Connect with us

Prin Oras

Noul an a început cu vechi probleme – zăpada a surprins și a înfrânt autoritățile publice

Alex Campian

Published

on

Noul an a început cu vechi probleme – zăpada a surprins și a înfrânt autoritățile publice

Duminică dimineața, pentru câteva ore, la Cluj-Napoca a nins abundent, fapt care nu trebuia să ia prin surprindere pe nimeni, în epoca modernă, în care oricine are o aplicație meteo pe telefon.  „Surprinderea” nu este deloc o scuză pentru firmele de salubritate care se ocupă de deszăpezire în Cluj-Napoca, în anul 2020, când prognozele meteorologice există și le sunt puse la dispoziție.În 5 decembrie, Clujul a fost rapid acoperit de zăpadă, în jurul orei 5, după doar o oră de ninsoare, carosabilul devenind alb, desenat gri doar de urmele mașinilor.În zonele mai circulate, cum e Calea Turzii, sau pe străzile din centrul orașului, „deszăpezirea” s-a făcut efectiv de către mașinile personale ale clujenilor – prima deschidea calea, iar celelalte i-o luau pe urme. În cartiere, carosabilul era ca pe câmp, de un alb imaculat.Pe modernizata Calea Turzii, o importantă poartă de intrare în municipiu, se circula cu greu după nici o oră de ninsoare:
Video of Calea Turzii 5 decembrie

Nici la coborâre situația nu era mai „gri”, albul invitând la accidente:
Video of Calea Turzii, inzapezita, 5 decembrie

Și Piața Cipariu era sub zăpadă:
Video of Piața Cipariu sub zăpadă

La fel, Piața Mihai Viteazul:
Video of Piața Mihai Viteazul nedeszăpezită

Iar în Iris, potopul:
Video of Străzile Traian și Oasului

Video of strada Oașului, la alb

Primarul știe, dar degeabaÎn 28 noiembrie 2019, Ziar de Cluj semnala faptul că Emil Boc a început, în ultima perioadă, să vadă că cele două firme de salubrizare, care se ocupă de gunoaie și de deszăpezire de ani de zile în Cluj-Napoca, nu își fac treaba așa cum ar trebui. Desigur că situația nu este nouă, însă acum se pare că s-a trezit și primarul. „Trezirea” însă este inutilă, nu încălzește și nu deszăpezește pe nimeni.„Suntem pregătiți, dar nu sunt mulțumit. Chiar dimineață am avut o ședință operativă pe această temă și pot să vă spun că avem 38 de utilaje gata pregătite de intervenție. Sunt 1850 de tone de sare, 50 de tone de clorură de calciu în depozite. Dar nu sunt mulțumit pentru că, potrivit contractului, Rosal trebuia să aibă 700 de tone de sare și are 250. Ei motivează că sunt cozi acuma la încărcare la salină. Dacă aveai obligația ca azi să ai tonele de sare, trebuia să le ai. Nu mă interesează scuze. Trebuia să înceapă din 15 octombrie, nu să aștepte până pe ultima sută de metri. Mă enervează mentalitatea aceasta, merge și așa. Nu mai merge și așa, merge numai pe lege. Tu aveai obligația din 15 octombrie până în 15 noiembrie să îți asiguri 700 de tone de sare. Ceilalți de la Brantner au 1700 de tone de sare, au mai mult decât trebuie. Pe partea de clorură de calciu, cei de la Rosal au 10 tone de clorură de calciu, față de 100 cât trebuiau să aibă, iar Brantner are 40 de tone față de 100”, a declarat Emil Boc, în 28 noiembrie.A trecut o lună și jumătate de atunci, firmele de salubritate au avut suficient timp să se pregătească de deszăpezire, dar prima zăpadă i-a prins totuși pe nepregătite. Dacă în Centru și pe Calea Turzii, în pantă, nu s-a deszăpezit deloc, înseamnă că nu s-a deszăpezit deloc. Cartierele au fost total abandonate de serviciile publice care ar trebui să le asigure clujenilor plătitori de taxe siguranța în trafic și posibilitatea de deplasare.În față la Iulius Mall, călătorii împingeau ieri autobuzul modern, mov, probabil electric și smart, blocat prostește în nămeți, după cum a semnalat un clujean pe o pagină de Facebook:Lipsa utilajelor din cartiere a fost remarcată și de alți clujeni:Pe hârtie, se face. Pe teren, doar „se preface”Conform site-ului oficial al municipalității, „comandamentul central de deszăpezire funcţionează în fiecare an în cadrul Primăriei în perioada 15 noiembrie – 15 martie, activitatea propriu-zisă de deszăpezire desfăşurându-se pe două sectoare în trei grade de urgenţă, iar cei doi operatori care prestează aceste servicii sunt S.C. ROSAL GRUP S.A. (sector I) și COMPANIA DE SALUBRITATE BRANTNER-VERES S.A. (sector II).În total, cele doua firme intervin pe un număr de 678 străzi.Prin activitatea de deszăpezire se asigură înlăturarea zăpezii căzute pe partea carosabilă a arterelor de circulație și combaterea poleiului pe toată perioada sezonului rece.În ce constă activitatea de deszăpezire:- înlăturarea zăpezii de pe partea carosabilă a străzilor cu mijloace mecanizate
– curățarea manuală a zăpezii din piețe și de pe trotuare
– combaterea poleiului prin răspândirea materialelor antiderapante cu mijloace mecanizate și manuale
– evacuarea zăpezii și a gheții rezultate în urma curățirii carosabilului și a trotuarelor
– spargerea lentilelor și podurilor de gheață aparute pe căile de acces.”Așadar, pe site-ul Primăriei nu este scris că „vara nu-i ca iarna”, ci că trebuie înlăturată iarna zăpada de pe carosabil și de pe trotuare, că trebuie combătut poleiul, de care clujenii se plâng degeaba de la începutul sezonului rece.Dacă Primăria și firmele de salubritate și-ar face responsabil treaba, ar câștiga lupta cu zăpada și cu poleiul, iar clujenii ar putea circula în siguranță pe străzile din municipiu. În prezent, însă, suntem și cu banii dați, și înfrânți de orice fulguială.

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Două orașe din România intră în topul celor mai fericite orașe din lume. Vezi care sunt!

Dani Muresan

Published

on

Cluj-Napoca și Brașov se află în topul fericirii mondiale, alături de alte 250 de orașe de pe glob

Cluj-Napoca, inima Transilvaniei, a obținut recunoaștere internațională, fiind unul dintre primele două orașe din România incluse în prestigiosul clasament al fericirii. Potrivit unui studiu global care a evaluat 250 de locații, Cluj-Napoca s-a clasat pe locul 195, în timp ce Brașovul a ocupat poziția 220. Această realizare reflectă eforturile susținute ale administrației locale și ale comunității în îmbunătățirea calității vieții locuitorilor.

Factorii Fericirii: Cetățeni, Guvernare și Mediu

Clasamentul a luat în considerare cinci domenii esențiale care influențează fericirea: cetățenii, guvernarea, mediul, economia și mobilitatea. Cluj-Napoca a excelat în mai multe dintre aceste categorii, datorită inițiativelor locale menite să creeze un mediu urban plăcut și funcțional pentru toți locuitorii.

Cetățeni implicați și comunități unite: Clujenii se bucură de un simț puternic al comunității, alimentat de diverse evenimente culturale, sportive și sociale. De la festivaluri internaționale de muzică, cum ar fi Untold și Electric Castle, la târguri de Crăciun și piețe tradiționale, orașul oferă oportunități numeroase de a socializa și de a crea legături.

Guvernare transparentă și participativă: Administrația locală a implementat numeroase proiecte de consultare publică și bugetare participativă, permițând locuitorilor să aibă un cuvânt de spus în dezvoltarea orașului. Proiectele de infrastructură și renovările spațiilor publice sunt adesea discutate și ajustate în funcție de feedbackul comunității.

Un mediu curat și verde: Cluj-Napoca pune un accent deosebit pe protejarea mediului înconjurător. Parcurile bine întreținute, spațiile verzi și proiectele de urbanism sustenabil contribuie la o calitate a vieții ridicată. În plus, inițiativele de reciclare și campaniile de educare ecologică au avut un impact pozitiv asupra mentalității locuitorilor.

Economia și Mobilitatea: Motoare ale Dezvoltării

O economie vibrantă: Cluj-Napoca se bucură de o economie dinamică, susținută de un sector IT înfloritor, centre de afaceri moderne și un ecosistem antreprenorial în plină expansiune. Prezența universităților de prestigiu și a centrelor de cercetare contribuie, de asemenea, la atragerea și reținerea talentelor tinere.

Mobilitate eficientă: Orașul a făcut pași importanți în îmbunătățirea infrastructurii de transport. Investițiile în rețelele de transport public, pistele de biciclete și zonele pietonale au făcut ca deplasarea prin oraș să fie mai accesibilă și mai sustenabilă. Proiectele recente de extindere a transportului public electric demonstrează angajamentul Clujului pentru un viitor verde.

 

Un Model de Succes pentru România

Performanța Clujului în acest clasament al fericirii demonstrează că orașul este un model de urmat pentru alte regiuni din România. Prin promovarea unui mediu prietenos cu locuitorii și susținerea inițiativelor inovatoare, Cluj-Napoca se afirmă ca un lider al fericirii urbane.

În contextul în care orașele din Danemarca, Elveția și Germania domină primele locuri ale clasamentului, includerea Clujului pe această listă prestigioasă este o confirmare a progresului semnificativ făcut de comunitatea locală. Această realizare nu este doar un motiv de mândrie, ci și o invitație pentru alte orașe din România să aspire la standarde similare de bunăstare și fericire.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Drum blocat la Coada Lacului Tarnița: Om înecat

Stefania Heinz

Published

on

Astăzi, la Coada Lacului Tarnița, traficul a fost blocat aproximativ 30 de minute, conform declarațiilor polițiștilor prezenți la fața locului. Blocajul a fost cauzat de un incident tragic, în care un tânăr a fost raportat ca posibil înecat în lac.

Update 17:11 – Traficul a fost reluat parțial, dar se estimează că blocajul va mai dura încă o oră.

Update 17:26 – Din păcate, tânărul a decedat.

Victima a intrat din nou în stop cardio-respirator înainte ca elicopterul de salvare să decoleze. Din păcate, de această dată manevrele de resuscitare nu au mai avut succes, fiind declarat decesul tânărului.

Situația tragică a generat un val de emoții printre cei prezenți, iar autoritățile continuă să gestioneze traficul și să investigheze circumstanțele exacte ale incidentului.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Șoferul unui Lamborghini Negru, Amendat pentru Parcarea Ilegală în Fața Bisericii Greco-Romane de pe Strada Eroilor

Stefania Heinz

Published

on

Într-o dimineață obișnuită de joi, liniștea Străzii Eroilor a fost perturbată de o situație neobișnuită care a atras atenția locuitorilor și trecătorilor deopotrivă. Un Lamborghini negru, un simbol al luxului și al opulenței, a fost găsit parcat ilegal chiar în fața Bisericii Greco-Romane, o locație cunoscută pentru importanța sa spirituală și istorică în comunitate.

Detaliile Incidentului
Incidentul a avut loc în jurul orei 10 dimineața, când mai mulți locuitori au observat mașina de lux parcată într-un loc interzis. Parcarea în fața bisericii este strict interzisă din respect pentru lăcașul de cult și pentru a asigura accesul liber al credincioșilor și al vizitatorilor. Din păcate, proprietarul Lamborghini-ului nu a ținut cont de aceste reguli și a ales să-și lase mașina exact în acel loc.

Intervenția Autorităților
Poliția locală a fost sesizată rapid de către martori și a intervenit prompt. O patrulă de poliție s-a deplasat la fața locului și a constatat contravenția. După verificarea numărului de înmatriculare și a documentelor mașinii, șoferul a fost identificat și contactat. Acesta a fost informat despre încălcarea regulilor de parcare și i s-a aplicat o amendă substanțială conform legislației în vigoare.

Reacția Comunității
Incidentul a stârnit diverse reacții în rândul comunității locale. Unii locuitori s-au declarat revoltați de lipsa de respect arătată față de biserică și față de regulile comunității. „Nu contează cât de scumpă este mașina ta, regulile sunt aceleași pentru toată lumea. Este vorba de respect față de ceilalți și față de locurile sacre”, a declarat un locuitor al Străzii Eroilor.

Pe de altă parte, au existat și voci care au subliniat necesitatea unor măsuri mai stricte pentru a preveni astfel de incidente în viitor. „Poate ar trebui să fie instalate bariere sau semne mai vizibile pentru a descuraja parcarea ilegală. Este regretabil că astfel de situații continuă să apară”, a comentat un alt cetățe

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite