Connect with us

Prin Oras

URBANISM DE CUMETRIE A LA CLUJ-NAPOCA: Cum acționează în stil mafiot ”investitorii” mega-proiectului imobiliar ”Elena Udrea”, în cârdășie cu municipalitatea clujeană. Aceștia neagă orice tentativă de intimidare

Alex Campian

Published

on

URBANISM DE CUMETRIE A LA CLUJ-NAPOCA: Cum acționează în stil mafiot ”investitorii” mega-proiectului imobiliar ”Elena Udrea”, în cârdășie cu municipalitatea clujeană. Aceștia neagă orice tentativă de intimidare

Un material publicat de stiripesurse.ro, ne relevă stilul mafiot în care se lucrează în Urbanismul de Cumetrie din ”funăria” lui Emil Boc: cu intimidări, amenințări și minciuni despre investiții care apoi nu se mai fac. Rămâne doar exproprierea în interesul amicilor imobiliari ai primarului.Szabo Pista (foto) este un clujean care și-a trăit zeci de ani viața pe strada Moș Ion Roată, unde construiește Elena Udrea cele 40 de blocuri. Zona era una pustie înainte, după cum ne spune clujeanul. Szabo Pista a avut chiar și vaci, dar a renunțat în cele din urmă la ele, fiind o activitate dificilă de la o anumită vârstă.„Când au venit ăștia cu construcțiile și săpăturile a trebuit să demolez tot pentru că aici am păscut cu vacile și în față unde au făcut cimitirul. Douăzeci și ceva de ani am ținut aici vaci”, a povestit Szabo Pista în exclusivitate pentru STIRIPESURSE.RO. Tot cu animalele se ocupă și acum, dar are doar câteva pe care le mai ține în bătătură.El a auzit că Elena Udrea construiește în zonă blocuri și chiar se bucură că o să aibă vecini noi. „Cum să te deranjeze că face vecinul casă lângă tine?”, a spus cu zâmbetul pe buze Szabo, în timp ce tranșa mușchiul de pe un animal proaspăt sacrificat, așa cum l-am găsit când am stat de vorbă cu el.Chiar și el a primit oferă să vândă terenul pe care are casa, dar a refuzat.„Până la urmă le-am zis că nu vând. Au zis atunci că vine și face o casă în colțul grădinii mele și apoi merge la Primărie să mă scoată afară că nu mai pot ține animale. Că le-am zis că vreau să țin vaci mai departe. Eu chiar le-am spus că abia aștept să fie o casă aici în vecini”, a precizat Szabo.Modernizarea străzii, bătaie de joc?Clujeanul susține că a avut două necazuri de când au început lucrările la modernizarea zonei.De altfel vă rugăm să vă uitați cu atenție la fotografia cu strada Ion Roată din capătul de nicăieri al Clujului, să vedeți cum s-a hărnicit Emil Boc să-i aducă utilitățile ”la scară” amicei Elena Udrea (pe banii noștri). Dar numai ei, restul ”pulimii” din zonă are să o cam muște cu ”reabilitarea”. Așa drum n-a reușit Emil Boc să facă timp de 7 ani în Lomb deși a cheltuit milioane de euro din banii noștri.„Când m-au anunțat cu notificare la început că o să-mi ia terenul și se va construi am și acolo documentul în care scrie: modernizare strada Moș Ion Roată și extindere utilități. Nu știu ce înțelegeți dumneavoastră prin utilități. Curent a fost aici de înainte. Pe urmă aflu că nu mai aduce nici gaz, nici apă. De ce? Ca să spargem iar pe urmă drumul. Am vorbit și eu atunci cu inginerul de aici și l-am întrebat de ce nu le aduc dacă scrie cum scrie pe înștiințare. Am fost și la gaz, dar mi-au zis că e posibil să te pună să plătești proiectul pentru că Primăria nu ne va mai da voie apoi să săpăm drumul, că era spre finalizare la acel moment. Mi-au recomandat să merg la Primărie și dacă mi-ar fi dat voie să facem. Eu acum mă încălzesc cu lemne aici. Și acum îmi bat capul cu ce să pun. Am pus trifazic ca să bag pe curent, dar acum e enorm de scump curentul. Ei și-au luat apă din spate, că e mai aproape, și restul tot a fost făcut pe curent și aici nu au adus nici gaz nici nimic”, a declarat revoltat Pișta.Pista susține că a început să aibă și fisuri la casă, după ce Primăria a modernizat strada Moș Ion Roată.„Cu casa am probleme pentru că cei care au făcut drumul (n. r.: str. Moș Ion Roată) au săpat la un metru jumate – doi metri are fundație și așa mi-au lăsat. Nici în ziua de azi nu mi-au astupat și cum au lucrat cu buldozerele de tasat apar deja fisuri. Și trotuarul e lăsat. Și în casă se vede o fisură. Degeaba mă rog de toată lumea că nimeni nu mă ajută: au zis că nu-i interesează, pentru că ăla care trebuia să-mi facă intrarea a plecat. De un an și jumătate e săpat aici. Dincolo mi-au umplut cu moloz în grădină de nu le pot mișca. Cu toți cu care m-am întâlnit le-am zis: aici pământ curat băgați. Mi-au pus pe 10 m pământ curat, dar dincolo au pus moloz. Și le-am zis să ia și să scoată afară. Anul acesta n-am putut lucra grădina”, a precizat Szabo.„Când s-au apucat să facă aici infrastructura pentru cartierul care o să fie construit aici mi-au împins pământul încoace, până aproape de casă. Când a venit o ploaie puternică toată curtea mi-a fost umplută cu nămol și cu niște pietre uriașe și bolovani. Tot a curs, au venit în jos. Am vorbit cu ei (n. r.: cu muncitorii care pregătesc noul cartier al Elenei Udrea) și tot promiteau: fac așa, fac așa… Până la urmă am chemat Poliția Locală, care au spus că eu sunt obligat să drenez apa. Gândești că din batjocură… Nici nu au stat de vorbă așa serios cu mine cei de la Poliția Locală… Nu au făcut niciun proces verbal nici în ziua de azi cei de la Poliția Locală! Am tras eu până la urmă câteva brazde cu tractorul în jos, ca să meargă apa în jos și să nu mai vină aici. Pământul ăsta nu-i stabil. Tot vine în jos dacă nu-l stabilizează.Dacă nu ar pune pământ să vină aici la mine eu n-am nimic cu ei, că doar e terenul lor. Numai să nu mă afecteze”, a concluzionat Szabo Pișta.”Investitorii” neagă practicile de intimidare de tip mafiotReprezentanții proiectului imobiliar precizează că ei nu sunt interesați să-și extindă proprietatea, iar despre incidentul descris de Szabo, petrecut în curtea acestuia, „sigur nu a avut loc de când am preluat noi proprietatea Transilvania Smart City (n. r.: denumirea proiectului imobiliar).„În primul rând vă mulțumim pentru interesul pe care îl acordați proiectului nostru, atentia presei fiind utilă oricărui investitor imobiliar. Evident, dacă această atenție este gestionată cu bună credință și se bazează pe premise reale, ceea ce noi credem că se întâmplă în cazul site-ului dvs.Referitor la întrebările dvs., vă putem spune că cel mai important pentru noi este o bună relație cu vecinii și cu autoritățile locale, de aceea ne întristează să aflăm că există vecini care sunt nemultumiți de vecinatatea cu Transilvania Smart City. Noi ne dorim ca atât vecinii noștri, cât și toti clujenii și chiar toți românii să fie mândri că un astfel de proiect, cu caracteristici de Smart City și făcut cu respectarea celor mai înalte standarde actuale de protejare a mediului, prin 0 emisii de carbon și 0 deșeuri, se construiește în Cluj-Napoca. Vă reamintim că Transilvania Smart City este singurul astfel de proiect din Europa de S-E și al doilea din Europa.Apoi, vă reamintim cu respect că noi, actualii proprietari ai proiectului, am cumpărat societatea deținătoare doar în 26.02.2021. Ca urmare, orice posibil incident cu un vecin de felul celui pe care îl descrieți dvs., sigur nu a avut loc de când am preluat noi proprietatea TSC. Este posibil să fie vorba despre faptul că, în timpul modernizării drumului public Moș Ion Roată de catre autorități, societatea constructoare a depozitat temporar pe terenul nostru o parte din pământul scos în timpul lucrărilor de modernizare.Cert este că noi nu am fost în situația descrisă de dvs., nu am avut vreodată vreun diferend cu cineva din zonă și nu am fost sancționați vreodată de autorități, în niciun context.De asemenea, nici să cumpărăm teren în plus nu ne interesează, deoarece deținem deja suficient, 34 ha, iar proiectul a fost gândit exclusiv pe acest teren.Dimpotrivă, am fi fericiți să avem cât mai mulți vecini, poate chiar complexuri rezidentiale, pentru că astfel s-ar crea mult mai rapid o comunitate puternică pe strada Moș Ion Roată și zona s-ar dezvolta mai mult și mai rapid și cu efortul altor investitori!Fiind convinși că înțelegeți consecințele juridice ale unor atacuri nejustificate asupra unei afaceri total private, care presupune investiții uriașe și, ca urmare, poate presupune în cazul unor astfel de atacuri și pierderi pe măsură, fiind convinși de totala dvs. bună credință, până la proba contrarie, fiind convinși că sunteți profesioniști și nu amestecați abordarea unui subiect politic cu abordarea unei afaceri private, vă multumim încă o dată pentru interesul arătat celui mai mare și inovator proiect imobiliar din S-E Europei! Atenția dvs., cât timp nu ne afecteaza imaginea și, deci, nu ne afectează economic, ne onoreaza!”, au declarat reprezentanții proiectului.Povestea adevăratăJurnalistul Liviu Alexa este primul care a adus dovezi privind această ”dezvoltare imobiliară” și implicare sulfuroasă a Elenei Udrea în acest proiect.CITEȘTE: EXCLUSIV / Dovada ca PENALA Elena Udrea sta in spatele proiectului imobiliar de 2 MILIARDE de euro de la Cluj-Napoca – Transilvania Smart City. Boc a marsat esential la legitimarea proiectului. CINE i-a dat imprumut penalei Udrea 20 de milioane de EURO?După ce a negat cu nerușinare orice implicare, plătind inclusiv materiale publicitare în presa pupincuristă, Elena Udrea și-a asumat public implicarea în proiectul imobiliar de la Cluj-Napoca, în care se vor construi 40 de blocuri.CITEȘTE: Ziar de Cluj a avut dreptate: Elena Udrea recunoaste ca se afla in spatele proiectului gigant Transilvania Smart City de langa Pata RatTe și întrebi la ce l-a mai luat pe ”nu” în brațe, dacă, la final, a recunoscut tot ce a negat. Deh, o fi fiind obișnuința din fața instanțelor….Elena Udrea a recunoscut târziu că se află în spatele proiectului de la Cluj, abia pe 15 decembrie 2021, când deja muncitorii au deschis lucrările pe șantier.„Să fie într-un ceas bun! Pentru cârcotași, prețurile sunt printre cele mai mici de pe piața clujeană. Iar finanțarea este transparentă, prin fonduri de investiții din afara tarii, în principal”, spunea Elena Udrea în 15 decembrie 2021 pe Facebook.„Este cel mai mare proiect imobiliar din sud-estul Europei, cu o abordare inovatoare în ce privește dezvoltarea confortului și a vieții inteligente. Cu peste 10. 000 de unități de locuit, însemnând aproximativ 40 de blocuri de locuințe și peste 30 000 de locuitori estimați, acest concept nou de lifestyle este deținut și dezvoltat de SDC Properties. Fiind unul dintre profesioniștii industriei imobiliare din Cluj-Napoca, SDC Properties este o firmă condusă de un angajament de neegalat pentru calitate și inovație”, arată dezvoltatorii în descrierea proiectului.Acest proiect pute de departe fie a spălare de bani, fie a mega-escrocherie imobiliară. Oricum, primarul Elenei Udrea, Emil Boc (că numai al clujenilor nu mai este), e băgat până în gât în această mizerie. Iar modul în care se acționează în zonă, cu intimidări și amenințări de tip mafiot, spune multe despre practicile Urbanimului de Cumetrie di Primăria Cluj-Napoca.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom