Connect with us

Administratie

Spectacol Exclusiv: Imagini Debutante ale Aquaparkului Viitorului din Cluj! O Oază de Bazine, Tobogane și Plaje Inundate, Inclusiv un Baby Pool pentru 3.000 de Vizitatori pe Zi!

Anamaria Ioana

Published

on

Noi imagini exclusive cu viitorul aquapark din Cluj! Primele imagini și planuri ale mult așteptatului aquapark din Cluj. Acestea vin în urma prezentării la finalul săptămânii trecute a planurilor și informațiilor certe din Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al proiectului.

Astăzi, suntem încântați să vă aducem în premieră vizualizări ale viitorului ștrand care va fi construit pe amplasamentul celui de la „Sun”, din cartierul Grigorescu. Randările au fost realizate de către proiectantul lucrării, oferindu-ne o perspectivă captivantă asupra a ceea ce va deveni o destinație de relaxare și distracție de top în orașul nostru.

Așa cum am menționat anterior, proiectul mult așteptat al aquapark-ului din Cluj începe să prindă contur. Forma preliminară a Planului Urbanistic Zonal (PUZ) este finalizată și se pregătește să intre în faza de consultare publică. După această etapă crucială, urmează obținerea avizelor necesare conform certificatului de urbanism. Ulterior, forma finală a documentației PUZ va fi supusă dezbaterii în cadrul Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (CTATU), în vederea emiterii avizului arhitectului șef. Acest progres reprezintă un pas semnificativ spre realizarea acestei importante infrastructuri recreative pentru comunitatea noastră.

Aquapark-ul viitorului din Cluj va fi alcătuit dintr-un complex de bazine acoperite, concepute pentru a funcționa pe tot parcursul anului, indiferent de sezon. Printre facilități se vor regăsi un bazin interior dotat cu jeturi de hidromasaj, un baby pool dedicat celor mici, o plajă inundată animată de jocuri de tip „Spray Action”, precum și un bazin cu tobogane variate, adaptate diferitelor categorii de vârstă. Acest ansamblu diversificat promite să ofere experiențe recreative memorabile pentru întreaga familie, indiferent de preferințele sau vârstele membrilor acesteia.
Suprafața terenului destinat construcției viitorului aquapark este de 51.186 de metri pătrați, echivalentul a puțin peste 5 hectare. Această extindere va transforma actualul ștrand Grigorescu într-o destinație recreativă mai amplă și modernă. În prezent, terenul are o utilizare definită ca fiind de “curți construcții”. Situat în partea de vest a intravilanului municipiului Cluj-Napoca, pe malul râului Someș, acest teren promite să devină un punct central al activităților de agrement și relaxare pentru locuitorii și vizitatorii orașului.
În prezent, pe amplasamentul actual se găsesc două terenuri de sport, precum și Bazinul Olimpic Grigorescu. Mai există alte două piscine amenajate, însă nefuncționale de ani buni. De asemenea, un teren se află în proprietatea municipiului, cu destinație încă neclară.

“AQUAPARK ȘTRAND GRIGORESCU CLUJ-NAPOCA” va fi construit conform următoarelor specificații:

  1. Corpul clădirii principale va include:
    • Recepție / Casă de bilete;
    • Vestiar, dimensionat adecvat numărului de vizitatori;
    • Birouri și spații administrative;
    • Spații comerciale;
    • Zone de alimentație publică, inclusiv un restaurant „a la carte” și o zonă de „food court”;
    • Grupuri sanitare separate pentru femei (prevăzute cu salon “Mama și copilul”), bărbați și persoane cu dizabilități, respectând capacitatea complexului și normele sanitare în vigoare pentru astfel de obiective;
    • Ansamblu de bazine acoperite care să funcționeze pe tot parcursul anului, inclusiv:
      • Zona Family & Kids – cu un bazin interior dotat cu jeturi de hidromasaj, baby pool, plajă inundată cu jocuri de tip „Spray Action” și un bazin cu tobogane adaptate diferitelor categorii de vârstă;
      • Spații pentru șezlonguri, dimensionate corespunzător numărului de utilizatori; adâncimea apei va fi ajustată în funcție de destinația și specificul fiecărui bazin, în conformitate cu prevederile legale;
        • Punct de prim ajutor;
        • Spații anexe;
        • Spații tehnice asociate;
        • Parcări dedicate personalului angajat și fluxurilor de vizitatori, dimensionate corespunzător;
        • Stații de reîncărcare pentru vehicule electrice, amplasate în zona destinată parcărilor și accesibile vizitatorilor. 

Aceste facilități promit să ofere o experiență completă și confortabilă pentru toți cei care vor vizita noul aquapark din Cluj-Napoca.

Capacitatea pe care noul ștrand ar putea să o deservescă zilnic este de aproximativ 3.000 de persoane. Suprafața complexului destinată activităților sportive, agrementului și spațiilor verzi va fi de aproximativ 51.186 de metri pătrați. În timpul sezonului estival, complexul va putea găzdui un număr estimat de 3.000 de vizitatori pe zi, dintre care 800 de persoane vor fi în interior și 2.200 de persoane în exterior. Aceste cifre reflectă capacitățile extinse ale noului ștrand și promit să ofere o experiență memorabilă pentru toți cei care îl vor vizita.

Conform proiectului, sunt propuse 249 de locuri de parcare, toate situate la subsol. Potrivit documentației, amenajările exterioare vor include zone de joacă pentru copii, structurate pe categorii de vârstă și tematici atractive, precum și zone destinate adulților, inclusiv o zonă de fitness în aer liber.

În plus, proiectul propune o parcare subterană cu două niveluri, amplasată sub clădirea de acces. Aceasta va oferi un total de 249 de locuri de parcare, asigurând astfel suficiente facilități de parcare pentru vizitatorii complexului.

Conform documentației proiectantului, se afirmă:

“Investiția propusă urmărește să aducă plus valoare zonei, prin revitalizarea unui obiectiv de agrement important pentru locuitorii orașului, care la momentul actual se află într-o stare de degradare. Propunerea are în vedere dezvoltarea unui obiectiv care să servească atât locuitorilor zonei cât și turiștilor, devenind astfel deopotrivă un obiectiv economic care să genereze venituri la bugetul local. Aquapark-ul va avea un impact pozitiv asupra pieței forței de muncă întrucât va genera locuri de muncă temporare, pe perioada de realizare a investiției, și permanente în momentul operării acestuia.”

Valoarea estimată a proiectului se situează între 20 și 40 de milioane de euro. Această sumă reflectă bugetul necesar pentru dezvoltarea unui obiectiv similar, având în vedere suprafața și facilitățile propuse. Potrivit proiectantului, finanțarea investiției va proveni din fonduri ale bugetului local.

Potrivit proiectantului, în partea nordică a terenului care a condus la elaborarea acestui Plan Urbanistic Zonal (PUZ), prezența râului Someș impune necesitatea unei zone de protecție cu lățimea de 15 metri. Această zonă de protecție afectează terenul pe o suprafață de aproximativ 3.752 de metri pătrați.

Conform Planului Urbanistic Zonal (PUZ), proiectul va include spații de acces public în afara incintei împrejmuite, care vor include zone de parcare, platforme pavele etc. De asemenea, se vor prevedea accesuri de serviciu pentru colectarea deșeurilor și pentru facilitarea accesului mijloacelor de stingere a incendiilor.

 

Propunerea proiectantului vizează extinderea spațiului verde în cadrul ansamblului aquaparkului. Astfel, conform planului, suprafața totală de spațiu verde propusă este de 35.517 metri pătrați. Aceasta reprezintă o creștere de 2% față de suprafața verde actuală, în prezent însumând 34.521 metri pătrați. Această inițiativă implică adăugarea unei suprafețe de aproximativ 997 metri pătrați de spațiu verde, contribuind semnificativ la dezvoltarea zonei într-un mod sustenabil.

Responsabilii de proiectare includ s.c. AE Development s.r.l. în calitate de proiectant general și biroul Agorapolis din București ca proiectant de specialitate. Aceștia colaborează pentru a realiza planuri care să îmbunătățească calitatea mediului înconjurător și să ofere beneficii durabile comunității locale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Administratie

Cluj-Napoca interzice fumatul în parcuri, stații și baze sportive. Amenzi până la 500 lei

Alex Campian

Published

on

Fumat interzis în parcuri, stații și baze sportive din Cluj-Napoca

De astăzi, 13 august, în Cluj-Napoca intră în vigoare o măsură importantă pentru sănătatea publică: fumatul este interzis în parcuri, stații de transport și baze sportive aflate în subordinea Primăriei. Regulile se aplică nu doar țigărilor clasice, ci și țigărilor electronice și dispozitivelor de tutun încălzit.

Hotărârea Consiliului Local, adoptată în luna mai, a intrat în vigoare după 90 de zile de campanie de informare și montare a indicatoarelor în spațiile vizate.

Excepții: la evenimente în aer liber cu aprobare oficială, fumatul va fi permis doar în zone special amenajate, marcate clar de organizatori. În parcuri și baze sportive, Primăria va amplasa spații dedicate fumătorilor.

Amenzi: Poliția Locală Cluj-Napoca va patrula în zonele interzise, iar amenzile pentru nerespectarea regulilor sunt cuprinse între 100 și 500 de lei.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Metroul din Cluj intră în faza subterană: au început lucrările la puțul de lansare pentru TBM-uri

Alex Campian

Published

on

metrou Cluj, lucrări subterane

Metroul din Cluj intră în faza subterană: lucrări la 24 de metri adâncime

Luni, 11 august 2025, au început lucrările pentru construcția puțului de lansare al mașinilor de forat tuneluri (TBM – Tunnel Boring Machine) din cadrul proiectului metroului din Cluj. Structura este amplasată în zona stației Teilor, în comuna Florești, și va deservi două TBM-uri, câte una pentru fiecare galerie paralelă a magistralei.

Conform autorităților, puțul de lansare va avea dimensiuni de aproximativ 35 x 19 metri și o adâncime de până la 24 de metri. Mașinile de forat, fiecare cu componente de până la 120 de tone, vor fi coborâte și asamblate în subteran, urmând să realizeze tunelurile circulare ale metroului.

Lucrările sunt parte a Magistralei I de metrou, o linie de peste 21 km cu 19 stații subterane și un depou suprateran. Proiectul este finanțat din surse europene, buget național și certificate verzi, având contractul de finanțare asigurat până în 2031.

Reprezentanții constructorilor și ai administrației locale subliniază complexitatea procesului, care implică peste 150 de ingineri și proiectanți și coordonarea simultană a mai multor șantiere de stații și tuneluri. Finalizarea puțului de lansare este estimată pentru toamna acestui an, moment în care vor începe efectiv lucrările de forare.

Proiectul este considerat unul dintre cele mai importante din infrastructura urbană a României, având ca obiectiv îmbunătățirea mobilității în Cluj-Napoca și zona metropolitană prin reducerea traficului de suprafață și scăderea emisiilor poluante.

Randare stație de metrou Cluj-Napoca

foto:Bianca PREDA – monitorulcj.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom