Connect with us

Prin Oras

„Război mocnit” între călători și controlorii CTP Cluj-Napoca din cauza dimensiunilor bagajului de mână, care ar lăsa loc de abuzuri. Ce face Primăria în acest caz?

Alex Campian

Published

on

„Război mocnit” între călători și controlorii CTP Cluj-Napoca din cauza dimensiunilor bagajului de mână, care ar lăsa loc de abuzuri. Ce face Primăria în acest caz?

Noul regulament referitor la normele de conduită în mijloacele de transport în comun, adoptat anul trecut, prevede că bagajele sunt admise doar dacă nu depășesc volumul a două locuri, în caz contrar călătorul fiind obligat să plătească bilet. S-au aplicat și amenzi pentru astfel de situații. Un caz de acest fel a fost prezentat de Ziar de Cluj, un călător fiind amendat pentru că avea pe scaunul de lângă el o pungă de cumpărături. Practic, se subînțelege că prevederea respectivă lasă loc de interpretări pentru controlori.Citește și:Un clujean a fost amendat de controlori pentru că nu avea bilet pentru o pungăÎn acest context, un clujean solicită modificarea regulamentului referitor la normele de conduită în mijloacele de transport în comun. El consideră că unele formulări sunt prea vagi și lasă loc de interpretări, ceea ce le permite controlorilor să aplice amenzi în mod abuziv. Cetățeanul respectiv a trimis o plângere către Primărie. Una dintre nemulțumiri face referire la bagajul de mână. Potrivit solicitării, „regulamentul conține sintagma “bagaj cu volum mic și care se ține în mână”, care este prea vagă și lasă loc subiectivității agentului de control”.Reprezentanții Primăriei îl contrazic pe petent și spun că în articolul respectiv din regulament scrie de fapt că „în mijloacele de transport public de călători ale CTP Cluj-Napoca se interzice: transportarea de bunuri și mărfuri: bagajele persoanelor sunt admise numai dacă nu depășesc volumul a două locuri, pentru acestea călătorul fiind obligat să dețină titlu de călătorie. Pentru bagajele cu volum mic, care se țin în mână, nu se percepe taxă. Ori, contrar celor susținute de petent, din prevederile articolului anteprecizat, rezultă cu claritate condițiile în care călătorul este obligat să dețină titlu de călătorie, nefiind necesar a se stabili o cotă de referință privitor la mărimea bagajelor sau o unitate de măsură, atâta timp cât se precizează că bagajele persoanelor sunt admise numai dacă nu depășesc volumul a două locuri, pentru acestea călătorul fiind obligat să dețină titlu de călătorie”.A doua nemulțumire a clujeanului referitoare la regulamentul CTP face referire la achitarea taxei de 50 lei pentru un bilet cu suprataxă în cazul în care călătorul este prins fără legitimație de călătorie.„Contravaloarea unui bilet la tariful de 50 lei reprezintă în realitate deghizarea faptei contravenționale fără întocmirea unui proces-verbal de constatare și sancționare, fără descrierea exactă a faptei, fiind astfel încălcată procedura de sancționare a contravențiilor stabilită de regulament”, se arată în petiție.Drept răspuns, reprezentanții Primăriei susțin că orice călător prins fără bilet poate achita pe loc contravaloarea unui bilet în valoare de 50 lei.„Acest bilet este valabil doar pentru călătoria până la capătul liniei cu mijlocul de transport în care s-a constatat de către organul de control săvârșirea contravențiilor. După ce călătorul coboară din mijlocul de transport în comun, biletul eliberat își pierde valabilitatea. În ceea ce privește stabilirea cuantumurilor suprataxelor pentru contravențiile săvârșite de persoanele fizice care călătoresc cu mijloacele de transport public local de persoane efectuat prin curse regulate sau pe cablu fără titlu ori legitimație de călătorie valabile sau refuză să prezinte organelor de control titlul ori legitimația respectivă, care au comportament necivilizat sau care aduc prejudicii mijloacelor de transport, în funcție de nivelurile minime și maxime stabilite pentru astfel de fapte, potrivit prevederilor legale în vigoare”, se arată în răspunsul reprezentanților Primăriei.Reprezentanții administrației publice locale mai spun că taxa reprezintă plata realizată de persoane fizice și juridice către instituții de stat pentru servicii prestare. Astfel, în cazul biletului cu suprataxă, contravaloarea celor 50 lei reprezintă de fapt plata pentru utilizarea mijlocului de transport în comun.„Această sumă de bani nu poate fi calificată ca fiind amendă (sancțiune contravențională principală) deoarece în cazul sumelor achitate cu acest titlu plătitorul nu primește o prestație”, se mai arată în răspunsul Primăriei.Petiția cetățeanului a fost respinsă și va fi prezentată doar ca informare în ședința de Consiliu Local din 10 ianuarie. 

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Două orașe din România intră în topul celor mai fericite orașe din lume. Vezi care sunt!

Dani Muresan

Published

on

Cluj-Napoca și Brașov se află în topul fericirii mondiale, alături de alte 250 de orașe de pe glob

Cluj-Napoca, inima Transilvaniei, a obținut recunoaștere internațională, fiind unul dintre primele două orașe din România incluse în prestigiosul clasament al fericirii. Potrivit unui studiu global care a evaluat 250 de locații, Cluj-Napoca s-a clasat pe locul 195, în timp ce Brașovul a ocupat poziția 220. Această realizare reflectă eforturile susținute ale administrației locale și ale comunității în îmbunătățirea calității vieții locuitorilor.

Factorii Fericirii: Cetățeni, Guvernare și Mediu

Clasamentul a luat în considerare cinci domenii esențiale care influențează fericirea: cetățenii, guvernarea, mediul, economia și mobilitatea. Cluj-Napoca a excelat în mai multe dintre aceste categorii, datorită inițiativelor locale menite să creeze un mediu urban plăcut și funcțional pentru toți locuitorii.

Cetățeni implicați și comunități unite: Clujenii se bucură de un simț puternic al comunității, alimentat de diverse evenimente culturale, sportive și sociale. De la festivaluri internaționale de muzică, cum ar fi Untold și Electric Castle, la târguri de Crăciun și piețe tradiționale, orașul oferă oportunități numeroase de a socializa și de a crea legături.

Guvernare transparentă și participativă: Administrația locală a implementat numeroase proiecte de consultare publică și bugetare participativă, permițând locuitorilor să aibă un cuvânt de spus în dezvoltarea orașului. Proiectele de infrastructură și renovările spațiilor publice sunt adesea discutate și ajustate în funcție de feedbackul comunității.

Un mediu curat și verde: Cluj-Napoca pune un accent deosebit pe protejarea mediului înconjurător. Parcurile bine întreținute, spațiile verzi și proiectele de urbanism sustenabil contribuie la o calitate a vieții ridicată. În plus, inițiativele de reciclare și campaniile de educare ecologică au avut un impact pozitiv asupra mentalității locuitorilor.

Economia și Mobilitatea: Motoare ale Dezvoltării

O economie vibrantă: Cluj-Napoca se bucură de o economie dinamică, susținută de un sector IT înfloritor, centre de afaceri moderne și un ecosistem antreprenorial în plină expansiune. Prezența universităților de prestigiu și a centrelor de cercetare contribuie, de asemenea, la atragerea și reținerea talentelor tinere.

Mobilitate eficientă: Orașul a făcut pași importanți în îmbunătățirea infrastructurii de transport. Investițiile în rețelele de transport public, pistele de biciclete și zonele pietonale au făcut ca deplasarea prin oraș să fie mai accesibilă și mai sustenabilă. Proiectele recente de extindere a transportului public electric demonstrează angajamentul Clujului pentru un viitor verde.

 

Un Model de Succes pentru România

Performanța Clujului în acest clasament al fericirii demonstrează că orașul este un model de urmat pentru alte regiuni din România. Prin promovarea unui mediu prietenos cu locuitorii și susținerea inițiativelor inovatoare, Cluj-Napoca se afirmă ca un lider al fericirii urbane.

În contextul în care orașele din Danemarca, Elveția și Germania domină primele locuri ale clasamentului, includerea Clujului pe această listă prestigioasă este o confirmare a progresului semnificativ făcut de comunitatea locală. Această realizare nu este doar un motiv de mândrie, ci și o invitație pentru alte orașe din România să aspire la standarde similare de bunăstare și fericire.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Drum blocat la Coada Lacului Tarnița: Om înecat

Stefania Heinz

Published

on

Astăzi, la Coada Lacului Tarnița, traficul a fost blocat aproximativ 30 de minute, conform declarațiilor polițiștilor prezenți la fața locului. Blocajul a fost cauzat de un incident tragic, în care un tânăr a fost raportat ca posibil înecat în lac.

Update 17:11 – Traficul a fost reluat parțial, dar se estimează că blocajul va mai dura încă o oră.

Update 17:26 – Din păcate, tânărul a decedat.

Victima a intrat din nou în stop cardio-respirator înainte ca elicopterul de salvare să decoleze. Din păcate, de această dată manevrele de resuscitare nu au mai avut succes, fiind declarat decesul tânărului.

Situația tragică a generat un val de emoții printre cei prezenți, iar autoritățile continuă să gestioneze traficul și să investigheze circumstanțele exacte ale incidentului.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Șoferul unui Lamborghini Negru, Amendat pentru Parcarea Ilegală în Fața Bisericii Greco-Romane de pe Strada Eroilor

Stefania Heinz

Published

on

Într-o dimineață obișnuită de joi, liniștea Străzii Eroilor a fost perturbată de o situație neobișnuită care a atras atenția locuitorilor și trecătorilor deopotrivă. Un Lamborghini negru, un simbol al luxului și al opulenței, a fost găsit parcat ilegal chiar în fața Bisericii Greco-Romane, o locație cunoscută pentru importanța sa spirituală și istorică în comunitate.

Detaliile Incidentului
Incidentul a avut loc în jurul orei 10 dimineața, când mai mulți locuitori au observat mașina de lux parcată într-un loc interzis. Parcarea în fața bisericii este strict interzisă din respect pentru lăcașul de cult și pentru a asigura accesul liber al credincioșilor și al vizitatorilor. Din păcate, proprietarul Lamborghini-ului nu a ținut cont de aceste reguli și a ales să-și lase mașina exact în acel loc.

Intervenția Autorităților
Poliția locală a fost sesizată rapid de către martori și a intervenit prompt. O patrulă de poliție s-a deplasat la fața locului și a constatat contravenția. După verificarea numărului de înmatriculare și a documentelor mașinii, șoferul a fost identificat și contactat. Acesta a fost informat despre încălcarea regulilor de parcare și i s-a aplicat o amendă substanțială conform legislației în vigoare.

Reacția Comunității
Incidentul a stârnit diverse reacții în rândul comunității locale. Unii locuitori s-au declarat revoltați de lipsa de respect arătată față de biserică și față de regulile comunității. „Nu contează cât de scumpă este mașina ta, regulile sunt aceleași pentru toată lumea. Este vorba de respect față de ceilalți și față de locurile sacre”, a declarat un locuitor al Străzii Eroilor.

Pe de altă parte, au existat și voci care au subliniat necesitatea unor măsuri mai stricte pentru a preveni astfel de incidente în viitor. „Poate ar trebui să fie instalate bariere sau semne mai vizibile pentru a descuraja parcarea ilegală. Este regretabil că astfel de situații continuă să apară”, a comentat un alt cetățe

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite