Connect with us

Prin Oras

În timp ce aleșii liberali vorbesc despre alternative de mobilitate, clujenii reclamă: „Traficul în acest oraș a devenit imposibil, după marile măsuri de fluidizare a circulației! Nu mai poți ajunge nicăieri la timp, nici folosind transportul public!”

Alex Campian

Published

on

În timp ce aleșii liberali vorbesc despre alternative de mobilitate, clujenii reclamă: „Traficul în acest oraș a devenit imposibil, după marile măsuri de fluidizare a circulației! Nu mai poți ajunge nicăieri la timp, nici folosind transportul public!”

În timp ce aleșii locali liberali le oferă, declarativ, clujenilor alternative de mobilitate urbană, descurajând folosirea mașinii personale în favoarea mijloacelor de transport în comun, a trotinetelor și a bicicletelor, locuitorii orașului constată că alternativele oferite de Primărie sunt la fel de nefuncționale ca și mersul cu autoturismul pe străzile de case pe care au răsărit blocuri care au blocat traficul.„La Cluj-Napoca, numărul de mașini în ultimii 10 ani a crescut exponențial. Discutăm de peste 200 000 de mașini la un oraș care a fost proiectat acum foarte mulți ani, în care străzile sunt așa cum sunt și nu există niciun oraș în lumea asta care să facă față unui număr mare de mașini și și-au schimbat încet comportamentele, au creat alternative pentru cei care vor să folosească bicicleta, mijlocul de transport în comun ș.a.m.d.Aș vrea să fiu foarte clar că nu se poate pune semnul de egalitate între transportul public și transportul auto. Pe de altă parte, eu nu am cum să-l condiționez pe clujean, și nici nu-mi doresc chestiunea asta, să își cumpere sau să nu-și cumpere o mașină.Eu trebuie să-i ofer alternative. Noi, ca Primăria Municipiului Cluj-Napoca, trebuie să îi oferim alternative pe toate palierele, fie că discutăm alternativa la mașină, fie că discutăm alternativă la mijlocul de transport în comun, fie că discutăm ca alternativă bicicleta, pentru că nu toți cetățenii clujeni pot să se ducă cu bicicleta, de exemplu. Sau nu toți cetățenii din Cluj pot să se ducă cu trotineta. Dar sunt categorii care vor să folosească trotineta, sunt categorii care vor să folosească bicicleta, sunt categorii care vor să folosească mijloacele de transport în comun și evident că sunt categorii care vor să-și folosească mașina, să se bucure de mașină în fiecare zi, că de-aia și-au cumpărat-o, să se bucure de mașină.În momentul în care noi oferim alternative și omul să vadă că este mult mai avatajos pentru că: financiar e mai avantajos, că nu îl costă atâta combustibilul; câștigă timp, că nu trebuie să-și mai caute un loc de parcare, ajunge mai repede. Atunci, trebuie să fie un transfer cumva normal și firesc, omul să își dorească să circule cu mijlocul de transport în comun, de exemplu, și să lase mașina acasă și să folosească mașina când se duce în concediu sau când are de dus ceva mai greu sau vrea să facă anumite chestiuni. Evident că sunt și categorii de populație la care mașina e indispensabilă”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea, la un post de radio local.Ziar de Cluj a arătat că pistele de biciclete din Cluj-Napoca sunt nefuncționale. Chiar și cele noi, verzi, care doar arată bine. Citiți și:În timp ce Emil Boc promite pistă metropolitană de biciclete, în Cluj-Napoca pistele sunt nefuncționale. Radu Mititean, Clubul de Cicloturism Napoca: „Eu, ca biciclist, am ajuns să evit străzile pe care s-au făcut așa-zise piste de biciclete”Dacă mașina personală, cu care ajungi inevitabil să stai bară la bară, îți mănâncă timpul, banii și nervii, este transportul în comun o alternativă mai bună de deplasare în Cluj-Napoca? Dacă citim sesizările din ultima săptămână de pe aplicația MyCluj, din secțiunea „Transport public”, am spune că nu:„Stațiile de autobuz de pe str. Valea Chintăului sunt dezastruoase, nici nu se pot numi stații! Ar fi deja cazul, urgent, să se amenajeze. Pe timp de ploaie și ninsoare este foarte dificil, deoarece e plin de noroi. Autobuzul oprește chiar la marginea drumului și omul trebuie să intre direct în noroi. Dacă mai vine și cineva cu un cărucior clar ajunge în baltă și noroi. Să nu mai zic de lipsa trotuarului, care este la fel o sinucidere, dacă vrei să ajungi de la stație în alt punct. În intuneric toate mașinile claxonează, dar omul efectiv nu are pe unde să meargă, doar pe carosabil!”„De câteva luni, pe linia 36B/L circulă autobuze extrem de vechi, murdare. Consider că în anul 2022 nu ar trebui ca astfel de autovehicule să fie în exploatare. Am solicitat și solicit, de nenumărate ori, să puneți autobuze noi pe liniile menționate mai sus. Cei din zona metropolitană folosesc autobuze noi, iar noi, cei din oraș, care plătim taxe și impozite, primim cele vechi. De asemenea, orarul autobuzelor s-a schimbat spre mai rău. Acum 5-6 luni aveam autobuz din 12-15 minute, acum circulă din 20-25 de minute, cu toate că autobuzele sunt mereu pline, adică există cerere. Vă rog să luați măsuri.”„Autobuzul cu indicativul 5934, care circulă dimineața pe linia 36b, cu plecare la 6:24, ar trebui revizuit de către specialiștii dvs. Este inadmisibil ca într-un oraș de 5 stele, cum e Cluj-Napoca, să circulăm cu un asemenea autobuz. Mizerabil, învechit, cu o umbră de lumină, tapițeria nu are rost să mai vorbim. Aș vrea să vă rog să verificați autobuzele puse în circulație și să va întrebați dacă v-ar plăcea să circulați în asemenea condiții. Suntem în Someseni într-adevăr, dar (…) cei mai mulți suntem oameni civilizați, educați și care vor un gram de respect din partea autorităților statului.”„Transportul public în zona cartier Bulgaria-Clujana NU RESPECTĂ NICI UN PROGRAM!!! 1) În special, BUS 36 circulă doar din două în două intervale de obicei, nu vine autobuz la fiecare oră din program. 2) Troleibuz Nr. 1 astăzi în stația Clujana (capăt linie), trebuia să plece la 17.27, dar a ajuns cu o întârziere de peste 5 minute și a făcut până în Piața M.Viteazu 1/2 ora!!!! NU ESTE POSIBIL AȘA CEVA, ÎȘI BAT JOC DE PROGRAMUL CĂLĂTORILOR!!!! IAR TRAFICUL ÎN ACEST ORAȘ A DEVENIT IMPOSIBIL, DUPĂ MARILE MĂSURI DE FLUIDIZARE A CIRCULAȚIEI!!! Nu mai poți ajunge nicăieri la timp, nici folosind transportul public, decât dacă pleci cu 2 ore în avans?!?! Zona Bulgaria este sub orice critică din punctul de vedere al transportului public. Mașini puține, legături puține cu alte cartiere și chiar și așa, nici acestea nu respectă programul! Solicit și vă rog suplimentarea legăturilor din această zonă cu restul orașului și luarea de măsuri către CTP pt. a respecta programul!”„Este oribilă circulația pe strada Nicolae Cristea oricum din pricina mașinilor parcate, iar decizia dumneavoastră de a introduce autobuze MARI ȘI MOV nu ajută DELOC! Se formează blocaje!!! Cum ați putut hotărî așa ceva? Nu aveți autobuze mici, gen dubițe?? Sau faceți strada sens unic! Așa nu se poate!!! Trebuie să plec cu 30 de minute mai repede ca să pot ieși în Paris! Oribil!”„În intervalul orar 14.30-14.51 nu circulă nici un autobuz de pe str. Dacia înspre cartierul Grigorescu. Vă rog să suplimentați traseul cu mijloace de transport. E cartierul cel mai deficitar la acest capitol, singurul autobuz care circulă bine este nr. 30, pentru restul timpii de așteptare sunt foarte mari.”„Aș vrea să vă rog să găsiți o soluție pentru a scoate din funcțiune taxatoarele electronice din mijloacele de transport în comun în zilele de vineri. Multă lume nu e familiarizată cu programul Vinerea Verde, deci iși cumpără bilet de transport fără să fie necesar. Nu e o situație justă.”„În stația Borsec Nord am vrut să cumpăr 2 bilete de câte 2 călătorii, dar mi-a dat doar unul. Nici rest n-am primit la cei 10 lei. O zi buna!”„Se impune suplimentarea autobuzelor în Borhanci. Cel cu nr. 20 de la 7.22 din această dimineață a fost foarte aglomerat și s-a umplut până la refuz la Alverna. Vă rugăm să suplimentați.”Așadar, cel mai ușor circulă în Cluj-Napoca declarațiile și promisiunile electorale. Cu mașina, cu bicicleta sau cu autobuzul/tramvaiul, se circulă mai greu (și în condiții nu întotdeauna sănătoase, pe timp de pandemie).

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

Zilele Clujului 2025: Patru zile de sărbătoare, culoare și emoție în inima Transilvaniei!

Stefania Heinz

Published

on

Cluj-Napoca își deschide larg porțile pentru una dintre cele mai așteptate sărbători ale anului: Zilele Clujului, un festival al comunității care aduce împreună mii de oameni, peste 100 de evenimente și mai mult de 40 de locații pline de viață.

🎭 Joi, 22 mai, startul se dă în Piața Unirii cu un spectacol de neuitat – „Chiritza în concert”, în interpretarea Teatrului Național Cluj-Napoca. În același timp, Strada Mihail Kogălniceanu devine gazda Festivalului Gastronomic Internațional, iar Strada Universității se transformă într-o galerie urbană.

🎶 Vineri, elevii din școlile clujene dau tonul cu „Kid’s Strythm”, iar seara, Piața Unirii răsună de acorduri clasice alături de instituțiile muzicale de prestigiu ale orașului. Gustările nocturne și multiculturalitatea se întâlnesc pe străzile Iuliu Maniu și Mihail Kogălniceanu.

🎉 Sâmbătă, de la ora 16:00, are loc Parada Zilelor Clujului, eveniment emblematic al festivalului. Iulius Parc devine scena marilor concerte – Compact, Delia, Subcarpați – urmate de un impresionant spectacol de drone și videomapping. Activitățile continuă în Parcul Central, Parcul Zorilor, Piața Muzeului și la Casino, unde se desfășoară Festivalul Național Science on Stage România.

👟 Duminică, ziua începe cu Crosul Universităților, iar apoi folclorul preia scena cu un regal autentic. De la ora 16:00, Heart Society aduce un takeover plin de muzică și artă în Iulius Parc. Parcul Central vibrează cu târguri, concerte, festivalul de vin, zone de aventură și activități pentru toate vârstele. Strada Potaissa reînvie istoria, iar malurile Someșului devin loc de relaxare urbană.

📍 Un oraș. 4 zile. Mii de inimi vibrând!
Vino să te bucuri de energia Clujului în peste 40 de locații!

🔗 Program complet și detalii: zileleclujului.ro/2025
📲 Urmărește și paginile oficiale Zilele Clujului pe Instagram și Facebook pentru ultimele noutăți.

Eveniment organizat de Primăria și Consiliul local Cluj-Napoca.

Parteneri oficiali: Terapia – o companie Sun Pharma, Iulius Mall
Parteneri principali: BCR, Ursus, Betfair, Vodafone
Parteneri: Moldovan Carmangerie, Coral Impex, msg systems, Narativo, Farmec, Autoworld, Alexandrion, Coca-Cola, PMA Invest

Ne vedem la Zilele Clujului! 💙

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

3 zile fără apă în Cluj! A fost nevoie să spargă drumul pentru a înlocui conducta veche

Stefania Heinz

Published

on

O intervenție amplă a avut loc astăzi în județul Cluj, pe conducta principală de aducțiune DN 600, care leagă Cluj-Napoca de Gherla și Dej. Pentru efectuarea lucrărilor, echipele au spart drumul și au îndepărtat placa de beton care acoperea vechile vane.

Ulterior, ansamblul de vane și robineți a fost tăiat și extras, urmând ca în locul acestora să fie montate componente noi.

„Operațiunea de tăiere și extracție a ansamblului de vane și robineți s-a încheiat. Urmează etapa de înlocuire și montare a noului grup de vane”, au declarat reprezentanții Companiei de Apă Someș.

Intervenția a dus la întreruperea furnizării apei potabile în mai multe localități din județ în perioada 20–23 mai. Din același motiv, zeci de școli au fost închise temporar, din considerente de igienă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Record pe piața imobiliară: IULIUS și Atterbury Europe atrag 400 milioane de euro pentru reconversia urbană RIVUS din Cluj

Tudor Calinescu

Published

on

Proiectul RIVUS Cluj-Napoca, dezvoltat de IULIUS și Atterbury Europe, marchează un moment istoric în industria imobiliară din România, prin obținerea unui credit sindicalizat record de 400 milioane de euro – cea mai mare finanțare acordată vreodată unei noi dezvoltări real-estate din țară. Finanțarea este asigurată de patru instituții de prestigiu: Erste Bank (Lead Arranger), Banca Comercială Română (BCR), Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și BRD Groupe Société Générale.

Un proiect mixt cu impact major pentru oraș

RIVUS redă comunității clujene 14 hectare de fostă platformă industrială (Carbochim), transformate într-un ansamblu multifuncțional cu o diversitate unică în România: spații de retail, office, cultură, entertainment și zone verzi. Valoarea totală a investiției depășește 500 de milioane de euro, iar proiectul este în prezent în faza de obținere a autorizației de construire.

Viziune urbană sustenabilă și integrată în oraș

Proiectul de reconversie urbană transformă un teren brownfield într-un nou pol de dezvoltare urbană, cu o arhitectură semnată de renumitul birou internațional UNStudio. Conceptul pune în valoare râul Someș, care va deveni accesibil publicului, și integrează armonios fosta zonă industrială în țesutul orașului.

RIVUS va include o grădină urbană de peste 52.000 mp, cu peste 700 de arbori (mulți salvați de pe platforma existentă) și 100.000 de plante decorative. Fațadele clădirii principale vor fi înverzite, cu acoperișuri verzi și chiar o grădină japoneză pe acoperiș.

Un proiect verde, certificat internațional

Creditul de 400 milioane de euro este o finanțare verde, acordată datorită respectării celor mai înalte standarde de sustenabilitate – LEED Platinum și EDGE Advanced. Întregul proiect este gândit pentru a respecta principiile de eficiență energetică, mobilitate alternativă și protejare a biodiversității.

RIVUS va include clădiri nZEB (nearly Zero Energy Buildings), materiale naturale, lumină naturală maximă, alei permeabile pentru apă, energie regenerabilă și infrastructură dedicată transportului ecologic. Se vor construi aproximativ 4.800 locuri de parcare, dintre care 900 vor avea stații de încărcare electrică, și 2.500 spații pentru biciclete.

Contribuții majore în infrastructura publică

Prin contract cu municipalitatea, IULIUS și Atterbury vor realiza investiții semnificative în infrastructură, inclusiv:

  • un nou pod rutier peste Someș,

  • două poduri pietonale,

  • modernizarea străzilor din zonă,

  • infrastructură pentru biciclete.

Toate acestea vor susține conectivitatea și mobilitatea verde a orașului.

Cifre-cheie RIVUS Cluj-Napoca

  • 142.000 mp suprafață totală de retail

  • Peste 400 de magazine (inclusiv premiere naționale și regionale)

  • Peste 30 de restaurante și cafenele orientate spre Someș

  • 15.000 mp de birouri premium

  • 2 clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și servicii

  • Cinematograf de ultimă generație & open-air cinema

  • Centru dedicat live arts – o premieră în România

Declarațiile partenerilor

„Suntem încântați să coordonăm această finanțare verde pentru un proiect atât de ambițios și sustenabil precum RIVUS. IULIUS este un partener de încredere, cu o viziune clară de regenerare urbană responsabilă.”
Marko Brekič, Senior Client Executive, Erste Group Bank AG

„Acest credit continuă seria premierelor pentru IULIUS în domeniul finanțărilor verzi. RIVUS reflectă misiunea noastră de a dezvolta proiecte cu impact economic și social pozitiv, care transformă orașele din România.”
Marius Perșenea, COO IULIUS


Despre RIVUS: Viitorul urban începe la Cluj

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, dezvoltat pe o platformă industrială utilizată anterior în proporție de doar 30%. Fabrica Carbochim a fost relocată și modernizată cu o investiție de peste 7 milioane de euro, pentru a face loc acestei dezvoltări urbane de ultimă generație.

Proiectul se află în faza de autorizare, după ce Planul Urbanistic Zonal a fost aprobat de Consiliul Local Cluj-Napoca în 2023.

Descoperă mai multe detalii pe www.rivus.ro și urmărește noutățile pe:
📷 instagram.com/rivuscluj
📘 facebook.com/rivuscluj

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite