Connect with us

Sport

FOTO- A încetat din viață Vasile Dîba, primul campion olimpic al kaiacului românesc.

Stefania Heinz

Published

on

Vasile Dîba, unul dintre cei mai iluștri sportivi ai României și pionier al kaiacului românesc, a încetat din viață la vârsta de 70 de ani, pe data de 20 februarie, după o perioadă de spitalizare la Colentina, în București.

În timpul internării sale, comunitatea și-a unit eforturile pentru a-l sprijini, făcând apeluri disperate pentru donarea de sânge pentru Dîba. Unul dintre acești apeluri a fost făcut chiar de Flaviu Butnaru, consilier ANS, care a solicitat sprijinul pentru campionul local, încurajând donatorii să ofere sânge la Secția de Hematologie 2 a Spitalului Colentina.

Originar din Jurilovca, Vasile Dîba a fost descoperit la vârsta de 15 ani de către antrenorul emerit Igor Lipalit. Inițial reticent, Dîba a fost convins să încerce kaiacul, o decizie care avea să îi schimbe viața și să îi definească cariera.

Primele sale succese au venit rapid, întruchipate de două medalii de argint câștigate la Campionatele Europene de juniori din 1971, desfășurate la Snagov. Performanțele sale remarcabile i-au adus în prim-planul sportului național, într-o perioadă în care kaiacul românesc începea să se facă cunoscut pe plan internațional.

În 1974, la Campionatele Mondiale desfășurate la Ciudad de Mexico, Vasile Dîba a dovedit încă o dată maestria sa în kaiac, cucerind două medalii de aur de excepție. În proba de kaiac simplu pe 500 de metri (K1 – 500 m), Dîba a străbătut distanța într-un stil impresionant, aducând României o victorie memorabilă. Mai mult decât atât, în cadrul ștafetei de kaiac simplu 4×500 m (K1 – 4×500 m), alături de colegii săi Ernst Pavel, Atanase Sciotnic și Mihail Zaifu, Dîba a demonstrat încă o dată abilitățile sale deosebite, contribuind la obținerea unei alte medalii de aur pentru echipa națională.

Un an mai târziu, la Campionatele Mondiale de la Belgrad, Vasile Dîba s-a clasat al doilea în ambele probe, consolidându-și reputația ca unul dintre cei mai buni kaiaciști din lume.

Momentul de glorie supremă al carierei sale a venit în 1976, la Jocurile Olimpice de vară de la Montreal. În cadrul competiției, Dîba a cucerit primul titlu olimpic din istoria kaiacului românesc, la proba de kaiac simplu pe 500 de metri (K1 – 500 m), care era nou introdusă în programul olimpic. Performanța sa remarcabilă l-a propulsat pe culmile gloriei și a adus României o aur strălucitor în domeniul sportului acvatic.

La aceeași ediție a Jocurilor Olimpice, Dîba a obținut și medalia de bronz la proba de kaiac simplu pe 1000 de metri (K1 – 1000 m), demonstrându-și încă o dată abilitățile și perseverența în competiția internațională de cea mai înaltă clasă.

La Jocurile Olimpice din 1980, de la Moscova, Vasile Dîba și-a continuat seria impresionantă de performanțe, câștigând medaliile de argint la proba de kaiac de patru persoane pe 1000 de metri (K4 – 1000 m) și de bronz la kaiac simplu pe 500 de metri (K1 – 500 m). Aceste rezultate au confirmat din nou statutul său de campion și au adus onoruri sportive adiționale pentru țara sa.

În recunoașterea contribuției sale excepționale la sportul național, Vasile Dîba a fost distins cu titlul de Maestru Emerit al Sportului și a fost decorat cu prestigioasele Ordinul Muncii clasa I (1976), Ordinul Meritul Sportiv clasa a II-a (1981) și Ordinul Meritul Sportiv clasa I (2004). Aceste distincții reprezintă o reflectare a dedicării sale neobosite și a excelenței sale în domeniul kaiacului, aducând cinste și prestigiu țării sale în întreaga lume sportivă.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom