Connect with us

Eveniment

Asociația Pro Infrastructură: „Lipsa de capacitate a CFR îngroapă trenul metropolitan Cluj-Napoca”

Diana Petrescu

Published

on

Asociația Pro Infrastructură: „Lipsa de capacitate a CFR îngroapă trenul metropolitan Cluj-Napoca” 1

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură spun că lipsa de capacitate a CFR este de vină pentru lipsa de progres în cadrul proiectului trenului metropolitan din Cluj Napoca.„Lipsa de capacitate a CFR îngroapă trenul metropolitan Cluj-Napoca. CFR se plânge de lipsa de capacitate de transport pe sectorul Cluj-Apahida și cere un al treilea fir de circulație. Primarul ne spune că nu poate face un al treilea fir, că nu e loc pentru un bulevard. Domnule Boc, nu este nevoie de al treilea fir! Trebuie în schimb ca oficialii CFR să adopte un management de trafic eficient și o semnalizare modernă!Actualmente prin gara Cluj-Napoca trec aproximativ 40 de trenuri pe zi în fiecare direcție. În cele mai “aglomerate” ore, pleacă spre Apahida 4 trenuri de călători. Ne referim doar la călători fiindcă marfa este nesemnificativă: doar 9 din 162 intrări-ieșiri în/din gara Cluj în 13 ianuarie 2023. În plus, marfarele pot să circule și noaptea.CFR se plânge că 6-7 trenuri pe oră ar fi prea multe după adăugarea a încă 2-3 trenuri metropolitane pe direcția Cluj->Apahida! De fapt, vorbim de 5-6 trenuri pe oră în total deoarece unele garnituri Regio existente pot fi parte din sistemul metropolitan.
Știți câte trenuri se pot expedia pe oră, pe fiecare direcție, între două stații moderne, cu management de trafic digitalizat? Peste 20! Chiar și cu sistemul arhaic al CFR, cu semnalizare luminoasă în puncte fixe, în loc de semnalizare continuă în cabina mecanicului, se pot pune minim 10 trenuri pe oră pe direcție.În loc să ceară un fir suplimentar, care necesită exproprieri, avizări și demolări, CFR trebuie să-și aducă la zi (2023) managementul de trafic și semnalizarea, într-un dispecerat centralizat, în loc de impiegat de mișcare în toate stațiile. Nu vi se pare mai inteligent de investit în așa ceva, în era comunicării digitale, decât într-un fir sau două în plus printr-un oraș aglomerat?Cum s-a putut ca în Stockholm, de exemplu, să se opereze 24 de trenuri pe direcție în cea mai aglomerată oră, din care mai mult de jumătate au fost garnituri metropolitane, și 550 de trenuri pe zi? Vorbim de o “gâtuire” la două fire fix în centru, într-o arie urbană cu populație de 4 ori cât a zonei Cluj!
Abia după atingerea acestor valori extreme, față de care Clujul este foarte departe cu 80-90 de trenuri pe zi, linia a fost cvadruplată în 2017. La această oră, când nu știm ce succes va avea un tren metropolitan la Cluj, o investiție în al treilea fir, deși aparent “de perspectivă”, este un cost inutil care nu face altceva decât să zădărnicească proiectul.Culmea, Comisia Europeană se roagă de CFR să pună semnalizare digitală, ETCS, firește oferind și finanțare. Dar lipsa de interes a CFR în acest aspect, provenită și din reticența operatorilor de a-și dota locomotivele cu ETCS, a dus la returnarea de fonduri europene, 60 de milioane de euro, pentru neimplementarea semnalizării pe Curtici-Ghioroc și Simeria-Sighișoara. Este cel mai important caz (de care știm noi) de bani europeni luați înapoi pe infrastructura mare. CFR este în pericol de a da bani înapoi și pe Ghioroc-Simeria, care include și ETCS.
O altă problemă este planificarea “strategică”: stația Cluj-Napoca va primi curând ETCS prin reconstrucția Cluj-Oradea dar… nu și stația Apahida. Așadar tocmai secțiunea critică Cluj-Apahida a fost lăsată pe dinafară.Este adevărat și că există nepermis de multe treceri la nivel. Totuși, vor trece 4 trenuri în plus pe oră, în prima fază, și nu vor fi o problemă în zonele cu trafic rutier redus. În schimb, trecerea de la Str. Fabricii de Zahăr trebuie denivelată de urgență!În general, în loc să cerem maximul posibil (fire în plus, denivelări la toate trecerile etc.) ca apoi să realizăm că nu avem fonduri suficiente și nu se justifică proiectul, este mult mai bine ca trenul metropolitan să fie lăsat să crească organic: mai întâi peroane ușor accesibile și curate și garnituri moderne care să atragă călătorii. Și sperăm că între timp va crește și capacitatea CFR de a implementa managementul de trafic performant și semnalizarea digitală”, au transmis cei de la Asociația Pro Infrastructura.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

Magia Nopții la Cluj Never Sleeps, surprinsă de fotograful Lucian Nuță

Egon Kilin

Published

on

Weekendul trecut, Clujul a fost din nou cuprins de farmecul nopții, odată cu ediția spectaculoasă Cluj Never Sleeps. Pe strada Iuliu Maniu, locul unde istoria se întâlnește cu energia urbană, trupa Eternal Flames a încins atmosfera cu un show de foc plin de emoție, lumină și adrenalină. 🔥🌙

În mijlocul acestui spectacol vizual impresionant, fotograful Lucian Nuță a reușit să surprindă esența momentului în imagini de o forță rară – cadre care redau nu doar mișcarea flăcărilor, ci și vibrația publicului, conexiunea dintre artiști și oraș, și acel „ceva” magic ce transformă o noapte de vară într-o amintire de neuitat. ✨

📷 Lucian este cunoscut pentru talentul său de a captura momente autentice, iar seria de fotografii de la Cluj Never Sleeps dovedește încă o dată măiestria sa. Fiecare imagine transmite povestea unei nopți în care arta, pasiunea și orașul au bătut la unison.

#cluj #clujulmagic #clujneversleeps #eternalflames #luciannuta #artaînstradă #noapteamagică

Foto: Lucian Nuta

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Incendiu la Psihiatrie Cluj – Pacientul a dat foc secției și a fugit

Alex Campian

Published

on

Un incendiu puternic a izbucnit sâmbătă după-amiază într-o secție de Psihiatrie din Cluj-Napoca, pe strada Victor Babeș. Potrivit informațiilor furnizate de autorități, focul a fost provocat de un pacient internat, care a profitat de haosul creat și a fugit din unitatea medicală. Acesta a fost ulterior identificat și prins de polițiști în municipiu.


🚨 Ce s-a întâmplat la Psihiatrie Cluj?

Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Cluj a transmis că polițiștii au fost sesizați în legătură cu degajări de fum provenite dintr-un pavilion al unei unități medicale de pe strada Victor Babeș.

Din verificările preliminare, s-a stabilit că incendiul a fost provocat în mod intenționat de un pacient. În timpul intervenției pentru evacuarea pacienților și stingerea incendiului, individul a părăsit spitalul, profitând de context. A fost ulterior depistat de forțele de ordine în Cluj-Napoca.


🏥 Patru persoane transportate la spital

În urma incendiului, patru persoane – cu vârste între 25 și 38 de ani – au avut nevoie de îngrijiri medicale și au fost transportate la Spitalul Clinic Județean de Urgență din Cluj. Din fericire, nu au fost raportate alte pagube materiale.

Autoritățile continuă cercetările pentru a stabili exact cum s-a produs incidentul și pentru a lua măsurile legale corespunzătoare împotriva pacientului vinovat.


👨‍🚒 Intervenție rapidă a pompierilor

Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Cluj a intervenit prompt cu patru autospeciale de stingere, o autoplatformă pentru intervenții la înălțime și un echipaj SMURD.

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-un salon al Secției de Psihiatrie de pe strada Victor Babeș. La sosirea echipajelor, personalul medical reușise deja evacuarea a aproximativ 20 de persoane. Flăcările au cuprins saltelele și lenjeria de pat dintr-un salon, fiind limitate înainte să se extindă”, a transmis ISU Cluj.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Beat criță, un șofer străin a spulberat un tânăr pe trecerea de pietoni și a fugit!

Alex Campian

Published

on

Un tânăr de 21 de ani din Maramureș a fost victima unui accident grav produs în noaptea de 20 iunie, în Cluj-Napoca. Acesta traversa regulamentar strada pe o trecere de pietoni când a fost lovit de un șofer străin aflat în comă alcoolică, care ulterior a fugit de la locul faptei.


🕒 Accidentul s-a produs aproape de miezul nopții

Potrivit IPJ Cluj, accidentul a avut loc în jurul orei 23:40. Conducătorul auto, un bărbat de 36 de ani, cetățean străin, conducea un autoturism pe o stradă din Cluj-Napoca când a acroșat victima. Tânărul traversa pe trecerea de pietoni în mod regulamentar.

După impact, șoferul a părăsit locul accidentului fără să anunțe autoritățile.


🍺 Șoferul avea o alcoolemie de 1,27 mg/l și a refuzat probele biologice

La scurt timp, șoferul fugar a fost identificat și prins de polițiștii din cadrul Poliției municipiului Cluj-Napoca. Testul cu aparatul etilotest a indicat o alcoolemie de 1,27 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Ulterior, individul a fost condus la o unitate medicală pentru prelevarea de probe biologice, însă a refuzat recoltarea, fapt ce agravează și mai mult situația juridică a acestuia.


⚖️ A fost arestat preventiv pentru 30 de zile

În baza probelor administrate, polițiștii rutieri au emis o ordonanță de reținere pentru 24 de ore, iar ulterior, pe data de 21 iunie, instanța a dispus arestarea preventivă pentru 30 de zile.

Pe numele bărbatului se efectuează cercetări pentru următoarele infracțiuni:

  • Conducerea unui vehicul sub influența alcoolului

  • Părăsirea locului accidentului fără încuviințarea organelor de poliție

  • Vătămare corporală din culpă

  • Refuzul recoltării probelor biologice

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom