Connect with us

Prin Oras

„Război mocnit” între călători și controlorii CTP Cluj-Napoca din cauza dimensiunilor bagajului de mână, care ar lăsa loc de abuzuri. Ce face Primăria în acest caz?

Alex Campian

Published

on

„Război mocnit” între călători și controlorii CTP Cluj-Napoca din cauza dimensiunilor bagajului de mână, care ar lăsa loc de abuzuri. Ce face Primăria în acest caz?

Noul regulament referitor la normele de conduită în mijloacele de transport în comun, adoptat anul trecut, prevede că bagajele sunt admise doar dacă nu depășesc volumul a două locuri, în caz contrar călătorul fiind obligat să plătească bilet. S-au aplicat și amenzi pentru astfel de situații. Un caz de acest fel a fost prezentat de Ziar de Cluj, un călător fiind amendat pentru că avea pe scaunul de lângă el o pungă de cumpărături. Practic, se subînțelege că prevederea respectivă lasă loc de interpretări pentru controlori.Citește și:Un clujean a fost amendat de controlori pentru că nu avea bilet pentru o pungăÎn acest context, un clujean solicită modificarea regulamentului referitor la normele de conduită în mijloacele de transport în comun. El consideră că unele formulări sunt prea vagi și lasă loc de interpretări, ceea ce le permite controlorilor să aplice amenzi în mod abuziv. Cetățeanul respectiv a trimis o plângere către Primărie. Una dintre nemulțumiri face referire la bagajul de mână. Potrivit solicitării, „regulamentul conține sintagma “bagaj cu volum mic și care se ține în mână”, care este prea vagă și lasă loc subiectivității agentului de control”.Reprezentanții Primăriei îl contrazic pe petent și spun că în articolul respectiv din regulament scrie de fapt că „în mijloacele de transport public de călători ale CTP Cluj-Napoca se interzice: transportarea de bunuri și mărfuri: bagajele persoanelor sunt admise numai dacă nu depășesc volumul a două locuri, pentru acestea călătorul fiind obligat să dețină titlu de călătorie. Pentru bagajele cu volum mic, care se țin în mână, nu se percepe taxă. Ori, contrar celor susținute de petent, din prevederile articolului anteprecizat, rezultă cu claritate condițiile în care călătorul este obligat să dețină titlu de călătorie, nefiind necesar a se stabili o cotă de referință privitor la mărimea bagajelor sau o unitate de măsură, atâta timp cât se precizează că bagajele persoanelor sunt admise numai dacă nu depășesc volumul a două locuri, pentru acestea călătorul fiind obligat să dețină titlu de călătorie”.A doua nemulțumire a clujeanului referitoare la regulamentul CTP face referire la achitarea taxei de 50 lei pentru un bilet cu suprataxă în cazul în care călătorul este prins fără legitimație de călătorie.„Contravaloarea unui bilet la tariful de 50 lei reprezintă în realitate deghizarea faptei contravenționale fără întocmirea unui proces-verbal de constatare și sancționare, fără descrierea exactă a faptei, fiind astfel încălcată procedura de sancționare a contravențiilor stabilită de regulament”, se arată în petiție.Drept răspuns, reprezentanții Primăriei susțin că orice călător prins fără bilet poate achita pe loc contravaloarea unui bilet în valoare de 50 lei.„Acest bilet este valabil doar pentru călătoria până la capătul liniei cu mijlocul de transport în care s-a constatat de către organul de control săvârșirea contravențiilor. După ce călătorul coboară din mijlocul de transport în comun, biletul eliberat își pierde valabilitatea. În ceea ce privește stabilirea cuantumurilor suprataxelor pentru contravențiile săvârșite de persoanele fizice care călătoresc cu mijloacele de transport public local de persoane efectuat prin curse regulate sau pe cablu fără titlu ori legitimație de călătorie valabile sau refuză să prezinte organelor de control titlul ori legitimația respectivă, care au comportament necivilizat sau care aduc prejudicii mijloacelor de transport, în funcție de nivelurile minime și maxime stabilite pentru astfel de fapte, potrivit prevederilor legale în vigoare”, se arată în răspunsul reprezentanților Primăriei.Reprezentanții administrației publice locale mai spun că taxa reprezintă plata realizată de persoane fizice și juridice către instituții de stat pentru servicii prestare. Astfel, în cazul biletului cu suprataxă, contravaloarea celor 50 lei reprezintă de fapt plata pentru utilizarea mijlocului de transport în comun.„Această sumă de bani nu poate fi calificată ca fiind amendă (sancțiune contravențională principală) deoarece în cazul sumelor achitate cu acest titlu plătitorul nu primește o prestație”, se mai arată în răspunsul Primăriei.Petiția cetățeanului a fost respinsă și va fi prezentată doar ca informare în ședința de Consiliu Local din 10 ianuarie. 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom