Connect with us

Administratie

Someșul navigabil – visul fantastic al Clujului, scufundat în promisiuni?

Kadar Zoltan

Published

on

Un vis scufundat? Proiectul Someșului navigabil, uitat de autorități!

În 2012, clujenii visau la o nouă atracție unică în România: Someșul navigabil. Emil Boc le-a promis un proiect ambițios – un râu transformat într-o zonă de agrement modernă, cu bărci de plimbare, debarcadere și un port în inima orașului. La mai bine de un deceniu distanță, singurul lucru care curge pe Someș sunt promisiunile neîmplinite.

Un proiect european, un vis românesc

În 2013, Primăria Cluj-Napoca a alocat 800.000 de lei pentru studiul de fezabilitate al proiectului „Someșul navigabil”, urmând să acceseze fonduri europene pentru implementare. Se vorbea de parteneriate cu Olanda și de crearea unui atlas al apei pentru a pune bazele infrastructurii necesare.

„Vom reintroduce Someșul în oraș și vom oferi proiecte pe care să le putem selecta în urma unor expertize de specialitate,” declara Emil Boc la acea vreme. Planul suna spectaculos: un port în fața Sălii Sporturilor, cu spații verzi, alei pietonale și un debarcader pentru bărci de agrement.

Ce s-a întâmplat cu Someșul navigabil?

Realitatea a fost, însă, alta. După ani de tăcere, proiectul a fost abandonat. Motivele? Complicațiile birocratice, necesitatea unor negocieri complexe cu cei de la Apele Române și, probabil, lipsa unei voințe reale de a-l pune în aplicare. În loc să devină navigabil, Someșul a fost din nou betoantat, iar ideea portului clujean a fost îngropată definitiv.

Promisiuni scufundate în uitare

Ce ar fi fost dacă Someșul navigabil devenea realitate? Clujul ar fi avut un nou punct de atracție, un spațiu de relaxare asemănător marilor orașe europene, unde localnicii și turiștii s-ar fi putut bucura de plimbări cu barca, evenimente pe apă și un peisaj urban reînnoit.

Astăzi, însă, Someșul rămâne un râu ca oricare altul, iar clujenii pot doar să se întrebe: a fost Someșul navigabil doar un truc electoral sau un proiect care chiar putea deveni realitate?

Facebook Comments Box

Actualitate

Lumea frustrată de ce se întâmplă în traficul din Cluj. Se cere intervenția autorităților.

Kadar Zoltan

Published

on

Haos rutier în Cluj-Napoca: Șoferii cer măsuri urgente în intersecția de lângă Primărie

Intersecția din apropierea Primăriei Cluj-Napoca a devenit un punct nevralgic al traficului urban. Șoferii sunt revoltați de faptul că, deși regulile de circulație sunt clare, acestea sunt încălcate frecvent, iar autoritățile nu iau măsuri suficiente pentru a asigura respectarea lor.

Pe un grup local de Facebook, discuțiile despre această intersecție au devenit aprinse. Un utilizator a ridicat o întrebare simplă, dar relevantă: „Cei ce se află pe a doua bandă în intersecția respectivă au voie să facă dreapta? Eu știu că nu.” Răspunsurile nu au întârziat să apară, reflectând frustrarea și confuzia conducătorilor auto.

„Ar trebui să coloreze roșu banda aia”, a comentat M.F., sugerând că o semnalizare mai clară ar putea ajuta la evitarea confuziilor. În schimb, V.P. a avut o reacție tranșantă: „Nu!”.

B.G. a adus în discuție faptul că autoritățile au fost sesizate în legătură cu situația: „Nu au voie. Am făcut sesizare la poliție, au stat o zi de i-a direcționat, dar se încalcă regula frecvent. Sunt și nervoși dacă te încadrezi corect și nu îi lași să meargă.”

Într-un oraș în continuă expansiune, problema traficului devine tot mai presantă. L.D. subliniază că aglomerația sufocă Clujul: „Sasa e aglomerat Clujul până în gât, facem trenuleț până la fabrica de bere…”

Întrebarea lui S.F. este esențială în toată această discuție: „Marcajul ce zice?” Într-adevăr, o mai bună semnalizare și o aplicare riguroasă a regulilor de circulație ar putea reduce haosul și frustrarea șoferilor.

Problema nu este nouă, dar continuă să fie ignorată. Deși poliția a intervenit sporadic, nu pare să existe o soluție clară pentru a impune respectarea regulilor în această intersecție. Șoferii cer autorităților să ia măsuri urgente, fie printr-o semnalizare mai clară, fie printr-o monitorizare constantă a intersecției.

Rămâne de văzut dacă administrația locală va răspunde acestor nemulțumiri sau dacă intersecția de lângă Primărie va rămâne un punct fierbinte al traficului clujean.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Administratie

Centura Clujului, aproape gata! Când scăpăm de infernul din trafic?

Kadar Zoltan

Published

on

Centura Clujului prinde contur! Primul tronson, gata mai repede decât te-ai aștepta?

Lucrările la primul tronson al Centurii Metropolitane a Clujului avansează rapid, iar autoritățile speră că acesta va fi finalizat până la sfârșitul anului 2025.

Primarul Bogdan Pivariu a declarat că proiectul se află în faza finală de pregătire, iar lucrările pentru lărgirea Drumului Național Cluj-Florești sunt în plină desfășurare. Aceasta include o bandă suplimentară pe sens și piste pentru biciclete, ceea ce va fluidiza traficul și va încuraja utilizarea mijloacelor de transport în comun.

„Sper ca lucrarea să fie terminată în acest an. Lărgirea drumului și prioritizarea transportului public vor aduce un mare beneficiu comunității. Și noi avem proiecte complementare care susțin această infrastructură modernizată”, a declarat edilul.

Primul tronson al Centurii Metropolitane are 2 kilometri, iar lucrările sunt realizate de compania Viarom. Odată finalizată, această secțiune va îmbunătăți semnificativ mobilitatea în zonă, oferind o alternativă reală pentru traficul aglomerat dintre Cluj-Napoca și Florești.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Trafic blocat sau oraș modernizat Clujul? Vezi dacă strada ta este pe lista celor care vor fi refăcute!

Kadar Zoltan

Published

on

Lista străzilor din Cluj care intră în renovare! Buget de 20 de milioane de euro pentru modernizarea orașului

Primăria Cluj-Napoca a anunțat oficial lista străzilor care vor fi reabilitate în 2025, în cadrul unui proiect amplu de modernizare a infrastructurii rutiere. Cu un buget de peste 20 de milioane de euro, lucrările vor viza atât zonele centrale, cât și cele periferice, incluzând 23 de străzi din oraș.

Printre arterele care vor beneficia de modernizare se numără:

📍 Străzi importante: Piezișă, Rubinului, Liviu Munteanu, Viile Dâmbul Rotund, Haller Károly, Arțarului, Hameiului.
📍 Zone extinse: Piața 14 Iulie și străzile adiacente (Sigismund Toduță, Traian Grozăvescu, George Enescu).
📍 Străzi cu lucrări de consolidare: Uliului și Vânătorului.

Pe lângă refacerea carosabilului și trotuarelor, bugetul alocat include aproape 7 milioane de lei pentru modernizarea sistemului de semaforizare, menită să fluidizeze traficul și să reducă aglomerația din oraș.

Primarul Emil Boc a subliniat că aceste investiții sunt esențiale pentru dezvoltarea orașului și creșterea calității vieții locuitorilor. Cu toate acestea, șoferii trebuie să se pregătească pentru posibile restricții de trafic pe durata lucrărilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite