Connect with us

Prin Oras

Noul an a început cu vechi probleme – zăpada a surprins și a înfrânt autoritățile publice

Alex Campian

Published

on

Noul an a început cu vechi probleme – zăpada a surprins și a înfrânt autoritățile publice

Duminică dimineața, pentru câteva ore, la Cluj-Napoca a nins abundent, fapt care nu trebuia să ia prin surprindere pe nimeni, în epoca modernă, în care oricine are o aplicație meteo pe telefon.  „Surprinderea” nu este deloc o scuză pentru firmele de salubritate care se ocupă de deszăpezire în Cluj-Napoca, în anul 2020, când prognozele meteorologice există și le sunt puse la dispoziție.În 5 decembrie, Clujul a fost rapid acoperit de zăpadă, în jurul orei 5, după doar o oră de ninsoare, carosabilul devenind alb, desenat gri doar de urmele mașinilor.În zonele mai circulate, cum e Calea Turzii, sau pe străzile din centrul orașului, „deszăpezirea” s-a făcut efectiv de către mașinile personale ale clujenilor – prima deschidea calea, iar celelalte i-o luau pe urme. În cartiere, carosabilul era ca pe câmp, de un alb imaculat.Pe modernizata Calea Turzii, o importantă poartă de intrare în municipiu, se circula cu greu după nici o oră de ninsoare:
Video of Calea Turzii 5 decembrie

Nici la coborâre situația nu era mai „gri”, albul invitând la accidente:
Video of Calea Turzii, inzapezita, 5 decembrie

Și Piața Cipariu era sub zăpadă:
Video of Piața Cipariu sub zăpadă

La fel, Piața Mihai Viteazul:
Video of Piața Mihai Viteazul nedeszăpezită

Iar în Iris, potopul:
Video of Străzile Traian și Oasului

Video of strada Oașului, la alb

Primarul știe, dar degeabaÎn 28 noiembrie 2019, Ziar de Cluj semnala faptul că Emil Boc a început, în ultima perioadă, să vadă că cele două firme de salubrizare, care se ocupă de gunoaie și de deszăpezire de ani de zile în Cluj-Napoca, nu își fac treaba așa cum ar trebui. Desigur că situația nu este nouă, însă acum se pare că s-a trezit și primarul. „Trezirea” însă este inutilă, nu încălzește și nu deszăpezește pe nimeni.„Suntem pregătiți, dar nu sunt mulțumit. Chiar dimineață am avut o ședință operativă pe această temă și pot să vă spun că avem 38 de utilaje gata pregătite de intervenție. Sunt 1850 de tone de sare, 50 de tone de clorură de calciu în depozite. Dar nu sunt mulțumit pentru că, potrivit contractului, Rosal trebuia să aibă 700 de tone de sare și are 250. Ei motivează că sunt cozi acuma la încărcare la salină. Dacă aveai obligația ca azi să ai tonele de sare, trebuia să le ai. Nu mă interesează scuze. Trebuia să înceapă din 15 octombrie, nu să aștepte până pe ultima sută de metri. Mă enervează mentalitatea aceasta, merge și așa. Nu mai merge și așa, merge numai pe lege. Tu aveai obligația din 15 octombrie până în 15 noiembrie să îți asiguri 700 de tone de sare. Ceilalți de la Brantner au 1700 de tone de sare, au mai mult decât trebuie. Pe partea de clorură de calciu, cei de la Rosal au 10 tone de clorură de calciu, față de 100 cât trebuiau să aibă, iar Brantner are 40 de tone față de 100”, a declarat Emil Boc, în 28 noiembrie.A trecut o lună și jumătate de atunci, firmele de salubritate au avut suficient timp să se pregătească de deszăpezire, dar prima zăpadă i-a prins totuși pe nepregătite. Dacă în Centru și pe Calea Turzii, în pantă, nu s-a deszăpezit deloc, înseamnă că nu s-a deszăpezit deloc. Cartierele au fost total abandonate de serviciile publice care ar trebui să le asigure clujenilor plătitori de taxe siguranța în trafic și posibilitatea de deplasare.În față la Iulius Mall, călătorii împingeau ieri autobuzul modern, mov, probabil electric și smart, blocat prostește în nămeți, după cum a semnalat un clujean pe o pagină de Facebook:Lipsa utilajelor din cartiere a fost remarcată și de alți clujeni:Pe hârtie, se face. Pe teren, doar „se preface”Conform site-ului oficial al municipalității, „comandamentul central de deszăpezire funcţionează în fiecare an în cadrul Primăriei în perioada 15 noiembrie – 15 martie, activitatea propriu-zisă de deszăpezire desfăşurându-se pe două sectoare în trei grade de urgenţă, iar cei doi operatori care prestează aceste servicii sunt S.C. ROSAL GRUP S.A. (sector I) și COMPANIA DE SALUBRITATE BRANTNER-VERES S.A. (sector II).În total, cele doua firme intervin pe un număr de 678 străzi.Prin activitatea de deszăpezire se asigură înlăturarea zăpezii căzute pe partea carosabilă a arterelor de circulație și combaterea poleiului pe toată perioada sezonului rece.În ce constă activitatea de deszăpezire:- înlăturarea zăpezii de pe partea carosabilă a străzilor cu mijloace mecanizate
– curățarea manuală a zăpezii din piețe și de pe trotuare
– combaterea poleiului prin răspândirea materialelor antiderapante cu mijloace mecanizate și manuale
– evacuarea zăpezii și a gheții rezultate în urma curățirii carosabilului și a trotuarelor
– spargerea lentilelor și podurilor de gheață aparute pe căile de acces.”Așadar, pe site-ul Primăriei nu este scris că „vara nu-i ca iarna”, ci că trebuie înlăturată iarna zăpada de pe carosabil și de pe trotuare, că trebuie combătut poleiul, de care clujenii se plâng degeaba de la începutul sezonului rece.Dacă Primăria și firmele de salubritate și-ar face responsabil treaba, ar câștiga lupta cu zăpada și cu poleiul, iar clujenii ar putea circula în siguranță pe străzile din municipiu. În prezent, însă, suntem și cu banii dați, și înfrânți de orice fulguială.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

La Cluj-Napoca, transportul bicicletelor cu mijloacele de transport în comun pentru traseele în pantă chiar funcționează

Maria Costea

Published

on

Clujenii care aleg bicicleta ca mijloc de transport au la dispoziție o soluție eficientă pentru a urca zonele în pantă ale orașului: suporturile pentru biciclete montate pe autobuzele de pe anumite linii. Și, din câte se pare, sistemul nu e doar „de formă”, ci chiar funcționează.

Astăzi, în jurul orei 15:20, un conducător auto de pe linia 43B a fost surprins în timp ce ajuta doi bicicliști să-și fixeze vehiculele pe suportul special din spatele autobuzului. Operațiunea a durat doar câteva minute, iar gestul șoferului demonstrează că transportul public din Cluj poate fi adaptat nevoilor cicliștilor urbani.

Într-un oraș cu un relief deluros, inițiativa Companiei de Transport Public Cluj-Napoca (CTP) este o soluție practică, care încurajează mobilitatea alternativă și contribuie la reducerea traficului rutier.

Un exemplu concret că infrastructura și bunăvoința pot merge mână în mână.

Sursa: Mihai Miclăuș

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Info

Accident pe Calea Mănăștur: Un VW Up roșu de la Bolt a lovit frontal un stâlp de beton

Stefania Heinz

Published

on

Un accident rutier a avut loc astăzi pe Calea Mănăștur din Cluj-Napoca, unde un autoturism VW Up de culoare roșie, înregistrat în serviciul de ride-sharing Bolt, a intrat în coliziune frontală cu un stâlp de beton.

Impactul a fost suficient de puternic încât partea din față a mașinii a fost serios avariată. Din fericire, nu au fost raportate victime în urma accidentului.

La fața locului a intervenit prompt o firmă de tractări auto din Cluj, care a preluat vehiculul pentru a fi transportat la service. Poliția rutieră a demarat cercetări pentru a stabili circumstanțele exacte ale producerii incidentului. Circulația în zonă a fost temporar îngreunată.

@iloveyoucluj Accident grav stâlp beton lovit frontal 🚨 Vid: @Tractari Auto Cluj ♬ sunet original – user48738552472

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Orasul Tau

Mammut, unul dintre cele mai renumite branduri de echipamente sportive, își va deschide prima locație din România în RIVUS Cluj-Napoca.

Maria Costea

Published

on

Mammut deschide primul magazin din România la RIVUS Cluj-Napoca

Mammut, celebrul brand elvețian specializat în echipamente, încălțăminte și îmbrăcăminte pentru sporturi outdoor, alpinism, escaladă și activități de iarnă, își va inaugura primul magazin monobrand din România în Cluj-Napoca. Noua locație va face parte din RIVUS – un proiect de regenerare urbană de mari dimensiuni, dezvoltat de grupul IULIUS în parteneriat cu Atterbury Europe.

RIVUS este conceput ca un veritabil lifestyle center, rezultat al consultărilor cu comunitatea locală. Proiectul integrează cea mai mare zonă de retail din România – 142.000 mp de spații comerciale închiriabile – alături de birouri premium, facilități culturale și de divertisment, un parc urban de peste 52.000 mp și o gamă variată de servicii. Investiția totală depășește 550 de milioane de euro.

Mammut se alătură acestui ecosistem urban complex, aducând în premieră pe piața din România un magazin dedicat, cu o suprafață de aproximativ 130 mp. Acesta va completa mixul de peste 400 de branduri naționale și internaționale din cadrul RIVUS, devenind un punct de atracție pentru pasionații de sporturi montane și activități în aer liber.

„Așa cum ne-am propus, RIVUS Cluj-Napoca va fi un proiect-experiență, care aduce inovație în retailul din România. Ne bucurăm să anunțăm deschiderea primului brandstore Mammut din țară, o veste excelentă pentru comunitatea outdoor. Parteneriatul reflectă încrederea acordată proiectelor IULIUS, care oferă un mediu modern și adaptat nevoilor actuale ale consumatorilor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Noul magazin Mammut va oferi clienților o selecție extinsă de echipamente tehnice și îmbrăcăminte performantă pentru drumeții, alergare montană, escaladă și alpinism, precum și servicii de consultanță specializată, pentru alegerea celor mai potrivite produse.

„Mammut este sinonim cu inovația și performanța în sporturile outdoor, iar deschiderea primului nostru magazin în România marchează un moment important în extinderea brandului în Europa de Est. Cluj-Napoca este un centru activ al sporturilor montane, și suntem mândri să devenim parte din această comunitate”, a transmis Ionuț Gavrilă Blenche, Distribuitor Oficial Mammut în România.


Despre Mammut

Fondat în 1862 de Kaspar Tanner în Dintikon, Elveția, Mammut a evoluat dintr-o mică afacere de familie – producătoare de funii – într-un lider global în industria echipamentelor outdoor. Brandul este recunoscut pentru standardele înalte de calitate, inovație și siguranță. Astăzi, Mammut este prezent în peste 35 de țări și are peste 850 de angajați pasionați de sport și natură.


Despre RIVUS

RIVUS este un proiect de reconversie urbană în valoare de peste 550 de milioane de euro, care transformă o fostă zonă industrială de 14 hectare din Cluj-Napoca într-un hub modern de viață urbană. Proiectul, realizat în colaborare cu renumitul birou de arhitectură UNStudio, aduce o abordare inovatoare, construită pe baza dorințelor comunității locale.

RIVUS va include:

  • Cea mai mare zonă de retail din România – 142.000 mp

  • Peste 400 de magazine, inclusiv branduri în premieră națională și regională

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu deschidere către râul Someș

  • Un parc urban de 52.000 mp cu grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și peste 100.000 de plante

  • Spații culturale în clădiri industriale reabilitate și un centru de live arts – unic în România

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA

  • Soluții moderne de mobilitate: pod rutier, pasarele pietonale, infrastructură pentru biciclete, până la 4.800 de locuri de parcare și 1.200 de standuri pentru biciclete

  • Cinematograf de ultimă generație și zone de entertainment pentru toate vârstele

Mai multe informații sunt disponibile pe www.rivus.ro și pe canalele social media:
Instagram | Facebook

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom