Connect with us

Transport

Autobuzele CTP Cluj extind traseul către Săvădisla: Detalii despre linia M81 și tarifele de călătorie

Anamaria Ioana

Published

on

Comuna Săvădisla s-a alăturat Asociației Metropolitane de Transport Public Cluj, într-un pas ce marchează o nouă conexiune pentru locuitorii din zonă. Începând cu data de 4 martie 2024, Compania de Transport Public Cluj Napoca S.A. va introduce o nouă rută, linia M81, care va lega Cluj-Napoca de Săvădisla, oferind astfel o modalitate mai ușoară și mai accesibilă pentru a călători între cele două localități.

Noul Traseu al Liniei M81: O legătură esențială între Săvădisla și Cluj-Napoca

Tur:

  • Savadisla: Stația Savadisla 02
  • Vlaha: Stația Vlaha 04, Stația Vlaha 02
  • DJ103: Stația Stolna 02
  • Luna de Sus: Stația Școala Luna
  • Comuna Florești: Stația Primăria Florești Sud, Stația Oncos Sud, Stația Metro Sud, Stația Vivo Sud
  • Cluj-Napoca, strada Bucium: Stația Colina

Retur:

  • Cluj-Napoca, strada Bucium: Stația Bucium
  • Calea Florești: Stația Nodul N Nord
  • Florești: Stația Metro Nord, Stația Oncos Nord, Stația Primăria Florești Nord
  • Luna de Sus: Stația Școala Luna Nord
  • DJ103: Stația Stolna 001
  • Vlaha: Stația Vlaha 01, Stația Vlaha 03
  • Savadisla: Stația Savadisla 02

Programele de circulație au fost stabilite de UAT-Savadisla și vor fi ajustate în timp în funcție de fluxul de călători și solicitări, pentru a răspunde nevoilor utilizatorilor. Programul de transport poate fi consultat și pe site-ul ctpcj.ro sau pe aplicația Tranzy.

Orarul pentru zilele lucrătoare:

Plecări din Savadisla:

  • 06:05, 06:45, 08:30, 11:50, 13:20, 15:10, 17:00, 20:20, 21:45

Plecări din Cluj-Napoca / Bucium:

  • 05:30, 06:05, 06:45, 11:05, 12:35, 14:10, 15:00, 16:00, 19:35, 21:05

Orarul pentru zilele nelucrătoare:

Plecări din Savadisla:

  • 07:45, 10:45, 15:15, 20:45

Plecări din Cluj-Napoca / Bucium:

  • 07:00, 10:00, 14:30, 20:05

60 de autobuze de ultimă generație sosesc la Cluj

Modalități de achiziționare a biletelor:

  • Biletele electronice pot fi achiziționate cu cardul bancar de la POS-urile din mijloacele de transport, prin aplicația pentru telefoane mobile “24Pay”, prin SMS la numărul 7479 și pe cardul de călătorie ConnectCluj.
  • Biletele de hârtie vor fi disponibile la chioșcurile din stațiile CTP și diversele operatori economici de pe raza comunei Săvădisla.
  • Abonamentele pot fi achiziționate în format electronic pe cardul de călătorie ConnectCluj de la Centrul de vânzare carduri din stația CTP-Bucium.

Mai menționăm că toate abonamentele includ și o linie în Cluj-Napoca, la alegere.

ANUNȚ Linia nouă de transport către localitatea Săvădisla/Linia M81 va  funcționa din luna martie | www.actualdecluj.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Stiri

🚇 Începe construcția puțului de lansare a „cârtițelor” pentru metroul din Cluj-Napoca. Primele săpături în iulie

Alex Campian

Published

on

Proiectul metroului din Cluj-Napoca intră într-o nouă etapă: în luna iulie vor începe lucrările la puțul de lansare a utilajelor gigant de tip „cârtiță” (TBM – Tunnel Boring Machine), care vor săpa primele tuneluri subterane din oraș.


⚙️ Săpături complexe pentru viitorul metrou din Cluj

Anunțul a fost făcut de primarul Emil Boc, care a explicat că lucrările ar fi trebuit să înceapă mai devreme, însă terenul a necesitat consolidări suplimentare cu piloni forțați pentru a asigura stabilitatea dealului din zona viitorului puț.

„După ce se va construi puțul de lansare, vor intra în subteran utilajele ‘cârtiță’. Este o lucrare inginerească extrem de complicată, cu multe provocări tehnice”, a declarat edilul.


📍 Unde vor merge „cârtițele”

Primăria precizează că tunelurile vor fi săpate până în zona Câmpului, conform traseului prevăzut în prima fază a proiectului. În paralel, se lucrează și la proiectarea celor șapte stații de metrou care vor fi realizate în această etapă.


🚧 Metroul din Cluj – un proiect ambițios

Metroul din Cluj-Napoca este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură urbană din România, estimat la peste 2 miliarde de euro, finanțat în parte din fonduri europene. Primele lucrări efective în teren – cum ar fi săpăturile tunelurilor – vor reprezenta un pas important pentru locuitorii orașului.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Grampet lansează Leon – primul automotor construit în România după 80 de ani

Alex Campian

Published

on

Un moment istoric pentru industria feroviară românească: Grampet Group, cel mai mare operator feroviar și logistic din Europa Centrală și de Sud-Est, a lansat Leon, primul automotor construit integral în România, după o pauză de peste 80 de ani.

Evenimentul oficial de prezentare a avut loc în Salonul Regal din Gara de Nord București, în prezența președintelui companiei, Gruia Stoica, și a specialiștilor implicați în dezvoltarea acestui proiect ambițios.


🔧 Un prototip 100% românesc, cu o investiție de 10 milioane de euro

Leon este rezultatul colaborării a peste 180 de specialiști români și a fost realizat de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului Grampet. Construcția prototipului a necesitat o investiție de aproximativ 10 milioane de euro și a fost atestat CE, ceea ce înseamnă că respectă toate standardele europene pentru a putea circula pe rețelele feroviare din Uniunea Europeană.

Fabrica de la Pașcani are în prezent o capacitate de producție de două trenuri Leon pe lună, ceea ce înseamnă un potențial de 24 de trenuri pe an.


📈 Interes din partea operatorilor privați

Gruia Stoica, președintele Grampet Group, a declarat că deja există interes din partea mai multor operatori privați pentru achiziția trenului Leon:

„Avem câteva oferte de achiziție din partea unor parteneri, dar urmează să negociem. Leon este un nou început pentru industria feroviară românească.”


🇷🇴 Primul automotor 100% românesc

Spre deosebire de alte fabrici care construiesc parțial componente precum vagoane sau locomotive, Leon este primul tren complet realizat în România, de la design și inginerie, până la producția efectivă.

Acesta este un automotor modern, eficient energetic, cu design modular și tehnologii de ultimă generație, pregătit pentru rute regionale și naționale în regim de viteză medie.

Info si Imagini: Ziarul Financiar

Video Youtube:

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Cluj-Napoca introduce semaforizare inteligentă cu senzori și AI pentru fluidizarea traficului

Alex Campian

Published

on

Semaforizare inteligentă cu AI la Cluj pentru trafic fluid

Municipiul Cluj-Napoca face un pas important spre transformarea în „oraș inteligent”, prin implementarea unui sistem de semaforizare bazat pe Inteligență Artificială, parte din proiectul european ZERO-MOVE – Zero Emission Mobility Initiatives. Noul sistem va utiliza senzori, algoritmi avansați, tehnologie 5G și IoT, cu scopul de a monitoriza și optimiza traficul rutier în timp real.

Tehnologie de ultimă generație pentru mobilitate urbană sustenabilă

Cu un buget de aproape 300.000 de euro, finanțat integral din fonduri europene nerambursabile, Clujul va instala sisteme inteligente de semaforizare în intersecții cheie și la intrările în oraș. Acestea vor culege date despre fluxul de trafic, viteza și tipul vehiculelor, transmițându-le în timp real către o rețea care va regla automat semafoarele pentru a reduce ambuteiajele și timpul petrecut în trafic.

Introducerea sistemului „Green Wave” pentru reducerea emisiilor

Una dintre componentele inovatoare este sistemul „green wave”, ce permite sincronizarea semafoarelor astfel încât șoferii să întâmpine mai puține opriri în trafic. Această abordare va duce la o reducere semnificativă a emisiilor poluante, contribuind la un aer mai curat și la o mobilitate urbană eficientă.

Cooperare internațională pentru orașe verzi

Cluj-Napoca derulează acest proiect în parteneriat cu orașele Pécs (Ungaria) și Velenje (Slovenia), în cadrul unei inițiative coordonate de Pécs, cu un buget total de 1,5 milioane de euro. Obiectivul: dezvoltarea unor modele replicabile de transport urban durabil la nivel european.

În Cluj, proiectul este susținut de Centrul de Inovare și Imaginație Civică, care va desfășura campanii de conștientizare, ateliere și consultări publice privind mobilitatea verde – promovând mersul pe jos, ciclismul și transportul public.

Un model pentru viitorul mobilității în Europa

ZERO-MOVE își propune să creeze o Coaliție pentru Mobilitate Durabilă și un Policy Lab pentru testarea și reglementarea politicilor de transport urban, inclusiv pentru transportul de marfă. Modelul dezvoltat va putea fi adaptat în alte orașe europene care urmăresc reducerea emisiilor și creșterea eficienței traficului.

Proiectul are o durată de 18 luni și va transforma Clujul într-un exemplu de mobilitate urbană modernă, sustenabilă și digitalizată, aliniat cu obiectivele climatice ale Uniunii Europene.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom