Connect with us

Turda

TurdaNews – Alin Tișe e tranșant: ”Eu mă gândesc să reziliem contractul cu Supercom”

Calin Roman

Published

on

TurdaNews - Alin Tișe e tranșant: ”Eu mă gândesc să reziliem contractul cu Supercom”

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a spus cât se poate de tranșant că se gândește la rezilierea contractului de salubritate, care există la nivelul întregului județ (3 contracte de ridicare/transportare gunoi, pe diverse zone din județ și un contract pentru depozitarea/gestionarea deșeurilor), încheiat cu cei de la Supercom.
Alin Tișe spune că s-a gândit la asta nu din cauza mirosurilor care au invadat Clujul, ci din cauza faptului că cei de la Supercom nu-și respectă obligațiile contractuale.
„Am dat un ultim avertisment firmei Supercom. Și aici nu am în vedere că miroase depozitul, ci ca să se încadreze în contract. Eu mă gândesc să reziliem contractul, dacă nu intră în limitele contractuale”, a spus Alin Tișe în ședința Consiliului Județean Cluj, citat de cluj24.ro.
Președintele CJ Cluj a prezentat date concrete în privința situației contractelor încheiate cu populația, care era obligația celor de la Supercom. Conform datelor primite de la A.D.I. Eco Metropolitan, pe lotul 2 situația este cea mai bună, din acest punct de vedere. Lotul 2 cuprinde municipiile Turda și Câmpia Turzii, plus comunele arondate.

Pe acest lot, 82% din populație are contract și doar 16% nu a plătit ridicarea gunoiului. În schimb, pe celelalte loturi din județ (lot 1 Cluj-Huedin, lot 3 Dej-Gherla) situația este aproape dezastruoasă. Pe lotul 1, 68% din populație nu are contract, iar 72% dintre locuitori nu au plătit ridicarea gunoiului. Pe lotul 3, 57% din populație nu are contract, iar 56% nu a plătit deloc gunoiul.
„Deci 48% din populația județului astăzi nu plătește ridicarea gunoiului. Să înțelegeți, gunoiul s-a ridicat pentru toată lumea. Am făcut apel la primarii astfel ca cetățenii să facă contracte.
Firma a primit avertisment și cu toții ne vom asuma rezilierea contractului. Deci trebuie să crească procentul de contractare. Până atunci altă soluție nu este decât să meargă pe pierdere. Dar ei sunt responsabili pentru asta”, a mai spus Tișe.
Problema este destul de delicată, pentru că asta generează cu sine și o majorare a tarifelor la salubritate, care au ajuns la valori destul de ridicate, deși inițial promisiunile erau că facturile de salubritate vor fi mai mici.

Practic, cei care au contracte suportă și serviciile prestate pentru cei care nu au contracte, însă deșeurile sunt ridicate. Asta și din cauza faptului că cei de la Supercom și-au asumat responsabilitatea de a factura în funcție de cantitatea gunoiului ridicat, însă acest lucru nu se întâmplă decât pe hârtie. Ei cântăresc doar cantitatea totală ridicată, apoi o împart la numărul de abonați, iar de aici ar rezulta factura în funcție de cantitatea ridicată, însă procedeul nu este corect.
O altă problemă este legată de colectarea selectivă a deșeurilor, lucru care nu se întâmplă. Pe de o parte, din pricina populației, care nu agrează acest sistem, iar pe de altă parte din pricina societății de salubritate, care oricum colectează neselectiv (ei susțin că nu pot trimite două autospeciale, dacă doar câțiva selectează, pentru că nu e rentabil). Și, uite-așa, ne învârtim într-un cerc vicios, iar costurile mai mari sunt suportate tot de populația conștiincioasă, care a încheiat contracte de salubritate și își plătește ridicarea gunoiului.

Source link

Facebook Comments Box

Turda

Salina Turda se mărește cu încă 10.000 de metri pătrați, adăugând o nouă mină echipată cu 5 lifturi panoramice, un râu artificial și alei suspendate pentru o experiență inedită.

Diana Petrescu

Published

on

O nouă mină de 10.000 de metri pătrați va fi deschisă în curând pentru turiști. Este vorba despre Mina Iosif, care va include 5 lifturi panoramice, un râu artificial și mai multe alei suspendate. Cu o investiție de peste 25 de milioane de euro, autoritățile locale estimează că numărul turiștilor va fi dublat.

Mina Iosif, cunoscută și sub numele de Sala Ecourilor, a fost o sursă majoră de sare în zonă timp de 150 de ani.

„În prezent, mina poate fi vizitată doar de la nivelul balconului. Mina Iosif are o formă de clopot, a fost exploatată din 1740 și are o adâncime de 115 metri”, explică Mădălina Craiu, ghid la Salina Turda, pentru digi24.ro.

Lucrările de extindere sunt programate să înceapă anul viitor și vor dura doi ani, conform autorităților.

„Se va extinde pe aproximativ 10.000 de metri pătrați, iar finanțarea este estimată la 25,5 milioane de euro. Noua salină ar putea dubla numărul de vizitatori, atingând, conform estimărilor noastre, între 1,2 și 1,5 milioane de turiști anual”, a declarat Cristian Matei, primarul orașului Turda.

Reprezentanții Salinei Turda au anunțat revenirea la programul de toamnă pentru vizitatori. Astfel, obiectivul turistic va fi deschis zilnic între orele 9:00 și 17:00, cu ultima intrare permisă la ora 16:00.

„Toamna a sosit, iar școala începe!

Cu amintiri dragi din vara minunată care s-a încheiat, vă informăm că programul Salinei Turda, cel mai îndrăgit obiectiv turistic, va reveni la intervalul orar 09:00 – 17:00, cu ultimul acces în subteran la ora 16:00.

Vă așteptăm în continuare, zilnic, pentru momente de neuitat și experiențe fantastice!” au transmis oficialii Salinei.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Locuri de vizitat in Romania

FOTO – Lacul sărat din Cluj unde te poți scălda gratuit! Este o adevărată comoară, iar acum a fost curățat

Diana Petrescu

Published

on

Lacul Tarzan din Turda, un lac cu apă sărată renumit pentru proprietățile sale curative, a fost modernizat recent. Cu toate acestea, accesul rămâne gratuit, oferind astfel tuturor șansa de a beneficia de această comoară naturală.

La Turda, era de ceva vreme ”băltoaca”, extrem de sărată, dar abandonată de autorități, mai ales ca era ștrandul municipal lângă, cu taxă, și lacul ‘Tarzan’, cu acces general. Totuși, Tarzanul e mai pe nebuneală, aici pensionarii vor, firesc, liniște.

Lipseau dușuri, coșuri de gunoi, wc, foișoare, bănci, pontoane solide, nu improvizații, curățenie, gărdulețe care să delimiteze clar locurile de șezut de parcare.

În urma unui proiect câștigător de bugetare participativă, cu voturi online, dar mai ales offline, seniorii din toată țara se bucură de balta sărată, foarte sănătoasă pentru piele. Și nu doar ei, erau și destui copii din zonă si de vorbit se auzea în trei limbi, română, maghiară ori români. Lacul e decolmatat și mai adânc, curățenia exemplară, iar sarea, oricât de bună e ea, nu mai irită după ce te speli bine. Plus că nămolul în care ne distrăm constant vine mai ușor jos. Toaleta e de bun simt, mai ales când ai copii. Aș merge, dacă e buget, pe toaletă cu spălare automată, nu wc ecologic. Plus că aș mai pune explicații despre sărătura unde suntem, de ce e arie naturală protejată, iar mașinile le-aș muta si mai departe față de gărdulețul actual”, a explicat activistul Octavian Dohotaru.

Acesta a spus că proiectele de bugetare participativă ar trebui extinse.

Se pot face mult mai multe prin bugetare participativă si astfel de exemple să se multiplice cât mai tare, dar mai ales în adâncime. Discutăm cum putem face asta mâine, luni, ora 18, La Terenuri, în amfiteatrul cerut de mediul asociativ, alături de civici și candidați la alegerile locale. Mă bucur să moderez discuția de mâine, din partea Asociației Societatea OrganizatăSustenabil SOS, la invitația Consiliului Civic Local.

Mă bucur că am impulsionat introducerea bugetării participative în RO. Am ținut doar sa arăt un exemplu simplu, light, de vacanță, dar de care beneficiază anual zeci de mii de români, din vizita de azi la băi, pentru a arăta că merită revitalizat procesul la noi”, a mai spus Dohotaru.

Implicarea Directă a Comunității în Prioritizarea Cheltuielilor Locale: Bugetarea Participativă

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

România Primește Trei Avioane F-16 Achiziționate din Norvegia, Staționate la Baza Aeriană Câmpia Turzii

Stefan Petre

Published

on

România Primește Trei Aeronave F-16 Fighting Falcon Achiziționate din Norvegia, Aterizate la Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu” din Câmpia Turzii

Trei aeronave F-16 Fighting Falcon achiziționate de România din Norvegia au aterizat vineri, în Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu”, de la Câmpia Turzii, potrivit MApN

Prin executarea apărării spațiului aerian național/NATO, pe timp de pace și în situații de criză, achiziția noului lot de avioane F-16 Fighting Falcon și a pachetului de bunuri și servicii aferent va asigura creșterea securității României prin intermediul Serviciului de Luptă Permanent – Poliție Aeriană (SLP-PA), sub comanda NATO.

Prin sosirea graduală, pe parcursul acestui an și a celui viitor, a celor 32 de aeronave multirol F-16 Fighting Falcon, care vor înzestra încă două escadrile ale Forțelor Aeriene, România își consolidează capabilitățile de apărare aeriană la un nivel adaptat provocărilor de securitate din regiune. Aceste aeronave vor avea un rol important în menținerea unei posturi aliate credibile de apărare și descurajare a oricărei agresiuni pe flancul estic și, la fel de important, vor asigura tranziția pentru forțele noastre aeriene către era generației a V-a – înzestrarea cu aeronavele F-35, a declarat ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr.

În prezent, Forțele Aeriene Române au în dotare 20 aeronave F-16 achiziționate în baza prevederilor Concepţiei de realizare graduală a capabilităţii de apărare aeriană în cadrul programului „Avion multirol al Forţelor Aeriene”.

Această este a doua serie de trei aeronave F-16 achiziționate de România de la Regatul Norvegiei și a pachetului de bunuri și servicii aferent, prima fiind recepționată la finalul lunii noiembrie 2023, în Baza 86 Aeriană „Locotenent aviator Gheorghe Mociorniță” de la Borcea.

Conform Concepției de realizare graduală a capabilității de apărare aeriană, în cadrul programului „Avion multirol al Forțelor Aeriene”, Guvernul României a atribuit Guvernului Regatului Norvegiei contractul de achiziție a 32 de aeronave F-16, cu suport logistic inițial și a unui a pachet de bunuri şi servicii complementar (de la Guvernul Statelor Unite ale Americii). Avioanele vor fi livrate în stare operațională, resursa disponibilă a acestora asigurând operarea lor pentru o perioadă de tranziție, de minimum 10 ani, către avioanele de generația a V-a, ceea ce face ca achiziția avioanelor de luptă norvegiene să reprezinte, în fapt, un transfer de capabilitate între două țări NATO aliate.

Aeronavele vor asigura îndeplinirea noilor cerințe existente la nivelul NATO, ulterior urmând a fi introduse în programul de modernizare la aceeași configurație (M6.X) cu avioanele F-16 din prima escadrilă, intrată deja în dotarea Forțelor Aeriene Române. Această soluţie asigură implicarea industriei naţionale de apărare pentru efectuarea lucrărilor de mentenanță şi modernizare a avioanelor F-16, prin compania Aerostar Bacău.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite