Angajatorii par să fie reticenți în a angaja proaspeții absolvenți de facultate, preferând în schimb să atragă profesioniști cu mai multă experiență, chiar cu costuri suplimentare. Potrivit unui sondaj realizat de revista online Intelligent, 39% dintre angajatori evită să angajeze absolvenți de colegiu în favoarea candidaților mai în vârstă, pentru posturile pentru care aceștia sunt eligibili.
Cercetarea, care s-a bazat pe interviuri cu 800 de manageri, directori și executivi implicați în procesele de recrutare, a fost efectuată în decembrie și a adus la lumină motivul din spatele acestei preferințe. Potrivit Business Insider, unul dintre motivele principale este că tinerii profesioniști nu reușesc să impresioneze managerii de recrutare în timpul interviurilor de angajare.
Peste jumătate dintre angajatori au menționat că recruții tineri întâmpină dificultăți în a menține contactul vizual în timpul interviului, iar 50% au afirmat că aceștia au cerut compensații nerezonabile. Aproape jumătate dintre manageri au observat apariția la interviu într-o ținută nepotrivită, iar 20% au raportat că unii tineri au venit însoțiți de un părinte.
În încercarea de a atrage profesioniști mai în vârstă, angajatorii adoptă diverse tactici. Conform sondajului, 60% oferă mai multe beneficii, 59% oferă salarii mai mari, 48% oferă posibilități de lucru la distanță sau hibrid, iar 46% sunt dispuși să angajeze candidați supra-calificați.
Profesioniștii tineri par să aibă o reputație dificilă în mediul de lucru. Aproape doi din trei angajatori cred că absolvenții recenți de facultate se consideră îndreptățiți și nu pot gestiona volumul de muncă. Sondajul arată că 58% dintre acești angajatori susțin că tinerii se supără prea ușor și nu sunt pregătiți pentru piața muncii, evidențiind incapacitatea de a primi feedback și abilități slabe de comunicare.
Cu intrarea pe piața muncii a Generației Z în număr tot mai mare în ultimii ani, preocupările angajatorilor cu privire la adaptabilitatea acestora la viața corporativă au crescut. Companii de prestigiu precum PWC, Deloitte și KPMG au constatat că absolvenții din Generația Z au dificultăți în exercitarea unor abilități de bază, cum ar fi comunicarea și eticheta de birou. Ca răspuns, aceste companii au implementat cursuri suplimentare pentru abilități precum trimiterea e-mailurilor, hainele purtate la birou și lucrul în echipă.