problemele din traficul rutier și lipsa unor soluții pe termen scurt a devenit deja o obișnuință. 


Marți dimineața, subiectul a fost abordat și de către viceprimarul Muncipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, care dă vina pe „apetitul tot mai mare” al clujenilor privind mașinile. Viceprimarul a explicat că un număr imens de mașini nou cumpărate au fost înregistrate în primele opt luni ale anului 2023, în județul Cluj. Din totalul lor, aproximativ 8.000 de mașini ar fi fost înmatriculate doar în municipiul de reședință, în acest interval de timp.


Asta înseamnă că în fiecare lună dintre cele opt, în traficul clujean au fost adăugate câte circa 1.000 de mașini în plus. CITEȘTE ȘI:
Începerea școlii și revenirea studenților în Cluj îngreunează traficul din zona metropolitană. Pivariu: „Dezvoltarea vine cu un minus în trafic” 


„Vedem că pe fiecare zi ce trece, avem un apetit tot mai mare a cetățenilor clujeni să-și achiziționeze o mașină. Aici vreau să vă dau câteva date statistice. De la începutul anului până la sfârșitul lunii august, în județul Cluj au fost înmatriculate 23.500 de mașini. Și au fost radiate din circulație aproximativ 6.500 de mașini. La nivelul județului avem 17.000 de mașini. 17.000 de mașini, presupunând că jumătate dintre ele sunt în municipiul Cluj-Napoca (eu cred că sunt mai multe în municipiul Cluj-Napoca decât în celelalte zone), asta înseamnă că în primele opt luni ale anului avem 8.000 de mașini în plus în municipiul Cluj-Napoca. Ori, dacă o mașină ocupă 5 metri, asta înseamnă să avem 40 km de mașină, în municipiul Cluj-Napoca, doar în primele 8 luni ale anului. Dar nu cred că există un oraș în lumea asta care să facă față unui asemenea aflux de mașini. Poți să mai faci încă 10 benzi suplimentare la ce aflux de mașini avem și la creșterea numărului mare de mașini… fără a scoate din circulație alte mașini, nu va face față niciun oraș”, a explicat viceprimarul Dan Ștefan Tarcea, la un post radio local.Soluția, o schimbare de mentalitate?Șoferii cer, de obicei, drumuri mai bune și mai multe rute alternative… sau ceva, ceva minune care să repare problemele din trafic rapid. Cu toate acestea, Dan Tarcea spune că  soluțiile pe termen scurt nu ar rezolva problema și că este nevoie, pe lângă finalizarea proiectelor mari de infrastructură, de o schimbare de mentalitate. 


El a explicat că mașinile înmatriculate în primele opt luni ale anului ar ocupa cam 40 km de drum, o distanța din Florești până prin Apahida, și că problema nu se va rezolva dacă clujenii continuă să aibă „două sau trei mașini” la fiecare apartament.CITEȘTE ȘI:
Menținerea trecerii la nivel cu calea ferată în cazul pasajului de la Tăietura Turcului, soluție periculoasă pentru pietoni. „Își vor risca viața într-un soi de haltă rurală”.
 „Trebuie să avem o schimbare de paradigmă. Trebuie să avem o schimbare de mentalitate cu toții: de la cel mai înalt om în municipiul Cluj-Napoca, până la cel mai mic. Atâta timp cât noi la fiecare apartament avem două sau trei mașini, lucrurile nu se vor schimba, pentru că nu mai avem cum să întindem acest oraș. Blocurile care sunt deja construite în cartiere nu le mai putem întinde. Gândiți-vă că discutăm doar în primele 8 luni ale anului de 40 km de mașină. Ori municipiul Cluj-Napoca, de la un capăt la altul dacă-l traversăm, din Florești până la aeroport, nu are 40 km. Deci asta înseamnă că în primele luni ale anului s-au înmatriculat o grămadă de mașini care stau una după alta cel puțin din Florești până prin Apahida. Aici aș mai aduce în discuție și pe cei care vin din alte localități în Cluj-Napoca: că discutăm de studenți, oameni care vor să facă afaceri aici… ăsta este specificul orașului nostru și cred că lucrurile trebuie să le luăm din această zonă.Soluții miraculoase pe termen scurt… să știți că nu vor rezolva problema de fond. Problema este numărul mare de mașini: 8.000 de mașini în primele 8 luni ale anului… 1.000 de mașini pe lună. Asta înseamnă foarte mult. Anul încă nu este gata. Asta este realitatea în care noi trăim: ajungem să avem un oraș plin de mașini. De aceea noi am luat această decizie de a prioritiza transportul public în comun prin benzile dedicate, transportul alternativ cu pistele de biciclete, mersul pe jos și abia după aceea mașina (…)De aceea facem investiții în metrou și centură metropolitană, ca să pregătim orașul pentru anii care vor veni, pentru că în acest ritm nu va putea face față nimeni și nicio altă soluție”, a mai spus Dan Tarcea. CITEȘTE ȘI:
Încep studiile geotehnice pentru metroul din Cluj. Proprietarii de imobile pe coridorul de expropriere, somați să permită accesul experților. Toți avem treabă la aceeași oră, asta să fie problema?Viceprimarul a continuat spunând că soluția este să folosim mijloace de transport în comun precum autobuzele CTP, în care „intră peste 100 de persoane” și care ocupă spațiul a trei mașini, în care poate se află câte o singură persoană. „Asta este soluția și alternativă.”„Din cauza situațiilor pe care le întâmpinăm în fiecare zi, peste tot trebuie să ne deplasăm în intervalul 7:30-8:00 sau 7:00-8:30. Și atunci se creează aceste ambuteiaje, rush hour-ul, pentru că toți circulăm în același timp. Asta duce la situația actuală”, a concluzionat viceprimarul. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Clujencele au adus României titlul balcanic la gimnastică ritmică, la Belgrad

Alex Campian

Published

on

Echipa CSM Cluj la gimnastică ritmică, campioană balcanică la Belgrad 2025

România a devenit campioană balcanică pentru al treilea an consecutiv la gimnastică ritmică, în cadrul competiției desfășurate între 17 și 19 octombrie, la Belgrad, Serbia. În clasamentul final, țara noastră a fost urmată de Grecia și Serbia.

Reprezentativa României a fost alcătuită din șase sportive, dintre care trei provin de la CSM Cluj: Izabela Petean, Maia Metea și Teodora Potfălean. Lotul a fost completat de Francesca Tătar și Maria Prodan, de la CSM Arad, și Elisabeta Corduneanu, de la CSS Unirea Iași.

Performanțele clujencelor au fost esențiale în cucerirea titlului balcanic. Maia Metea a obținut patru medalii: aur cu echipa României, aur în finala de la Măciuci, bronz în finala de la Minge și argint pe echipe Prejunioare, alături de sportiva din Iași.
Izabela Petean a urcat de patru ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, câștigând aurul cu echipa României, la finalele de la Cerc și Minge, precum și la echipe Children, împreună cu sportiva din Arad.

„Mulțumim părinților care au susținut financiar participarea sportivelor noastre la această Balcaniadă. Continuăm să muncim și sperăm în orice sprijin posibil, care ar fi mai mult decât binevenit”, au transmis reprezentanții CSM Cluj-Napoca.

Echipa tehnică a sportivelor clujene este formată din antrenoarele Adriana Gîrbă, Corina Lupu și Magdalena Pintea, coregrafii Radu Grecov și Ariana Marcu, iar kinetoterapeutul Horațiu Ghejan.

Izabela Petean de la CSM Cluj, medaliată cu aur la gimnastică ritmică, Belgrad 2025

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

(Video) Bazinul olimpic „David Popovici” din Cluj-Napoca prinde contur: primul construit în România în ultimii 30 de ani

Alex Campian

Published

on

Cluj-Napoca se apropie de inaugurarea primului bazin olimpic destinat competițiilor internaționale construit în România în ultimele trei decenii. Complexul, care îi va purta numele campionului mondial și olimpic la natație David Popovici, este programat să fie finalizat până la mijlocul anului viitor.

Lucrările avansează rapid la Complexul de Natație „David Popovici”, structură ajungând deja la 90%. În prezent, echipele de constructori lucrează la pereții exteriori, prevăzuți să fie realizați din sticlă, urmând ca apoi să fie finalizate finisajele interioare.

Complexul de natație se întinde pe o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați și are trei etaje. Pe lângă zona sportivă, acesta va include o secțiune de agrement cu locuri de plajă, un parc și 140 de locuri de parcare. În interior, cele trei bazine încep să prindă formă:

  • Bazinul principal, de dimensiuni olimpice, destinat competițiilor internaționale.

  • Bazinul pentru sărituri.

  • Bazinul special pentru inițiere.

Pentru spectatori va fi amenajată o tribună cu o mie de locuri, iar atât bazinul de înot, cât și cel de sărituri vor fi omologate de Federația Internațională de Natație, pregătite să găzduiască evenimente de nivel mondial.

Sursa video:  Youtube – @sergiupnt

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Iuliu Mureșan revine la CFR Cluj! Noul președinte al clubului din Gruia

Alex Campian

Published

on

Iuliu Mureșan revine la CFR Cluj ca nou președinte al clubului din Gruia Descriere: Iuliu Mureșan, fostul conducător al echipei, revine la CFR Cluj și preia din nou funcția de președinte.

CFR Cluj are un nou președinte: Iuliu Mureșan revine oficial în Gruia, după o pauză de cinci ani. Fostul conducător al echipei va începe noul mandat astăzi, de la ora 13:00, potrivit anunțului făcut de patronul Ioan Varga pentru Gazeta Sporturilor.

„M-am înțeles cu Iuliu Mureșan. E noul președinte al lui CFR Cluj! De la ora 13:00 începe. Și mă bucur foarte mult. Am decis să-l aleg pe el. E un om pe care-l cunosc foarte bine și îl stimez. E clujean, știe clubul, știe presiunea și așteptările. Sunt sigur că e cea mai bună decizie”, a declarat Nelu Varga.


Revenire după cinci ani

În vârstă de 71 de ani, Iuliu Mureșan a mai condus clubul din Gruia între 2001 și 2018, perioadă în care CFR Cluj a cucerit opt trofee, inclusiv titluri de campioană și Cupe ale României. El a făcut parte din echipa de conducere care a pus bazele succesului european al clubului, alături de Arpad Paszkany.

După plecarea din 2018, Mureșan a activat o perioadă la Dinamo București, unde a ocupat funcția de administrator special, până în mai 2022. De atunci, nu a mai avut un rol activ în fotbal.


Varga: „Mandorlini și Mureșan vor readuce clubul în top”

Ioan Varga a explicat că revenirea lui Mureșan reprezintă o decizie strategică pentru stabilitatea clubului:
„A făcut o treabă excelentă în primul mandat, a contribuit la creșterea echipei și știe cum se gestionează un club de nivelul CFR-ului. Sunt convins că, alături de Andrea Mandorlini, va readuce echipa în fruntea clasamentului.”

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom