Connect with us

Eveniment

Primăria Clujului încasează peste 1 milion de lei din parcări. Viceprimar: „Dacă ai o problemă de rezolvat, rezolvi într-o oră. Dacă vrei să vii la restaurant sau la o cafea, parchezi mai departe și mergi 10 minute pe jos”

Diana Petrescu

Published

on

Emil Boc, supărat pe șoferii clujeni că nu mai plătesc parcarea în centrul Clujului: „Niciodată n-am mai avut așa ceva” 1

Primăria Cluj-Napoca administrează în zona centrală a orașului circa 1.500 de locuri de parcare și încasează peste 1 milion de lei/lună din această activitate, a declarat pentru Hotnews.ro viceprimarul Dan Tarcea.”La noi nu există personal care să încaseze banii în parcare, poate acum 20 de ani era. Plata parcărilor se poate face prin multiple metode, fie prin sms, prin aplicațiile disponibile, avem 3 aplicații, una a primăriei, două private, prin tichete răzuibile, sunt cel mai puțin folosite, cu cardul la parcometre, contact-less.Banii ajung la Serviciul de Parcări din subordinea Primăriei. La noi tot serviciul de parcări este gestionat de 27 de persoane, ele fac inclusiv mentenanța și asistența și intervențiile dacă apare o defecțiune”, a explicat Tarcea.Politica Primăriei este ca oamenii să vină cât mai puțin cu mașina în centru, iar dacă vin, să stea cât să își rezolve problemele, taxa de parcare crescând după primele două ore de la 8 la 16 lei/oră, tocmai ca să descurajeze.”Parcările publice au un grad de ocupare de peste 80% în zona centrală, iar în anumite momente chiar 95%. În parkingul de la Primărie, în primele două ore tariful este de 8 lei/oră, iar după ce se depășesc cele două ore tariful crește la 16 lei/oră, deci nu este foarte ieftin. Dacă ai o problemă de rezolvat, rezolvi într-o oră.Dacă vrei să vii la restaurant sau la o cafea, parchezi mai departe și mergi 10 minute pe jos. Avem în permanență disponibile cel puțin 400 de locuri de parcare disponibile din 800 la Sala Polivalentă și la Stadion.
Cele două parcări sunt la o distanță de 10 minute de mers pe jos de Primărie, deci cine dorește să vină în zona centrală pe jos poate parca acolo, cu 1 leu pe oră”, a afirmat viceprimarul Tarcea.El spune că Primăria nu va mai amenaja locuri noi de parcare în zona centrală și explică de ce:”Dacă vom face locuri de parcare în zona centrală nu vom face altceva decât să aducem și mai multe mașini într-o zonă istorică, unde nu mai putem să lărgim străzi, din contră, trebuie să lărgim trotuare, să facem piste de biciclete.
Mersul pe jos sau cu bicicleta nu a făcut rău nimănui. Sunt și multe mijloace de transport, sunt străzi pe unde la fiecare minut vine câte un mijloc de transport și să mergi unde ai treabă, dacă nu vrei pe jos”.Banii încasați din parcări sunt investiți pentru amenajarea unor noi locuri de parcare.”Avem peste 10 parcări construite din bugetul local. Anul acesta ne propunem să facem un park&ride de 863 locuri de parcare, valoarea lui este de 51 milioane lei plus TVA în zona aeroportului, astfel încât cei care vin în Cluj din Bistrița, Baia Mare să poată lăsa mașinile acolo și apoi să ia mijlocul de transport în comun și să vină în oraș”, a spus Tarcea.În ceea ce privește parcarea pe trotuar, el afirmă că în zona centrală, cel puțin pe străzile circulate, acest lucru nu este permis, mașinile care încalcă regula fiind ridicate:“Dacă discutăm strict de zona centrală, nu sunt mașini parcate pe trotuar. Nu ne dorim să punem în pericol cetățenii care merg pe trotuar, că nu au pe unde să treacă, deci ridicăm mașinile sau punem stâlpișori. Pot să vă dau câteva exemple de trotuare unde avem zero toleranță față de cei care își parchează mașinile acolo: bd. 21 Decembrie, strada Moților, Piața Unirii, Strada Eroilor, Calea Mănăștur, bd. Regele Ferdinand, deci sunt bulevarde în zona centrală unde ridicăm orice mașină parchează pe trotuar.În cartiere mai sunt mașini parcate pe trotuar fiindcă la nivelul municipiului Cluj-Napoca avem înmatriculate peste 200.000 de mașini la 45.000 de locuri de parcare. Deci a crescut foarte mult numărul de mașini pe cap de locuitor. Dar în zona centrală în marea lor majoritate trotuarele sunt libere de mașini și se poate circula pe ele”.Primăria Capitalei a încasat anul trecut, din taxele pentru 11.000 de locuri de parcare, aproximativ 19 milioane de lei.Din aceşti bani, instituţia condusă de Nicuşor Dan a rămas cu mai puțin de cinci milioane de lei, restul banilor ducându-se pe salariile celor care lucrează la parcări, în lipsa parcometrelor și a unei metode eficiente de control, informează Antena3.Instituția mai are încă 9.000 de locuri de parcare, dar pe acestea nu încasează bani, pentru că acolo maşinile pot staţiona gratuit.Deși în unele parcări taxa ajunge la 10 lei pe oră, activitatea nu este una foarte profitabilă pentru municipalitate.Parkinguri pentru biciclete in toate cartierele ClujuluiPrimăria va amenaja locuri sigure pentru biciclete în care acestea pot fi depozitate. Primele containere au fost amplasate deja în cartierul Între Lacuri.  În luna mai a acestui an vor fi finalizate șapte asemenea containere de depozitare, estimează oficiali ai municipalității.„Asigurăm parcări pentru biciclete în toate cartierele municipiului. În această etapă vom amenaja 350 de locuri de parcare pentru biciclete. A fost dat ordinul de începere a lucrărilor pentru construcția de containere pentru depozitarea bicicletelor în șapte locuri din municipiu. Capacitatea lor este de 50 de biciclete. Este vorba de amplasamente pe străzile Fântânele 59, Donath 194, Primăverii 2, Brateș 16, Nirajului – Aurel Vlaicu 60, Mureșului 56 – 58 și în parkingul Hașdeu. Până la sfârșitul anului urmează să mai identificăm și alte locații pentru extinderea acestui proiect. „, a spus viceprimarul Dan Tarcea, citat de actualdecluj.ro.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

(Video) – Copil de 12 ani, lovit pe trotuar de un Mustang condus de un șofer din Bistrița-Năsăud, se luptă între viață și moarte

Alex Campian

Published

on

Copil de 12 ani lovit pe trotuar de un Mustang la Cluj

Copilul de 12 ani lovit pe trotuar, miercuri, 1 octombrie, de un autoturism Ford Mustang, pe strada Avram Iancu din Cluj-Napoca, se luptă între viață și moarte.

Potrivit reprezentanților SCJU Cluj, minorul a fost adus în stare critică la UPU Copii, iar medicii au decis să intervină chirurgical de urgență în Blocul Operator Neurochirurgie. Operația a durat câteva ore, iar ulterior pacientul a fost transferat la Terapie Intensivă, unde se află în prezent, intubat și ventilat mecanic. Prognosticul este rezervat.

„Pacientul de 12 ani, transferat de la Spitalul de Copii cu un traumatism cranio-cerebral sever, a fost operat în regim de urgență, în cursul serii în Blocul Operator Neurochirurgie. În prezent se află la terapie-intensivă Neurochirurgie, intubat, sedat și ventilat mecanic. Prognosticul medicilor este rezervat.”, au declarat pentru Cluj24 reprezentanții Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj.

Cum s-a produs accidentul?

Potrivit polițiștilor, un bărbat de 34 de ani, din județul Bistrița-Năsăud, aflat la volanul unui Ford Mustang care circula spre Piața Cipariu, nu ar fi adaptat viteza la condițiile de drum. Din această cauză, șoferul a pierdut controlul asupra direcției de mers, a pătruns pe contrasens și a acroșat copilul de 12 ani, care se afla pe trotuar.

Minorul a fost preluat imediat de echipajul SMURD, intubat la fața locului și transportat de urgență la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili cu exactitate împrejurările accidentului.

Mama copilului, în stare de șoc

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în această după-amiază la un grav accident rutier petrecut pe strada Avram Iancu din municipiul Cluj-Napoca. La fața locului au intervenit o autospecială cu modul de descarcerare și două echipaje SMURD, unde au găsit un minor, în vârstă de 12 ani, ce prezenta multiple traumatisme și se afla în stare de inconștiență. Echipajul SMURD i-a acordat asistență medicală de urgență, fiind intubat și transportat la Spitalul de Copii.

Mama copilului, aflată în stare de șoc și prezentând agitație psihomotorie, a fost consultată de echipajul SMURD și transportată la spital ca însoțitor al minorului”, a transmis ISU Cluj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto&Video: stirile Protv

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

„Biletul de Sănătate” revine la Cluj: mișcare pentru un bilet gratuit de autobuz

Alex Campian

Published

on

Clujenii fac genuflexiuni pentru un bilet gratuit de autobuz în cadrul proiectului „Biletul de Sănătate” 2025

„Biletul de Sănătate”, inițiativa Sports Festival care transformă mișcarea într-un bilet gratuit de autobuz, a revenit în această toamnă la Cluj-Napoca pentru al șaselea an consecutiv.

Cele două stații smart – una pentru genuflexiuni, pe strada Memorandumului Sud, și una pentru pedalat, pe strada Regele Ferdinand – funcționează zilnic între orele 08:00 – 20:00 și vor fi disponibile până la începutul lunii decembrie 2025.

Cum funcționează „Biletul de Sănătate”

Clujenii sunt provocați să îmbine sportul cu utilul:

  • 20 de genuflexiuni sau

  • 400 de metri pedalați pe bicicleta statică

înseamnă un bilet de autobuz gratuit, valabil timp de 7 zile pe rețeaua de transport public urban din Cluj-Napoca.

Rezultatele edițiilor trecute

În 2024, proiectul a generat 46.911 bilete gratuite, peste 655.000 de genuflexiuni și peste 5.600 km pedalați. Din 2020 și până acum, clujenii au obținut peste 200.000 de bilete de autobuz prin mișcare, transformând timpul de așteptare într-o oportunitate pentru sănătate.

Istoric și dezvoltare

Prima stație smart a fost instalată în 2020, pe strada Memorandumului Sud. În 2022, proiectul s-a extins cu o nouă stație pe strada Regele Ferdinand, unde călătorii pot pedala virtual pe trasee urbane de 400 m. Sistemele sunt interactive, afișează distanța și viteza, iar la final generează un clasament general.

O inițiativă pentru comunitate

„Biletul de Sănătate” este un proiect al Sports Festival, dezvoltat de Life is Hard, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca, în parteneriat cu Compania de Transport Public Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj.

Scopul său este de a aduce mișcarea în viața de zi cu zi a clujenilor și de a oferi un beneficiu simbolic prin transportul gratuit.

video: sportsfestival.com

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Educatie

România strălucește la competiția Bridgestone World Solar Challenge 2025: Vehiculul solar Hyperion ajunge în Adelaide!

Alex Campian

Published

on

Hyperion prezentat publicului în Victoria Square, Australia

România a fost din nou prezentă pe harta inovației și a mobilității verzi prin performanța echipei Solis UTCN de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care a participat la prestigioasa competiție Bridgestone World Solar Challenge 2025 din Australia.

🚘 Hyperion, cel mai avansat vehicul solar creat până acum de studenți, a străbătut deșertul australian pe un traseu de mii de kilometri, confruntându-se cu condiții meteorologice extreme și vânturi puternice. Perseverența și pregătirea echipei au dat roade: prototipul a trecut cu succes linia de finish în ultima zi a competiției.

După finalizarea cursei, Hyperion a fost prezentat publicului în Victoria Square, iar echipa Solis UTCN a defilat pe străzile din Adelaide, într-o ceremonie festivă care a adunat participanți din întreaga lume.

👏 Felicitări echipei Solis UTCN pentru performanța excepțională, care a demonstrat încă o dată că România se află în topul inovațiilor internaționale în domeniul energiei verzi și mobilității sustenabile.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom