Connect with us

Economie

În Cluj-Napoca, prețul locuințelor va crește în 2020. Cine cumpără și din ce bani

Calin Roman

Published

on

Agenții imobiliari atrag atenția că, în 2020, preţul locuinţelor va continua să crească.

În Cluj-Napoca, de la 1.450 de euro pe metrul pătrat, cei care-şi caută locuinţe au ajuns să plătească în medie şi 1.700 de euro, în București preţul mediu a crescut de la 1.382 de euro, la 1.413 euro.

Din august, la noi (în Cluj-Napoca -n.r.) au crescut gradual, dacă media era undeva la 1.450 de euro metrul pătrat atunci, acum suntem undeva spre 1.700 şi credem că dacă lucrurile vor ţine tot aşa, va creşte. Faptul că dobânzile bancare nu te încurajează să îţi ţii banii pe care îi ai, ci să îi investeşti este un impuls pentru piaţă şi este motivul pentru care mulţi oameni cumpără ca să fie banii investiţi şi să genereze valoare. Chiria întotdeauna va fi mai mare decât dobânda pe care o încasează ei pentru suma respectivă de bani, iar banii investiţi nu sunt pierduţi văzând cât costă activele în Cluj. Am vândut în ultimele trei luni 70 şi mai avem 18 apartamente. O categorie mare sunt investitorii care au bani lichizi şi pot să genereze mai mulţi bani cu ei, iar cealaltă categorie sunt tinerii proaspeţi căsătoriţi, tinerii profesionişti din noile industrii. Acestea sunt cele două categorii de cumpărători”, a declarat Vlad Buzoianu, dezvoltator imobiliar.

Vor creşte preţul apartamentelor din Cluj în 2020. Îmi doresc să crească nu mai mult decât veniturile populaţiei şi nu mai mult decât ritmul normal al economiei, să nu ajungem într-o zonă de bulă. În continuare, Clujul este cel mai scump oraş din România, avem un preţ mediu raportat la ultimul trimestru din 2019 de peste 1.500 de euro, în medie, pe când în Bucureşti, avem 1.300 pe metru. Acest lucru este datorat cererii foarte mari care există în Cluj, mai mare decât în Bucureşti“, a spus Adrian Vasiu, agent imobiliar.

Analiștii nu cred că ce vedem acum în piață se compară cu ceea ce s-a întâmplat în 2008, an după care a urmat criza.

În zona imobiliară atât în ţară cât mai ales în zona Clujului presiunea din partea cererii este una ridicată. De asemenea, evoluţiile economice, conjunctura economică pozitivă din ultima perioadă, tradusă în creşteri salariale, creşteri de venituri, în creditare mai facilă, face de asemenea ca preţul să crească. Putem spune că fenomenul nu este unul negativ, este unul pozitiv în general. De asemenea comparând cu fenomenul de dinainte de 2008, constatăm că dinamica sau ritmul de creştere al salariilor este mai ridicat în acest moment faţă de atunci în comparaţie cu ritmul de creştere al preţurilor. Din acest punct de vedere accesul la piaţa imobiliară este unul mai facil ca acum 10-12 ani“, a declarat Liviu Deceanu, economist, citat de Mediafax.

Source Link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Economie

Proprietarii care închiriază locuințe, obligați să aibă casă de marcat din 2026

Alex Campian

Published

on

Proprietari care închiriază apartamente sau camere vor avea casă de marcat din 2026

Începând cu anul 2026, toți proprietarii care închiriază apartamente, garsoniere sau camere – fie în regim hotelier, fie pentru perioade mai lungi de 30 de zile – vor fi obligați să dețină casă de marcat și să elibereze bon fiscal chiriașilor.

Cine intră sub incidența noii legi?

  • Cei care închiriază o locuință sau doar o cameră pentru câteva zile ori mai multe luni consecutive aceleași persoane.

  • Cei care închiriază în regim hotelier (1–7 nopți sau mai mult).

Impozitare diferențiată

De anul viitor, impozitele vor fi diferențiate:

  • Proprietarii cu 1–5 camere vor avea un nivel de impozitare;

  • Cei cu peste 7 camere vor avea un alt nivel de impozitare.

Toate veniturile trebuie declarate la ANAF, iar impozitul va fi aplicat corespunzător. În prezent, impozitul este de 10%, dar acesta urmează să fie ajustat.

Facebook Comments Box

Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Economie

25 de Ani de Povești Urbane cu IULIUS – Cum s-au Transformat Orașele în Scene pline de noi Experiențe

Alex Campian

Published

on

Acum 25 de ani, la Iași se deschidea primul mall din afara Capitalei. Era începutul unei povești care avea să schimbe felul în care oamenii se întâlnesc, se distrează și creează amintiri. Astăzi, rețeaua IULIUS înseamnă opt proiecte regionale, peste 1.000 de branduri, 320.000 mp de retail și mai mult de 73 de milioane de vizite anual. Dar dincolo de cifre, IULIUS înseamnă viață urbană, cultură, artă și emoție.

De la Shopping la Comunitate

Palas Iași, Iulius Town Timișoara, Iulius Mall Cluj și Suceava nu sunt doar centre comerciale – sunt locuri care prind viață: grădini care vibrează sub ritmul orchestrelor vara, patinoare pline iarna, scene de festival, piețe cu târguri de Crăciun, săli unde arta imersivă se întâlnește cu tehnologia. Aici, fiecare vizită devine o experiență: un concert ascultat sub stele, o expoziție care îți aprinde curiozitatea, o seară de film în aer liber cu prietenii.

Evenimente Care Rămân în Istorie

În Iași, Romanian Creative Week, Campionatul Mondial de eSports și concertele „Cei trei tenori ieșeni” sunt deja repere culturale. La Timișoara, Timișoara Fashion Week și Check Art Festival adună comunitatea în grădinile Iulius Town. În Cluj, Movie Nights și Transylvania Coffee Fest au devenit tradiții urbane, iar la Suceava, festivalurile caritabile și târgurile „Produs în Bucovina” scriu povești locale.

Privind Spre Următorul Capitol

„Experiențele sunt parte din semnătura noastră”, spune Roxana Cruceanu, Group Event Manager IULIUS. „Nu ne dorim doar vizitatori, ci oameni care se întorc pentru că aici trăiesc momente cu adevărat speciale.” Iar povestea continuă: RIVUS, viitorul proiect din Cluj, va aduce primul centru de arte performative din oraș și noi spații dedicate culturii și comunității.

Ce Urmează în Rețeaua IULIUS

În această toamnă, grădinile și mall-urile IULIUS vor găzdui concerte multisenzoriale, expoziții de dinozauri și artă interactivă, festivaluri culinare, ateliere pentru copii și seri de film în aer liber în Iași, Timișoara, Cluj și Suceava.

Facebook Comments Box

Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Economie

Vinci Energies intră puternic în Cluj: preia EnergoBit într-o tranzacție estimată la peste 100 milioane euro

Alex Campian

Published

on

Logo-urile Vinci Energies și EnergoBit, simbolizând o tranzacție de peste 100 milioane euro

Clujul devine epicentrul unei tranzacții majore din sectorul energetic: grupul francez Vinci Energies, cu o prezență globală în peste 50 de țări, va prelua compania românească EnergoBit, unul dintre liderii locali în infrastructură electrică. Valoarea acordului depășește 100 milioane euro și marchează un moment-cheie pentru industria energetică românească.


Vinci face o mutare strategică în România

Grupul Vinci Energies, parte a colosului VINCI S.A. – cu o capitalizare bursieră de peste 71 miliarde euro – și-a anunțat oficial intrarea în acționariatul EnergoBit, companie cu sediul central în Cluj-Napoca.

Tranzacția este supusă aprobării autorităților de reglementare și reprezintă o extindere majoră pe piața din Europa de Est, unde Vinci vizează consolidarea rețelelor sale de infrastructură energetică, prin brandul Omexom.


EnergoBit – un actor local cu greutate

Fondată în 1990 de Ștefan Gadola, Peter Pal și Ioan Socea, EnergoBit s-a remarcat prin proiecte strategice în domeniul energetic, de la stații electrice și linii aeriene de transport, până la sisteme de automatizare și monitorizare a rețelelor electrice.

În 2024, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 100 milioane euro și are 825 de angajați în 8 locații din România. În plus, dispune de un atelier specializat în producția de echipamente electrice de medie tensiune – un activ valoros în contextul tranziției energetice.


România, o piață-cheie în planurile Vinci

Prin această preluare, Vinci Energies își dublează practic capacitatea operațională din România, unde este prezentă din 2007 și deține aproximativ 1.500 de angajați. În 2024, veniturile locale ale grupului au depășit 200 milioane euro, dintre care 150 milioane generate de divizia Energies și 50 milioane de Vinci Construction.

Reprezentanții grupului afirmă că România se află „într-un moment critic” pentru dezvoltarea infrastructurii energetice, în contextul investițiilor în energie regenerabilă și digitalizare. Achiziția EnergoBit vine ca un răspuns strategic la aceste nevoi.


Ce urmează pentru piața energetică din România?

Intrarea Vinci Energies în acționariatul EnergoBit poate accelera profesionalizarea și standardizarea pieței, aducând know-how european și investiții în tehnologii moderne. Companiile de distribuție, investitorii în energie regenerabilă și marii consumatori ar putea beneficia de proiecte mai rapide, integrate și sustenabile.

Facebook Comments Box

Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom