Connect with us

Sport

Sondaj. Cine încurcă traficul: șoferii prea lenți sau cei care merg prea repede?

Stefan Petre

Published

on

Mașini oprite în trafic de polițiști. Foto: Facebook Inspectoratul de Poliție Județean Cluj

Actualitate

Doar 3 șoferi români din 10 respectă, de obicei, limita de viteză atunci când circulă în oraș, arată un sondaj la care au participat 8.225 de şoferi.

Mașini oprite în trafic de polițiști. Foto: Facebook Inspectoratul de Poliție Județean Cluj

  
4 şoferi din 10 întâlnesc zilnic în trafic şoferi care fac zig-zag-uri (schimbă benzile foarte des, de obicei brusc sau agresiv); Un şofer din 4 se mută aproape de fiecare dată de pe o bandă pe alta, dacă pe banda pe care se află circulaţia este mai lentă. Timpul „câştigat” în urma acestei manevre este estimat, în majoritatea cazurilor, la sub 10 minute;Doar 3 șoferi români din 10 respectă, de obicei, limita de viteză atunci când circulă în oraș, numărul scăzând la 2 din 10 atunci când vorbim de circulația în afara localităților;Şoferii care circulă peste limita de viteză încurcă mai mult traficul decât cei care circulă mai lent, în opinia participanţilor la sondaj;Un conducător auto din 4 se mută aproape de fiecare dată de pe o bandă pe alta, dacă pe banda pe care se află circulaţia este mai lentă. Majoritatea celor care apelează la această manevră estimează – fără a măsura concret – că timpul „câştigat” este de sub 10 minute. În realitate, „economia” de timp este, de cele mai multe ori, neglijabilă şi nu justifică riscurile.Sondajul a evaluat atitudinile şi percepţiile conducătorilor auto în ceea ce priveşte o serie de comportamente care cresc riscul unui accident rutier, dar care, în pofida acestui lucru, sunt des întâlnite în trafic.
CITEȘTE ȘI: Viața bate filmul. Şoferi cu permis sub 1 an, viteze ameţitoare pe Autostrada TransilvaniaSchimbarea agresivă a benzilorAproape 4 şoferi din 10 (36% dintre participanţii la sondaj) întâlnesc zilnic în trafic şoferi care fac zig-zag-uri (schimbă benzile foarte des, de obicei brusc sau agresiv), iar 33%, de câteva ori pe săptămână, arată rezultatele sondajului. De asemenea, 1 şofer din 2 (50% dintre respondenţi) consideră că aceşti conducători auto încurcă foarte mult traficul, iar 28%, destul de mult.Întrebaţi dacă, aflaţi pe o bandă unde maşinile se deplasează mai încet decât pe cealaltă bandă, se mută pe banda care „merge” mai repede, aproape 1 şofer din 4 (24% dintre respondenţi) a declarat că face acest lucru de fiecare dată, iar 33% – destul de des. Motivul principal pentru care fac acest lucru este legat de faptul că „nu le place să piardă timpul în trafic, indiferent dacă se grăbesc undeva sau nu”.CITEȘTE ȘI: Lege nouă. Ce categorii de şoferi nu vor mai putea obţine permisul de conducereCât timp câştigă conducătorii auto schimbând banda „lentă” cu cea pe care se circulă mai repede? Un sfert (25%) dintre respondenţi câştigă „sub 5 minute”, iar 23%, „între 5 – 10 minute”.
Șoferii care merg prea încet și șoferii care merg prea repede – cine încurcă mai mult traficul?Și conducătorii auto care se deplasează prea repede, dar și cei care merg mult prea încet pot pune probleme în trafic. Care categorie, însă, reprezintă un pericol mai mare, în opinia participanților la sondaj?Şoferii consideraţi „mai lenţi” de ceilalţi participanţi la trafic par să fie prezenţi preponderent pe drumurile intravilane. 41% dintre respondenți au declarat că întâlnesc în fiecare zi șoferi care „merg prea încet” în traficul din oraș, iar 30%, de câteva ori pe săptămână. În afara oraşului, doar 27% dintre conducătorii auto menţionează că întâlnesc astfel de şoferi în fiecare zi, iar alţi 27%, de câteva ori pe săptămână. Pe de altă parte, conducătorii auto care se deplasează prea repede par să fie prezenţi într-o măsură mai mare în trafic şi, la rândul lor, sunt mai întâlniţi tot în zonele intravilane. 63% dintre participanţii la sondaj au declarat că întâlnesc zilnic, în traficul din oraş, şoferi care „merg prea repede”, iar 25%, de câteva ori pe săptămână. În afara oraşului, 47% dintre respondenţi întâlnesc zilnic astfel de şoferi, iar 27%, de câteva ori pe săptămână.Conducătorii auto „prea lenţi” sunt percepuţi drept o problemă mai degrabă în afara localităţilor. 17% dintre respondenţi sunt de părere că şoferii care merg prea încet încurcă „foarte mult” traficul din oraş (iar 29% – „destul de mult”) , în timp ce 27% consideră că aceştia încurcă „foarte mult” traficul din afara localităţilor (cu 27% – „destul de mult”).Pe de altă parte, 12%, respectiv 13% dintre respondenţi sunt de părere că aceştia nu încurcă deloc traficul din oraş, respectiv din afara localităţilor.Pe de altă parte, şi şoferii care depăşesc limitele de viteză sunt percepuţi drept problematici. 25% dintre participanţii la sondaj consideră că şoferii care merg prea repede încurcă foarte mult traficul din oraş, iar 31%, „destul de mult”, în timp ce 23% consideră că aceştia încurcă foarte mult traficul din afara localităţilor, iar 26%, destul de mult. Pe de altă parte, 13%, respectiv 21% dintre respondenţi sunt de părere că aceştia nu încurcă deloc traficul din oraş, respectiv din afara localităţilor.Citește continuarea aici.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom