Connect with us

Social

A apărut o nouă metodă de înșelăciune în România: falșii „angajați” ai firmelor de utilități!

Calin Roman

Published

on

Se prezintă de obicei două persoane, care se identifică ca fiind reprezentanți ai unor firme care au activități în domeniul siguranței privind gazul, apa sau chiar de la deratizare. (agent șef principal Traian Morar)

Agentul șef principal de poliție, Traian Morar, a prezentat modul de operare al unor infractori ale căror victime cad, în general, bătrânii. La Poliție sunt înregistrate lunar cinci, șase plângeri ale unor persoane înșelate de falși instalatori sau reprezentanți ai firmelor de utilități.
Sub pretextul unor reparații sau verificări, hoții intră în case și solicită bani pentru lucrările pe care pretind că le-au efectuat. Traian Morar arată uneori, răufăcătorii urmăresc unde își ține victima economiile sau lucrurile de valoare, unul dintre ei ii distrage atenția, iar celălalt ii fură banii sau bijuteriile:

Vin în general îmbrăcăți în salopete. Se mișcă foarte repede, victimei îi spun că se grăbesc, ca nu au timp să stea. Solicită o taxă pentru efectuarea unor verificări sau lucrări, eliberând pentru aceasta anumite chitanțe. Dacă, știu eu, ștampilele de pe chitanță sunt mișcate, astfel încât să nu poată fi identificată firma care le emite, asta trebuie să fie un semn de întrebare.

Persoanele care se confruntă cu astfel de situații trebuie să știe că la apă, termoficare sau electricitate reprezentanții firmelor nu vin decât dacă sunt chemați de proprietar sau administratorul blocului pentru a remedia o defecțiune. Gazul este singura dintre companiile de utilități care efectuează periodic verificări la instalații.

Reprezentantul E-ON, Oana Demian, spune că, pentru serviciile prestate, angajații sau partenerii firmei de gaz nu percep bani, plata serviciilor regăsindu-se în facturile emise de companie. Oana Demian sfătuiește cetățenii ca, dacă la ușă apar reprezentanți de la gaz, să li se solicite legitimația și mai ales ordinul de serviciu, în care obligatoriu este trecută zona unde angajatul lucrează în respectiva zi. Dacă există suspiciuni,Oana Demian le recomandă oamenilor să sune fie la 112, fie la numerele unice ale E-ON, ca să se asigure că nu au de-a face cu o înșelătorie:

Le recomandăm clienților să solicite actele de identificare ale persoanei care-și asumă calitatea de angajat al companiei noastre, legitimația de serviciu, precum și ordinul de serviciu în baza căruia se află la această adresă. Totodată, precizăm că angajații companiei noastre nu fac niciun fel de încasări pe teren, la domiciliul clienților. Plata serviciilor efectuate se face în baza unei facturi explicite, care se emite ulterior. Dacă anumite persoane solicită bani sau documente în numele companiilor E-ON, ii rugăm pe cei care se confruntă cu astfel de situații să sesizeze compania noastră la numerele de telefon 0800-800-366 sau 0265.200.366 sau să se adreseze celei mai apropiate secții de poliție.

La fel ca la metoda “accidentul”, victimele căutate de infractori sunt bătrânii, mai ușor de păcălit. Agentul șef principal de poliție Traian Morar spune că în aceste situații copiii persoanelor în vârstă au un rol important în prevenirea acestui gen de infracțiuni:

Mare atenție recomandăm persoanelor vârstnice și mai ales copiilor acestora. Dacă au părinți bătrâni, care locuiesc singuri, persoane în vârstă 70 și – 80 de ani, e bine să stea de vorbă din când în când cu ei și să le reamintească că toate lucrurile de genul acesta se fac prin Asociația de proprietari, iar firmele anunță din timp aceste lucrări și specifică pe apartamente. Fiecare apartament este programat la o anumită perioadă de timp. Nu vine nimeni între aceste perioade să-ți verifice instalația, decât dacă-l chemi tu sau Asociația de proprietari.

În general, hoții care se erijează în falși infractori nu sunt violenți, pentru că, la intervale de timp, aceștia revin la domiciliul victimei și, folosindu-se de aceeași metodă, solicită noi sume de bani.
În plus, mulți nici măcar nu își dau seama că au fost victima unei înșelătorii și, de aceea, nu toate aceste cazuri sunt reclamate la Poliție.

Source Link

Facebook Comments Box
Continue Reading
Advertisement Agentie Marketing Online Cluj
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Social

Jocurile de noroc, interzise în localitățile cu mai puțin de 15.000 de locuitori

Dani Muresan

Published

on

PNL și PSD au propus inițial un proiect ambițios pentru interzicerea jocurilor de noroc în toate localitățile, însă acesta a suferit modificări semnificative pe parcursul procesului legislativ. Astfel, legea adoptată în plenul Camerei Deputaților permite jocurile de noroc doar în localitățile cu mai mult de 15.000 de locuitori, într-o variantă considerabil mai slabă decât cea inițială. Această formă mai subțire a legii a fost aprobată cu 243 de voturi “pentru”, patru abțineri și lipsa votului a doi deputați.

Potrivit proiectului adoptat, spațiile comerciale care găzduiesc jocuri de noroc, în special cele cu aparate de tip slot machine, trebuie să fie situate în unități administrativ-teritoriale cu o populație de peste 15.000 de locuitori. Operatorii care nu respectă aceste reguli se vor confrunta cu amenzi considerabile, între 10.000 și 200.000 de lei.

Această modificare legislativă a stârnit reacții din partea opoziției, care acuză un presupus “blat” între coaliția de guvernare și industria jocurilor de noroc. Cu toate acestea, susținătorii legii afirmă că este un pas important pentru a proteja comunitățile mai mici de efectele negative ale jocurilor de noroc.

În contextul acestei decizii, în județul Cluj, cele cinci municipii – Cluj-Napoca, Turda, Câmpia Turzii, Gherla și Dej – precum și comunele Florești și Apahida, care depășesc pragul de 15.000 de locuitori, vor putea continua să găzduiască aceste activități de divertisment.

Facebook Comments Box

Continue Reading

Prin Oras

Ziua Internațională a Animalelor Fără Stăpân: Adoptă un câine din Cluj-Napoca și fii parte din schimbare!

Stefania Heinz

Published

on

“Ziua Internațională a Animalelor Fără Stăpân: Adopții și Acțiuni la Cluj-Napoca”

Primăria Municipiului Cluj-Napoca, în colaborare cu Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca, marchează Ziua Internațională a Animalelor Fără Stăpân, sărbătorită în data de 4 aprilie, printr-o serie de inițiative menite să promoveze adopțiile de câini fără stăpân.

Edilul Emil Boc subliniază faptul că, la Cluj-Napoca, politica privind câinii fără stăpân este una umană, neadoptându-se măsuri de eutanasie, iar la centrul de adăpost de pe strada Bobâlnei se asigură îngrijirea a sute de câini care așteaptă o nouă familie. Procesul de adopție este gratuit și deschis tuturor celor interesați.

Locuitorii Clujului sunt invitați să participe la Centrul de Tratare și Întreținere Câini fără Stăpân și Animale Abandonate de pe strada Bobâlnei nr. 65, în cadrul unui eveniment care se va desfășura pe parcursul a două zile.

Programul acțiunii este următorul:

  • Joi, 4 aprilie 2024, între orele 10:00 și 20:00
  • Sâmbătă, 6 aprilie 2024, între orele 10:00 și 14:00

Evenimentul va include participarea unor organizații implicate în protecția animalelor, precum și asistență din partea medicilor veterinari ai centrului, care vor oferi sfaturi și informații referitoare la îngrijirea animalelor.

Documentele necesare pentru adopție includ:

  • Act de identitate (carte de identitate / pașaport)
  • Act de proprietate pentru spațiul destinat animalului (CF / contract de vânzare-cumpărare / dovadă a plății impozitului)
  • Adeverință de angajat sau cupon de pensie / dovadă a oricărei alte surse de venit.

Anul trecut, aproape 300 de câini vagabonzi au fost capturați la Cluj-Napoca, iar 90% dintre aceștia au fost deja adoptați, reflectând un interes crescut din partea comunității pentru aceste animale

nevoiase.

Facebook Comments Box

Continue Reading

Prin Oras

Incident scandalos la Mega Image din Cluj: Garanția pe ambalaje ignorată, tinerii trimiși la plimbare cu sticle și PET-uri

Stefan Petre

Published

on

Sistemul de Garanție Returnare (SGR), impus obligatoriu în toate magazinele din România, pare a fi o glumă proastă în practică. Numeroase plângeri au fost înregistrate, evidențiind faptul că nu toate magazinele preiau PET-urile și sticlele marcate cu semnul “Ambalaj cu garanție”, iar acest lucru continuă să fie o problemă nerezolvată.

Recent, un incident de acest fel a fost observat de un reporter de la Știri de Cluj, pe strada Regele Ferdinand, la un magazin Mega Image. Doi tineri au ajuns la casă cu două plase pline cu PET-uri și sticle, însă angajații au reacționat iritat când au fost întrebați despre procedura de returnare a ambalajelor. Un agent de pază a intervenit amabil și a solicitat ajutorul unui angajat pentru a ghida cei doi tineri, care doreau să afle în care dintre cele două containere să introducă ambalajele.

Cu toate acestea, persoana de la casă a declarat că nu are timp, în timp ce o colegă de pe rafturi le-a comunicat ferm că nu vor prelua ambalajele și i-a trimis să încerce la alt magazin. “Nu le preluăm”, a fost răspunsul scurt, fără a oferi alte explicații.

Tinerii ne-au mărturisit că au cumpărat produsele de la Mega Image și au încercat să returneze ambalajele și la magazinul de pe strada Eroilor, unde au primit aceeași reacție dezamăgitoare. De la magazinul de pe Regele Ferdinand au fost trimiși la Carrefour, în zona centrală, cu speranța că acolo vor reuși să returneze ambalajele.

SGR, sistemul de garanție-returnare, presupune reținerea unei garanții de 50 de bani pentru orice ambalaj de băutură achiziționată, sumă ce urmează să fie restituită consumatorilor imediat ce ambalajele folosite sunt returnate în orice magazin din România. Cu toate acestea, se pare că unităților mici nu le este profitabil să gestioneze aceste ambalaje și, prin urmare, refuză să le preia. Această situație ridică întrebări serioase cu privire la eficacitatea și aplicabilitatea reală a sistemului SGR în practică.

Sursa foto: StirideCluj.ro

Facebook Comments Box

Continue Reading

Cele mai citite