Connect with us

Administratie

Primarul Bogdan Pivariu anunță un Buget Record pentru Florești în 2024: Investiții majore pentru dezvoltarea comunei

Dani Muresan

Published

on

Primarul comunei Florești, Bogdan Pivariu, a anunțat cu mândrie că bugetul pentru anul 2024 atinge cel mai înalt nivel din istoria localității. Cu o sumă exorbitantă de 220 de milioane de lei, bugetul a înregistrat o creștere semnificativă de 40% față de anul precedent și de peste două ori mai mare decât cel din 2020, anul în care Pivariu a preluat funcția de primar.

Peste jumătate din această sumă uriașă este direcționată către investiții, o veste îmbucurătoare pentru locuitorii comunei Florești.

Primarul Pivariu a furnizat cifrele bugetului într-o conferință de presă susținută luni după-amiază. Bugetul total pentru anul 2024 este de 220 de milioane de lei, reprezentând o creștere impresionantă de 128% față de bugetul din 2020, realizat de fostul primar, care atingea doar 96 de milioane de lei.

În comparație cu bugetul anului precedent, 2024 înregistrează o creștere de 42%, cu banii suplimentari direcționați către investiții, în conformitate cu prioritățile comunei. Primarul Pivariu a subliniat că, în ciuda unei pierderi de 10 milioane de lei din cotele defalcate din impozitul pe venit, colectarea eficientă a taxelor și atragerea de fonduri nerambursabile au contribuit la realizarea unui buget generos.

Față de anul trecut, creșterea din acest an este de 42%, cu toate că am pierdut 10 milioane din sumele alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale. Acest lucru nu ne-a afectat. Am avut un grad extrem de bun de colectare a taxelor, ceea ce ne permite să avem acum un buget generos. Pe lângă o bună colectare, am atras și foarte multe fonduri nerambursabile guvernamentale și europene pentru proiectele aflate în derulare”, a explicat primarul.

Bugetul pe 2024 este direcționat în proporție de 58% către investiții, restul fiind alocat pentru funcționarea Primăriei, școli și întreținerea comunei.

Această sumă semnificativă pentru investiții coincide cu proiectele mature din comună, care vor fi recepționate în acest an și care necesită finanțare. Printre cele mai importante se numără rezolvarea strâmtorii Terra, proiect evaluat la 4 milioane de euro, și parcul de agrement din Poligon, având o valoare similară. Proiectul Terra reprezintă singurul drum nou construit de la zero în localitate, realizat prin exproprieri costisitoare.

De asemenea, investițiile includ și inaugurarea noului centru medical de permanență, precum și extinderea rețelei de canalizare în Tăuți, proiect evaluat la 3 milioane de euro. Astfel, comuna Florești se află într-un moment de dezvoltare fără precedent, beneficiind de resurse substanțiale pentru a-și îmbunătăți infrastructura și a sprijini bunăstarea locuitorilor săi.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Administratie

(Video) Bazinul olimpic „David Popovici” din Cluj-Napoca prinde contur: primul construit în România în ultimii 30 de ani

Alex Campian

Published

on

Cluj-Napoca se apropie de inaugurarea primului bazin olimpic destinat competițiilor internaționale construit în România în ultimele trei decenii. Complexul, care îi va purta numele campionului mondial și olimpic la natație David Popovici, este programat să fie finalizat până la mijlocul anului viitor.

Lucrările avansează rapid la Complexul de Natație „David Popovici”, structură ajungând deja la 90%. În prezent, echipele de constructori lucrează la pereții exteriori, prevăzuți să fie realizați din sticlă, urmând ca apoi să fie finalizate finisajele interioare.

Complexul de natație se întinde pe o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați și are trei etaje. Pe lângă zona sportivă, acesta va include o secțiune de agrement cu locuri de plajă, un parc și 140 de locuri de parcare. În interior, cele trei bazine încep să prindă formă:

  • Bazinul principal, de dimensiuni olimpice, destinat competițiilor internaționale.

  • Bazinul pentru sărituri.

  • Bazinul special pentru inițiere.

Pentru spectatori va fi amenajată o tribună cu o mie de locuri, iar atât bazinul de înot, cât și cel de sărituri vor fi omologate de Federația Internațională de Natație, pregătite să găzduiască evenimente de nivel mondial.

Sursa video:  Youtube – @sergiupnt

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Adio haos în parcările magazinelor! Nou proiect de lege dă Poliției dreptul să intervină și pe domeniul privat 🚗⚖️

Alex Campian

Published

on

Parcarea unui centru comercial din România, înaintea aplicării noii legi

Se pregătește o schimbare importantă pentru șoferii din România! Un nou proiect de lege propune ca Poliția Națională și Poliția Locală să poată aplica legea rutieră și în parcările marilor magazine și centre comerciale – acolo unde, până acum, autoritățile aveau competențe limitate.

Scopul inițiativei este clar: eliminarea haosului și a comportamentelor iresponsabile din parcările private accesibile publicului, unde deseori regulile de circulație sunt ignorate, iar siguranța pietonilor este pusă în pericol.


⚖️ Lege pentru ordine și siguranță în parcările comerciale

Proiectul legislativ nr. 205/2025 a fost dezbătut recent în cadrul Comisiei de Transporturi și Infrastructură a Camerei Deputaților, după cum a anunțat deputatul Radu Moisin (PNL), unul dintre inițiatorii actului normativ.

„Propunerea vizează extinderea legislației rutiere și în parcările private accesibile tuturor, precum sunt cele ale marilor supermarketuri sau centre comerciale”, a transmis parlamentarul într-o postare publică.

Concret, legea ar permite polițiștilor să intervină și să sancționeze șoferii care:

  • parchează neregulamentar pe trecerile de pietoni,

  • blochează căile de acces,

  • nu respectă regulile de prioritate,

  • sau pun în pericol siguranța pietonilor.


🚨 De ce este necesară această modificare?

În prezent, polițiștii nu pot aplica sancțiuni în parcările private, chiar dacă acestea sunt accesibile publicului, fiind încadrate legal drept „proprietate privată”. Astfel, șoferii care blochează alei, locuri de urgență sau treceri pietonale scapă adesea nepedepsiți.

Noua lege urmărește alinierea acestor spații la regulile de circulație rutieră, așa cum se întâmplă deja în alte state europene.

„Scopul este eliminarea haosului din parcările marilor magazine. Vrem ca legea rutieră să fie aplicată acolo unde accesul este public, indiferent de natura proprietății”, a precizat Radu Moisin.


🗳️ Ce urmează?

Propunerea legislativă a primit raport favorabil în Comisia de Transporturi – cu 25 de voturi „pentru” și doar 3 abțineri – și urmează să fie supusă votului final în Camera Deputaților, care este forul decizional.

Dacă proiectul va fi adoptat, România ar putea face un pas important spre o circulație mai civilizată și mai sigură, inclusiv în parcările comerciale, unde regulile de bun-simț vor deveni și reguli de lege.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

A fost emisă autorizația de construire pentru Pasajul Tăietura Turcului din Cluj-Napoca

Alex Campian

Published

on

Pasajul Tăietura Turcului din Cluj-Napoca, parte a proiectului feroviar Cluj–Oradea

Ministerul Transporturilor a emis, în data de 8 octombrie 2025, autorizația de construire pentru Pasajul Tăietura Turcului, parte a Lotului 1 Cluj-Napoca – Aghireș din cadrul Magistralei feroviare Cluj–Oradea–Episcopia Bihor.

📊 Valoarea lucrărilor autorizate se ridică la 78,54 milioane de lei (fără TVA).
Pasajul va fi construit de asocierea RailWorks (Alstom Transport și Arcada Company SA), aceeași echipă care derulează lucrările de modernizare și electrificare pe tronsonul Cluj-Napoca – Aghireș.

Tronsonul, cu o lungime de 30,41 kilometri, este închis circulației feroviare din 1 iulie 2024 până la 30 aprilie 2026, pentru lucrări ample de reabilitare a infrastructurii și suprastructurii feroviare.

🔧 Lotul include:

  • 13 poduri modernizate și unul nou la Tăietura Turcului

  • 35 de podețe și un pasaj superior rutier nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj)

  • Un pasaj pietonal subteran în stația CF Cluj-Napoca

  • O pasarelă pietonală în stația CF Aghireș

Contractul, semnat pe 30 decembrie 2022, are o valoare totală de 1,6 miliarde lei și o durată de 42 de luni (6 luni proiectare + 36 luni execuție).

💡 Proiectul face parte din programul PNRR, care finanțează electrificarea întregii Magistrale 300 Cluj–Oradea–Episcopia Bihor, cu o valoare totală de 9,36 miliarde lei.
După finalizare, viteza de circulație va crește la 120–160 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru cele de marfă, contribuind semnificativ la modernizarea transportului feroviar din România.

Video: Youtube @caileferatetransilvanene9308

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom