Connect with us

Administratie

Someșul navigabil – visul fantastic al Clujului, scufundat în promisiuni?

Kadar Zoltan

Published

on

Un vis scufundat? Proiectul Someșului navigabil, uitat de autorități!

În 2012, clujenii visau la o nouă atracție unică în România: Someșul navigabil. Emil Boc le-a promis un proiect ambițios – un râu transformat într-o zonă de agrement modernă, cu bărci de plimbare, debarcadere și un port în inima orașului. La mai bine de un deceniu distanță, singurul lucru care curge pe Someș sunt promisiunile neîmplinite.

Un proiect european, un vis românesc

În 2013, Primăria Cluj-Napoca a alocat 800.000 de lei pentru studiul de fezabilitate al proiectului „Someșul navigabil”, urmând să acceseze fonduri europene pentru implementare. Se vorbea de parteneriate cu Olanda și de crearea unui atlas al apei pentru a pune bazele infrastructurii necesare.

„Vom reintroduce Someșul în oraș și vom oferi proiecte pe care să le putem selecta în urma unor expertize de specialitate,” declara Emil Boc la acea vreme. Planul suna spectaculos: un port în fața Sălii Sporturilor, cu spații verzi, alei pietonale și un debarcader pentru bărci de agrement.

Ce s-a întâmplat cu Someșul navigabil?

Realitatea a fost, însă, alta. După ani de tăcere, proiectul a fost abandonat. Motivele? Complicațiile birocratice, necesitatea unor negocieri complexe cu cei de la Apele Române și, probabil, lipsa unei voințe reale de a-l pune în aplicare. În loc să devină navigabil, Someșul a fost din nou betoantat, iar ideea portului clujean a fost îngropată definitiv.

Promisiuni scufundate în uitare

Ce ar fi fost dacă Someșul navigabil devenea realitate? Clujul ar fi avut un nou punct de atracție, un spațiu de relaxare asemănător marilor orașe europene, unde localnicii și turiștii s-ar fi putut bucura de plimbări cu barca, evenimente pe apă și un peisaj urban reînnoit.

Astăzi, însă, Someșul rămâne un râu ca oricare altul, iar clujenii pot doar să se întrebe: a fost Someșul navigabil doar un truc electoral sau un proiect care chiar putea deveni realitate?

Facebook Comments Box

Actualitate

Trafic blocat sau oraș modernizat Clujul? Vezi dacă strada ta este pe lista celor care vor fi refăcute!

Kadar Zoltan

Published

on

Lista străzilor din Cluj care intră în renovare! Buget de 20 de milioane de euro pentru modernizarea orașului

Primăria Cluj-Napoca a anunțat oficial lista străzilor care vor fi reabilitate în 2025, în cadrul unui proiect amplu de modernizare a infrastructurii rutiere. Cu un buget de peste 20 de milioane de euro, lucrările vor viza atât zonele centrale, cât și cele periferice, incluzând 23 de străzi din oraș.

Printre arterele care vor beneficia de modernizare se numără:

📍 Străzi importante: Piezișă, Rubinului, Liviu Munteanu, Viile Dâmbul Rotund, Haller Károly, Arțarului, Hameiului.
📍 Zone extinse: Piața 14 Iulie și străzile adiacente (Sigismund Toduță, Traian Grozăvescu, George Enescu).
📍 Străzi cu lucrări de consolidare: Uliului și Vânătorului.

Pe lângă refacerea carosabilului și trotuarelor, bugetul alocat include aproape 7 milioane de lei pentru modernizarea sistemului de semaforizare, menită să fluidizeze traficul și să reducă aglomerația din oraș.

Primarul Emil Boc a subliniat că aceste investiții sunt esențiale pentru dezvoltarea orașului și creșterea calității vieții locuitorilor. Cu toate acestea, șoferii trebuie să se pregătească pentru posibile restricții de trafic pe durata lucrărilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Panică la metroul Cluj! Dealul din Florești amenință să se prăbușească!

Kadar Zoltan

Published

on

Începerea lucrărilor la metroul clujean: Un deal din Florești, consolidat de urgență

În sfârșit, lucrările la mult-așteptatul metrou clujean au demarat în forță, însă nu înainte de a întâmpina o provocare neașteptată. Un deal din Florești, situat în apropierea viitoarei stații Teilor, a necesitat o consolidare urgentă pentru a preveni riscul de alunecare a terenului.

Primarul Emil Boc a anunțat că, începând cu data de 25 februarie, au început lucrările la piloții forați pentru puțul de lansare a TMB-ului (Tunnel Boring Machine), utilajul care va săpa tunelurile metroului. În paralel, se lucrează la zidurile puțului de lansare și la conectarea electrică a TBM-ului.

Edilul a explicat că aceste lucrări de pregătire sunt esențiale pentru a asigura buna funcționare a TBM-ului odată ce acesta va intra în subteran. “Cârtițele nu se mai pot opri odată ce au intrat în subteran, de aceea, partea de început este foarte laborioasă”, a declarat Boc.

Însă, pe lângă aceste pregătiri, a apărut și problema dealului din Florești, care prezenta un risc de alunecare. “S-au observat unele mișcări de teren la un deal de apropiere”, a precizat primarul. “Se studiază cu maximă atenție să nu existe un risc ca acel teren… să nu prezinte… vreun risc de alunecare”.

Pentru a remedia această situație, s-a decis consolidarea dealului cu ajutorul unor piloți forați, o lucrare care a început tot pe 25 februarie. Această măsură este menită să prevină orice dificultăți tehnice în implementarea proiectului și să asigure stabilitatea terenului în timpul săpăturilor.

Deocamdată, lucrările la metrou se concentrează pe aceste aspecte preliminare, însă primarul Boc a subliniat că este nevoie de finanțare suplimentară de la Guvern pentru a putea continua proiectul în ritmul dorit.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Clujul e prea scump? Boc dă lecții: „Eu mi-am luat casă unde nu am drum și canalizare”

Kadar Zoltan

Published

on

Boc despre prețurile din Cluj: „Nici eu nu mi-am permis o casă aici”

Într-o declarație care i-a luat prin surprindere pe mulți clujeni, primarul Emil Boc a recunoscut că nici el nu și-a permis o casă în Cluj-Napoca. Edilul a explicat că, după o viață de muncă, a reușit să-și cumpere doar o casă de vacanță la Câmpenești, unde se confruntă cu lipsa canalizării și a drumurilor modernizate.

„Eu stau în apartament din 1995 și nu am putut să îmi iau casă în Cluj-Napoca. Am reușit doar o casă de vacanță la Câmpenești, unde nu am drum și nici canalizare, nici acum. Dar nu vin toată ziua să mă plâng”, a declarat Boc.

Întrebat despre prețurile tot mai mari din Cluj, primarul a avut o reacție tranșantă: „Depinde de buzunarul fiecăruia.” Declarația sa vine în contextul în care tot mai mulți clujeni se plâng de costurile exagerate ale locuințelor din oraș.

Declarațiile lui Emil Boc au stârnit reacții diverse. Unii îl văd ca pe un exemplu de adaptabilitate, în timp ce alții consideră că situația sa nu reflectă realitatea majorității clujenilor care se luptă cu chiriile și prețurile explodate ale locuințelor.

Ce părere ai despre afirmațiile primarului? Se aplică și în cazul tău?

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite