Connect with us

Actualitate

GIGANTUL ROMÂN CARE A CONDUS NBA! Povestea incredibilă a lui Gheorghe Mureșan

Cosmin Ardelean

Published

on

Gheorghe Mureșan – Legenda Românească a NBA-ului și Cel Mai Înalt Jucător din Istoria Ligii

Gheorghe Dumitru Mureșan, născut pe 14 februarie 1971 în Tritenii de Jos, județul Cluj, rămâne una dintre cele mai impunătoare figuri din baschetul mondial. Cu o înălțime impresionantă de 2,31 metri, el deține recordul de cel mai înalt jucător din istoria NBA și a fost unul dintre cei mai apreciați sportivi români care au făcut carieră internațională.

De la Cluj la NBA – Un Drum Pavat cu Succes

Mureșan și-a început cariera în baschet la Clubul Sportiv Universitatea Cluj, fiind remarcat rapid datorită staturii sale impresionante și a talentului nativ. Aptitudinile sale remarcabile nu au trecut neobservate, atrăgând atenția selecționerilor echipei naționale și, mai târziu, a cluburilor de prestigiu din Europa.

După evoluții remarcabile în campionatul românesc, Mureșan a fost transferat la Pau-Orthez în Franța, unde și-a perfecționat jocul și a devenit o prezență de temut pe teren. Totodată, a fost un membru esențial al echipei naționale a României, unde a stabilit un record impresionant de 42 de puncte într-un meci împotriva Suediei, în noiembrie 1992.

Ascensiunea în NBA – De la Washington Bullets la New Jersey Nets

În 1993, talentul său l-a propulsat în cea mai puternică ligă de baschet din lume, NBA, unde a fost selecționat de Washington Bullets. A evoluat cinci sezoane pentru această echipă (1993-1998), reușind să impresioneze prin jocul său defensiv și abilitățile sale surprinzătoare pentru un jucător de talia sa.

Momentul de glorie din cariera sa în NBA a venit în sezonul 1995-1996, când a fost desemnat NBA Most Improved Player, premiu acordat jucătorului care a avut cea mai mare creștere în performanță față de sezoanele anterioare. După perioada petrecută la Washington Bullets, Mureșan a jucat pentru New Jersey Nets (1998-2000), continuând să fie un nume respectat în lumea baschetului profesionist.

Moștenirea lui Gheorghe Mureșan

Chiar dacă accidentările l-au forțat să își încheie cariera mai devreme decât și-ar fi dorit, Gheorghe Mureșan a rămas activ în lumea sportului, promovând baschetul și inspirând tinerii sportivi. În prezent, el trăiește în Statele Unite, unde continuă să fie un ambasador al baschetului românesc.

Prin performanțele sale remarcabile, Mureșan nu doar că a pus România pe harta NBA-ului, dar a demonstrat că talentul, munca și determinarea pot depăși orice bariere. El rămâne un simbol al succesului românesc în sportul internațional și o legendă vie a baschetului mondial.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Actualitate

Grampet lansează Leon – primul automotor construit în România după 80 de ani

Alex Campian

Published

on

Un moment istoric pentru industria feroviară românească: Grampet Group, cel mai mare operator feroviar și logistic din Europa Centrală și de Sud-Est, a lansat Leon, primul automotor construit integral în România, după o pauză de peste 80 de ani.

Evenimentul oficial de prezentare a avut loc în Salonul Regal din Gara de Nord București, în prezența președintelui companiei, Gruia Stoica, și a specialiștilor implicați în dezvoltarea acestui proiect ambițios.


🔧 Un prototip 100% românesc, cu o investiție de 10 milioane de euro

Leon este rezultatul colaborării a peste 180 de specialiști români și a fost realizat de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului Grampet. Construcția prototipului a necesitat o investiție de aproximativ 10 milioane de euro și a fost atestat CE, ceea ce înseamnă că respectă toate standardele europene pentru a putea circula pe rețelele feroviare din Uniunea Europeană.

Fabrica de la Pașcani are în prezent o capacitate de producție de două trenuri Leon pe lună, ceea ce înseamnă un potențial de 24 de trenuri pe an.


📈 Interes din partea operatorilor privați

Gruia Stoica, președintele Grampet Group, a declarat că deja există interes din partea mai multor operatori privați pentru achiziția trenului Leon:

„Avem câteva oferte de achiziție din partea unor parteneri, dar urmează să negociem. Leon este un nou început pentru industria feroviară românească.”


🇷🇴 Primul automotor 100% românesc

Spre deosebire de alte fabrici care construiesc parțial componente precum vagoane sau locomotive, Leon este primul tren complet realizat în România, de la design și inginerie, până la producția efectivă.

Acesta este un automotor modern, eficient energetic, cu design modular și tehnologii de ultimă generație, pregătit pentru rute regionale și naționale în regim de viteză medie.

Info si Imagini: Ziarul Financiar

Video Youtube:

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Când se redeschide Ștrandul Clujana din Cluj-Napoca – Tarifele rămân aceleași ca în 2024

Alex Campian

Published

on

Clujenii vor putea din nou să se bucure de una dintre cele mai populare zone de agrement acvatic din oraș. Ștrandul Clujana își redeschide porțile în weekendul 13–15 iunie 2025, marcând începutul sezonului estival. Într-un oraș cu opțiuni limitate pentru relaxare la piscină, ștrandul rămâne o alegere de top pentru familii, tineri și copii.

Piscine pentru toate vârstele

  • Bazinul pentru adulți are o adâncime de 1,56 m și o temperatură constantă de 26°C, fiind ideal pentru înot și relaxare.

  • Piscina pentru copii (20×10 m, adâncime 40 cm) include trei tobogane de apă și este amplasată în apropierea a două locuri de joacă.

  • Bazinul pentru bebeluși (10×3 m, adâncime 15 cm) este dotat cu o ciupercuță cu apă și spațiu de joacă, perfect pentru cei mai mici vizitatori.

Facilități de recreere și alimentație

Zona verde din incintă oferă:

  • Gazon pentru relaxare

  • Loc de joacă cu nisip, tobogane, hinta și un mini-parc destinat copiilor

Pe partea de alimentație, clujenii au la dispoziție:

  • Grill Bar în aer liber

  • Pizzerie și bar interior, pentru gustări și băuturi răcoritoare

Program și tarifare

Ștrandul Clujana va funcționa zilnic, în intervalul 08:00–20:00, de luni până duminică.

Prețul biletului de intrare include:

  • Acces auto și parcare

  • Șezlong

  • Umbrelă

  • Acces complet la toate piscinele

Preturi :

Copii 0-2 ani
Gratuit
luni-duminică

Copii 2-14 ani
50RON
luni-duminică
40 RON după ora 17:00

Adulți
60RON
luni-vineri
50 RON după ora 17:00

Adulți
70RON
sâmbătă, duminică și sărbători legale
50 RON după ora 17:00

Peste 65 ani

50RON
luni-duminică
40 RON după ora 17:00

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Atenție, șoferi! Parcarea din Piața Mihai Viteazul complet închisă

Alex Campian

Published

on

Reabilitare parcare Piața Mihai Viteazul Cluj-Napoca | Închidere temporară iunie–iulie 2025

Primăria municipiului Cluj-Napoca a anunțat că parcarea la sol din Piața Mihai Viteazul va intra într-un amplu proces de reabilitare. În cadrul lucrărilor va fi instalat un sistem modern de control al accesului, plată și monitorizare video.

Lucrările vor începe pe data de 3 iunie 2025 și vor dura până pe 14 iulie 2025, perioadă în care parcarea va fi complet închisă.

„Parcarea din Piața Mihai Viteazul va intra într-un proces de reabilitare. Vor fi implementate soluții moderne pentru acces, plată și supraveghere video. Pentru finalizarea acestor lucrări, este necesară închiderea temporară a parcării între 03.06.2025 și 14.07.2025”, au transmis reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom