Connect with us

National

Confiscarea mașinii și 10 ani fără permis pentru șoferii beți sau drogați

Dani Muresan

Published

on

Conducerea sub influența alcoolului sau a drogurilor este una dintre principalele cauze ale accidentelor rutiere în România. În fiecare an, sute de oameni mor sau sunt răniți în astfel de accidente.

În urma tragediei din stațiunea 2 Mai, în care un tânăr șofer de 19 ani, drogat, a ucis doi tineri, Guvernul României a anunțat că va modifica legislația pentru a pedepsi mai aspru această infracțiune.

Conform noilor propuneri, cei care vor fi prinși la volan băuți sau drogați vor fi pedepsiți cu închisoare de la un an la trei ani și interzicerea dreptului de a conduce pentru o perioadă de 10 ani. De asemenea, autovehiculul folosit în momentul comiterii infracțiunii ar putea fi confiscat de poliție.

„Vor fi măsuri și pentru cei care vor conduce sub influența alcoolului și sub influența drogurilor, măsuri drastice și propuneri venite și de la colegi ca timp de cel puțin 10 ani să nu mai ai dreptul să deții un permis de conducere când vei fi depistat de către poliție într-o astfel de situație și chiar confiscarea autovehiculului pe care îl folosești în momentul infracțiunii”, a declarat Marcel Ciolacu, președintele PSD.

Ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a declarat că aceste măsuri sunt necesare pentru a descuraja conducerea sub influența alcoolului sau a drogurilor.

„Vrem să fim cât mai severi cu cei care pun în pericol viața celorlalți. Conducerea sub influența alcoolului sau a drogurilor este o infracțiune gravă care poate avea consecințe tragice”, a spus Predoiu.

Noile măsuri sunt încă în stadiul de propunere și trebuie să fie aprobate de Parlament.

Critici ai noilor propuneri susțin că acestea ar fi prea dure și ar putea duce la discriminarea persoanelor care au consumat alcool sau droguri în afara traficului.

Alții susțin că măsurile sunt necesare pentru a descuraja conducerea sub influența alcoolului sau a drogurilor și pentru a salva vieți.

Rămâne de văzut dacă noile măsuri vor fi introduse în lege și dacă vor avea impactul scontat.

Facebook Comments Box

Actualitate

România intră în RĂZBOI! Primele drone ROMÂNEȘTI, gata de zbor! Clujul, la putere!

Cosmin Ardelean

Published

on

România intră în era dronelor! Producția militară începe ACUM! Clujul, implicat în planul național de înarmare!

România se pregătește să devină un jucător important pe piața de armament! Ministrul Economiei, Bogdan Ivan, a anunțat că, până la finalul acestui an, se va începe producția de serie a primelor drone românești cu utilizare militară și civilă. Această decizie marchează un pas semnificativ în dezvoltarea industriei de apărare naționale și are implicații majore pentru economia clujeană, având în vedere potențialul sectorului IT din regiune.

“În momentul de faţă, ceea ce o să avem sigur până la final de an, e faptul că o să avem dronele noastre, că o să avem RDX-ul şi TNT-ul, lucrăm la remodernizarea liniilor de producţie pe aceste două componente extrem de importante. O să avem, în aproximativ doi ani şi jumătate, propriile noastre pulberi, într-un joint venture cu o mare companie din afara României, şi, de asemenea, avem mecanismul FMS pentru muniţie calibrul 155”, a declarat ministrul.

Investițiile în industria de apărare vor fi masive. Bogdan Ivan a precizat că un miliard de lei vor fi alocați în acest an proiectelor de producție de tehnică militară, bani care vor ajunge la companiile naționale din domeniu.

Pentru a asigura succesul acestui proiect ambițios, se lucrează strâns cu Ministerul Apărării pentru a identifica nevoile Armatei Române și a vedea cum poate industria autohtonă să le acopere. Se analizează capacitățile de producție existente și se fac investiții țintite pentru a le extinde și moderniza.

România nu se limitează doar la producția internă, ci dorește să joace un rol activ și în mecanismul SAFE al Uniunii Europene, dedicat înarmării. Ministrul Ivan a evidențiat avantajele competitive ale României în domenii precum tehnologia avansată, securitatea cibernetică, AI și drone, domenii în care Clujul are un potențial semnificativ de contribuție.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Șoferii din țară șocați: Clujeanul s-a sinucis intrând cu mașina sub un TIR? Detalii cutremurătoare!

Cosmin Ardelean

Published

on

Tragedie șocantă: Tânăr clujean de 18 ani, mort la volan după ce a intrat cu mașina sub un TIR. Permisul, obținut cu doar o lună în urmă.

Un accident rutier cumplit a avut loc aseară pe Calea Chișinăului din Iași, soldându-se cu moartea unui tânăr de 18 ani. Șoferul, care obținuse permisul de conducere cu doar o lună în urmă, a intrat cu autoturismul direct sub un TIR staționat, impactul fiind devastator.

În urma coliziunii violente, tânărul a rămas încarcerat în mașina distrusă și a intrat în stop cardio-respirator. Echipele de salvare au intervenit rapid, reușind să îl extragă dintre fiarele contorsionate ale vehiculului. Medicii au efectuat manevre de resuscitare și au reușit să îl stabilizeze inițial, însă, din păcate, tânărul a decedat ulterior la spital din cauza rănilor grave suferite.

Primele informații de la fața locului sugerează o ipoteză șocantă: tânărul ar fi intrat intenționat sub TIR, ca urmare a unor probleme personale. Se pare că acesta se confrunta cu dificultăți în relația cu iubita și la locul de muncă, ceea ce ar fi putut declanșa un gest disperat.

Acest incident tragic ridică semne de întrebare cu privire la siguranța rutieră și la starea emoțională a șoferilor tineri, în special a celor cu experiență redusă la volan. De asemenea, pune în evidență importanța sprijinului psihologic pentru persoanele care se confruntă cu probleme personale, pentru a preveni astfel de tragedii.

Poliția continuă cercetările pentru a stabili cu exactitate circumstanțele în care s-a produs accidentul.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Un vis românesc pierdut? Povestea celor 9 avioane ROMBAC și ce a rămas din ele!

Cosmin Ardelean

Published

on

42 de ani de la primul zbor internațional al avionului ROMBAC 1-11 – Ce s-a întâmplat cu aeronavele românești?

Pe 23 martie 1983, România intra în istorie cu primul său avion de pasageri produs local, ROMBAC 1-11. Cu un zbor inaugural pe ruta București – Londra, această aeronavă reprezenta o realizare tehnologică de excepție pentru industria aviatică românească.

ROMBAC 1-11 era echipat cu două turboreactoare Rolls-Royce Spey Mk 512-14DW, fiecare cu o forță de împingere de aproximativ 6.000 kgf. Avea o capacitate de 119 pasageri, atingea o viteză de croazieră de 870 km/h și avea o autonomie de 3.500 de kilometri.

Întreprinderea de Avioane București, actuala Romaero Băneasa, a construit 9 astfel de avioane (plus două neterminate), România fiind singura țară comunistă din Europa, în afară de URSS, care a reușit să producă un avion comercial cu reacție. Toate aeronavele ROMBAC au fost inițial cumpărate de Tarom și Romavia, iar mai târziu unele au fost operate și de alte companii aeriene din Asia și Africa.

Deși proiectul inițial prevedea fabricarea a 80 de avioane, planurile nu au fost niciodată finalizate. Opt dintre aparatele ROMBAC 1-11 au fost vândute de TAROM către alte companii aeriene, iar în 2010 încă două avioane românești operau curse charter pentru turiști în Egipt.

Astăzi, nu există o statistică clară despre ce s-a întâmplat cu aceste aeronave, însă un lucru este cert: niciun ROMBAC 1-11 nu a fost implicat vreodată într-un accident aviatic soldat cu victime.

Deși proiectul ROMBAC a fost abandonat, acest avion rămâne un simbol al ambiției României de a se afirma în industria aviatică mondială.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite