Connect with us

Info

Proiect ambițios la Turda. Centrul istoric, revitalizat pe bani europeni

Published

on

Proiect ambițios la Turda. Centrul istoric, revitalizat pe bani europeni


Centrul istoric din Turda va fi revitalizat pe bani europeni. Primăria Turda a lansat recent o licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor de revitalizare a spațiului pietonal din centrul istoric al orașului.
La pachet, în licitație este prinsă și realizarea unei autobaze pentru autobuzele electrice puse în circulație în decembrie, dar și amenajarea unei parcări de tip park & ride. Valoarea estimativă a investiției este de 31 de milioane de lei, din care cel mai mult, 18,3 milioane, vor costa lucrările de reabilitare a centrului istoric. Proiectul a fost selectat pentru finanțare în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020.

Vizate: Piața Republicii, fostul Teatru de Vară și Piața Tricolorului
Piața Republicii din Turda este de fapt nucleul arhitectural istoric al municipiului, cu un centru medieval în jurul bisericii romano-catolice din această piață, orientată nord-sud, sub formă de fus, rar întâlnită la piețe europene istorice. Aici există un fond construit de la baroc și eclectic, până la secession și modernismul deceniilor din interbelic, dar și clădiri realizate la sfârșitul sec. XIX – începutul sec. XX.

Prin noul proiect se dorește ca aici să se amenajeze un spațiu urban omogen, care să pună în valoare clădirile existente, dar și forma specifică a pieței. Astfel, se propune ”crearea unui spațiu semipietonal partajat (shared-space) dedicat atât pietonilor, bicicliștilor, cât si transportului public urban și traficului rutier (mult diminuat), acesta din urmă fiind prevăzut cu două benzi, din care una dedicată pentru transportul public urban”, se arată în caietul de sarcini.

Vor fi desființate cele 97 de parcări care există în zonă, iar spațiul rezultat va fi prevăzut cu sisteme de siguranță care să împiedice accesul auto pe zonele dedicate pietonilor și bicicliștilor. Se va moderniza stația de transport în comun Piața Republicii (Nord) și va fi creată o nouă stație de transport în comun, Piața Republicii Sud, pe frontul vestic al pieței, unde va fi amplasată și o stație de închirieri de biciclete.

Pe zona mediană a pieței va fi introdus un nou rând de arbori plantați în jardiniere. Zona pietonală va fi marcată la sud de o nouă fântână, care va avea două zone (o oglindă de apă și o zonă cu joc de apă), iar la nord, de esplanada dedicată evenimentelor și manifestărilor publice. Astfel, se renunță la fântâna existentă și se relochează statuia lui Avram Iancu, pe frontul nordic al Bisericii Romano-Catolice.

Se propune și o nouă strategie de iluminare a pieței, care să sublinieze tocmai forma particular de fus a acesteia, cu iluminat general pe stâlpi, în zona mediană a pieței și pandantiv cu montaj pe fațadele imobilelor din cele două fronturi, dar și iluminat ambiental cu proiectoare și benzi led amplasate în pardoseală, în zonele pieselor de mobilier urban, a statuii lui Avram Iancu și a fântânii.

Prin același proiect se va revitaliza și curtea de la Piața Republicii nr. 38 (fostul Teatru de Vară sau Piața Rușilor). În acest caz, lucrările vor viza reabilitarea scenei fostului Teatru de Vară și a fundalului aferent acestei scene, astfel încât să se amenajeze un spațiu multifuncțional, care să găzduiască de la spectacole de teatru și proiecții în aer liber, până la târguri și piețe volante.

Al treilea obiectiv cuprins în proiect este Piața Tricolorului (Scuarul Muzeului). Pentru aceasta ”s-a stabilit deschiderea perspectivelor dinspre Piața Republicii către cele patru repere arhitectonice care conturează spațiul (Biserica Reformat-Calvină, Liceul Josika Miklos, Muzeul de Istorie și Casa de Pensii)”, se arată în caietul de sarcini.

Acest lucru ar urma să fie realizat prin înlăturarea vegetației medii de pe latura estică a scuarului și toaletarea castanilor și teilor din zonă, dar și prin strategia de iluminat public și de mobilare urbană.

”În același timp se dorește sugerarea faptului că Piața Tricolorului a făcut parte din incinta fortificației din Turda Veche, fiind separată de Piața Republicii prin ”Hala Breslei (Cehului) Cizmarilor”, prin intermediul unui element de racord pe verticală cu dublu rol: acela de preluare a diferenței de nivel dintre cele două piețe și acela de mobilier urban”, se precizează în documentație.

Park and ride, dar și autobază pentru autobuzele electrice
Lotul 2 de lucrări din licitație se referă la construirea unei parcări tip park & ride pe strada 22 Decembrie 1989 și a unei autobaze pe strada Stadionului. În privința parcării, aceasta ar urma să aibă mai multe funcțiuni.

Astfel, va fi capăt de linie pentru autobuzele cu traseu pe strada 22 decembrie 1989, care vor folosi amplasamentul pentru perioadele de pauză și pentru o reîncărcare rapidä a bateriei autobuzului. Parcarea va fi dotată cu o stație de încărcare electrică rapidă de tip Plug-in CityChargers, cu un timp estimat de încărcare de 16-40 minute.

De asemenea, va avea rol de terminal intermodal cu cursele interurbane. ”Autocarele și microbuzele care asigură transportul interurban al navetiștilor vor avea un punct fix de debarcare/ îmbarcare a pasagerilor, situat la periferie, urmând ca deplasarea intraurbană să fie asigurată de autobuzele aparținând transportului în comun urban al municipiului” se arată în documentație.

Aici va fi un nod cu funcțiune park and ride. Pe amplasamentul de pe 22 Decembrie se vor amenaja parcări care se sunt destinate persoanelor care fac naveta zilnică dinspre comunele învecinate înspre locul de muncă situat în municipiu, folosind autoturismul.

În parking va fi amenjat și un spațiu de parcare pentru biciclete. Autobaza destinată noilor autobuze electrice va fi amplasată pe strada Stadionului. Imobilul nou construit va avea funcțiuni mixte, de garare și întreținere pentru autobuze electrice, stație ITP și funcțiuni administrative.

Tot aici se propune amenajarea unor parcări exterioare pentru autobuze și autoturisme. Toate parcările, interioare și exterioare, destinate autobuzelor vor fi dotate cu stații de încărcare electrică standard de tip Plug-in DepoChargers.

Acestea vor asigura încărcarea autobuzelor garate pe timpul nopții, într-un interval estimat de șase ore. Durata prevăzută pentru realizarea investiției este de 17 luni, din care șase luni pentru proiectare. Ofertele se pot depune până în 12 februarie.

Source link

Facebook Comments Box

Info

Designul BMW X6 – puternic si atractiv

Published

on

PUTERNIC ŞI ATRACTIV.

Designul BMW X6.

Noul BMW X6 este atât de captivant încăt nici nu este nevoie să se afle în mişcare, pentru a fi observat uşor. Acesta iese în evidenţă chiar şi atunci când staţionează, datorită proporţiilor puternice şi a designului expresiv, în combinaţie cu pachetul BMW Individual Shadow Line lucios. Acest model îşi arată adevăratul caracter în special după apusul soarelui, atunci când grila frontală BMW „Iconic Glow” îşi demonstrează atitudinea extrovertită. Iar momentul în care jantele de 22” se pun în mişcare marchează creşterea pulsului, chiar şi pentru cei care se opresc să admire automobilul. În contrast, interiorul oferă senzaţii pline de adrenalină şi relaxare în egală măsură, datorită materialelor exclusiviste şi a orientării spre conducătorul auto.

Fanmade Video | Credit: Bianca Teona
Imagine din spate cu BMW X6 într-un mediu urban.
Imagine din interiorul BMW X6 cu tapiţerie.
Imagine din faţă cu BMW X6, într-un mediu urban.
Imagine în prim-plan cu trapa panoramică „Sky Lounge” a BMW X6.
Imagine cu habitaclul BMW X6 cu ecrane de 12,3”.
Imagine din faţă cu BMW X6, într-un mediu urban.
Imagine din spate cu BMW X6 într-un mediu urban.
Imagine în prim-plan cu trapa panoramică „Sky Lounge” a BMW X6.
Imagine din interiorul BMW X6 cu tapiţerie.
Imagine cu habitaclul BMW X6 cu ecrane de 12,3”.
Imagine din faţă cu BMW X6, într-un mediu urban.

ÎŢI CREŞTE PULSUL.

Grila frontală BMW „Iconic Glow” îndrăzneaţă şi noua bară-spoiler ale BMW X6.

MAI ÎNALT, MAI RAPID ŞI MAI LAT.

Farurile înguste cu tehnologie LED şi ţevile de eşapament distinctive subliniază partea spate.

PERSPECTIVĂ PANORAMICĂ.

Trapa panoramică „Sky Lounge” oferă o senzaţie excepţională de spaţiu liber.

DOMINĂ PÂNĂ LA ULTIMUL DETALIU.

Interiorul impresionează prin materiale exclusiviste şi aplicaţii fine din sticlă.

ORIENTARE OPTIMĂ.

Habitaclul orientat spre conducătorul auto cu scaune sport şi ecrane mari de 12,3” asigură o operabilitate optimă şi confort maxim.

CREAT PENTRU A FI UN LIDER.

Funcţiile dinamicilor de condus ale noului BMW X6.

Funcţiile unui lider cu proporţii impresionante: performanţa de top a motorului pe benzină cu 8 cilindri şi 530 CP, precizia suspensiei M adaptive „Professional” sau cooperarea fără efort între suspensia pneumatică adaptivă pe ambele punţi şi pachetul xOffroad transformă noul BMW X6 într-un partener ideal pe orice tip de teren.

Imagine în prim-plan cu sistemul de evacuare M Sport al BMW X6.
Imagine în prim-plan cu interiorul BMW X6 şi consola centrală.
Imagine cu trei sferturi din partea frontală a BMW X6, rulând într-un mediu urban.
Imagine cu trei sferturi din partea spate a BMW X6.
Imagine în prim-plan cu interiorul BMW X6 şi consola centrală.
Imagine cu trei sferturi din partea frontală a BMW X6, rulând într-un mediu urban.
Imagine în prim-plan cu sistemul de evacuare M Sport al BMW X6.
Imagine cu trei sferturi din partea spate a BMW X6.
Imagine în prim-plan cu interiorul BMW X6 şi consola centrală.
Imagine cu trei sferturi din partea frontală a BMW X6, rulând într-un mediu urban.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

SUNET CE NU POATE FI IGNORAT.

Sistem de evacuare M Sport.

MAI STABIL. MAI DINAMIC.

Suspensia M adaptivă „Professional”.

TRACŢIUNE PUTERNICĂ PRIN APĂSAREA UNUI BUTON.

Cu pachetul xOffroad al BMW X6.

Designul modern al noului BMW X6 întrupează putere şi prezenţă. Proporţiile dinamice şi suprafeţele puternice îi conferă o estetică atletică – ce îi vizualizează calităţile într-un mod autentic. Elementele de design BMW mari şi puternic pronunţate, sunt testamentul suveranităţii şi a extraversiunii automobilului.

LIDER INTELIGENT.

Tehnologiile inovatoare ale BMW X6.

Ingenios şi puternic: tehnologia noului BMW X6 egalează performanţa sa sportivă în fiecare aspect. Acesta este foarte uşor de recunoscut datorită farurilor inovatoare BMW Laserlight cu design X, care oferă părţii frontale puternice un aspect concentrat. După deschiderea portierei eşti întâmpinat de echipamente de ultimă generaţie pentru comunicare şi divertisment. Imediat ce ţi-ai pus băutura în suportul de pahare cu sistem de reglare a temperaturii, care o păstrează rece sau caldă prin simpla apăsare a unui buton, te poţi bucura de sunetul incomparabil al sistemului surround Bowers & Wilkins Diamond, în timp ce îţi planifici toate destinaţiile cu ajutorul conceptului de operare inovator care foloseşte sistemul de operare BMW 7.0. Pe traseu, sistemele BMW de asistare a conducătorului auto de ultimă generaţie se asigură că vei ajunge la destinaţie în cel mai confortabil mod posibil, dar şi în siguranţă. Tehnologia întâlneşte dorinţa de acţiune.

Imagine în prim-plan cu interiorul BMW X6 cu panou de instrumente.
Imagine în prim-plan cu interiorul BMW cu suport de pahare cu sistem de reglare a temperaturii.
Imagine în prim-plan cu farurile BMW Laserlight ale BMW X6.
Imagine cu habitaclul BMW X6 cu ecrane de 12,3”.
Imagine în prim-plan din interiorul BMW cu difuzoare.
Imagine în prim-plan cu farurile BMW Laserlight ale BMW X6.
Imagine în prim-plan cu interiorul BMW X6 cu panou de instrumente.
Imagine cu habitaclul BMW X6 cu ecrane de 12,3”.
Imagine în prim-plan cu interiorul BMW cu suport de pahare cu sistem de reglare a temperaturii.
Imagine în prim-plan din interiorul BMW cu difuzoare.
Imagine în prim-plan cu farurile BMW Laserlight ale BMW X6.

ILUMINARE MAI INTENSĂ.

Farurile BMW Laserlight.

MAI AUTORITAR CA NICIODATĂ.

Noua generaţie a sistemelor BMW de asistare a conducătorului auto.

STABILEŞTE PROPRIILE STANDARDE.

Cu ecrane impresionante de 12,3” pentru şi mai multă claritate.

SE ADAPTEAZĂ PREFERINŢELOR TALE.

Suport de pahare cu sistem de reglare a temperaturii.

OFERĂ SUNET EXCEPŢIONAL CU FIECARE NOTĂ.

Sistemul de sunet surround Bowers & Wilkins 3D Diamond.

SUPERIOR ÎN FIECARE ASPECT.

BMW X6 Individual.

Unicitatea în cea mai dominantă formă a sa: opţiunile de echipare BMW Individual scot în evidenţă şi mai mult aspectul distinctiv al noului BMW X6 prin culorile exterioare exclusiviste combinate cu tapiţerii din piele de înaltă calitate şi ornamente interioare.

Imagine cu trei sferturi din partea spate a BMW X6 Individual staţionând.
Imagine în prim-plan cu interiorul BMW X6 Individual cu pragurile portierelor.
Imagine cu trei sferturi din partea frontală a BMW X6 Individual staţionând.
Imagine cu interiorul BMW X6 Individual cu tapiţerie.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

Obiective turistice Cluj: 6 cele mai frumoase locuri din Cluj

Published

on

Inima Transilvaniei este al doilea oraș ca importanță din Romania, după București, fie că vorbim de numărul de locuitori sau oportunitățile de carieră sau studii pe care oricine ajunge aici le are la dispoziție. Situat în vestul țării și la o distanță aproape egală de capitala noastră, de cea a Ungariei și de cea a Serbiei, Cluj Napoca este un oraș în continuă transformare.

Cel mai influent centru urban din Ardeal a evoluat enorm în ultimii ani, mai ales prin prisma evenimentelor care au urcat Clujul pe podiumul celor mai importante orașe din Europa, mulțumită festivalurilor de muzică care l-au consacrat, dar și grație unei administrări eficiente de care orașul a avut parte.

Desigur, Clujul rămâne în topul preferințelor turiștilor din întreaga lume care ajung pe meleagurile noastre, fie că aceștia aleg România ca destinație turistică sau pentru că vin să ia parte la Electric Castle sau Untold. Oricum ar fi, urbea din Ardeal abundă de obiective turistice și locuri încărcate de legende, istorie și tradiții, așa că, dacă nu ai ajuns să îl vizitezi până acum, ai face bine să îți pregătești bagajele.

Te așteaptă o mulțime de oportunități de recreere, muzee, lăcașuri de cult și piețe superbe care te vor încărca cu energie cât pentru un an. Iată ce nu ar trebui să ratezi într-o vizită pe care o faci la Cluj.

1. Castelul Bánffy de la Bonțida

Dacă am amintit de Electric Castel, ar fi păcat să nu începem lista celor mai importante obiective turistice din Cluj cu locul în care acesta se desfășoară. Castelul Bánffy de la Bonțida, care este momentan în proces de restaurare, a fost cunoscut ca Versailles-ul Transilvaniei. Aflat la 30 de kilometri de oraș, pe malul drept al Someșului Mic, castelul a fost construit în stilul baroc, cu edificii renascentiste. Însuși Prințul Charles al Marii Britanii a fost cucerit de frumusețea castelului, despre care legenda spune că ar fi bântuit.

Se presupune că prințesa care a trăit în castel era îndrăgostită de cineva dinafara familiei regale, iar acest lucru a fost aflat de unul dintre băieții de la grajduri. Pentru a nu fi demascată, prințesa l-a sedus pe acesta și l-a ucis cu un cuțit. Povestea spune că sufletul tânărului nu a părăsit niciodată castelul, bântuindu-l până în zilele noastre.

Lăsând la o parte încărcătura mistică a locului, construcția impresionantă domnește într-o curte imensă, îmbrățișată de natură. O săptămână pe an, locul se animă cu iubitori ai muzicii electronice și nu numai, care vin să asculte trupele momentului la Electric Castle. Dacă ți-ai propus să vizitezi acest loc, îți recomandăm să alegi o altă perioadă a anului decât cea a festivalului, când castelul și împrejurimile sale devin neîncăpătoare.

2. Parcul Etnografic Național Romulus Vuia

Dacă ești interesat de istoria și etnografia poporului român, nu ai cum să tai de pe listă Parcul Romulus Vuia. Acesta este primul muzeu în aer liber înființat vreodată în România, care datează tocmai din anul 1929, când parcul măsura 75 de hectare. Imaginea actuală a acestui obiectiv turistic este rezultatul mai multor transformări prin care acesta a trecut de-a lungul timpului.

Al Doilea Război Mondial era cât pe ce să îi fie fatal, perioadă în care majoritatea construcțiilor adăpostite aici a fost distrusă. Oamenii de cultură ai vremii și-au dat silința să îl reconstruiască și să aducă la viață vechile gospodării, care fie fuseseră bombardate, fie fuseseră mutate în cadrul altor muzee, pentru a fi protejate.

Astăzi, muzeul îi cheamă pe toți cei care sunt curioși să vadă, în mărime naturală, cum arătau casele, grajdurile sau alte așezări din gospodăriile Transilvaniei de altădată. Selectate riguros și explicate în detaliu pe tăblițele din fața exponatelor, piesele expuse în Muzeul Etnografic Național Romulus Vuia numără cele mai valoroase monumente de arhitectură din Patrimoniul Etnografic al României.

3. Bastionul Croitorilor

Colțul de sud al Vechii Cetăți a Clujului poartă numele de Bastionul Croitorilor. Acesta este și unul dintre puținele turnuri fortificate care s-au păstrat intacte până în zilele noastre. Numele său vine de la breasla meșteșugarilor din Cluj, așa cum numele celorlalte turnuri ale cetății au aceeași etimologie (cizmarilor, tâmplarilor, săpunarilor, rotarilor, zidarilor sau curelarilor).

Bastionul Croitorilor a fost ridicat în anul 1475 și recondiționat de către Gabriel Bethlen între anii 1627-1629. Ridicat din piatră dăltuită, acesta era, alături de celelalte turnuri ale cetății, o adevărată strajă asupra Clujului de altădată. Bastionul Croitorilor este și locul în aproprierea căruia a fost expus trupul lui Baba Novac, general al lui Mihai Viteazu, tras în țeapă. În cinstea acestuia, în anul 1975 sculptorul Virgil Fulicea i-a dedicat o operă de artă, care este expusă în vecinătatea bastionului.

Monumentul a fost transformat în muzeu, iar în prezent acesta găzduiește Centrul de Cultură Urbană, care cuprinde o cafenea la subsol, o sală de conferință și mai multe spații expoziționale.

4. Casa Matei Corvin

Cunoscută și sub numele de Casa Matia din Cluj, Casa Matei Corvin este unul dintre cele mai vechi edificii arhitecturale din oraș și unicul palat clujean din epoca de tranziție. Clădirea a avut mai multe destinații de-a lungul timpului. Inițial, casa a fost folosită drept han, după ce Matei Corvin, rege al Ungariei, care s-a născut și a copilărit aici, a cerut ca locul să fie scutit de plata impozitelor.

Ulterior, pereții clădirii au adăpostit un spital și chiar o închisoare. Construită într-un stil gotic și renascentist, Casa Matei Corvin a suferit în timp unele modificări, însă niciuna dintre acestea nu a fost radicală. În anul 1887 cu ocazia vizitei împăratului Francisc Iosif, pe clădire a fost amplasată o placă de comemorare, care informează turiștii însetați de istorie și astăzi.

5. Centrul Istoric din Cluj

Pe lângă atracțiile pe care Clujul le oferă pentru cei care iubesc distracția, așa cum este cazul puburilor sau a cluburilor din centrul orașului, urbea are enorm de multe de oferit și pe timpul zilei. Monumentele pe care le vei putea admira și vizita sunt concentrate la kilometrul zero al capitalei Ardealului.

Vei trece pe lângă statuia lui Matei Corvin, pe lângă cea a lui Mihai Viteazu ori prin preajma Monumentului Memorandiștilor. Tot în centru te vei întâlni și cu statuia Lupoaicei, o copie după celebrul monument din Roma, primită în dar chiar de la municipalitatea orașului italian, ca semn al legăturii latine dintre cele două state.

În Piața Avram Iancu vei avea ocazia să te reculegi preț de câteva minute la Catedrala Mitropolitană. Construcția este a treia ca mărime din țară, după cea ortodoxă din Timișoara și cea evanghelică din Sibiu, a fost ridicată în stil bizantin și măsoară 64 de metri în înălțime.

Și dacă tot ajungi în această zonă, nu uita să te plimbi pe bulevardul Eroilor, care este considerată cea mai pitorească parte a Clujului. Acolo străjuiesc de sute de ani clădiri de o importanță mare, de care te poți lăsa impresionat.

5. Grădina Botanică

Nu trebuie să fii pasionat de plante pentru a merge să vizitezi o grădină botanică, mai ales când vine vorba de una atât de frumoasă, cum este cea din Cluj. Deschisă încă din anul 1925, Grădina Botanică Alexandru Borza se întinde pe o suprafață de 14 hectare, așadar suficient spațiu pentru a-ți oferi liniștea și deconectarea de care ai nevoie, în inima naturii.

Acolo te așteaptă peste 10.000 de specii de plante, grupate pe sectoare. Vei putea admira plante ornamentale rare și vei putea înțelege mai multe despre fiecare. Dacă ajungi să o vizitezi în perioada estivală, nu uita să iei cu tine și o pătură, ca să poți medita câteva momente, la umbra unui copac mai bătrân decât România.

6. Salina Turda

Dacă ajungi la Cluj, ar fi păcat să nu mai dai o fugă în vecinătățile orașului, unde se ascunde, probabil, cea mai frumoasă salină din câte există în România. Fiind unul dintre cele mai importante obiective turistice din TransilvaniaSalina Turda este un real muzeu natural al sării, care te va lăsa cu gura căscată. Imaginează-ți cum va fi să poți atinge sare veche de 13 milioane de ani, așa cum este cea care învelește pereții salinei aceasta, sau cum ar fi să poți urmări un concert cu o acustică impecabilă, într-un amfiteatru cu 180 de locuri, la peste o sută de metri sub pământ!

Dacă îți imaginezi vizita la salină ca fiind una plictisitoare, îți vom spune că nu e deloc așa. Ai o mulțime de activități pe care le poți face acolo, printre care și să joci minigolf, minibowling, să practici un sport sau să vezi dintr-un carusel imaginea panoramică asupra uneia dintre sălile salinei.

De asemenea, poți face plimbări cu barca pe un lac din adâncul unui munte de sare, situat la 112 metri sub pământ. Iar dacă vrei să ajungi la Salina Turda pentru tratamente balneare, vei putea avea parte de ele din plin, pentru că cei de aici te vor trata cum se cuvine!

Cluj-Napoca este, fără îndoială, un oraș care face cinste României. Cu oameni primitori și degajați, urbea din Ardeal te va face să te îndrăgostești de căldura pe care rar o mai întâlnești în țara noastră. Nu uita să guști din bucatele lor alese și să te bucuri de o pălincă aromată și-o bucată de pită cu slănină, cât timp ești acolo!

Clujul este frumos în orice perioadă a anului, așa că îl poți vizita oricând ai drum prin Transilvania. No, ți-am făcut vreun pic de dor de ducă?

Source Link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

De frica coronavirusului, Guvernul ia măsuri. Două scannere termice la Aeroportul Cluj

Published

on

Guvernul a adoptat, marți, Ordonanța de Urgență a Guvernului privind Stocurile de urgență medicală, precum și unele măsuri aferente instituirii carantinei.

Grupul tehnic de lucru pentru monitorizarea și managementul potențialelor infecții cu noul coronavirus, constituit la nivelul Ministerului Sănătății, a recomandat instalarea de urgență pe fluxurile de pasageri de pe aeroporturile internaționale a unor scannere termice pentru detectarea pasagerilor a căror temperatură corporală este mai mare sau egală cu 38 grade Celsius.

Având în vedere că atribuțiile de control medical și triere a pasagerilor pe fluxurile de intrare și/sau de ieșire din țară, pentru prevenirea răspândirii unor epidemii, sunt în sarcina autorității de sănătate publică, cu sprijinul administratorilor aeroporturilor și al celorlalte autorități publice cu atribuții în punctele de trecere a frontierei. Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Telecomunicațiilor a propus ca și achiziția centralizată a scannerelor termice, în regim de urgență, prin Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate, să intre sub incidența dispozițiilor proiectului de Ordonanță de urgență privind Stocurile de urgență medicală, precum și unele măsuri aferente instituirii carantinei, propus spre adoptare.

Din analiza realizată la nivelul Ministerului Transporturilor, pornind de la configurația fluxurilor pe fiecare aeroport, necesarul de scannere termice pentru cele 16 aeroporturi internaționale sau deschise traficului internațional este de 35 de bucăți (5 pentru Aeroportul Internațional „Henri Coandă” București și câte două pentru celelalte aeroporturi, inclusiv Cluj-Napoca, – pornind de la scenariul că ar trebui montat câte un scanner pe fiecare flux de plecare, respectiv, ieșire din țară).

Finanțarea achiziției scannerelor se va face tot din fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, urmând ca după achiziționare, scannerele să fie puse la dispoziția structurilor teritoriale ale Ministerului Sănătății pentru a fi utilizate pe aeroporturile internaționale, în raport cu gradul de alertă și de necesitățile de control la frontieră stabilite de Ministerul Sănătății.

Efortul financiar pentru achiziția scannerelor termice pentru toate aeroporturile internaționale este de aproximativ 5 milioane lei, se arată într-un comunicat de presă remis de Ministerul Transporturilor. Specificațiile tehnice ale scannerelor vor fi stabilite de Ministerul Sănătății, pornind de la obiectivul urmărit prin utilizarea acestora și amploarea controalelor necesar a fi desfășurate.

Source Link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite

Copyright © 2020 iLoveYouCluj. Webdesign & Marketing - iPublicitate