Connect with us

Social

Tudor Cîrje, vinovat de accidentul în care a murit Gabriela Ripan, scapă de acuzația de omor pentru că e vitezoman și abil la volan

Stefan Petre

Published

on

Tudor Cîrje, vinovat de accidentul în care a murit Gabriela Ripan, scapă de acuzația de omor pentru că e vitezoman și abil la volan

Tudor Cîrje, tânărul din Cluj vinovat de accidentul în care a murit studenta Gabriela Ripan, a scăpat de acuzația de omor cu intenție indirectă și va fi cercetat numai pentru ucidere din culpă. Diferența este semnificativă. Omul cu intenție indirectă se pedepsește de la 10 la 20 de ani, iar uciderea din culpă de la 2 la 7 ani. Accidentul produs de Tudor Cîrje a avut loc în 2019, între Gilău și Florești. Inițial, la Tribunalul Cluj, acesta a fost condamnat la 2 ani și 6 luni de închisoare cu executare, dar familia Gabrielei Rîpan a făcut apel împotriva acestei sentințe, pe care o consideră blândă. Familia victimei a cerut încadrarea faptei în omor cu intenție indirectă.
Avocatul familiei victimei a pledat pentru încadrarea juridică în omor cu intenție indirectă. El a depus la dosar nouă decizii în care inculpații care au produs accidente rutiere cu morți au fost condamnați pentru omor, cum este cazul lui Mario Iorgulescu.Avocatul familiei victimei nu a susținut că avem de a face cu un omor cu intenție directă, care ar fi presupus că șoferul ar fi condus nebunește, urmârind să provoace un accident mortal.În schimb, avocatul a invocat un omor cu intenție indirectă, caz în care făptuitorul prevede consecințele acțiunii sale (accidentul mortal) și cu toate că nu le urmărește, acceptă posibilitatea producerii lor. Astfel la intenția indirectă există două rezultate posibile: în cazul nostru, conducerea imprudentă a mașinii de către Tudor Cîrje putea să determine un accident mortal sau cei doi ajunge în siguranță acasă.   Judecătorii de la Curtea de Apel Cluj au respins aceste argumente și au păstrat încadrarea de ucidere din culpă. Completul de judecată arată că deși ”a fost sancţionat contravenţional de 10 ori pentru încălcarea regulilor de circulaţie indică că a condus destul de des autoturisme pe drumurile publice” și că ”lungimea segmentului de drum drept pe care a avut loc accidentul, existenţa unui trafic redus şi caracteristicile autoturismului au permis creşterea vitezei de deplasare”. ”Curtea constată că nu există elemente probatorii din care să se rețină acceptarea de către inculpat a producerii rezultatului nedorit şi care să contureze elementul material al tipicității obiective al faptei de omor cu intenţie indirectă, fiind relevate însă împrejurări care au fost apreciate de inculpatul Cîrje Tudor Ştefan în mod eronat, câtă vreme rezultatul neacceptat s-a produs.Astfel, este adevărat că inculpatul a obţinut permisul de conducere cu 1 an 5 luni înainte de producerea accidentului, însă această perioadă de timp – singură – nu poate duce la concluzia ca fiind insuficientă pentru acumularea unei oarecare experienţe în a conduce autovehicule. Chiar şi faptul că în acest interval inculpatul a fost sancţionat contravenţional de 10 ori pentru încălcarea regulilor de circulaţie indică că a condus destul de des autoturisme pe drumurile publice. Numărul şi tipul abaterilor contravenţionale constatate anterior indică un stil de a conduce caracterizat prin viteză, prin nerespectarea semnelor de circulaţie sau chiar neglijenţă pentru propria siguranţă (lipsa centurii de siguranţă) – caracteristic mai ales conducătorilor auto tineri.Tipul şi caracteristicile maşinii implicate în accident au fost cunoscute inculpatului şi importante în alegerea maşinii cu care să fie efectuată deplasarea având în vedere condiţiile meteo, iar faptul că a pilotat autovehicolul pe o anumită distanţă în noaptea respectivă (Turda-Cluj-Floreşti-Tarniţa-Gilău) a permis acomodarea cu acesta şi testarea capacităţilor lui, aspect care reiese inclusiv din variaţia vitezei de deplasare pe aceste sectoare de drum.Lungimea segmentului de drum drept pe care a avut loc accidentul, existenţa unui trafic redus şi caracteristicile autoturismului au permis creşterea vitezei de deplasare, carosabilul fiind umed, fără a fi acoperit de zăpadă sau polei ca urmare a temperaturii aflată la limita îngheţului, dar şi a efectuării lucrărilor de întreţinere”, precizează instanța, conform Clujust.ro.Cîrje conducea cu viteză mare, având 54 km/h peste viteza admisă, depășind un autoturism. Instanța a spus că nu se confirmă nici că Tudor Cîrje era drogat, așa cum a arătat inițial testul făcut la UPU Cluj, acesta fiind infirmat de analizele făcute ulterior. Cu toate acestea, Tudor Cîrje a fost prins în 2023 de procurori cu 800 de grame de canabis, pe care voia să le vândă. La percheziționarea mașinii acestuia s-au mai găsit încă 40 de kilograme de droguri.

Source link

Facebook Comments Box

Social

Jocurile de noroc, interzise în localitățile cu mai puțin de 15.000 de locuitori

Dani Muresan

Published

on

PNL și PSD au propus inițial un proiect ambițios pentru interzicerea jocurilor de noroc în toate localitățile, însă acesta a suferit modificări semnificative pe parcursul procesului legislativ. Astfel, legea adoptată în plenul Camerei Deputaților permite jocurile de noroc doar în localitățile cu mai mult de 15.000 de locuitori, într-o variantă considerabil mai slabă decât cea inițială. Această formă mai subțire a legii a fost aprobată cu 243 de voturi “pentru”, patru abțineri și lipsa votului a doi deputați.

Potrivit proiectului adoptat, spațiile comerciale care găzduiesc jocuri de noroc, în special cele cu aparate de tip slot machine, trebuie să fie situate în unități administrativ-teritoriale cu o populație de peste 15.000 de locuitori. Operatorii care nu respectă aceste reguli se vor confrunta cu amenzi considerabile, între 10.000 și 200.000 de lei.

Această modificare legislativă a stârnit reacții din partea opoziției, care acuză un presupus “blat” între coaliția de guvernare și industria jocurilor de noroc. Cu toate acestea, susținătorii legii afirmă că este un pas important pentru a proteja comunitățile mai mici de efectele negative ale jocurilor de noroc.

În contextul acestei decizii, în județul Cluj, cele cinci municipii – Cluj-Napoca, Turda, Câmpia Turzii, Gherla și Dej – precum și comunele Florești și Apahida, care depășesc pragul de 15.000 de locuitori, vor putea continua să găzduiască aceste activități de divertisment.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Ziua Internațională a Animalelor Fără Stăpân: Adoptă un câine din Cluj-Napoca și fii parte din schimbare!

Stefania Heinz

Published

on

“Ziua Internațională a Animalelor Fără Stăpân: Adopții și Acțiuni la Cluj-Napoca”

Primăria Municipiului Cluj-Napoca, în colaborare cu Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca, marchează Ziua Internațională a Animalelor Fără Stăpân, sărbătorită în data de 4 aprilie, printr-o serie de inițiative menite să promoveze adopțiile de câini fără stăpân.

Edilul Emil Boc subliniază faptul că, la Cluj-Napoca, politica privind câinii fără stăpân este una umană, neadoptându-se măsuri de eutanasie, iar la centrul de adăpost de pe strada Bobâlnei se asigură îngrijirea a sute de câini care așteaptă o nouă familie. Procesul de adopție este gratuit și deschis tuturor celor interesați.

Locuitorii Clujului sunt invitați să participe la Centrul de Tratare și Întreținere Câini fără Stăpân și Animale Abandonate de pe strada Bobâlnei nr. 65, în cadrul unui eveniment care se va desfășura pe parcursul a două zile.

Programul acțiunii este următorul:

  • Joi, 4 aprilie 2024, între orele 10:00 și 20:00
  • Sâmbătă, 6 aprilie 2024, între orele 10:00 și 14:00

Evenimentul va include participarea unor organizații implicate în protecția animalelor, precum și asistență din partea medicilor veterinari ai centrului, care vor oferi sfaturi și informații referitoare la îngrijirea animalelor.

Documentele necesare pentru adopție includ:

  • Act de identitate (carte de identitate / pașaport)
  • Act de proprietate pentru spațiul destinat animalului (CF / contract de vânzare-cumpărare / dovadă a plății impozitului)
  • Adeverință de angajat sau cupon de pensie / dovadă a oricărei alte surse de venit.

Anul trecut, aproape 300 de câini vagabonzi au fost capturați la Cluj-Napoca, iar 90% dintre aceștia au fost deja adoptați, reflectând un interes crescut din partea comunității pentru aceste animale

nevoiase.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Incident scandalos la Mega Image din Cluj: Garanția pe ambalaje ignorată, tinerii trimiși la plimbare cu sticle și PET-uri

Stefan Petre

Published

on

Sistemul de Garanție Returnare (SGR), impus obligatoriu în toate magazinele din România, pare a fi o glumă proastă în practică. Numeroase plângeri au fost înregistrate, evidențiind faptul că nu toate magazinele preiau PET-urile și sticlele marcate cu semnul “Ambalaj cu garanție”, iar acest lucru continuă să fie o problemă nerezolvată.

Recent, un incident de acest fel a fost observat de un reporter de la Știri de Cluj, pe strada Regele Ferdinand, la un magazin Mega Image. Doi tineri au ajuns la casă cu două plase pline cu PET-uri și sticle, însă angajații au reacționat iritat când au fost întrebați despre procedura de returnare a ambalajelor. Un agent de pază a intervenit amabil și a solicitat ajutorul unui angajat pentru a ghida cei doi tineri, care doreau să afle în care dintre cele două containere să introducă ambalajele.

Cu toate acestea, persoana de la casă a declarat că nu are timp, în timp ce o colegă de pe rafturi le-a comunicat ferm că nu vor prelua ambalajele și i-a trimis să încerce la alt magazin. “Nu le preluăm”, a fost răspunsul scurt, fără a oferi alte explicații.

Tinerii ne-au mărturisit că au cumpărat produsele de la Mega Image și au încercat să returneze ambalajele și la magazinul de pe strada Eroilor, unde au primit aceeași reacție dezamăgitoare. De la magazinul de pe Regele Ferdinand au fost trimiși la Carrefour, în zona centrală, cu speranța că acolo vor reuși să returneze ambalajele.

SGR, sistemul de garanție-returnare, presupune reținerea unei garanții de 50 de bani pentru orice ambalaj de băutură achiziționată, sumă ce urmează să fie restituită consumatorilor imediat ce ambalajele folosite sunt returnate în orice magazin din România. Cu toate acestea, se pare că unităților mici nu le este profitabil să gestioneze aceste ambalaje și, prin urmare, refuză să le preia. Această situație ridică întrebări serioase cu privire la eficacitatea și aplicabilitatea reală a sistemului SGR în practică.

Sursa foto: StirideCluj.ro

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite