Connect with us

Prin Oras

Noul an a început cu vechi probleme – zăpada a surprins și a înfrânt autoritățile publice

Alex Campian

Published

on

Noul an a început cu vechi probleme – zăpada a surprins și a înfrânt autoritățile publice

Duminică dimineața, pentru câteva ore, la Cluj-Napoca a nins abundent, fapt care nu trebuia să ia prin surprindere pe nimeni, în epoca modernă, în care oricine are o aplicație meteo pe telefon.  „Surprinderea” nu este deloc o scuză pentru firmele de salubritate care se ocupă de deszăpezire în Cluj-Napoca, în anul 2020, când prognozele meteorologice există și le sunt puse la dispoziție.În 5 decembrie, Clujul a fost rapid acoperit de zăpadă, în jurul orei 5, după doar o oră de ninsoare, carosabilul devenind alb, desenat gri doar de urmele mașinilor.În zonele mai circulate, cum e Calea Turzii, sau pe străzile din centrul orașului, „deszăpezirea” s-a făcut efectiv de către mașinile personale ale clujenilor – prima deschidea calea, iar celelalte i-o luau pe urme. În cartiere, carosabilul era ca pe câmp, de un alb imaculat.Pe modernizata Calea Turzii, o importantă poartă de intrare în municipiu, se circula cu greu după nici o oră de ninsoare:
Video of Calea Turzii 5 decembrie

Nici la coborâre situația nu era mai „gri”, albul invitând la accidente:
Video of Calea Turzii, inzapezita, 5 decembrie

Și Piața Cipariu era sub zăpadă:
Video of Piața Cipariu sub zăpadă

La fel, Piața Mihai Viteazul:
Video of Piața Mihai Viteazul nedeszăpezită

Iar în Iris, potopul:
Video of Străzile Traian și Oasului

Video of strada Oașului, la alb

Primarul știe, dar degeabaÎn 28 noiembrie 2019, Ziar de Cluj semnala faptul că Emil Boc a început, în ultima perioadă, să vadă că cele două firme de salubrizare, care se ocupă de gunoaie și de deszăpezire de ani de zile în Cluj-Napoca, nu își fac treaba așa cum ar trebui. Desigur că situația nu este nouă, însă acum se pare că s-a trezit și primarul. „Trezirea” însă este inutilă, nu încălzește și nu deszăpezește pe nimeni.„Suntem pregătiți, dar nu sunt mulțumit. Chiar dimineață am avut o ședință operativă pe această temă și pot să vă spun că avem 38 de utilaje gata pregătite de intervenție. Sunt 1850 de tone de sare, 50 de tone de clorură de calciu în depozite. Dar nu sunt mulțumit pentru că, potrivit contractului, Rosal trebuia să aibă 700 de tone de sare și are 250. Ei motivează că sunt cozi acuma la încărcare la salină. Dacă aveai obligația ca azi să ai tonele de sare, trebuia să le ai. Nu mă interesează scuze. Trebuia să înceapă din 15 octombrie, nu să aștepte până pe ultima sută de metri. Mă enervează mentalitatea aceasta, merge și așa. Nu mai merge și așa, merge numai pe lege. Tu aveai obligația din 15 octombrie până în 15 noiembrie să îți asiguri 700 de tone de sare. Ceilalți de la Brantner au 1700 de tone de sare, au mai mult decât trebuie. Pe partea de clorură de calciu, cei de la Rosal au 10 tone de clorură de calciu, față de 100 cât trebuiau să aibă, iar Brantner are 40 de tone față de 100”, a declarat Emil Boc, în 28 noiembrie.A trecut o lună și jumătate de atunci, firmele de salubritate au avut suficient timp să se pregătească de deszăpezire, dar prima zăpadă i-a prins totuși pe nepregătite. Dacă în Centru și pe Calea Turzii, în pantă, nu s-a deszăpezit deloc, înseamnă că nu s-a deszăpezit deloc. Cartierele au fost total abandonate de serviciile publice care ar trebui să le asigure clujenilor plătitori de taxe siguranța în trafic și posibilitatea de deplasare.În față la Iulius Mall, călătorii împingeau ieri autobuzul modern, mov, probabil electric și smart, blocat prostește în nămeți, după cum a semnalat un clujean pe o pagină de Facebook:Lipsa utilajelor din cartiere a fost remarcată și de alți clujeni:Pe hârtie, se face. Pe teren, doar „se preface”Conform site-ului oficial al municipalității, „comandamentul central de deszăpezire funcţionează în fiecare an în cadrul Primăriei în perioada 15 noiembrie – 15 martie, activitatea propriu-zisă de deszăpezire desfăşurându-se pe două sectoare în trei grade de urgenţă, iar cei doi operatori care prestează aceste servicii sunt S.C. ROSAL GRUP S.A. (sector I) și COMPANIA DE SALUBRITATE BRANTNER-VERES S.A. (sector II).În total, cele doua firme intervin pe un număr de 678 străzi.Prin activitatea de deszăpezire se asigură înlăturarea zăpezii căzute pe partea carosabilă a arterelor de circulație și combaterea poleiului pe toată perioada sezonului rece.În ce constă activitatea de deszăpezire:- înlăturarea zăpezii de pe partea carosabilă a străzilor cu mijloace mecanizate
– curățarea manuală a zăpezii din piețe și de pe trotuare
– combaterea poleiului prin răspândirea materialelor antiderapante cu mijloace mecanizate și manuale
– evacuarea zăpezii și a gheții rezultate în urma curățirii carosabilului și a trotuarelor
– spargerea lentilelor și podurilor de gheață aparute pe căile de acces.”Așadar, pe site-ul Primăriei nu este scris că „vara nu-i ca iarna”, ci că trebuie înlăturată iarna zăpada de pe carosabil și de pe trotuare, că trebuie combătut poleiul, de care clujenii se plâng degeaba de la începutul sezonului rece.Dacă Primăria și firmele de salubritate și-ar face responsabil treaba, ar câștiga lupta cu zăpada și cu poleiul, iar clujenii ar putea circula în siguranță pe străzile din municipiu. În prezent, însă, suntem și cu banii dați, și înfrânți de orice fulguială.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Noua atracție a iernii la Cluj: „Light Bus”, autobuzul îmbrăcat în lumină, deschide festivalul Lights On Romania 2025

Alex Campian

Published

on

Clujul se pregătește să strălucească din nou, iar cea de-a VIII-a ediție a festivalului Lights On Romania, anunțată între 28 noiembrie și 7 decembrie 2025, vine cu o surpriză spectaculoasă, transmite ziarulfaclia.ro. Pentru prima dată, un autobuz complet „îmbrăcat” în lumină, denumit „Light Bus”, va deveni punctul de atracție al iernii în zona străzii Kogălniceanu.

Festivalul, deja o tradiție pentru clujeni, aduce anul acesta o ediție considerată de organizatori drept cea mai creativă de până acum. Instalațiile luminoase au rolul de a reconecta comunitatea prin artă și imaginație, într-un an plin de provocări, în care nevoia de magie, echilibru și bucurie este mai mare ca oricând.

Printre lucrările expuse se numără și îndrăgiții porcușori de la Pig Farm, creați în Cehia din materiale reciclate și montați pe arcuri ușoare. De asemenea, celebra instalație „Forest Spirits”, semnată de arhitectele clujene Eszter Szoke și Katalin Tanczos, va transforma complet peisajul urban, oferind vizitatorilor o experiență vizuală imersivă.

Noutatea absolută o reprezintă însă „Light Bus” – un autobuz decorat integral cu lumini, care va oferi un tur nocturn al orașului pentru prima oară în istoria festivalului. Prețurile sunt accesibile: 60 de lei pentru adulți, 30 de lei pentru tineri și seniori, iar copiii sub 5 ani beneficiază de gratuitate. Biletele pot fi achiziționate online, de pe platforma oficială lightsonromania.com/lightbus.

„Scopul nostru este de a oferi comunității bucuria de a descoperi lumina în forme neașteptate. Această ediție, pe care o considerăm cea mai creativă de până acum, aduce o nouă doză de conexiune, aventură și mobilitate prin Light Bus. Este modul nostru de a implica întreaga comunitate în spectacolul iernii, dar și un mod prin care festivalul poate fi susținut, având în vedere că biletele acoperă costurile unui eveniment care a fost mereu gratuit pentru public”, a declarat Andi Daiszler, inițiatorul Lights On Romania și președintele Asociației Daisler.

Clujenii sunt, așadar, invitați să se pregătească pentru magia luminii, într-o ediție care promite să transforme orașul într-un spectacol nocturn unic.

info foto: orientativa

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom