Connect with us

Administratie

Surpriză pe calea ferată Cluj-Oradea! O avocată și cinci firme luptă pentru contractul de milioane!

Cosmin Ardelean

Published

on

Contract de milioane pentru cadastru pe calea ferată Cluj-Oradea! O avocată și cinci firme, în lupta pentru licitație

Licitația pentru serviciile de cadastru pe linia feroviară Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor a atras două oferte puternice, iar miza este una considerabilă: un contract cu o valoare maximă de aproape 5 milioane de lei.

Potrivit informațiilor publicate pe platforma SEAP, în competiție au intrat o companie individuală și un consorțiu format din patru firme și o avocată.

Cine sunt cei interesați de contract?

Ofertele depuse sunt:
Prometer M&G SRL, cu subcontractant Eval Sun SRL
Asocierea Topoexim Expert (lider de proiect), alături de Geoter Proiect, MS Dumitrașcu și Asociații, avocat Gheorghe Simona Florina și SC Theotop SRL


Ce presupune proiectul?

Contractul vizează servicii topo-cadastrale necesare pentru exproprierea terenurilor afectate de proiectul major de electrificare și reabilitare a liniei feroviare Cluj-Oradea. În cadrul procedurii, sunt incluse mai multe localități din județele Cluj, Sălaj și Bihor.

Termenul inițial de depunere a ofertelor era 10 februarie 2025, dar a fost amânat din cauza unor probleme informatice în SEAP, iar licitația s-a închis abia pe 21 februarie 2025.

O investiție esențială pentru modernizarea infrastructurii

Proiectul face parte dintr-un plan amplu de modernizare a transportului feroviar, iar exproprierile și măsurătorile cadastrale sunt etape-cheie în implementarea lucrărilor. Contractul a fost scos la licitație în baza unei Hotărâri de Guvern din 2022, care a aprobat demararea procedurilor de expropriere în mai multe localități de-a lungul traseului feroviar.

Cine va câștiga contractul? Rămâne de văzut cum va decurge evaluarea ofertelor și cine va prelua acest proiect strategic pentru infrastructura feroviară a României.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Administratie

Bazinul Olimpic din Borhanci, gata în 2026 – lucrările au trecut de 50%

Alex Campian

Published

on

Stadiul lucrărilor la Bazinul Olimpic din Borhanci, Cluj – 51% finalizat, termen iunie 2026

Lucrările la Bazinul Olimpic din Borhanci avansează, ajungând la 51% stadiu de execuție. Primarul Emil Boc a vizitat șantierul și a confirmat că proiectul va fi finalizat în iunie 2026.

Noua clădire, cu 3 niveluri și o capacitate de 1.000 de spectatori, va include: bazin olimpic, piscină pentru sărituri, bazin pentru începători, două jacuzzi, saună finlandeză, cafenea, magazine și zone tehnice.

Constructorul va închide clădirea până la sfârșitul acestui an pentru a continua lucrările interioare. La finalul lunii octombrie vor fi livrate și bazinele.

foto: ziarulfaclia.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Cluj-Napoca interzice fumatul în parcuri, stații și baze sportive. Amenzi până la 500 lei

Alex Campian

Published

on

Fumat interzis în parcuri, stații și baze sportive din Cluj-Napoca

De astăzi, 13 august, în Cluj-Napoca intră în vigoare o măsură importantă pentru sănătatea publică: fumatul este interzis în parcuri, stații de transport și baze sportive aflate în subordinea Primăriei. Regulile se aplică nu doar țigărilor clasice, ci și țigărilor electronice și dispozitivelor de tutun încălzit.

Hotărârea Consiliului Local, adoptată în luna mai, a intrat în vigoare după 90 de zile de campanie de informare și montare a indicatoarelor în spațiile vizate.

Excepții: la evenimente în aer liber cu aprobare oficială, fumatul va fi permis doar în zone special amenajate, marcate clar de organizatori. În parcuri și baze sportive, Primăria va amplasa spații dedicate fumătorilor.

Amenzi: Poliția Locală Cluj-Napoca va patrula în zonele interzise, iar amenzile pentru nerespectarea regulilor sunt cuprinse între 100 și 500 de lei.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Metroul din Cluj intră în faza subterană: au început lucrările la puțul de lansare pentru TBM-uri

Alex Campian

Published

on

metrou Cluj, lucrări subterane

Metroul din Cluj intră în faza subterană: lucrări la 24 de metri adâncime

Luni, 11 august 2025, au început lucrările pentru construcția puțului de lansare al mașinilor de forat tuneluri (TBM – Tunnel Boring Machine) din cadrul proiectului metroului din Cluj. Structura este amplasată în zona stației Teilor, în comuna Florești, și va deservi două TBM-uri, câte una pentru fiecare galerie paralelă a magistralei.

Conform autorităților, puțul de lansare va avea dimensiuni de aproximativ 35 x 19 metri și o adâncime de până la 24 de metri. Mașinile de forat, fiecare cu componente de până la 120 de tone, vor fi coborâte și asamblate în subteran, urmând să realizeze tunelurile circulare ale metroului.

Lucrările sunt parte a Magistralei I de metrou, o linie de peste 21 km cu 19 stații subterane și un depou suprateran. Proiectul este finanțat din surse europene, buget național și certificate verzi, având contractul de finanțare asigurat până în 2031.

Reprezentanții constructorilor și ai administrației locale subliniază complexitatea procesului, care implică peste 150 de ingineri și proiectanți și coordonarea simultană a mai multor șantiere de stații și tuneluri. Finalizarea puțului de lansare este estimată pentru toamna acestui an, moment în care vor începe efectiv lucrările de forare.

Proiectul este considerat unul dintre cele mai importante din infrastructura urbană a României, având ca obiectiv îmbunătățirea mobilității în Cluj-Napoca și zona metropolitană prin reducerea traficului de suprafață și scăderea emisiilor poluante.

Randare stație de metrou Cluj-Napoca

foto:Bianca PREDA – monitorulcj.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom