Connect with us

Administratie

Mult Trâmbitatele Pasaje din Oradea: Promisiuni Neîmplinite și Aglomerație Crescută – VIDEO

Dani Muresan

Published

on

Multe dintre proiectele majore de fluidizare a traficului în Oradea par să fi eșuat în a-și atinge scopurile propuse, lăsând locul unei aglomerații crescute și redistribuirii problemelor către alte zone.

În prima zi de școală, pasajele de sub piețele Gojdu și Cetate din Oradea au fost supuse testului real. Efectul? Un trafic dens și disconfort pentru șoferi.

Din cartiere spre centrul orașului, traficul s-a blocat imediat după ora 7 dimineața. Zonele precum Rogerius spre podul Dacia au devenit puncte de congestie, iar distanțe care ar fi trebuit parcurse în câteva minute s-au întins la aproape 20 de minute.

O serie de probleme au generat blocaje considerabile: semafoare defecte, cozi de mașini întinse de-a lungul liniei de tramvai și îngreunarea circulației acestora, cu impact inclusiv asupra traficului de mașini.

Și traficul dinspre cartierul Nufărul către centrul orașului a fost afectat de această situație, generând aglomerație și disconfort pentru călători. Cozi de mașini s-au format pe arterele către centrul orașului și pe căile de acces, inclusiv pe străzile Horea și Mihai Viteazul, precum și pe Calea Mareșal Averescu.

Sursa: eBihoreanul.ro

Unul dintre punctele critice a fost sensul giratoriu de lângă Oradea Plaza, unde mașinile care încercau să evite pasajele și să ajungă spre centrul orașului au rămas blocate, generând cozi mari și întârzieri semnificative.

Pe direcția dinspre Calea Mareșal Averescu spre Primăria Oradea, situația s-a dovedit a fi și mai dificilă. Limitările impuse de pasaje au obligat mașinile să coboare în subteran și să-și croiască drum către zona centrală, generând cozi lungi de mașini care s-au întins, uneori, pe parcursul întregului Parc 1 Decembrie, până la intersecția cu alte străzi importante.

Aceste probleme au inclus și un punct de conflict major la intersecția de lângă Grădinița 30, care a generat în mod rapid cozi de mașini pe străzile Mihai Viteazul și Traian Moșoiu, conform ebihoreanul.ro

În ciuda eforturilor de a îmbunătăți fluxul de trafic, rezultatele sugerează că pasajele implementate nu au avut impactul scontat. Astfel, Oradea rămâne în fața provocării de a găsi soluții eficiente pentru a gestiona și a fluidiza traficul în oraș, fără a muta doar problemele de la un punct la altul.

Sursa: eBihoreanul.ro

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Administratie

🔴 Noi tarife pentru transportul public din Cluj-Napoca de la 1 august 2025. Bilete și abonamente mai scumpe

Alex Campian

Published

on

Noi tarife pentru transportul public din Cluj-Napoca valabile de la 1 august 2025

Consiliul Local Cluj-Napoca va dezbate actualizarea tarifelor pentru transportul public în ședința programată săptămâna viitoare. Noile prețuri pentru bilete și abonamente vor intra în vigoare de la 1 august 2025, ca urmare a creșterii indicelui prețurilor de consum (IPC).

Ultima ajustare a tarifelor la nivelul municipiului a avut loc în vara anului 2022. De atunci, costurile au crescut, iar actualizarea tarifelor a devenit necesară pentru a susține funcționarea eficientă a serviciului de transport public.

Noile tarife pentru biletele de transport public din Cluj-Napoca:

  • Bilet o călătorie: de la 3 lei la 3,50 lei

  • Bilet 2 călătorii: de la 6 lei la 7 lei

  • Bilet transport de noapte (1 călătorie): de la 5 lei la 6 lei

  • Bilet urban 30 minute: de la 3 lei la 3,50 lei

  • Bilet urban 60 minute: de la 6 lei la 7 lei

Noile tarife pentru abonamentele de transport public:

  • Abonament 1 zi, toate liniile: de la 20 lei la 24 lei

  • Abonament 3 zile, toate liniile: de la 33 lei la 39 lei

  • Abonament lunar, 1 linie: de la 90 lei la 108 lei

  • Abonament lunar, 2 linii: de la 122 lei la 147 lei

  • Abonament lunar, toate liniile nominalizat: de la 177 lei la 213 lei

  • Abonament lunar, toate liniile nenominalizat: de la 214 lei la 258 lei

Vor exista creșteri și pentru abonamentele săptămânale, în concordanță cu indicele prețurilor de consum.


Tarife majorate și pentru abonamentele lunare destinate elevilor din zona metropolitană

Consiliul Local va analiza și actualizarea tarifelor pentru abonamentele lunare dedicate elevilor care fac naveta din zona metropolitană spre școlile din municipiul Cluj-Napoca. Noile tarife vor fi valabile tot din 1 august 2025.

Coeficientul de ajustare este de 8,18%.

Exemple de noi tarife pentru abonamentele elevilor:

  • Baciu – Cluj-Napoca + toate liniile în municipiu: de la 166 lei la 179 lei

  • Apahida – Cluj-Napoca: de la 166 lei la 179 lei

  • Chinteni – Cluj-Napoca: de la 162 lei la 175 lei

  • Ciurila – Cluj-Napoca: de la 164 lei la 177 lei

  • Florești – Cluj-Napoca: de la 171 lei la 184 lei

Vor fi ajustate și abonamentele pentru rutele din:

  • Feleacu

  • Gilău

  • Aiton

  • Petreștii de Jos

  • Săvădisla

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

🐾 Primăria Cluj-Napoca permite accesul cu animale de companie în instituțiile publice

Alex Campian

Published

on

🐾 Cluj-Napoca: Acces permis pentru animalele de companie în instituțiile publice

Un pas important spre un oraș mai prietenos cu toate ființele! Primăria Cluj-Napoca a lansat în dezbatere publică un proiect de hotărâre care va permite accesul cu animale de companie, animale de terapie și câini utilitari în sediile administrației locale și în instituțiile publice subordonate.

📋 Ce prevede regulamentul?

Proiectul intitulat „Regulamentul de reglementare a accesului cu animale” stabilește condiții clare pentru prezența necuvântătoarelor în spațiile administrative:

🔹 Respectarea normelor de igienă și siguranță
🔹 Protejarea confortului celorlalți cetățeni
🔹 Promovarea bunăstării animalelor
🔹 Sprijinirea persoanelor cu dizabilități ce beneficiază de animale de terapie sau câini ghid

🗣️ Emil Boc: „Un oraș mai bun cu animalele este un oraș mai bun cu oamenii”

Primarul Clujului, Emil Boc, a subliniat că această măsură aliniază orașul la standardele europene și promovează incluziunea:

„Vă invit, dragi clujeni, să vă alăturați dezbaterii. Împreună putem construi un oraș în care fiecare membru al familiei, indiferent câte picioare are, să se simtă bine, acasă.”

📌 Participă la consultarea publică:

Proiectul integral poate fi consultat online, iar sugestiile pot fi trimise aici:
👉 https://primariaclujnapoca.ro/cetateni/dezbateri-publice/

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Cluj-Napoca introduce semaforizare inteligentă cu senzori și AI pentru fluidizarea traficului

Alex Campian

Published

on

Semaforizare inteligentă cu AI la Cluj pentru trafic fluid

Municipiul Cluj-Napoca face un pas important spre transformarea în „oraș inteligent”, prin implementarea unui sistem de semaforizare bazat pe Inteligență Artificială, parte din proiectul european ZERO-MOVE – Zero Emission Mobility Initiatives. Noul sistem va utiliza senzori, algoritmi avansați, tehnologie 5G și IoT, cu scopul de a monitoriza și optimiza traficul rutier în timp real.

Tehnologie de ultimă generație pentru mobilitate urbană sustenabilă

Cu un buget de aproape 300.000 de euro, finanțat integral din fonduri europene nerambursabile, Clujul va instala sisteme inteligente de semaforizare în intersecții cheie și la intrările în oraș. Acestea vor culege date despre fluxul de trafic, viteza și tipul vehiculelor, transmițându-le în timp real către o rețea care va regla automat semafoarele pentru a reduce ambuteiajele și timpul petrecut în trafic.

Introducerea sistemului „Green Wave” pentru reducerea emisiilor

Una dintre componentele inovatoare este sistemul „green wave”, ce permite sincronizarea semafoarelor astfel încât șoferii să întâmpine mai puține opriri în trafic. Această abordare va duce la o reducere semnificativă a emisiilor poluante, contribuind la un aer mai curat și la o mobilitate urbană eficientă.

Cooperare internațională pentru orașe verzi

Cluj-Napoca derulează acest proiect în parteneriat cu orașele Pécs (Ungaria) și Velenje (Slovenia), în cadrul unei inițiative coordonate de Pécs, cu un buget total de 1,5 milioane de euro. Obiectivul: dezvoltarea unor modele replicabile de transport urban durabil la nivel european.

În Cluj, proiectul este susținut de Centrul de Inovare și Imaginație Civică, care va desfășura campanii de conștientizare, ateliere și consultări publice privind mobilitatea verde – promovând mersul pe jos, ciclismul și transportul public.

Un model pentru viitorul mobilității în Europa

ZERO-MOVE își propune să creeze o Coaliție pentru Mobilitate Durabilă și un Policy Lab pentru testarea și reglementarea politicilor de transport urban, inclusiv pentru transportul de marfă. Modelul dezvoltat va putea fi adaptat în alte orașe europene care urmăresc reducerea emisiilor și creșterea eficienței traficului.

Proiectul are o durată de 18 luni și va transforma Clujul într-un exemplu de mobilitate urbană modernă, sustenabilă și digitalizată, aliniat cu obiectivele climatice ale Uniunii Europene.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom