Connect with us

Prin Oras

CLUJANA zace în frig, după ce furnizorul de gaz a solicitat plata datoriilor restante în plină iarnă: „Situația e neplăcută, stăm în frig, cu șubele pe noi. Au ales prost momentul…”

Alex Campian

Published

on

CLUJANA zace în frig, după ce furnizorul de gaz a solicitat plata datoriilor restante în plină iarnă: „Situația e neplăcută, stăm în frig, cu șubele pe noi. Au ales prost momentul...”

În plină iarnă, Clujana a rămas fără gaz. Furnizorul Eon Gaz a sistat livrarea, din cauza datoriilor istorice, preluate de conducerea fabricii încă din perioada insolvenței, mai 2020, după starea de urgență, impusă de Guvernul PNL-ist. Instalațiile pot crăpa oricând. Angajații stau cu șubele pe ei. CITEȘTE ȘI: Un destin numit Clujana„Da, s-a tăiat ieri (marți – n.red.) gazul la Clujana. Este vorba de niște datorii. Când am preluat eu, în mai 2020, erau în jur de 70.000 după ieșirea din insolvență. Datoriile existau, le-am mai plătit din ce am avut, întrucât firma avea 4000 de lei în cont după ieșirea din insolvență. Ceea ce s-a consumat lunar, am plătit. Am mai explicat că nu avem cum să plătim datoria din urmă, era un efort financiar și am preferat să pot plăti angajații, decât să plătim datoriile istorice, să zic așa. Și așa ne-am trezit ieri că ne-au tăiat gazul. Acum, nu am avut posibilitatea de a plăti odată o sumă de 70.000-80.000 de lei, cât au dânșii (EoN Gaz) pretenția”, a explicat directorul Clujana, Călin Oancea, pentru Ziar de Cluj.Au ales un moment prost„Spațiile pe care le deținem sunt ale Consiliului Județean, de facto, încă din 2018, nu sunt ale noastre. Oricum, a avut loc și un proces de evacuare, în iunie-iulie ne-au dat în judecată pe baza contractului din 2018.Momentan avem un ordin de evacuare, nepus în practică pentru că nu avem unde să ne mutăm, ei fiind acționari majoritari, nu au venit cu soluții, trebuie să ne căutăm singuri spațiu. CITEȘTE ȘI: Fabrica Clujana nu se mai mută în Tetarom. Ce se întâmplă mai departe cu producătorul de încălțăminteDe facto, trebuiau să facă contract direct, pentru că noi nu avem cum să facem contract cu Eon Gaz, pentru că nu avem proprietate pe el. Proprietarul este Consiliul Județean Cluj. De fapt, contractul este pe Clujana, cu Eon Gaz, dar spațiile sunt ale lor. Ar fi două aspecte – și pecuniar, și contractual. Nu pot face contract de gaz pe ceva ce nu am. Când stai în chirie undeva, nu poți face contract cu furnizorul de gaz, trebuie să-l facă proprietarul”, a explicat directorul Călin Oancea. Activitatea Clujana, periclitată în plină iarnă„Bineînțeles că activitatea este periclitată. Stăm cu șube pe noi”, a completat acesta. Este nevoie de intervenția Consiliului Județean Cluj, proprietarul spațiilor.„Noi am solicitat să se treacă toate utilitățile, în mod normal, sunt proprietari de spații, și curentul ar trebui, gazul apa… Toate contractele sunt pe Clujana, momentan.Dar singura chestie unde am rămas cu restanțe a fost Eon Gaz, pentru că erau foarte mari.Efectiv, nu am avut de unde. Erau chestii mai urgente. Noi trebuie să aprovizionăm cu piele, să facem pantofi, să plătim oamenii, să dăm salariile la zi. În mai 2020, la ieșirea din starea de urgență, datoriile erau la 78.000 de lei. Atunci am achitat câteva luni, după care, întrucât dânșii aveau pretenția să plătim tot – eu nu am avut de unde, nu e vorba de voință, e vorba de putință.Noi, pe datoriile din perioada insolvenței, am făcut solicitare către Consiliul Județean, pentru că erau mai multe datorii cu care am preluat firma, nu era vorba numai de gaz. Plăteam gazul, nu puteam plăti oamenii”, a explicat Călin Oancea.Cum poate fi soluționată situația?„Rezolvarea ar consta în clemență – să facem o eșalonare cu cei de la Eon Gaz, sau să facă Consiliul Județean contract, direct. Și dacă aș vrea să fac un nou contract cu Eon Gaz, noi nu putem face dovada de spațiu. Am făcut solicitarea înainte să se întâmple această situație. De când am avut procesul de evacuare cu Consiliul Județean, din mai-iunie, am solicitat trecerea utilităților pe proprietarul de drept. Inclusiv instanța a decis că spațiile în care ne desfășurăm activitatea sunt ale Consiliului Județean. În perspectivă, instalația va îngheța, halele, tot ce avem aici. Nu e vorba de factorul uman. Omul mai pune o haină pe el, o lună…Puteau să ne mai lase o lună. Asta mă doare pe mine – după cum au așteptat doi ani de zile, mai puteau aștepta 1 lună, până ieșeam din iarnă. Iar pe timpul verii, cât consumul nu mai era atât de mare la gaz, încercam să rezolvăm, fie eșalonam, fie treceam contractul pe Consiliul Județean, proprietarul de drept. Da, mi se pare că momentul a fost ales foarte prost. Acum când e frigul mai mare. Puteau să ni-l închidă anul trecut în august, când nu era problemă și atunci, până la începerea sezonului de iarnă încercam să rezolvăm problema. O soluție urgentă ar fi – sau obținem clemența lor, a celor de la Eon Gaz, până facem contractul de gaz pe Consiliul Județean Cluj, care, oricum, se va face. Nu avem încotro. Situația e neplăcută, stăm în frig. Hai să zicem că birourile le mai încălzim, dar halele și restul? Plus, dacă e mins 10-12 grade, îngheață toată instalația. Înțeleg, datoriile sunt datorii. Doar că momentul a fost ales prost”, consideră directorul Clujana, Călin Oancea.    Ziar de Cluj va reveni și cu o reacție din partea Consiliului Județean Cluj pe seama acestui subiect.      sursa foto: zcj.ro

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom