Connect with us

Prin Oras

Tribunalul Cluj i-a dat peste nas lui David Ciceo in chestiunea gardului despartitor ridicat abuziv de Aeroportul clujean peste parcarea GOTO. Instanta a decis ca gardul trebuie sa dispara

Alex Campian

Published

on

Tribunalul Cluj i-a dat peste nas lui David Ciceo in chestiunea gardului despartitor ridicat abuziv de Aeroportul clujean peste parcarea GOTO. Instanta a decis ca gardul trebuie sa dispara

Tribunalul specializat Cluj a decis marți în favoarea GOTO Parking în disputa legală pe care această companie o are cu Aeroportul Internațional Cluj pe un teren folosit ca parcare în incinta aeroportului. În vara acestui an, prin mijlocul parcării administrate privat (încă din 2010), a fost ridicat abuziv un gard despărțitor format din panouri mobile de plastic, având drept consecință o serie întreagă de neînțelegeri între cele două entități. Instanța de judecată a hotărât ca reprezentanții Aeroportului si David Ciceo să înlăture imediat gardul de pe limita suprafeței de teren și să oprească orice alte lucrări similare care ar putea afecta exploatarea normală a parcării. În plus, regia autonomă va trebui să plătească și cheltuieli de judecată în valoare de 6.040 de lei.Tribunalul Specializat din Cluj a dat o sentință executorie încă din 4 noiembrie 2021, dar aeroportul a declarat apel, respins marți. Astfel, decizia instanței este definitivă și executorie, adică aeroportul va trebui să se conformeze și să desființeze gardurile. Oricine trece astăzi prin parcarea aeroportului poate constata cu ușurință că în ultimii doi ani lucrurile au fost îmbunătățite foarte mult pe partea din fața terminalelor de sosiri și plecări. Nu același lucru se poate spune despre partea de vest a parcării, exact suprafața în dispută. Concluzia simplă este și foarte clară: oamenii care se pricep trebuie lăsați să-și vadă de treabă! Istoricul disputei terenului Între Consiliul Județean Cluj şi UTI Parking (actualmente GOTO Parking) s-a încheiat contractul de concesiune nr. 29 din 17.08.2010 pentru o perioadă de 45 de ani în vederea realizării lucrărilor pentru extinderea parcării auto existente, construirea unui parking auto etajat și construirea unui hotel de 4* în perimetrul Aeroportului Internațional Cluj-Napoca. Astfel, începând cu 20.04.2011, serviciul public de parcare din incinta Aeroportului a trecut în administrarea UTI (devenită între timp GOTO Parking), acesta incluzând, desigur, şi locurile de parcare existente pe suprafaţa de teren unde se preconiza că se va construi parkingul supraetajat (toate parcelele). Contractul de concesiune recunoaște dreptul exclusiv al concesionarului de a exploata serviciul public de parcări, respectiv toate suprafeţele de teren cu destinaţie de parcare din incinta Aeroportului Cluj-Napoca. Ca urmare a faptului că respectivul concedent nu a predat un amplasament construibil (pentru hotel și a parkingul supraetajat), prin Hotărârea nr. 269 din 29 septembrie 2011 s-a aprobat Actul adițional nr. 1 la Contractul de concesiune de lucrări publice nr. 29/17.08.2010 prin care părțile de comun acord au convenit modificarea contractului de concesiune, în sensul suspendării obligațiilor de construire a parkingului și a hotelului. În cuprinsul actului adițional nu se face nicio referire la reducerea suprafeței concesiunii, cu toate că s-au suspendat unele obligații din motive neimputabile concesionarului. Însă prin suspendarea obligaţiei de realizare a parcării se menţinea situaţia juridică şi faptică existentă la acel moment: suprafeţele de teren (diferenţa dintre suprafaţa totală a parcelei destinată parkingului şi amprenta efectivă a pavilioanelor: 9.450 mp şi 1.930 mp, adică 7.520 mp) aflate între pavilioanele care se impuneau a fi demolate pentru a obţine un amplasament adecvat pentru construirea parcării supraetajate, rămâneau să fie utilizate potrivit destinaţiei lor de la acel moment: locuri de parcare amenajate la sol.Pentru a se clarifica acesta aspecte legate de relaţiile contractuale, la 25.05.2015 reprezentanţii Consiliului judeţean şi cei ai UTI semnează în comun Nota de constatare nr. 192 – care, potrivit denumirii sale avea, aşadar, un caracter recognitiv (confirmativ, retroactiv), care a avut ca obiect „locurile de parcare din incinta Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj, aflate în concesiunea UTI Parking & Hotel management SRL”. Acest înscris confirmă astfel faptul că în total, în exploatarea subscrisei se află un număr de 614 locuri de parcare, din care 287 sunt în parcarea existentă în zona amprentei parkingului supraetajat, iar din acestea un număr de 100 locuri fiind date în folosinţa Aeroportului (pentru angajaţi) potrivit art. 51 lit. d contract în mod gratuit.Ulterior, contractul de concesiune a fot rezoluționat parțial potrivit notificării emise de către UTI PARKING & HOTEL MANAGEMENT SRL (actuala GOTO Parking) care la data de 31.08.2016 a înregistrat la Consiliul Județean Cluj Notificarea privind încetarea parțială a contractului de concesiune cu privire la obligația concesionarului de construire a parkingului auto etajat și a hotelului, obligații care se regăseau în Contractul de concesiune nr. 29 din 17.08.2010 încheiat între părţi, obligații suspendate prin actul adițional nr. 1. Cu toate că la finalul anului 2019, reprezentanţii Aeroportului au iniţiat o cerere în pretenţii împotriva UTI prin care se solicita obligarea companiei la realizarea lucrărilor de reparaţii a parcării, în prezent consideră că GOTO nu ar avea dreptul de a exploata această parcare, de aici reieșind comportamentul contradictoriu al Aeroportului. În cadrul acestui dosar se formulează şi o cerere de asigurare de dovezi în care se recunoaşte faptul că, în calitate de concesionar am exploatat continuu întreaga parcare, finalizată cu raportul de expertiză tehnică judiciară realizat de dna expert Mirela Vasiu. Ulterior, Consiliul Județean Cluj a emis HCJ Cluj nr. 113/28.05.2020 prin care s-a transmis în administrarea Aeroportului Cluj o parte din suprafața parcării, și anume cele 287 de locuri de parcare amplasate în zona amprentei parkingului supraetajat în condiţiile în care formal, până în data emiterii HCJ nr. 113/28.05.2020, toată parcarea se afla în administrarea Consiliului Județean Cluj. Din acest moment Aeroportul începe să șicaneze GOTO și să efectueze mai multe acțiuni abuzive. Astfel, acum un an, la începutul lunii august 2020 Aeroportul a ocupat abuziv prin amplasarea de garduri, suprafața din CF 342234 din parcare, însă urmare a plângerilor la poliție, acesta probabil și-a dat seama de caracterul abuziv al deposedării, motiv pentru care Aeroportul și-a încetat demersurile și a înlăturat gardurile/benzile montate. Mai apoi, în fața instanțelor de judecată se înregistrează mai multe cereri de chemare în judecată, dosar nr. 16712/3/2020 prin care GOTO solicită anularea HCJ nr. 113/2020, dosar nr. 768/1285/2020 prin care solicită ca instanța să constate dreptul GOTO de exploatare exclusivă a parcării aeroportului, dosar nr. 3171/117/2020 prin care se solicită, printre altele, ca instanța să oblige GOTO să înceteze orice fel de „acte de administrare” cu privire la imobilul teren proprietate publică a Județului Cluj, situat în Cluj-Napoca, str. Traian Vuia, nr. 149, identificat în CF nr. 339210 Cluj-Napoca, nr. cad. 339210 în suprafață de 12546 mp transmis în administrarea Aeroportului prin HCJ nr. 113/28.05.2020), toate dosarele fiind în curs de soluționare. În 13 august 2021, angajați ai aeroportului, în frunte cu directorul de securitate aeroportuară, directorul de operațiuni aeroportuare și aproximativ alte 20 de persoane, au procedat la montarea unor garduri despărțitoare formate din panouri mobile, din plastic pe limita terenului înscris în CF 342234 (fost 339210), teren aflat în litigiu odată cu emiterea HCJ Cluj nr. 113/2020. Astfel, aeroportul, a blocat accesul la parcelă pentru GOTO Parking și pentru clienții săi și a amenajat o nouă parcare proprie (Parcarea 1 Vest)  cu toate că din 2011 și până în 13 august 2021 terenul în cauză a fost în exploatarea GOTO fiind folosit ca parcare indiferent de cine era administrator al respectivei suprafețe de teren raportat la caracterul exclusiv al dreptului concesionarului de exploatare a parcărilor prevăzut în contractul de concesiune nr. 29/2010.      

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom