Tribunalul specializat Cluj a decis marți în favoarea GOTO Parking în disputa legală pe care această companie o are cu Aeroportul Internațional Cluj pe un teren folosit ca parcare în incinta aeroportului. În vara acestui an, prin mijlocul parcării administrate privat (încă din 2010), a fost ridicat abuziv un gard despărțitor format din panouri mobile de plastic, având drept consecință o serie întreagă de neînțelegeri între cele două entități. Instanța de judecată a hotărât ca reprezentanții Aeroportului si David Ciceo să înlăture imediat gardul de pe limita suprafeței de teren și să oprească orice alte lucrări similare care ar putea afecta exploatarea normală a parcării. În plus, regia autonomă va trebui să plătească și cheltuieli de judecată în valoare de 6.040 de lei.Tribunalul Specializat din Cluj a dat o sentință executorie încă din 4 noiembrie 2021, dar aeroportul a declarat apel, respins marți. Astfel, decizia instanței este definitivă și executorie, adică aeroportul va trebui să se conformeze și să desființeze gardurile. Oricine trece astăzi prin parcarea aeroportului poate constata cu ușurință că în ultimii doi ani lucrurile au fost îmbunătățite foarte mult pe partea din fața terminalelor de sosiri și plecări. Nu același lucru se poate spune despre partea de vest a parcării, exact suprafața în dispută. Concluzia simplă este și foarte clară: oamenii care se pricep trebuie lăsați să-și vadă de treabă! Istoricul disputei terenului Între Consiliul Județean Cluj şi UTI Parking (actualmente GOTO Parking) s-a încheiat contractul de concesiune nr. 29 din 17.08.2010 pentru o perioadă de 45 de ani în vederea realizării lucrărilor pentru extinderea parcării auto existente, construirea unui parking auto etajat și construirea unui hotel de 4* în perimetrul Aeroportului Internațional Cluj-Napoca. Astfel, începând cu 20.04.2011, serviciul public de parcare din incinta Aeroportului a trecut în administrarea UTI (devenită între timp GOTO Parking), acesta incluzând, desigur, şi locurile de parcare existente pe suprafaţa de teren unde se preconiza că se va construi parkingul supraetajat (toate parcelele). Contractul de concesiune recunoaște dreptul exclusiv al concesionarului de a exploata serviciul public de parcări, respectiv toate suprafeţele de teren cu destinaţie de parcare din incinta Aeroportului Cluj-Napoca. Ca urmare a faptului că respectivul concedent nu a predat un amplasament construibil (pentru hotel și a parkingul supraetajat), prin Hotărârea nr. 269 din 29 septembrie 2011 s-a aprobat Actul adițional nr. 1 la Contractul de concesiune de lucrări publice nr. 29/17.08.2010 prin care părțile de comun acord au convenit modificarea contractului de concesiune, în sensul suspendării obligațiilor de construire a parkingului și a hotelului. În cuprinsul actului adițional nu se face nicio referire la reducerea suprafeței concesiunii, cu toate că s-au suspendat unele obligații din motive neimputabile concesionarului. Însă prin suspendarea obligaţiei de realizare a parcării se menţinea situaţia juridică şi faptică existentă la acel moment: suprafeţele de teren (diferenţa dintre suprafaţa totală a parcelei destinată parkingului şi amprenta efectivă a pavilioanelor: 9.450 mp şi 1.930 mp, adică 7.520 mp) aflate între pavilioanele care se impuneau a fi demolate pentru a obţine un amplasament adecvat pentru construirea parcării supraetajate, rămâneau să fie utilizate potrivit destinaţiei lor de la acel moment: locuri de parcare amenajate la sol.Pentru a se clarifica acesta aspecte legate de relaţiile contractuale, la 25.05.2015 reprezentanţii Consiliului judeţean şi cei ai UTI semnează în comun Nota de constatare nr. 192 – care, potrivit denumirii sale avea, aşadar, un caracter recognitiv (confirmativ, retroactiv), care a avut ca obiect „locurile de parcare din incinta Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj, aflate în concesiunea UTI Parking & Hotel management SRL”. Acest înscris confirmă astfel faptul că în total, în exploatarea subscrisei se află un număr de 614 locuri de parcare, din care 287 sunt în parcarea existentă în zona amprentei parkingului supraetajat, iar din acestea un număr de 100 locuri fiind date în folosinţa Aeroportului (pentru angajaţi) potrivit art. 51 lit. d contract în mod gratuit.Ulterior, contractul de concesiune a fot rezoluționat parțial potrivit notificării emise de către UTI PARKING & HOTEL MANAGEMENT SRL (actuala GOTO Parking) care la data de 31.08.2016 a înregistrat la Consiliul Județean Cluj Notificarea privind încetarea parțială a contractului de concesiune cu privire la obligația concesionarului de construire a parkingului auto etajat și a hotelului, obligații care se regăseau în Contractul de concesiune nr. 29 din 17.08.2010 încheiat între părţi, obligații suspendate prin actul adițional nr. 1. Cu toate că la finalul anului 2019, reprezentanţii Aeroportului au iniţiat o cerere în pretenţii împotriva UTI prin care se solicita obligarea companiei la realizarea lucrărilor de reparaţii a parcării, în prezent consideră că GOTO nu ar avea dreptul de a exploata această parcare, de aici reieșind comportamentul contradictoriu al Aeroportului. În cadrul acestui dosar se formulează şi o cerere de asigurare de dovezi în care se recunoaşte faptul că, în calitate de concesionar am exploatat continuu întreaga parcare, finalizată cu raportul de expertiză tehnică judiciară realizat de dna expert Mirela Vasiu. Ulterior, Consiliul Județean Cluj a emis HCJ Cluj nr. 113/28.05.2020 prin care s-a transmis în administrarea Aeroportului Cluj o parte din suprafața parcării, și anume cele 287 de locuri de parcare amplasate în zona amprentei parkingului supraetajat în condiţiile în care formal, până în data emiterii HCJ nr. 113/28.05.2020, toată parcarea se afla în administrarea Consiliului Județean Cluj. Din acest moment Aeroportul începe să șicaneze GOTO și să efectueze mai multe acțiuni abuzive. Astfel, acum un an, la începutul lunii august 2020 Aeroportul a ocupat abuziv prin amplasarea de garduri, suprafața din CF 342234 din parcare, însă urmare a plângerilor la poliție, acesta probabil și-a dat seama de caracterul abuziv al deposedării, motiv pentru care Aeroportul și-a încetat demersurile și a înlăturat gardurile/benzile montate. Mai apoi, în fața instanțelor de judecată se înregistrează mai multe cereri de chemare în judecată, dosar nr. 16712/3/2020 prin care GOTO solicită anularea HCJ nr. 113/2020, dosar nr. 768/1285/2020 prin care solicită ca instanța să constate dreptul GOTO de exploatare exclusivă a parcării aeroportului, dosar nr. 3171/117/2020 prin care se solicită, printre altele, ca instanța să oblige GOTO să înceteze orice fel de „acte de administrare” cu privire la imobilul teren proprietate publică a Județului Cluj, situat în Cluj-Napoca, str. Traian Vuia, nr. 149, identificat în CF nr. 339210 Cluj-Napoca, nr. cad. 339210 în suprafață de 12546 mp transmis în administrarea Aeroportului prin HCJ nr. 113/28.05.2020), toate dosarele fiind în curs de soluționare. În 13 august 2021, angajați ai aeroportului, în frunte cu directorul de securitate aeroportuară, directorul de operațiuni aeroportuare și aproximativ alte 20 de persoane, au procedat la montarea unor garduri despărțitoare formate din panouri mobile, din plastic pe limita terenului înscris în CF 342234 (fost 339210), teren aflat în litigiu odată cu emiterea HCJ Cluj nr. 113/2020. Astfel, aeroportul, a blocat accesul la parcelă pentru GOTO Parking și pentru clienții săi și a amenajat o nouă parcare proprie (Parcarea 1 Vest) cu toate că din 2011 și până în 13 august 2021 terenul în cauză a fost în exploatarea GOTO fiind folosit ca parcare indiferent de cine era administrator al respectivei suprafețe de teren raportat la caracterul exclusiv al dreptului concesionarului de exploatare a parcărilor prevăzut în contractul de concesiune nr. 29/2010.
Source link