Connect with us

Prin Oras

Tribunalul Cluj i-a dat peste nas lui David Ciceo in chestiunea gardului despartitor ridicat abuziv de Aeroportul clujean peste parcarea GOTO. Instanta a decis ca gardul trebuie sa dispara

Alex Campian

Published

on

Tribunalul Cluj i-a dat peste nas lui David Ciceo in chestiunea gardului despartitor ridicat abuziv de Aeroportul clujean peste parcarea GOTO. Instanta a decis ca gardul trebuie sa dispara

Tribunalul specializat Cluj a decis marți în favoarea GOTO Parking în disputa legală pe care această companie o are cu Aeroportul Internațional Cluj pe un teren folosit ca parcare în incinta aeroportului. În vara acestui an, prin mijlocul parcării administrate privat (încă din 2010), a fost ridicat abuziv un gard despărțitor format din panouri mobile de plastic, având drept consecință o serie întreagă de neînțelegeri între cele două entități. Instanța de judecată a hotărât ca reprezentanții Aeroportului si David Ciceo să înlăture imediat gardul de pe limita suprafeței de teren și să oprească orice alte lucrări similare care ar putea afecta exploatarea normală a parcării. În plus, regia autonomă va trebui să plătească și cheltuieli de judecată în valoare de 6.040 de lei.Tribunalul Specializat din Cluj a dat o sentință executorie încă din 4 noiembrie 2021, dar aeroportul a declarat apel, respins marți. Astfel, decizia instanței este definitivă și executorie, adică aeroportul va trebui să se conformeze și să desființeze gardurile. Oricine trece astăzi prin parcarea aeroportului poate constata cu ușurință că în ultimii doi ani lucrurile au fost îmbunătățite foarte mult pe partea din fața terminalelor de sosiri și plecări. Nu același lucru se poate spune despre partea de vest a parcării, exact suprafața în dispută. Concluzia simplă este și foarte clară: oamenii care se pricep trebuie lăsați să-și vadă de treabă! Istoricul disputei terenului Între Consiliul Județean Cluj şi UTI Parking (actualmente GOTO Parking) s-a încheiat contractul de concesiune nr. 29 din 17.08.2010 pentru o perioadă de 45 de ani în vederea realizării lucrărilor pentru extinderea parcării auto existente, construirea unui parking auto etajat și construirea unui hotel de 4* în perimetrul Aeroportului Internațional Cluj-Napoca. Astfel, începând cu 20.04.2011, serviciul public de parcare din incinta Aeroportului a trecut în administrarea UTI (devenită între timp GOTO Parking), acesta incluzând, desigur, şi locurile de parcare existente pe suprafaţa de teren unde se preconiza că se va construi parkingul supraetajat (toate parcelele). Contractul de concesiune recunoaște dreptul exclusiv al concesionarului de a exploata serviciul public de parcări, respectiv toate suprafeţele de teren cu destinaţie de parcare din incinta Aeroportului Cluj-Napoca. Ca urmare a faptului că respectivul concedent nu a predat un amplasament construibil (pentru hotel și a parkingul supraetajat), prin Hotărârea nr. 269 din 29 septembrie 2011 s-a aprobat Actul adițional nr. 1 la Contractul de concesiune de lucrări publice nr. 29/17.08.2010 prin care părțile de comun acord au convenit modificarea contractului de concesiune, în sensul suspendării obligațiilor de construire a parkingului și a hotelului. În cuprinsul actului adițional nu se face nicio referire la reducerea suprafeței concesiunii, cu toate că s-au suspendat unele obligații din motive neimputabile concesionarului. Însă prin suspendarea obligaţiei de realizare a parcării se menţinea situaţia juridică şi faptică existentă la acel moment: suprafeţele de teren (diferenţa dintre suprafaţa totală a parcelei destinată parkingului şi amprenta efectivă a pavilioanelor: 9.450 mp şi 1.930 mp, adică 7.520 mp) aflate între pavilioanele care se impuneau a fi demolate pentru a obţine un amplasament adecvat pentru construirea parcării supraetajate, rămâneau să fie utilizate potrivit destinaţiei lor de la acel moment: locuri de parcare amenajate la sol.Pentru a se clarifica acesta aspecte legate de relaţiile contractuale, la 25.05.2015 reprezentanţii Consiliului judeţean şi cei ai UTI semnează în comun Nota de constatare nr. 192 – care, potrivit denumirii sale avea, aşadar, un caracter recognitiv (confirmativ, retroactiv), care a avut ca obiect „locurile de parcare din incinta Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj, aflate în concesiunea UTI Parking & Hotel management SRL”. Acest înscris confirmă astfel faptul că în total, în exploatarea subscrisei se află un număr de 614 locuri de parcare, din care 287 sunt în parcarea existentă în zona amprentei parkingului supraetajat, iar din acestea un număr de 100 locuri fiind date în folosinţa Aeroportului (pentru angajaţi) potrivit art. 51 lit. d contract în mod gratuit.Ulterior, contractul de concesiune a fot rezoluționat parțial potrivit notificării emise de către UTI PARKING & HOTEL MANAGEMENT SRL (actuala GOTO Parking) care la data de 31.08.2016 a înregistrat la Consiliul Județean Cluj Notificarea privind încetarea parțială a contractului de concesiune cu privire la obligația concesionarului de construire a parkingului auto etajat și a hotelului, obligații care se regăseau în Contractul de concesiune nr. 29 din 17.08.2010 încheiat între părţi, obligații suspendate prin actul adițional nr. 1. Cu toate că la finalul anului 2019, reprezentanţii Aeroportului au iniţiat o cerere în pretenţii împotriva UTI prin care se solicita obligarea companiei la realizarea lucrărilor de reparaţii a parcării, în prezent consideră că GOTO nu ar avea dreptul de a exploata această parcare, de aici reieșind comportamentul contradictoriu al Aeroportului. În cadrul acestui dosar se formulează şi o cerere de asigurare de dovezi în care se recunoaşte faptul că, în calitate de concesionar am exploatat continuu întreaga parcare, finalizată cu raportul de expertiză tehnică judiciară realizat de dna expert Mirela Vasiu. Ulterior, Consiliul Județean Cluj a emis HCJ Cluj nr. 113/28.05.2020 prin care s-a transmis în administrarea Aeroportului Cluj o parte din suprafața parcării, și anume cele 287 de locuri de parcare amplasate în zona amprentei parkingului supraetajat în condiţiile în care formal, până în data emiterii HCJ nr. 113/28.05.2020, toată parcarea se afla în administrarea Consiliului Județean Cluj. Din acest moment Aeroportul începe să șicaneze GOTO și să efectueze mai multe acțiuni abuzive. Astfel, acum un an, la începutul lunii august 2020 Aeroportul a ocupat abuziv prin amplasarea de garduri, suprafața din CF 342234 din parcare, însă urmare a plângerilor la poliție, acesta probabil și-a dat seama de caracterul abuziv al deposedării, motiv pentru care Aeroportul și-a încetat demersurile și a înlăturat gardurile/benzile montate. Mai apoi, în fața instanțelor de judecată se înregistrează mai multe cereri de chemare în judecată, dosar nr. 16712/3/2020 prin care GOTO solicită anularea HCJ nr. 113/2020, dosar nr. 768/1285/2020 prin care solicită ca instanța să constate dreptul GOTO de exploatare exclusivă a parcării aeroportului, dosar nr. 3171/117/2020 prin care se solicită, printre altele, ca instanța să oblige GOTO să înceteze orice fel de „acte de administrare” cu privire la imobilul teren proprietate publică a Județului Cluj, situat în Cluj-Napoca, str. Traian Vuia, nr. 149, identificat în CF nr. 339210 Cluj-Napoca, nr. cad. 339210 în suprafață de 12546 mp transmis în administrarea Aeroportului prin HCJ nr. 113/28.05.2020), toate dosarele fiind în curs de soluționare. În 13 august 2021, angajați ai aeroportului, în frunte cu directorul de securitate aeroportuară, directorul de operațiuni aeroportuare și aproximativ alte 20 de persoane, au procedat la montarea unor garduri despărțitoare formate din panouri mobile, din plastic pe limita terenului înscris în CF 342234 (fost 339210), teren aflat în litigiu odată cu emiterea HCJ Cluj nr. 113/2020. Astfel, aeroportul, a blocat accesul la parcelă pentru GOTO Parking și pentru clienții săi și a amenajat o nouă parcare proprie (Parcarea 1 Vest)  cu toate că din 2011 și până în 13 august 2021 terenul în cauză a fost în exploatarea GOTO fiind folosit ca parcare indiferent de cine era administrator al respectivei suprafețe de teren raportat la caracterul exclusiv al dreptului concesionarului de exploatare a parcărilor prevăzut în contractul de concesiune nr. 29/2010.      

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

3 zile fără apă în Cluj! A fost nevoie să spargă drumul pentru a înlocui conducta veche

Stefania Heinz

Published

on

O intervenție amplă a avut loc astăzi în județul Cluj, pe conducta principală de aducțiune DN 600, care leagă Cluj-Napoca de Gherla și Dej. Pentru efectuarea lucrărilor, echipele au spart drumul și au îndepărtat placa de beton care acoperea vechile vane.

Ulterior, ansamblul de vane și robineți a fost tăiat și extras, urmând ca în locul acestora să fie montate componente noi.

„Operațiunea de tăiere și extracție a ansamblului de vane și robineți s-a încheiat. Urmează etapa de înlocuire și montare a noului grup de vane”, au declarat reprezentanții Companiei de Apă Someș.

Intervenția a dus la întreruperea furnizării apei potabile în mai multe localități din județ în perioada 20–23 mai. Din același motiv, zeci de școli au fost închise temporar, din considerente de igienă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Record pe piața imobiliară: IULIUS și Atterbury Europe atrag 400 milioane de euro pentru reconversia urbană RIVUS din Cluj

Tudor Calinescu

Published

on

Proiectul RIVUS Cluj-Napoca, dezvoltat de IULIUS și Atterbury Europe, marchează un moment istoric în industria imobiliară din România, prin obținerea unui credit sindicalizat record de 400 milioane de euro – cea mai mare finanțare acordată vreodată unei noi dezvoltări real-estate din țară. Finanțarea este asigurată de patru instituții de prestigiu: Erste Bank (Lead Arranger), Banca Comercială Română (BCR), Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și BRD Groupe Société Générale.

Un proiect mixt cu impact major pentru oraș

RIVUS redă comunității clujene 14 hectare de fostă platformă industrială (Carbochim), transformate într-un ansamblu multifuncțional cu o diversitate unică în România: spații de retail, office, cultură, entertainment și zone verzi. Valoarea totală a investiției depășește 500 de milioane de euro, iar proiectul este în prezent în faza de obținere a autorizației de construire.

Viziune urbană sustenabilă și integrată în oraș

Proiectul de reconversie urbană transformă un teren brownfield într-un nou pol de dezvoltare urbană, cu o arhitectură semnată de renumitul birou internațional UNStudio. Conceptul pune în valoare râul Someș, care va deveni accesibil publicului, și integrează armonios fosta zonă industrială în țesutul orașului.

RIVUS va include o grădină urbană de peste 52.000 mp, cu peste 700 de arbori (mulți salvați de pe platforma existentă) și 100.000 de plante decorative. Fațadele clădirii principale vor fi înverzite, cu acoperișuri verzi și chiar o grădină japoneză pe acoperiș.

Un proiect verde, certificat internațional

Creditul de 400 milioane de euro este o finanțare verde, acordată datorită respectării celor mai înalte standarde de sustenabilitate – LEED Platinum și EDGE Advanced. Întregul proiect este gândit pentru a respecta principiile de eficiență energetică, mobilitate alternativă și protejare a biodiversității.

RIVUS va include clădiri nZEB (nearly Zero Energy Buildings), materiale naturale, lumină naturală maximă, alei permeabile pentru apă, energie regenerabilă și infrastructură dedicată transportului ecologic. Se vor construi aproximativ 4.800 locuri de parcare, dintre care 900 vor avea stații de încărcare electrică, și 2.500 spații pentru biciclete.

Contribuții majore în infrastructura publică

Prin contract cu municipalitatea, IULIUS și Atterbury vor realiza investiții semnificative în infrastructură, inclusiv:

  • un nou pod rutier peste Someș,

  • două poduri pietonale,

  • modernizarea străzilor din zonă,

  • infrastructură pentru biciclete.

Toate acestea vor susține conectivitatea și mobilitatea verde a orașului.

Cifre-cheie RIVUS Cluj-Napoca

  • 142.000 mp suprafață totală de retail

  • Peste 400 de magazine (inclusiv premiere naționale și regionale)

  • Peste 30 de restaurante și cafenele orientate spre Someș

  • 15.000 mp de birouri premium

  • 2 clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și servicii

  • Cinematograf de ultimă generație & open-air cinema

  • Centru dedicat live arts – o premieră în România

Declarațiile partenerilor

„Suntem încântați să coordonăm această finanțare verde pentru un proiect atât de ambițios și sustenabil precum RIVUS. IULIUS este un partener de încredere, cu o viziune clară de regenerare urbană responsabilă.”
Marko Brekič, Senior Client Executive, Erste Group Bank AG

„Acest credit continuă seria premierelor pentru IULIUS în domeniul finanțărilor verzi. RIVUS reflectă misiunea noastră de a dezvolta proiecte cu impact economic și social pozitiv, care transformă orașele din România.”
Marius Perșenea, COO IULIUS


Despre RIVUS: Viitorul urban începe la Cluj

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, dezvoltat pe o platformă industrială utilizată anterior în proporție de doar 30%. Fabrica Carbochim a fost relocată și modernizată cu o investiție de peste 7 milioane de euro, pentru a face loc acestei dezvoltări urbane de ultimă generație.

Proiectul se află în faza de autorizare, după ce Planul Urbanistic Zonal a fost aprobat de Consiliul Local Cluj-Napoca în 2023.

Descoperă mai multe detalii pe www.rivus.ro și urmărește noutățile pe:
📷 instagram.com/rivuscluj
📘 facebook.com/rivuscluj

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

La o cafea cu un polițist: Clujenii, invitați să vorbească deschis despre siguranța rutieră ☕🚔

Maria Costea

Published

on

Cum ar fi să discuți față în față, la o cafea, cu un polițist despre problemele din trafic? La Cluj-Napoca se poate. În fiecare marți, într-o cafenea din centrul orașului, clujenii sunt invitați să stea de vorbă deschis cu oamenii legii, într-un cadru relaxat și prietenos.

Astăzi, întâlnirea a fost una specială: alături de polițiști s-au aflat motocicliști experimentați și piloți de raliu. Tema principală? Cum putem reduce împreună incidentele din trafic.

Concluzia a fost clară: atenția la volan salvează vieți. Participanții au subliniat că telefonul mobil și gadgeturile nu au ce căuta în mâinile unui șofer în mișcare, iar viteza trebuie adaptată și menținută în limitele legale, indiferent de experiența la volan sau tipul de vehicul.

Inițiativa „La o cafea cu un polițist” își propune să apropie comunitatea de autorități și să creeze un dialog sincer, pentru un oraș mai sigur.

📍Marțea viitoare, aceeași oră, aceeași cafenea. Ai ceva de spus? Polițiștii te ascultă.

Sursa: TVR Cluj

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite