Connect with us

Prin Oras

Centura Metropolitană riscă să intre pe celebra «LISTĂ A RUȘINII», înainte de a începe. Emil Boc: Am prelungit termenul de finalizare a documentației cu 3 luni

Alex Campian

Published

on

Centura Metropolitană riscă să intre pe celebra «LISTĂ A RUȘINII», înainte de a începe. Emil Boc: Am prelungit termenul de finalizare a documentației cu 3 luni

Proiectul realizării Centurii Metropolitane înregistrează întârzieri serioase, riscând să intre pe celebra «listă a rușinii», țidulă ce conține numele unei singure firme de execuție împreună cu care Primăria se angajase să modernizeze câteva școli. Încă de finalul lunii noiembrie 2021, Ziar de Cluj semnala că proiectul centurii ocolitoare a Clujului a rămas în urma metroului…Mai nou, primarul Emil Boc a apreciat proiectul centurii ca fiind „mai complicat decât metroul”. „Este cea mai complexă și complicată lucrare pe care a avut-o Clujul în istorie. E mai complicată decât metroul. Trebuie să faci 20 de noduri care trec printre case, trebuie să expropriezi terenuri, trebuie să faci studii geotehnice, să treci prin Făget, să obții avize de la Mediu pentru a defrișa pădure și să plantezi în altă parte, să faci pasaje ca să poți trece.La Metrou e mai simplu. E subteran”, semnala Boc, în decembrie 2021. CITEȘTE ȘI: Metroul merge mai departe, chiar dacă proiectul centurii ocolitoare a rămas în urmă: „Din păcate, Centura Metropolitană are o întârziere de câteva luni…”Chiar dacă subiectul centurii ocolitoare este o temă acută, iar necesitatea realizării acesteia pentru descongestionarea traficului blocat din municipiul Cluj-Napoca ar fi trebuit să reprezinte o prioritate pentru autorități, administrația locală a reușit să se achite de îndatoririle publice într-un stil ardelenesc: proiectul metroului merge înaintea centurii metropolitane. Motivul întârzierilor – complexitatea lucrărilor„În privința centurii metropolitane, termenul de finalizare a documentației este 31 martie 2022 după care urmează aprobarea la Ministerul Transporturilor și apoi la Guvern pentru a demara procedurile ca în cazul metroului. După aceea va fi realizată licitația de execuție. Am prelungit termenul cu trei luni, la solicitarea proiectanților. Le atrag atenția în modul cel mai elegant și politicos cu putință că vor intra pe lista rușinii dacă termenele pe care și le-au asumat nu le respectă. Eu înțeleg complexitatea proiectului dar ei trebuie să facă din acest proiect o prioritate”, a declarat primarul Emil Boc în conferința susținută la începutul acestei săptămâni. După ce anul trecut, primarul se plângea că nu sunt bani pentru centura metropolitană, acum a ieșit la rampă cu un anunț aparent optimist.„Vestea bună în legătură cu centura este că la sfârșitul lunii decembrie, chiar în ultima zi a anului, a fost aprobat în Guvern planul investițional al infrastructurii de transport 2020 – 2030. Vreau să știți că centura metropolitană este pe locul 3 din 12 proiecte ca prioritizare. Pe primul loc este A1 Timișoara – Aeroport – Traian Vuia,pe poziția 2 este A8 Lețcani Vest – Centura Iași, iar pe 3 este centura metropolitană Cluj-Napoca în privința priorității de finanțare din fonduri europene și naționale”, a adăugat edilul Emil Boc. Din păcate, centura metropolitană are o întârziere de câteva luni față de metrou, cu toate că proiectul pentru metrou a fost început după proiectul centurii metropolitane. Abia la finalul lui Octombrie 2021 proiectanții studiului de fezabilitate pentru proiectul centurii ocolitoare a Clujului anunțau depunerea la Agenţia de Protecţie a Mediului Cluj studiile aferente etapei de obţinere a Acordului de Mediu.«Lista rușinii» nu e o rușineÎn repetate rânduri, edilul Emil Boc aduce în discuție «lista rușinii» – o foaie electronică unde firmele cu care Primăria Cluj-Napoca colaborează pentru realizarea diverselor obiective din oraș, precum modernizarea parcurilor, realizarea de noi spații sportive, întreținerea și reabilitarea corpurilor de clădiri aferente instituțiilor de învățământ preuniversitar din oraș etc riscă să fie înregistrate din cauza nerespectării termenilor contractuali stabiliți. La Terenuri, Turnul Pompierilor, Parcul Ștefan cel Mare, Podul Porțelanului, Parcul Feroviarilor, drumul de acces în Lomb sunt doar câteva din șantierele care sunt în întârziere, dar cu toate acestea nu apar pe așa zisa Lista Rușinii, pe care a inventat-o Emil Boc pentru, chipurile, firmele care nu își respectă termenele de realizare a lucrărilor.CITEȘTE ȘI: LISTA RUȘINII lui Boc e degeaba! Doar o firmă apare cu întârzieri foarte mari la lucrări, deși lista trebuie să fie mult mai lungăPe acea listă se află acum o singură asociere, condusă de SC RHEINBRUCKE SRL Timișoara, care are trei contracte cu întârziere de sute de zile. Toate cele trei contracte au fost reziliate. (Detalii AICI).Întârzierea proiectului centurii metropolitane este una reală, însă așa-numita listă a rușinii pare să rămână o glumă a administrației clujene.  

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom