Connect with us

Prin Oras

Tribunalul Cluj i-a dat peste nas lui David Ciceo in chestiunea gardului despartitor ridicat abuziv de Aeroportul clujean peste parcarea GOTO. Instanta a decis ca gardul trebuie sa dispara

Alex Campian

Published

on

Tribunalul Cluj i-a dat peste nas lui David Ciceo in chestiunea gardului despartitor ridicat abuziv de Aeroportul clujean peste parcarea GOTO. Instanta a decis ca gardul trebuie sa dispara

Tribunalul specializat Cluj a decis marți în favoarea GOTO Parking în disputa legală pe care această companie o are cu Aeroportul Internațional Cluj pe un teren folosit ca parcare în incinta aeroportului. În vara acestui an, prin mijlocul parcării administrate privat (încă din 2010), a fost ridicat abuziv un gard despărțitor format din panouri mobile de plastic, având drept consecință o serie întreagă de neînțelegeri între cele două entități. Instanța de judecată a hotărât ca reprezentanții Aeroportului si David Ciceo să înlăture imediat gardul de pe limita suprafeței de teren și să oprească orice alte lucrări similare care ar putea afecta exploatarea normală a parcării. În plus, regia autonomă va trebui să plătească și cheltuieli de judecată în valoare de 6.040 de lei.Tribunalul Specializat din Cluj a dat o sentință executorie încă din 4 noiembrie 2021, dar aeroportul a declarat apel, respins marți. Astfel, decizia instanței este definitivă și executorie, adică aeroportul va trebui să se conformeze și să desființeze gardurile. Oricine trece astăzi prin parcarea aeroportului poate constata cu ușurință că în ultimii doi ani lucrurile au fost îmbunătățite foarte mult pe partea din fața terminalelor de sosiri și plecări. Nu același lucru se poate spune despre partea de vest a parcării, exact suprafața în dispută. Concluzia simplă este și foarte clară: oamenii care se pricep trebuie lăsați să-și vadă de treabă! Istoricul disputei terenului Între Consiliul Județean Cluj şi UTI Parking (actualmente GOTO Parking) s-a încheiat contractul de concesiune nr. 29 din 17.08.2010 pentru o perioadă de 45 de ani în vederea realizării lucrărilor pentru extinderea parcării auto existente, construirea unui parking auto etajat și construirea unui hotel de 4* în perimetrul Aeroportului Internațional Cluj-Napoca. Astfel, începând cu 20.04.2011, serviciul public de parcare din incinta Aeroportului a trecut în administrarea UTI (devenită între timp GOTO Parking), acesta incluzând, desigur, şi locurile de parcare existente pe suprafaţa de teren unde se preconiza că se va construi parkingul supraetajat (toate parcelele). Contractul de concesiune recunoaște dreptul exclusiv al concesionarului de a exploata serviciul public de parcări, respectiv toate suprafeţele de teren cu destinaţie de parcare din incinta Aeroportului Cluj-Napoca. Ca urmare a faptului că respectivul concedent nu a predat un amplasament construibil (pentru hotel și a parkingul supraetajat), prin Hotărârea nr. 269 din 29 septembrie 2011 s-a aprobat Actul adițional nr. 1 la Contractul de concesiune de lucrări publice nr. 29/17.08.2010 prin care părțile de comun acord au convenit modificarea contractului de concesiune, în sensul suspendării obligațiilor de construire a parkingului și a hotelului. În cuprinsul actului adițional nu se face nicio referire la reducerea suprafeței concesiunii, cu toate că s-au suspendat unele obligații din motive neimputabile concesionarului. Însă prin suspendarea obligaţiei de realizare a parcării se menţinea situaţia juridică şi faptică existentă la acel moment: suprafeţele de teren (diferenţa dintre suprafaţa totală a parcelei destinată parkingului şi amprenta efectivă a pavilioanelor: 9.450 mp şi 1.930 mp, adică 7.520 mp) aflate între pavilioanele care se impuneau a fi demolate pentru a obţine un amplasament adecvat pentru construirea parcării supraetajate, rămâneau să fie utilizate potrivit destinaţiei lor de la acel moment: locuri de parcare amenajate la sol.Pentru a se clarifica acesta aspecte legate de relaţiile contractuale, la 25.05.2015 reprezentanţii Consiliului judeţean şi cei ai UTI semnează în comun Nota de constatare nr. 192 – care, potrivit denumirii sale avea, aşadar, un caracter recognitiv (confirmativ, retroactiv), care a avut ca obiect „locurile de parcare din incinta Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj, aflate în concesiunea UTI Parking & Hotel management SRL”. Acest înscris confirmă astfel faptul că în total, în exploatarea subscrisei se află un număr de 614 locuri de parcare, din care 287 sunt în parcarea existentă în zona amprentei parkingului supraetajat, iar din acestea un număr de 100 locuri fiind date în folosinţa Aeroportului (pentru angajaţi) potrivit art. 51 lit. d contract în mod gratuit.Ulterior, contractul de concesiune a fot rezoluționat parțial potrivit notificării emise de către UTI PARKING & HOTEL MANAGEMENT SRL (actuala GOTO Parking) care la data de 31.08.2016 a înregistrat la Consiliul Județean Cluj Notificarea privind încetarea parțială a contractului de concesiune cu privire la obligația concesionarului de construire a parkingului auto etajat și a hotelului, obligații care se regăseau în Contractul de concesiune nr. 29 din 17.08.2010 încheiat între părţi, obligații suspendate prin actul adițional nr. 1. Cu toate că la finalul anului 2019, reprezentanţii Aeroportului au iniţiat o cerere în pretenţii împotriva UTI prin care se solicita obligarea companiei la realizarea lucrărilor de reparaţii a parcării, în prezent consideră că GOTO nu ar avea dreptul de a exploata această parcare, de aici reieșind comportamentul contradictoriu al Aeroportului. În cadrul acestui dosar se formulează şi o cerere de asigurare de dovezi în care se recunoaşte faptul că, în calitate de concesionar am exploatat continuu întreaga parcare, finalizată cu raportul de expertiză tehnică judiciară realizat de dna expert Mirela Vasiu. Ulterior, Consiliul Județean Cluj a emis HCJ Cluj nr. 113/28.05.2020 prin care s-a transmis în administrarea Aeroportului Cluj o parte din suprafața parcării, și anume cele 287 de locuri de parcare amplasate în zona amprentei parkingului supraetajat în condiţiile în care formal, până în data emiterii HCJ nr. 113/28.05.2020, toată parcarea se afla în administrarea Consiliului Județean Cluj. Din acest moment Aeroportul începe să șicaneze GOTO și să efectueze mai multe acțiuni abuzive. Astfel, acum un an, la începutul lunii august 2020 Aeroportul a ocupat abuziv prin amplasarea de garduri, suprafața din CF 342234 din parcare, însă urmare a plângerilor la poliție, acesta probabil și-a dat seama de caracterul abuziv al deposedării, motiv pentru care Aeroportul și-a încetat demersurile și a înlăturat gardurile/benzile montate. Mai apoi, în fața instanțelor de judecată se înregistrează mai multe cereri de chemare în judecată, dosar nr. 16712/3/2020 prin care GOTO solicită anularea HCJ nr. 113/2020, dosar nr. 768/1285/2020 prin care solicită ca instanța să constate dreptul GOTO de exploatare exclusivă a parcării aeroportului, dosar nr. 3171/117/2020 prin care se solicită, printre altele, ca instanța să oblige GOTO să înceteze orice fel de „acte de administrare” cu privire la imobilul teren proprietate publică a Județului Cluj, situat în Cluj-Napoca, str. Traian Vuia, nr. 149, identificat în CF nr. 339210 Cluj-Napoca, nr. cad. 339210 în suprafață de 12546 mp transmis în administrarea Aeroportului prin HCJ nr. 113/28.05.2020), toate dosarele fiind în curs de soluționare. În 13 august 2021, angajați ai aeroportului, în frunte cu directorul de securitate aeroportuară, directorul de operațiuni aeroportuare și aproximativ alte 20 de persoane, au procedat la montarea unor garduri despărțitoare formate din panouri mobile, din plastic pe limita terenului înscris în CF 342234 (fost 339210), teren aflat în litigiu odată cu emiterea HCJ Cluj nr. 113/2020. Astfel, aeroportul, a blocat accesul la parcelă pentru GOTO Parking și pentru clienții săi și a amenajat o nouă parcare proprie (Parcarea 1 Vest)  cu toate că din 2011 și până în 13 august 2021 terenul în cauză a fost în exploatarea GOTO fiind folosit ca parcare indiferent de cine era administrator al respectivei suprafețe de teren raportat la caracterul exclusiv al dreptului concesionarului de exploatare a parcărilor prevăzut în contractul de concesiune nr. 29/2010.      

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

Compania IULIUS susține în continuare dezvoltarea Cluj-Napoca prin investiții ample – VIDEO

Stefania Heinz

Published

on

IULIUS este o companie axată pe dezvoltarea și gestionarea de proiecte de regenerare urbană, aducând în prim plan o experiență solidă de peste 25 de ani în domeniul imobiliar. Investițiile sale, care depășesc 1,2 miliarde de euro, se extind în orașe precum Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Suceava. Aceste proiecte, gândite în formate mixte, integrează grădini urbane, clădiri de birouri premium, zone comerciale și de divertisment, completate de investiții semnificative în infrastructură.

În Cluj-Napoca, IULIUS își continuă angajamentul în dezvoltarea urbană prin intermediul unui proiect amplu de reconversie și regenerare urbană, inițiat pe terenul fostei platforme Carbochim. Această inițiativă, cu o investiție estimată la peste 500 de milioane de euro, vizează revitalizarea unei zone industriale, generând oportunități investiționale, locuri de muncă și contribuind la consolidarea orașului ca un centru urban modern și atrăgător pentru rezidenți și investitori.

IULIUS: Dezvoltarea Urbană ca Motor al Transformării Sociale și Economice

IULIUS este o prezență solidă în domeniul dezvoltării urbane, oferind o vastă experiență de peste 25 de ani în sectorul imobiliar, cu investiții semnificative în mai multe orașe cheie din România, printre care Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Suceava, cu un total care depășește 1,2 miliarde de euro. Compania este renumită pentru proiectele sale inovatoare, care îmbină cu succes spațiile comerciale, de birouri și de agrement, însoțite de importante contribuții la infrastructură.

Unul dintre proiectele emblemă este Palas Iași, primul ansamblu mixt din România, inaugurat în 2012, care a devenit un punct de referință nu doar pentru Iași, ci și pentru regiunea înconjurătoare și Republica Moldova. Cu o investiție de peste , Palas Iași a adus împreună funcțiuni de retail, birouri și divertisment, înconjurând o grădină urbană care a devenit un hub comunitar. Modelul a fost replicat apoi la Timișoara, cu Iulius Town, inaugurat în 2019, un proiect mixt impresionant care a transformat o zonă urbană subevaluată, reconectând-o cu orașul și oferind noi oportunități de dezvoltare.

Prin intermediul conceptului United Business Center, IULIUS a dezvoltat 15 clădiri de birouri premium în orașele pe care le deservesc, atrăgând peste 130 de companii multinaționale, cu un total de aproximativ 25.000 de angajați. În total, proiectele IULIUS au creat peste 35.000 de locuri de muncă, inclusiv în domeniul comercial.

În plus, proiectele dezvoltate de IULIUS nu se limitează doar la aspectul comercial, ci oferă și o varietate de experiențe de divertisment, atrăgând peste 70 de milioane de vizite anual. Aceste proiecte includ peste 310.000 de metri pătrați de spații comerciale, găzduind peste 1.000 de branduri internaționale, naționale și locale, precum și parcuri amenajate de la zero, care au devenit adăpost pentru numeroase evenimente culturale și artistice.

Un alt aspect semnificativ al proiectelor IULIUS este angajamentul lor față de sustenabilitate și infrastructură. Compania a investit masiv în soluții de trafic, conectivitate și mobilitate alternativă, inclusiv piste pentru biciclete, locuri de parcare pentru biciclete și stații de încărcare pentru mașini electrice. În plus, IULIUS continuă să dezvolte proiecte care să reconecteze comunitățile cu orașele lor, inclusiv prin investiții în parcuri și alte spații verzi.

Prin aceste eforturi continue, IULIUS demonstrează nu doar capacitatea de a remodela peisajul urban, ci și de a crea valoare adăugată pentru orașele în care operează, contribuind la dezvoltarea economică și socială a acestora și la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Natura din orașe. La Cluj, sunt relocați arbori de pe fosta platformă Carbochim pentru replantarea lor într-un viitor proiect mixt.

Stefania Heinz

Published

on

Studiile arată că peste 50% din populația planetei locuiește în prezent în zone urbane, iar până în 2050, 68% din populația mondială va locui în orașe. Astfel, este de o importanță incontestabilă ca orașele să includă suficiente areale verzi, indiferent că este vorba despre cartiere moderne din Barcelona, Londra, Viena sau Cluj-Napoca. Din fericire, nevoia de a fi în contact cu natura pentru a duce o viață sănătoasă din punct de vedere fizic și emoțional este un concept tot mai des promovat nu doar de medici, dar și susținut de arhitecți, proiectanți urbani și dezvoltatori de proiecte de regenerare urbană. Aceștia din urmă includ în planurile proiectelor lor parcuri special amenajate cu gazon, arbori și plante decorative care oferă locuitorilor zone de relaxare, stimulează coeziunea și relațiile sociale și contribuie la sporirea gradului de atractivitate a orașelor.

Pentru a le realiza, în unele situații se recurge la achiziționarea și plantarea de copaci noi, tineri, însă există și varianta de a folosi ceea ce natura oferă deja și anume arborii mai „bătrâni”, dar care sunt viabili pentru relocarea în noile amplasamente. Astfel de proceduri de transplantare a arborilor sunt mai puțin întâlnite în România, în special când vine vorba de copaci înalți, cu un coronament bogat și greu de transplantat.

Iulius a relocat 74 de arbori de pe platforma Carbochim pentru a-i replanta în viitorul proiect

În România, Iulius este dezvoltatorul real-estate care a construit parcuri de la zero în proiectele sale de regenerare urbană – Palas Iași și Iulius Town Timișoara –, acolo unde spațiile verzi nu existau, iar acestea s-au transformat în locuri îndrăgite de oameni, care aduc împreună natura și comunitatea. Aceeași companie a amenajat și parcul de la Iulius Mall Cluj, care adună oamenii pentru evenimente și relaxare pe malul lacului. Iulius pregătește deja și parcul dintr-un nou proiect pe care îl va realiza în oraș, unul dintre cele mai mari din țară, ce va fi construit pe amplasamentul fostei fabrici Carbochim. Spațiile verzi amenajate prin acest proiect ar urma să depășească 5 hectare. Pe platformă, printre clădirile industriale, într-o mare pondere în degradare, nefiind utilizate, se aflau și un număr de 156 de copaci, care au fost supuși unui studiu arboricol pentru a se decide câți dintre ei pot fi păstrați și relocați într-o pepinieră până vor reveni în cadrul proiectului mixed-use. Studiul a fost realizat de Conf. Dr. Horia Dan Vlasin de la Facultatea de Silvicultură și Cadastru din cadrul USAMV Cluj-Napoca, care a decis că peste 120 de copaci sunt posibil de transplantat: ,,Criteriile de relocare au fost în primul rând specia, iar pe platforma Carbochim au fost atât specii de rășinoase, cât și specii de foioase. Am ținut cont de caracterul estetic al arborilor, de starea lor de sănătate și, implicit, și de posibilitatea de transplantare și de mutare a acestora. Teoretic, vârsta până la care pot fi extrași arborii și replantați este nelimitată, atât timp cât arborele este relocat fără a fi deranjat sistemul radicelar și cu balot de pământ, care face prinderea acestuia mult mai ușoară în noua locație.”

Până în prezent, au fost transplantați 74 de arbori în pepiniera Iulius din cadrul Stațiunii de Cercetare Horticolă USAMV, urmând să se întâmple la fel și cu restul de arbori sănătoși. ,,Relocarea arborilor nu este un proces des întâlnit. În ultimii ani, s-a recurs la relocarea unor arbori de dimensiuni mai mici, mai ales pentru spațiile verzi. Arbori atât de mari nu știu să se fi relocat, cel puțin la noi în Cluj. Bineînțeles, eforturile sunt destul de mari pentru relocare, în schimb, practic, viața acelui arbore va continua și, în plus, nu se așteaptă mult timp pentru a crește, pentru a oferi umbră, pentru a oferi peisaj pentru cetățeni”, a adăugat Conf. Dr. Ing. Horia Dan Vlasin.

Specialiștii au folosit utilaje speciale și s-au asigurat că sănătatea arborilor nu este afectată în niciun fel, mai ales că este vorba de arbori care ajung la o înălțime de 13 m și o greutate de 6-8 tone.

default

Arborii relocați au intrat în vegetație

Printre speciile de arbori care au fost mutați deja se numără tei paltini, brazi argintii, molizi, pruni roșii, magnolii și mesteceni. ,,Am început pregătirea recoltării din ianuarie 2023, atunci când am realizat primele lucrări la nivelul rădăcinilor. Au rămas așa timp de un an de zile, iar relocarea efectivă a început în ianuarie 2024, moment optim pentru astfel de lucrări, întrucât plantele se află într-un repaus vegetativ. Ca și procedură, au fost realizate săpături la rădăcină, cu un diametru de 2,5 metri și adâncime sub nivelul ultimei rădăcini, de aproximativ 1 metru. A urmat balotarea cu iută și plasă, pentru a ține pământul pe rădăcini, ulterior fiind efectiv transplantați. A fost un proces îndelungat și dificil, dar rezultatul este unul pe măsură, pentru că arborii au intrat deja în vegetație, a explicat Călin Revnic, Inginer Horticol IULIUS.

Arborii s-au alăturat altor 600 de copaci care se aclimatizează în pepinieră, din specii precum platani, tei, ginkgo biloba, castani, stejari piramidali, arbori de cauciuc, carpeni, arțari, duzi, liriodendron și metasequoia, care vor oferi umbră în noul parc pe care îl va avea Clujul. Pe lângă zona verde amenajată de aproximativ 5 hectare, proiectul va include și alte funcțiuni precum: spații de retail, office, rezidențial, entertainment și un centru de arte performative. Investiția se ridică la aproximativ jumătate de miliard de euro.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

De la fostă platformă industrială, la o zonă vibrantă a orașului: grădină urbană, centru de arte performative și concepte interactive pentru întreaga comunitate, la doar 15 minute de centrul Clujului

Stefania Heinz

Published

on

De la fostă platformă industrială, la o zonă vibrantă a orașului: grădină urbană, centru de arte performative și concepte interactive pentru întreaga comunitate, la doar 15 minute de centrul Clujului

Aproximativ 14 hectare de pe fosta platformă Carbochim (fabrică modernizată și relocată) vor fi redate clujenilor prin proiectul de regenerare urbană ce va fi dezvoltat de compania IULIUS. Master planul acestuia este definit de un concept young și family-friendly, ce va include un centru de arte performative, zone de entertainment, facilități ce încurajează sportul, branduri în premieră pentru oraș și regiune, spații office, zone verzi amenajate de peste 5 hectare, noi conexiuni pietonale și pentru biciclete, dar și multe alte funcțiuni. Mixul propus se bazează pe studii de piață locale și pe nevoile comunității, care și-a exprimat opiniile pe platforma www.partedincluj.ro, încă din etapa incipientă de dezvoltare a conceptului. 

 

Proiectul companiei IULIUS de pe fosta platformă Carbochim își propune să integreze fosta zonă industrială (utilizată anterior doar pe o treime din suprafață) ca parte activă a orașului Cluj-Napoca. Centrat pe infuzia de spații verzi ample și experiențe urbane variate, acesta va fi un spațiu accesibil și cu facilități necesare vieții moderne. Grupul are experiența unor astfel de proiecte, cum sunt ansamblurile mixed-use deja dezvoltate la Iași și Timișoara,  care au avut un impact economic și social puternic asupra comunităților și au devenit locuri preferate de petrecere a timpului liber.

,,Cluj-Napoca a devenit o forță economică și odată cu aceasta a crescut și apetitul populației pentru tot ceea ce înseamnă un stil de viață cosmopolit și responsabil. Am ascultat nevoile și dorințele comunității, ne-am consultat cu numeroși reprezentanți ai societății civile, am lucrat împreună cu specialiști din domenii variate și am identificat soluții inspirate din așteptările locuitorilor astfel încât să ajustăm proiectul până la o formă care să fie îmbrățișată cât mai natural de oraș, cu beneficii reale și un impact solid în ceea ce privește dezvoltarea urbană și nu numai. Avem încredere că va fi un proiect pe cât de complex, pe atât de relevant în termeni de contribuție la calitatea vieții”, a spus Sorin Guttman, Project Manager.

Proiectul are la bază conceptul work-live-play, incluzând și funcțiuni în premieră, atât pentru Cluj-Napoca, cât și pentru Transilvania. Este vorba despre un centru de arte perfomative, prima sală de spectacole integrată într-un proiect real estate, centru de family entertainment, spații office, oportunități de dezvoltare a afacerilor, zone de petrecere a timpului liber, restaurante, branduri premium, spații de joacă pentru copii, facilități sportive și educaționale, parc și grădină japoneză, fresh market. Totodată, se vor realiza investiții importante și în infrastructură. Astfel, vor fi create mii de locuri de muncă încă din timpul construcției, numărul lor crescând proporțional cu dezvoltarea zonelor de office și retail, iar calitatea vieții va fi îmbunătățită pe mai multe paliere. Toate aceste facilități vor fi accesibile la doar 15 minute de centrul orașului.

Centru de arte performative, într-una dintre clădirile păstrate de pe fosta platformă Carbochim

Două dintre clădirile de pe vechea platformă industrială vor fi păstrate și reamenajate pentru a fi incluse în proiect. Este vorba despre clădirea administrativă, care va deveni hub antreprenorial, și hala cu arcade, care va deservi culturii clujene. Este o premieră ca în cadrul unui astfel de proiect să fie inclus și un centru de arte performative, care va găzdui spectacole, festivaluri, expoziții și multe altele. În acest sens, compania IULIUS are un parteneriat cu Centrul Cultural Clujean, entitatea care se va ocupa de administrarea acestei locații destinată artei.

De asemenea, suplimentar, proiectul va include și o sală de spectacole, care presupune o îmbinare de programe pentru copii și pentru publicul larg. Sala va găzdui reprezentații ale unor companii de teatru independente și de stat din Cluj, precum și alte tipuri de evenimente de divertisment.

 

Vizite-experiență pentru toate categoriile de public

Proiectul va integra și un concept de entertainment în premieră în regiune, de mare amploare, cu zone de cățărare, trambuline, circuite cu obstacole, zone de gaming, experiențe imersive și simulatoare. Un alt centru de distracție va fi special dedicat copiilor de vârstă preșcolară și școală primară, cu activități care dezvoltă creativitatea, gândirea logică, atenția, dexteritatea și aptitudinile de socializare. Tot aici va exista infrastructură cinematografică de ultimă generație, care va integra concepte în premieră regională.

De asemenea, vizitatorii vor avea acces și la alte concepte de retail orientate spre familii, de la servicii până la branduri îndrăgite de părinți. Un exemplu în acest sens este o librărie cu un format aparte, care, dincolo de selecția celor mai noi și variate cărți pentru lectură, școală și dezvoltarea cunoștințelor, presupune experiențe și interactivitate.

 

Peste 400 de branduri, formate home&deco, restaurante-concept și Fresh Market

Noul proiect va aduce o diversitate de magazine, de la cele accesibile tuturor categoriilor de public, până la branduri premium, de renume internațional. Oferta va include premiere regionale și pe profiluri precum: home&deco, DIY, jucării, librării, bijuterii, accesorii etc., dar și locații flagship ale unor branduri intens așteptate de clujeni.

Proiectul va fi o nouă destinație de petrecere a timpului liber și pentru că va reuni restaurante-concept cu tematică internațională. Pe lângă o zonă de food-court, care va integra operatori din gastronomia românească și globală, se vor regăsi restaurante și cafenele ce vor oferi experiențe deosebite, indoor și în aer liber.

Un alt concept în premieră va fi un Fresh Market modern, pe modelul celor din metropolele europene, care își propune să reunească producători locali cu cele mai proaspete produse, gata de preparat în fața clientului și de servit pe loc.

 

Sport în aer liber sau într-o sală de fitness ultra modernă

 

Proiectul va include zone de sport cu facilități de top pentru antrenamente, astfel încât mișcarea să devină o plăcere și să fie la îndemâna oricui. Cei care își vor dori să facă mișcare în aer liber vor putea opta și pentru zonele din parc, pentru sesiuni de yoga sau pentru plimbatul cu bicicleta. În total vor fi construite peste 700 m.l. de piste în interiorul proiectului, pe linia malului drept al Someșului, și aproximativ 2.500 m.l. prin modernizarea străzilor perimetrale. Această funcțiune se aliniază la noua strategie a orașului prin care se dezvoltă o infrastructură sustenabilă și a fost integrată ca urmare a dorinței comunității de a beneficia de o accesibilitate sporită cu bicicleta sau transportul în comun.

 

Peste 700 de arbori și 100.000 de plante decorative vor da culoare noii grădini urbane

Grădinile urbane au un rol cheie în proiectele IULIUS. În prezent, peste 600 de arbori maturi, cu vârste de până la 60 de ani și înălțimi de până la 13 metri, la care se adaugă și copacii posibil de relocat de pe fosta paltformă industrială se acomodează în pepiniera găzduită de Stațiunea de Cercetare Horticolă USAMV Cluj-Napoca. Alături de alte 100.000 de plante decorative din diverse specii, aceștia vor oferi umbră din prima zi în spațiile verzi de peste 5,2 hectare propuse a fi amenajate. Tot aici va fi și o grădină japoneză, un concept inedit, unde vizitatorii se vor putea deconecta de ritmul cotidian. Pe lângă rolul său de a oferi cadrul pentru relaxare și conectare cu natura, parcul creat în locul spațiilor industriale va găzdui evenimente în aer liber, spectacole, seri de film și multe alte experiențe dedicate întregii familii.

 

Pod rutier, pasarele pietonale, piste biciclete, modernizare străzi – investițiile IULIUS în infrastructură pe fosta platformă Carbochim

Pentru a asigura conectivitatea întregii zonei, prin proiectul de reconversie urbană se vor realiza: un pod rutier și două pasarele pietonale peste râul Someș, modernizarea străzilor Porțelanului și Câmpul Pâinii, amenajarea a două sensuri giratorii, amenajarea Pieței 1 Mai pe segmentul aferent proiectului, crearea a peste 3.200 de ml de piste de bicicletă, atât pe limitele străzilor perimetrale, cât și în cadrul proiectului, pe linia malului Someș. Parte din proiect vor fi și 1.600 de spații de parcare pentru biciclete și 900 de locuri pentru care va fi asigurat cablajul necesar stațiilor de încărcare electrică. Investiția va fi deservită de până la 4.800 de locuri de parcare, subterane și supraterane.

Conceptul întregului proiect este realizat de renumitul studio de arhitectură UNStudio din Olanda, această colaborare fiind o premieră nu doar în Cluj -Napoca, ci și în România.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite