Connect with us

Administratie

Mult Trâmbitatele Pasaje din Oradea: Promisiuni Neîmplinite și Aglomerație Crescută – VIDEO

Dani Muresan

Published

on

Multe dintre proiectele majore de fluidizare a traficului în Oradea par să fi eșuat în a-și atinge scopurile propuse, lăsând locul unei aglomerații crescute și redistribuirii problemelor către alte zone.

În prima zi de școală, pasajele de sub piețele Gojdu și Cetate din Oradea au fost supuse testului real. Efectul? Un trafic dens și disconfort pentru șoferi.

Din cartiere spre centrul orașului, traficul s-a blocat imediat după ora 7 dimineața. Zonele precum Rogerius spre podul Dacia au devenit puncte de congestie, iar distanțe care ar fi trebuit parcurse în câteva minute s-au întins la aproape 20 de minute.

O serie de probleme au generat blocaje considerabile: semafoare defecte, cozi de mașini întinse de-a lungul liniei de tramvai și îngreunarea circulației acestora, cu impact inclusiv asupra traficului de mașini.

Și traficul dinspre cartierul Nufărul către centrul orașului a fost afectat de această situație, generând aglomerație și disconfort pentru călători. Cozi de mașini s-au format pe arterele către centrul orașului și pe căile de acces, inclusiv pe străzile Horea și Mihai Viteazul, precum și pe Calea Mareșal Averescu.

Sursa: eBihoreanul.ro

Unul dintre punctele critice a fost sensul giratoriu de lângă Oradea Plaza, unde mașinile care încercau să evite pasajele și să ajungă spre centrul orașului au rămas blocate, generând cozi mari și întârzieri semnificative.

Pe direcția dinspre Calea Mareșal Averescu spre Primăria Oradea, situația s-a dovedit a fi și mai dificilă. Limitările impuse de pasaje au obligat mașinile să coboare în subteran și să-și croiască drum către zona centrală, generând cozi lungi de mașini care s-au întins, uneori, pe parcursul întregului Parc 1 Decembrie, până la intersecția cu alte străzi importante.

Aceste probleme au inclus și un punct de conflict major la intersecția de lângă Grădinița 30, care a generat în mod rapid cozi de mașini pe străzile Mihai Viteazul și Traian Moșoiu, conform ebihoreanul.ro

În ciuda eforturilor de a îmbunătăți fluxul de trafic, rezultatele sugerează că pasajele implementate nu au avut impactul scontat. Astfel, Oradea rămâne în fața provocării de a găsi soluții eficiente pentru a gestiona și a fluidiza traficul în oraș, fără a muta doar problemele de la un punct la altul.

Sursa: eBihoreanul.ro

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Administratie

Studenții din Cluj-Napoca beneficiază de transport public gratuit și în anul universitar 2025-2026

Alex Campian

Published

on

Studenți din Cluj-Napoca beneficiază de transport public gratuit în anul universitar 2025-2026

Primăria Municipiului Cluj-Napoca și Compania de Transport Public (CTP) au anunțat că studenții, masteranzii și doctoranzii înscriși la universitățile clujene, cu vârsta de până la 30 de ani, vor beneficia și în anul universitar 2025-2026 de transport public gratuit pe raza municipiului.

Pentru a facilita accesul rapid și fără cozi, autoritățile au implementat mai multe soluții, în colaborare cu universitățile.

📌 Universitatea Babeș-Bolyai (UBB)

UBB a semnat convenția cu CTP Cluj-Napoca, iar studenții pot obține abonamente gratuite prin trei modalități:

  • Comandă online pentru primul card – pentru studenții din anul I sau cei care nu au încă un card de transport.

  • Prelungire la automate – pentru cei care dețin card și doresc să își reînnoiască abonamentul.

  • Centrele de vânzare CTP – pentru prima încărcare, pe baza carnetului de student sau a verificării CNP-ului.

Ulterior, reîncărcarea lunară se face simplu, direct de la automatele din stații.

❗ Alte universități clujene

Studenții Universității Tehnice, USAMV, UMF „Iuliu Hațieganu”, Universității de Artă și Design și Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima” nu au convenție semnată cu CTP. Aceștia vor achiziționa abonamente în valoare de 56 de lei, sumă care va fi ulterior decontată de universități.

Pentru emiterea abonamentelor, studenții trebuie să se prezinte la Centrele de vânzare CTP cu:

  • Cartea de identitate

  • Carnetul de student vizat pentru anul universitar 2025-2026

📌 Zona metropolitană

Studenții care locuiesc în zona metropolitană Cluj beneficiază, de asemenea, de abonamente gratuite sau cu reducere, în funcție de instituția de învățământ la care sunt înscriși.

👉 Lista completă a centrelor de vânzare este disponibilă pe site-ul oficial ctpcj.ro.

CTP Cluj-Napoca urează tuturor studenților, masteranzilor și doctoranzilor mult succes în noul an universitar 2025-2026! 🎓

info: ctpcj.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Propunerea CTP Cluj pentru strada Eroilor din Florești: trei benzi de circulație și bandă specială pentru autobuze

Alex Campian

Published

on

CTP Cluj propune trei benzi de circulație și bandă BUS pe strada Eroilor din Florești pentru fluidizarea traficului

Traficul sufocant din comuna Florești ar putea avea o primă soluție temporară. Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a propus reconfigurarea circulației pe strada Eroilor, una dintre cele mai aglomerate artere, prin trasarea a trei benzi distincte.

Conform propunerii, banda din mijloc ar urma să fie destinată coborârii pentru autovehicule, banda din dreapta pentru urcare (comună pentru mașini și autobuze), iar banda din stânga să fie rezervată exclusiv transportului public. Măsura ar urma să fie implementată prin marcaje rutiere și stâlpișori de plastic.

👉 Obiectivul este scoaterea autobuzelor din coloana blocată zilnic, ceea ce ar atrage mai mulți călători către transportul public și, implicit, ar reduce traficul rutier.

Probleme și limitări

Deși soluția este în analiză, CTP admite că există și inconveniente. Poliția Locală Florești a atras atenția că noul marcaj rutier ar putea îngreuna accesul către supermarketul LIDL din zonă.

În prezent, blocajele din Florești au devenit cronice, mai ales odată cu începerea anului școlar și demararea lucrărilor la Spitalul Regional de Urgență Cluj. Timpul de așteptare în autobuze a ajuns și la două ore pe distanțe care, în condiții normale, ar dura 30 de minute.

Alte măsuri discutate

  • CTP a suplimentat numărul de autobuze spre Florești, însă acestea rămân blocate în trafic.

  • Vor fi introduse două noi linii de transport în comun: una pe traseul Răzoare – Crizantemelor – Sub Cetate – Baza Sportivă Florești, iar alta pe strada Pădurii, cu microbuz.

  • În perioada următoare, pe traseul Florești vor fi introduse și autobuze electrice articulate.

„Ne cerem scuze călătorilor pentru disconfortul cauzat și îi asigurăm că suntem preocupați să oferim servicii de calitate. Soluția cu trei benzi pe strada Eroilor ar putea fi un pas pentru fluidizarea traficului și creșterea atractivității transportului public”, a transmis CTP Cluj-Napoca.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Lovitură pentru Cluj! Două spitale majore rămân fără finanțare – Guvernul le-a scos de pe lista PNRR

Alex Campian

Published

on

Spitalul Pediatric Monobloc din Cluj a pierdut finanțarea prin PNRR

Șoc în sistemul medical din Cluj! Două dintre cele mai importante proiecte de sănătate din România au fost eliminate de Guvern de pe lista finanțărilor prin PNRR.

Spitalul Pediatric Monobloc și Centrul de Transplant Multiorgan – investiții uriașe pentru Transilvania și pentru întreaga țară – nu mai primesc bani europeni prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Din cele 19 spitale propuse inițial pentru finanțare, doar 8 au rămas pe lista finală, printre care Spitalul Regional de Urgență Cluj, Spitalul de Urgență Bistrița și Spitalul de Inimă Târgu Mureș.

Premierul Ilie Bolojan a încercat să calmeze spiritele, promițând că proiectele pierdute din PNRR vor fi mutate pe Programul Sănătate 2021–2027. Totuși, rămâne incert când și dacă banii vor veni.

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a lansat un atac dur la adresa Guvernului, acuzând că a ignorat cele mai avansate proiecte de spitale din țară:

  • Spitalul Monobloc de Copii – menit să deservească întreaga Transilvanie.

  • Centrul Integrat de Transplant Multiorgan – singurul de acest fel din România și Europa de Sud-Est.

„Ambele proiecte sunt în faza finală de licitație pentru execuție, nu în stadiu de planuri pe hârtie! Guvernul trebuia să finanțeze ce e viabil, nu să taie bani de la sănătate!”, a transmis Alin Tișe.

Clujenii se simt trădați, iar comunitatea medicală avertizează că pierderea acestor investiții ar putea afecta grav viitorul serviciilor de sănătate din regiune.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom